SilentViper Skrivet 5 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2010 Skönt att se att det finns folk som vill köpa Liverpool och betala deras skulder. Hoppas på att nåt Kines som köper upp Pool då det andra företaget eller vad det nu heter var en nära vän till nuvarande ägarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2010 Jag tänkte också lite i de banorna haha. Halo, har ni försonats med edra tvillingbröder? Blir det försoningskalas på Råsis i höst? det lär bli en trevlig tillställning om resultaten fortsätter såhär för klubbarna. Nja det krävs nog mer än norrmän med dåligt sinne för humor om det ska bli något försoningskalas . EUROPA LEAGUE Levski Sofia blev det, och återigen, precis som Rosenborg, ett bättre lag men absolut inte omöjligt. Helt plötsligt känns förlusten mot Rosenborg långt borta. PAOK-Fenerbahce är ju grymt intressant tycker jag. --------- Jimmy tamandi klar för gais En ny Bangura ryktas på väg in, med just samma efternamn också, humor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Spelet mot Skottland ser mycket roligt ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Ja, det är en väldig fart och fläkt! Fosterlandskämparna Ibrahimovic och Bajrami har visat prov på svenskt stål och tryckt dit en kasse vardera. Pinsamt dock att skottarna tillåts bua ut apan i buren medan svenskarna sitter och käkar mazarin. Oh yes, Viasat visar West Ham på 6an på lördag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 1-1 mot Jönköping var definitivt spiken i huvudet för den allsvenska drömmen detta år, även om jag tycker att spelarna gjorde allt de kunde förutom mål. Jönköping gjorde även de en bra insats och borde ha avgjort med sitt friläges-stolpskott precis innan 1-1 målet. Hyllning till oss på läktaren också som stod för en bra insats, mycket vackert tifo ifrån HU också. Under 0-1 sekvensen kördes "forza bajen"-ramsan och fan vilket tryck det blev efter 0-1 när man hörde hela sittplats trycka i för att lyfta laget och även på sömniga Östra fick "vi" igång folket. De sedvanliga avgångskraven på framförallt Borgvist skanderades också, efter säsongen är de förhoppningsvis (med 100% antar jag då 1+1 kontrakten borde förklaras ogiltiga efter missat avancemang) borta! Linus till Genoa i januari, så som jag har uppfattat det. Går mycket rykten om summa men runt 10 miljoner (rakt till Bajen) är väl en hyfsat bra uppskattning. Trevligt att han är kvar även om AS är utom räckhåll (praktiskt sett) så har vi Coppan kvar, som man skulle säga i Italien. - Bekymmer i Solna; hjärtat "skrattar" men hjärnan gråter. Stig upp över kvalplats när säsongen är slut, please. ;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Bajentext - Bekymmer i Solna; hjärtat "skrattar" men hjärnan gråter. Stig upp över kvalplats när säsongen är slut, please. ;> Måste säga att det är starkt att få behålla Hallenius säsongen ut och ändå få en bra peng för honom, lite win-win på det. Lyssnade lite lätt då farsan kollade på matchen på tv, lät därifrån som det brukar på era matcher, bra med andra ord. ------- Bekymmer var ett väldigt snällt ord, det ända som skiljer sig från 2004 är att jag tror att vi klarar oss kvar, men den som lever får se. Mitt hjärta blöder lika mycket som klubben efter varje match, nu när laget till och med spelat upp sig så visar sig Turina vara en Dembo plus att oturen grinat AIK i ansiktet 3 matcher på 1 vecka. -------- Intressanta notiser: - 3 sept Sverige-Ungern EM-KVAL - 7 sept Sverige-San Marino EM-KVAL - Massiv publikförlust i nästa derby mellan AIK-DIF i allsvenskan? 28 sept AIK-DIF, elitserien, 3 okt DIF-AIK, allsvenskan. Något säger mig att fotbollsderbyt kommer tappa enormt med publik på det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Mot Europa! 28 sept AIK-DIF, elitserien, 3 okt DIF-AIK, allsvenskan. Något säger mig att fotbollsderbyt kommer tappa enormt med publik på det där. På talk om det, har du hört något om hur de kommer göra med biljettuppdelningen? Att släppa in 150 motståndarfans till varje derby lär ju inte kännas så mycket derby. Jag hoppas på runt 3.000 klackplatser i varsin kurva, skulle vara oerhört kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2010 Mot Europa! På talk om det, har du hört något om hur de kommer göra med biljettuppdelningen? Att släppa in 150 motståndarfans till varje derby lär ju inte kännas så mycket derby. Jag hoppas på runt 3.000 klackplatser i varsin kurva, skulle vara oerhört kul! Inte hört något om det men att släppa 150 "bortabiljetter" skulle ju vara att gräva sin egen grav, främst tänker jag då på säkerheten. Tror däremot inte att bortalaget kommer få lika många biljetter som hemmalaget, för att bevara både derbykänslan men också för att få ett litet övertag redan från början, men jag har faktiskt ingen aning, ska luska lite i det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Hahaha, alltså man blir ju bara för trött med de senaste radbalerna kring Linusaffären... Får se vad det mynnar ut i tillslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Hahaha, alltså man blir ju bara för trött med de senaste radbalerna kring Linusaffären... Får se vad det mynnar ut i tillslut. Hörde om det på 08 Fotboll, hade ingen aning om det innan, trodde det var helt klart . Till och med detta, som inte har något med AIK att göra får mig ännu mer att vilja att den svenska säsongen ska vara över. Ingenting fungerar som det ska längre och jag bli bara så jäkla trött på allt. Jag finner inga ord längre, men fan vad bitter jag börjar bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 (redigerad) Ja, svensk fotboll mår dåligt även om landslaget känns fräscht. Wesslén gick ut i SR igår och talade ut om transferuppgifterna; Genoa skulle betala 2.5M €, där 800K € hade gått till en "ítaliensk advokatbyrå". Kvar skulle det då bli då 1.7M € som skulle gått till Hammarby där GIF Sundsvall har en klausul på "10-15%" vilket är 0.15*1.7M = 255K € vilket slutligen skulle ge 1 445 000 € (som även ska beskattas och ges till diverse agentliknande skumrasktyper). Ska äta, edit snart. Så enligt Wessléns uppgifter skulle Bajen fått in nödvändiga 13.5M SEK (exkl. skatt m.m.) men eftersom det rådde oenighet i styrelsen (HFAB, Hammarby äger 51% = 4 styrelsemedlemmar och AEG äger 49% = 3 medlemmar) där 3 st hammarbyare röstade emot försäljning (Wesslén + 2 "okända") och AEG+1 "okänd" hammarbyare som slutligen ledde till att Wesslén gick ut i radio vilket ledde till att Genoa drog sig ur pga den mediala turbulensen. Igår röstade HFABs styrelse bort Wesslén som ordförande för styrelsen (antagligen AEG+"okänd" igen) vilket har lett till att Hammarby IF FF ska ha möte/stämma imorgon där styrelsemedlemmar ska diskuteras/bytas ut. Att Oliver Cabrera än en gång är inblandad i Hammarbys försäljningar vet jag inte vad jag ska tycka om... Hela affären stinker. Redigerad 1 september, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Här händer det grejer överallt. Hur som så har det "nya landslaget" presenterat sig i tävlings-sammanhang och jag är mycket nöjd och glad. Känns som att det ÄNTLIGEN är intressant med landslagsfotboll igen, både för spelare och publik, visst lät det lite halvmesigt på Råsunda men det är ändå en väldigt bra start, något som låter mesigt nu kan bli riktigt mäktigt vid ett eventuellt EM-slutspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2010 Jag håller med, jag är ju av naturen anti-megafon/mikrofon men i landslagssammanhang kan det nog behövas. Polen-Ukraina 2012 vore inte alltför fel faktiskt. Camp Sweden protesterade dessutom mot SvFFs kommersialisering av fotbollen, vilket såklart gillas. - Avgå alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Underläge 3-0 i halvtid borta mot trelleborg, 3 bjudningar. Ser riktigt stabilt ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Vad fan gör United!? Spräcker mitt tips i första matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Första fotbollsmatchen jag ser för säsongen (derbyt mot aik i maj undantaget) och det ska då fan firas med att vända 0-1 till 2-1 på tre minuter. Det är härligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Första fotbollsmatchen jag ser för säsongen (derbyt mot aik i maj undantaget) och det ska då fan firas med att vända 0-1 till 2-1 på tre minuter. Det är härligt! Vinsten i sig gör inte så ont, det som gör mest ont är att ni spela riktigt jävla bra. Kan inte säsongen bara ta slut, please Mr. Bangura, save us! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 (redigerad) lol Redigerad 13 september, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Supporterskandaler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Kris, skandal, död. Jag kunde inte bry mig mindre . -------------- Att Väsby skulle få mig att må lite bättre i denna misär är ett under. Redigerad 13 september, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts