Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Här rullar det på! Redan tre mål!

Jag hinner knappt beta på nästa "Nästa mål"-bet innan målet rullar in. Jag han få in pengar på bet:et två sekunder innan nästa mål kom. :P

Grattis, knegare som man är så missade man premiären i elitserien och fick nöta matchen från csports (som ej fungerade korrekt, förvånad?) samtidigt som jag tittade på en helt sjukt bra match mellan MFF och heif. Jag blev faktiskt riktigt glad att det kunde vara ett sjukt bra tryck utanför sthlm, visst det har varit bra tryck mellan dessa två tidigare men malmö körde rejält igår, riktigt imponerad och jag blir lite smått avundsjuk när jag själv tänker tillbaka på när vi vann mot bajen med 2-1 förra säsongen, den matchen var galen.

Hur som, kul att CL är igång, AIK däremot, suck... fan ska man ta sig till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska nog fortsätta kolla på fotboll. Inte förlorat en match som jag har sett på. Härliga Djurgår'n! :D MFF blev ordentligt utrullade i första halvlek och ren kämparvilja fredade målet i andra. Underbart! <3

Ja malmö hade då inte mycket att komma med "utpumpade efter derbyt" tycker jag bara är ren skitsnack och en dålig bortförklaring. De är för fan elitidrottare, dif förtjänade 3 poäng nuff said.

Får ont i magen när jag tänker på hur jävla skönt det skulle vara med ytterliggare en 3 poängare hemma mot kalmar på onsdag, snälla gud, eller nån!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

När jag fick höra om Bangura någon timme före matchstart försvann lusten ur mig helt. Jag var inte ens förbannad efter matchen. Nu hänger våran allsvenska existens på psyket hos Bangura, jag kan aldrig tvinga honom att spela någon av resterande matcher, men jag hoppas verkligen att han orkar, han är allt hopp jag har just nu.

I övrigt hände en rolig grej idag, och det var att Johannesson fick en fet tackling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, väldigt tråkigt med Bangura. Han är väl antagligen tillbaka i nästa omgång, men frågan är om han kan hålla uppe det spel han har visat? Annars tycker jag att dif var värda segern, matchen i sig var rätt usel.

-

Högst medioker tillställning mot Syrianska. Matchens händelse var strafuationen som först dömdes som straff, men som domaren efter snack med linjemannen ändrade till filmning. Kul att se Sulan på Söderstadion igen!

Längtar till cupsemin...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, väldigt tråkigt med Bangura. Han är väl antagligen tillbaka i nästa omgång, men frågan är om han kan hålla uppe det spel han har visat? Annars tycker jag att dif var värda segern, matchen i sig var rätt usel.

-

Högst medioker tillställning mot Syrianska. Matchens händelse var strafuationen som först dömdes som straff, men som domaren efter snack med linjemannen ändrade till filmning. Kul att se Sulan på Söderstadion igen!

Längtar till cupsemin...

Jo tyckte också att de var värda segern, men samtidigt när jag kollar på reprisen så börjar jag känna mig missnöjd med 2-1. Var självklart missnöjd på matchdagen med men inte på det här sättet, vilka jävla lägen, Goran, sämre än vad jag först trodde, och då trodde jag ändå han var sämst.

-

Hur skötte sig Saleh? om du nu tänkte på det över huvudtaget haha. Det sägs att han skött sig grymt bra i syrianska, jag själv har inte sett något alls sen han flyttade över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Ljubojevic (Top scorer Hammarby, FM08 :rolleyes: ) får ju inte missa det där nickläget i den situation ni befinner er i...

Tänkte inte alls på Saleh faktiskt, kan det ha varit han som var inblandad i icke-straffen? Annars var det ju enligt 08 fotboll, som jag har "förträngt/inte tänkt på", 0 skott på mål totalt. Anfallspelet var inte bra från något av lagen, även om Simon Helg missade ett friläge i första halvlek (där han enligt mig borde passat Christer Gustavsson som var någorlunda ren rakt framför mål). Syrianska hade alltför många hörnor, som tur var inte resulterade i något. Skitmatch helt enkelt.

På ett sätt skulle det väl vara kul om ni åkte ner, men samtidigt ökar ju konkurrensen och pressen så jag är inte alls säker på att det skulle vara bra för Hammarby rent sportsligt. Ser hellre fram en Superetta nästa säsong där fokus ligger på att vi ska vinna alla jävla matcher mot Jönköping, Falkenberg, Trollhättan, Degerfors, Landskrona, Assyriska och liknande "små" lag. Annars är väl derbyn alltid trevliga men hur kul kommer de att bli inför 15k närmast sörjande? Var ju knappast 00-talets derbykaraktär i dif-aik, även om hockeyn drog ned haussen till den matchen. 90-talskänsla i alla ära, men ser hellre 30k fotbollsentusiaster än 13k sömniga "aktiva".

Klagomuren nästa, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor