Tux Skrivet 11 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2010 Tyskland vinner Brons och Spanien vinner VM. Seg match och det hjälpte inte att sitta inne i en 30 gradig pub heller, kokades verkligen! De sista 30minuter var bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Håller med, detta var dock ett riktigt roligt VM, det blev roligare när Sverige inte var med for some reason. Nja håller tyvärr inte med dig i det sista, det var något som saknades imo, även om Sverige inte kommer längre än max 1 match efter gruppspelet så blir det ändå en grym stämning när de spelar runt om i landet. Den stämningen är svåråtkomlig. ------------ I övrigt HERE WE GO AGAIN! Medan Hallenius och co. rullat boll för fullt så är det nu dags för Sveriges så kallade "finrum" att börja lira igen. Men först ut är CL-kval imorgon och jag ska till Råsunda för första gången på.... jag minns inte? Sjukt taggad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Visst spelar dem EM nu i Polen 2012? Och VM i Brasilien 2014? Själv hejade jag på Spanien. Men vart lite svårt att bestämma vilket lag men vart Spanien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Visst spelar dem EM nu i Polen 2012? Och VM i Brasilien 2014? Stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Visst spelar dem EM nu i Polen 2012? Och VM i Brasilien 2014? Själv hejade jag på Spanien. Men vart lite svårt att bestämma vilket lag men vart Spanien. Polen/Ukraina för att vara exakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 (redigerad) Tack då ljög inte FM2010 då EDIT: Har en fråga varför har alltid Holland sin egen nation flagga på sina spela tröjor samt motståndarens nation flagga? Jag har inte fattat varför dem har det. Redigerad 12 juli, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 Tack då ljög inte FM2010 då EDIT: Har en fråga varför har alltid Holland sin egen nation flagga på sina spela tröjor samt motståndarens nation flagga? Jag har inte fattat varför dem har det. I VM har alla länder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 I VM har alla länder det. Jag såg aldrig Hollands national flagga på Spaniens match tröjor. Såg bara Holland och Spaniens flagga på Hollands match tröjor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Bara Stockholms Stad säger ja nu! Tycker arenamodellen ser riktigt fräsch ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Bara Stockholms Stad säger ja nu! Tycker arenamodellen ser riktigt fräsch ut! Det gör de nog, jag är otroligt nyfiken dock, vart kommer pengarna ifrån? och hur ska ni fylla ut arenan? skämt å sido, blev faktiskt en aning avis när jag läste nyheten får hoppas på att något liknande bubblar fram hos AIK så småningom. 3 fina arenor egen-ägda av AIK, djurgården och bajen är rena drömmen. Bortaderby på riktigt och vice versa . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 Äntligen! Arenan ska tydligen finansieras helt av Djurgården, betyder väl med andra ord att Djurgårdens riskkapitalbolag går in med en jävla massa pengar (Quesada, Live Nation bla) dom kommer säkert sälja av namnet också för att få tillbaks en del av pengarna. Hoppas det går igenom nu, senast DIF la fram förslaget om Östermalms IP vart det ju snabbt nedröstat, som resten av deras förslag på platser, DIF är väl faktiskt det laget som är i störst behov av en ny arena? rätta mig om jag har fel, och det säger jag inte bara för att jag är Djurgårdare, Stadion kommer alltid vara "hemma" men man är blåögd om man säger att det är en bra arena i dagens läge. Nästa fundering är om det är nödvändigt att bygga tre helt nya stora arenor i Sthlms området? fyller vi ut dom? Bajen drar runt 5000 på sina matcher, DIF runt 8000:- och aik runt 10 000, just nu ska tilläggas! Hammarby flyttar väl av den anledningen att dom hyr in sig av Globe Arenas som bygger nya Stockholmsarenan, för söderstadion funkar när allt kommer kring helt ok som en arena. Aik "tvångsflyttas" till nya arenan i frösunda, en renovering av Råsunda var det enda dom bad om, ev att dom byggde om Skytteholms IP till en arena likt Djurgårdens nya, nu får dom spela på en arena dom inte vill spela på och som kommer ta runt 60 000 pers och Råsunda blir lägenheter. Arenorna kommer väl även fungera som konsertarenor, men hur många band av den rang att fylla från 18 till 60 000 kommer till Sthlm under perioden när det inte spelas fotboll? alltså på vintern. Och på vilken arena kommer dom i så fall spela på? kom ihåg att Globen och Hovet står kvar. Som jag sa är Djurgården ( i mina ögon) i störst behov av en arena och jag är väldigt glad att den kommer ligga "hemma" på Östermalm, men jag hade inte blivit speciellt ledsen om dom skulle valt att spela på den nya Sthlmarenan vid Globen, det är ändå också hemmaplan. Det funkar för Rom och Milano lagen att dela, ser varför det inte skulle funka i Sthlm och allsvenskan, Europas 21:a bästa liga. Alla arenabyggen i Sverige har väl säkert mycket med framtida EM/VM ansökningar att göra också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 14 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2010 (redigerad) Riktigt fin arena om man tittar på bilderna. Skönt att Djurgården förhoppningsvis har hittat sitt eget nu, vilket betyder att vi i praktiken är ensamma på Nya Söderstadion. Även om kanonerna får stå fortsatt riktade norrut tills det är hundra procent klart vilka som spelar var. Nya Söderstadion ser ut att bli bläää, alltför flashig, "modern" och vi-ska-spela-europaspel-årligen-samt-att-Bruce-Springsteen-ska-spela-här-varje-vecka-tillsammans-med-Per-Gessle ungefär. Å andra sidan verkar den ju bättre än Swedbank, vilket inte alls säger något. Jag skulle vilken dag i veckan ta Djurgårdens arena före Nya SöS, utan tvekan. Om den nu utformas som bilderna visar ser den ju högst modulär ut också vilket innebär att utbyggnad inte är en omöjlighet när djurgården växer ur den. Jag hoppas att allt blir bra för alla klubbar till slut, hoppet är ju det sista som lämnar än. - Avancemang från division två är kört för i år, men vi har aldrig vunnit cupen! - Oh edit: Det planerade biljettsläppet till matchen mot IFK Göteborg skjuts upp. SvFF höll på onsdagen ett styrelsemöte och där behandlades var matchen ska genomföras. Djurgården har nu fått besked att matchen måste genomföras på Råsunda. Vi ber att få återkomma med mer information inom kort. 2010-07-14 21:46 http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.as...10841&typ=1 Det gick äntligen fram hos någon (jag bryr mig inte om det är svff, sef, djurgården, polisen, staten osv.) att djurgården inte skulle ges en möjlighet att spela på sin enligt egen utsago "även hemmaplan", i det vackra Johanneshov. Redigerad 14 juli, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2010 Varför får de inte spela på stadion egentligen? Om det är av det ökända "säkerhetsskälet" så undrar jag vad det är för skillnad på stadion och SöS som det var menat från första början? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2010 (redigerad) Varför får de inte spela på stadion egentligen? Om det är av det ökända "säkerhetsskälet" så undrar jag vad det är för skillnad på stadion och SöS som det var menat från första början? Det hela grundar sig väl i incidenten mot Assyriska när horungen slog ner en av deras spelare i "glädjeruset". Bestraffningen blev då (utöver böter, kan jag tänka mig) en match utan publik varav dif stängde ut alla som inte hade med matchen att göra, dvs media och förbundsfolk. Innan säsongen hade Djurgården angivit Söderstadion som reservarena, då de inte ville lägga pengar i korruptionens fickor. SvFF beslutade då att högriskmatcherna mot aik och ifk gbg inte skulle tillåtas spel på Stadion, antagligen var matchen mot aik låst till Råsunda i samma beslut - det vet jag dock inget om. Högriskmatchen mot ifk gbg är lite kul att de tvingar dif att flytta på, då senast det var stök runt den matchen var då matchen inte spelades på Stadion (Råsunda 2008) och det har varit lugnt under hela årtusendet när dessa lag har mötts. Djurgården angav alltså Söderstadion och i samråd med förbundet kom de fram till att det var en godtagbar lösning, vilket blandade in en tredje part, oss hammarbyare. Högriskmatchen hade nu utvecklats till en trippelkamp mellan 3 av Sveriges största klubbar (av de 6-7 som kan anses vara störst sett till publik och anhängare) vilket både på förhand och i efterhand är oförståeligt. Matchen flyttades alltså tillslut till Råsunda, vilket leder till att svff får ~300k i hyra och de är säkert jättenöjda. Matchen borde spelas på Stadion. Om vi talar "säkerhetsskälet" så är det ingen större skillnad på Stadion, SöS och Råsunda. Staketet förvisso, men nätet framför klacksektionen på SöS (och Råsunda) sinkar en eventuell stormning till den grad att polis hinner ställa sig framför. Det finns inget nät på Stadion och det är väl enda skillnaden. Invasionspotentialen från sittplats är lika god på de 3 arenorna. - http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1....t-for-rattfylla Nu förstår jag att han alltid lyckas vara så jävla dålig, inkonsekvent och alltför ofta väldigt dömande emot Bajen. Inför drogkontroll på domare pronto. Redigerad 15 juli, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2010 Det gör de nog, jag är otroligt nyfiken dock, vart kommer pengarna ifrån? och hur ska ni fylla ut arenan? skämt å sido, blev faktiskt en aning avis när jag läste nyheten får hoppas på att något liknande bubblar fram hos AIK så småningom. 3 fina arenor egen-ägda av AIK, djurgården och bajen är rena drömmen. Bortaderby på riktigt och vice versa . Externa finansiärer tydligen, jag är inte så insatt i någonting gällande fotboll, så jag vet inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2010 Tycker det är helt sjukt egentligen hur en match kan flyttas till en arena där hemmalaget måste betala en helt absurd hyra. Högriskmatch eller inte, om de andra arenorna inte duger så bör de inte göra det i någon match. Det handlar inte om att jag är sur för att dif ska spela på Råsunda, man har blivit ganska van vid det här laget och jag skiter faktiskt fullständigt i det. Vet inte om ni förstår min poäng, det jag menar är att har man en arena som är godkänd för matcher i allsvenskan så ska vilken match som helst kunna spelas där. Visst de sprang i på planen (vilka hade inte gjort det?) men det tråkiga är ju givetvis det där onödiga slaget, men jag tror dock det hade sett precis likadant ut om de mött assyriska den gången på SöS eller Råsunda, om inte ännu värre. Jag är så jävla trött på att matcher ska flyttas hit och dit, återigen så bevisar svff hur man överskattar allsvenskan. Matcher ska flyttas pga. att man helt enkelt inte får plats på den ena arenan (derbyn bland annat) för att det då ska ge mer klirr i kassan till lagen i allsvenskan samtidigt som vi får större publikfester. Flyttar man matcher pga. allt småskit som händer lite då och då så dör publiken ut, men varför är jag ens förvånad? ---------- Vill inte tänka på hur AIKs ekonomi hade sett ut om vi hade haft en egenägd arena sedan ca. 20 år tillbaka. Minus på kontot och en massa lån? skulle inte tro det. Otroligt tråkigt att svff ska vara så pengakåta, straff hit och straff dit, tänk om de hade kunnat bidra med bra svenska arenor istället, få upp ekonomin hos alla svenska klubbar istället och på så sätt öka chanserna internationellt både i ligan och för landslaget. Idag får man be till gudarna för att kommuner och sponsorer eller för den delen enstaka miljonärer ska rädda klubbarna kvar, allt känns så jäkla onödigt. Det skulle kunna vara så enkelt, och jag tycker helt och hållet att allt hänger på svff, de skulle kunna förändra så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2010 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2010 Grattis, galen dimma ni fick till! Falkenberg imorgon, 3 poäng är som vanligt ett måste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 (redigerad) Idag slår vi Kalmar! Redigerad 18 juli, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Grattis, galen dimma ni fick till! Falkenberg imorgon, 3 poäng är som vanligt ett måste. Haha såg det. Själv satt man i småland och lyssnade på radion för ovanlighetens skull. Rosenborg i nästa omgång av cl-kvalet förmodligen om AIK går vidare förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts