dibel Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 THIS IS DIIIIBEEEEEEEEL: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2010 Idag slår vi Kalmar! Ouch B-), helt plötsligt är dif bara en poäng före ;-) @dibel: är sjukt glad att jag slipper sitta i din sitts just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 (redigerad) Såg nu att Joe Cole är klar för Liverpool. Kul med lite nya spelare hoppas det kommer gå bra för Pool nu med Cole och dem andra nya spelarna i truppen. Tror Gerrard Cole och Torres skulle bli perfekt om dem alla spelade tillsammans. Samt glädje besked att Torres kommer kunna va med i premiären. Hoppas att Pool nu spelar oavgjort eller lyckas ta 3 poäng nu sin första match skulle vara grymt kul att se. Redigerad 20 juli, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Spännande afton, sjukt nervös, 0-0 i halvtid, Jeunesse Esch - AIK. 45min från nästa omgång. ------------- Bajen-BP är riktigt intressant också, inget jag är nervös över dock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 (redigerad) Gaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh! Vilken jävla pers. Sjuk stämning och sicken domare... Jag trodde aldrig grabbarna skulle ha psyket för straffläggning, å andra sidan hade BP Benny och Pablo. Fan vilken glädje det var när Pablo brände sin och gav Bajen möjlighet att kvittera efter Joses miss. 2 gula kort under straffläggningen, en för felaktig straff och en för målfirande. Vi har aldrig vunnit cupen... Ni som klagar på domarnivån i VM, feckuff. Haha från officiella: http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------...-------hora.jpg Redigerad 21 juli, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Haha såg det. Måste ju faktiskt dra till med ett grattis :-D Rosenborg hemma på onsdag, så jävla awesome. Det sjuka är att jag tror att vi har en bra chans. Är jag partisk månne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Ni måste få med ett bra resultat i hemmamatchen, då tror jag att det kan gå. Rosenborg är ju fortfarande bra, men de är ju inte vad de har varit. Bittre Britten kan nog koka ihop någonting med sin erfarenhet! Domaren i gårdagens match är tydligen djurgårdare... Vilket är Ditt favoritlag i Sverige och utomlands: I Sverige så är det Djurgårdens IF och utomlands Everton. http://ostergotland.svenskfotboll.se/arkiv...ahlsen-i-fokus/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Det ryktas... (höhö) om att fotbollen har avlidit i Göteborg, men att våra oberoende medier inte verkar sugna på att rapportera om händelsen den här gången. Jag undrar varför, då försvarslösa svenska barn har drabbats av en massiv pöbel fotbollssupportrar utan hämningar. Inga dödsfall är ännu rapporterade, men psykiska trauman är att vänta efter detta. Våldsverkarna har, om man får spekulera lite, kanske sett till att nästa Anders Eklund uppstod idag, då det var närmast en krigssituation och vi vet ju alla vad det leder till om man inte tar hand om dessa på rätt sätt. Död åt lögnarna, leve segrarna. Kalmar in the cup, högst bekvämt att inte få dem på bortaplan även om det naturligtvis är en svår strid som väntar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Det ryktas... (höhö) om att fotbollen har avlidit i Göteborg, men att våra oberoende medier inte verkar sugna på att rapportera om händelsen den här gången. Jag undrar varför, då försvarslösa svenska barn har drabbats av en massiv pöbel fotbollssupportrar utan hämningar. Inga dödsfall är ännu rapporterade, men psykiska trauman är att vänta efter detta. Våldsverkarna har, om man får spekulera lite, kanske sett till att nästa Anders Eklund uppstod idag, då det var närmast en krigssituation och vi vet ju alla vad det leder till om man inte tar hand om dessa på rätt sätt. Död åt lögnarna, leve segrarna. Kalmar in the cup, högst bekvämt att inte få dem på bortaplan även om det naturligtvis är en svår strid som väntar. Fotbollen har inte dött för att vissa irakiska supportrar jagat efter svenska 16-åringar. Och hur nån av spelarna ska bli en våldtäktsman och pedofil på grund av händelsen, det är bara du som kan få för dig nåt sånt. Det är endast på Flashback och på nån blogg och på Änglarnas SvenskaFans-forum det står nåt om detta. Tydligen ska det irakiska laget förlorat mot IFK (och fått fyra röda kort), efter matchen gjorde en IFK:are nåt tecken mot irakiernas fans (poppis han kommer va bland polarna sen), de ska sen ha sprungit efter spelarna, det irakiska laget ska ha försökt stoppa dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2010 Fotbollen har inte dött för att vissa irakiska supportrar jagat efter svenska 16-åringar. Och hur nån av spelarna ska bli en våldtäktsman och pedofil på grund av händelsen, det är bara du som kan få för dig nåt sånt. Det är endast på Flashback och på nån blogg och på Änglarnas SvenskaFans-forum det står nåt om detta. Tydligen ska det irakiska laget förlorat mot IFK (och fått fyra röda kort), efter matchen gjorde en IFK:are nåt tecken mot irakiernas fans (poppis han kommer va bland polarna sen), de ska sen ha sprungit efter spelarna, det irakiska laget ska ha försökt stoppa dom. Att fotbollen är död är ett klassiskt aftonbladet-citat (gallerskakningarna på råsunda 2004 bla), så jag är ganska säker på att det var lite ironi från dibels sida. Fanns en film på detta på wisemens hemsida (läs hemsidor), möjligt att den spridit sig längre nu. Tråkig händelse givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 Sant, Halo^ Castro-Tello vilken kille! Tre dödsviktiga poäng i Kampanj Överlevnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 Imorgon smäller det, ska bli så jäkla skönt att slippa tänka allsvenskan för en stund, att bara få ösa på med lite glädje och inte lika mycket ångest (hoppas jag). Sitter nu i min nyinköpta Ghana-tröja och taggar till, först jobb sen raka vägen till råsunda, skönt med en ordentlig kvällsmatch med, inte lika skönt på torsdagmorgon dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 Alltså, norrmän. Är inte norrmän ganska äckliga typer? Lite ofärdiga, barnsliga ansiktsdrag, klent förstånd, ett lustigt och svårförståeligt läte och en inte särskilt klädsam eller välmotiverad högfärd... Jag tänker: känns inte norrmän ganska mycket som djurgårdare? Inte riktiga djurgårdare såklart, sådana som man ibland ser på avstånd i tunnelbanan när det är upplagt för hockeymatch på Globen, utan ett slags förstadium till djurgårdare. Kan norrmännen vara en slags underart till människan, som länge levt isolerade bland sina berg och inte fått tillfälle att utvecklas i samklang med övriga mänskligheten? Och kan djurgårdarna i själva verket stamma från en samling förrymda norrmän som följde med Armfelts karoliner över fjället? Det tål att tänkas på. Hahaha, från gnagarforum! Heja aik, hata aik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 http://www.youtube.com/watch?v=AKlucE-5nIM Bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Känner en konstig tomhet såhär precis efter slutsignalen..... dels för att det kan dröja en j*vla massa år innan AIK återigen får chansen att kvala in till CL och dels för att det är över för den här gången (ska dock inte glömmas bort att vi fortfarande är 2 matcher ifrån gruppspel i europa league). Men det känns konstigt, varför känner jag mig nöjd efter totalt 0-4 mot Rosenborg? riktigt konstig känsla, inte varit med om den tidigare. Hur kan Sverige ligga så långt efter? då tänker jag inte bara på det sportsliga men givetvis det ekonomiska också. Lottning sker på fredag, ett större lag eller något lite mindre, det är frågan, vill dock gärna uppleva minst en till hemmamatch likt den mot Rosenborg med en liten utländsk touch på läktarna, vilket jävla drag det var (nej, jag pratar inte om de från norge). Sammanfattar det såhär: Ikväll är jag nöjd över att AIK krigade så gott de kunde med det material som fanns, men jag skäms över svensk fotboll i sin helhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Jag är också nöjd, det hade jag blivit hur än utfallet blev. Antingen rankingpoäng till Sverige, eller aiktorsk! Bangura får väl ses som ert hopp i Allsvenskan, jag tycker han har varit mycket bra i Rosenborgsmatcherna. Även Atta var duktig, men hans kontrakt går ju ut och det verkar ju inte som aik har råd att behålla honom. Turina får jag Manoojavarningar utav haha. Svensk fotboll ligger långt efter Danmark och Norge, det står helt klart. Det enda vi kan göra är att kriga vidare, till slut måste det komma en bra generation som inte nödvändigtvis vill ut i "Europa" direkt när dom gjort debut i Allsvenskan. Jävla globalism och modern fotboll. Rosenborgfansen höll igång bra tycker jag, inte lika imponerad av aikarna som var där men förstår att det är jobbigt i ett sådant läge. Måste hylla ifk gbgs supportrar också efter deras insats i Alkmaar, Sverige står sig bra i Europa på ett plan i alla fall. Såg du banderollen "Bröder tillsammans" med aik- och difmärkena? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Såg du banderollen "Bröder tillsammans" med aik- och difmärkena? Ja, stog något i stil med "bröder tillsammans mot sälen", något åt det hållet och jag sitter fortfarande och funderar på vad som menades med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Någon slags nationalromantisk syn på Sverige och våra sälmördare till grannar antar jag, rätt löjligt egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Eller att Järnkaminerna och Black Army har planerat en gemensam skidresa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Jag tänkte också lite i de banorna haha. Halo, har ni försonats med edra tvillingbröder? Blir det försoningskalas på Råsis i höst? det lär bli en trevlig tillställning om resultaten fortsätter såhär för klubbarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts