Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Ja, Ljubojevic (Top scorer Hammarby, FM08 :rolleyes: ) får ju inte missa det där nickläget i den situation ni befinner er i...

Tänkte inte alls på Saleh faktiskt, kan det ha varit han som var inblandad i icke-straffen? Annars var det ju enligt 08 fotboll, som jag har "förträngt/inte tänkt på", 0 skott på mål totalt. Anfallspelet var inte bra från något av lagen, även om Simon Helg missade ett friläge i första halvlek (där han enligt mig borde passat Christer Gustavsson som var någorlunda ren rakt framför mål). Syrianska hade alltför många hörnor, som tur var inte resulterade i något. Skitmatch helt enkelt.

På ett sätt skulle det väl vara kul om ni åkte ner, men samtidigt ökar ju konkurrensen och pressen så jag är inte alls säker på att det skulle vara bra för Hammarby rent sportsligt. Ser hellre fram en Superetta nästa säsong där fokus ligger på att vi ska vinna alla jävla matcher mot Jönköping, Falkenberg, Trollhättan, Degerfors, Landskrona, Assyriska och liknande "små" lag. Annars är väl derbyn alltid trevliga men hur kul kommer de att bli inför 15k närmast sörjande? Var ju knappast 00-talets derbykaraktär i dif-aik, även om hockeyn drog ned haussen till den matchen. 90-talskänsla i alla ära, men ser hellre 30k fotbollsentusiaster än 13k sömniga "aktiva".

Klagomuren nästa, haha.

Håller absolut med dig, 2006. Medgångare hit, medgångare dit, 30k i första matchen mot dif gav mig en utav de största "utomlands"-känslorna jag fått i Sverige och Allsvenskan. Det var helt sjuk stämning ibland. Även derbyt mot er förra året (2-1) vill jag minnas att det var galen stämning. Inte bara bra stämning men återigen en såndär känsla av att vara på fotboll någon helt annanstans än i Sverige. Jag vill dit igen och åker även vi ner är det långt dit, kanske till och med så långt att jag aldrig mer kommer få uppleva den känslan här i vårt eget land.

Visst hockeyderbyt var enormt i sig, men det hade jag nog inte tyckt om det blivit torsk, det jag menar är att de som höll på dif hade ju helt enkelt inte en lika fantastisk afton som jag själv, och fotboll är alltid fotboll, en bra stämning i fotboll slår en bra stämning i hockey med hästlängder imo.

Blev lite luddigt kanske men jag är trött, hoppas dock att min poäng gick fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor