Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

btw Dibel är du helt slut i huvudet? Jävligt skön stämning på en fotbolls match där..

Menar du att det är bra stämning med (endast) vuvuzelan eller på filmen (sång+vuvuzela dock inte konstant 2x45 plus tillägg)? Om filmen så tror jag du missförstod vad jag syftade på.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att det är bra stämning med (endast) vuvuzelan eller på filmen (sång+vuvuzela dock inte konstant 2x45 plus tillägg)? Om filmen så tror jag du missförstod vad jag syftade på.

Sorry, var bara jävligt arg när idiot domaren från England-Tyskland inte dömde målet. NVm det jag skrev tidigare

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det avgjorde matchen. Jag är för målkamera faktiskt, mer om det senare ska iväg till Bajen-LA BOIS nu.

Har alltid sagt att det är lite av charmen med fotbollen att det är så oförutsägbart, men nu börjar nivån bli så låg att även ajg måste lägga mig i frågan och säga ja till måldomare/kamera. Det här misstaget ska inte kunna ske. Lider enormt med engelsmännen när man tänker på hur man själv skulle må om det var Sverige som hade varit i samma situation. Tackar dock båda lagen för en grym match, såna här matcher som får mig att älska dessa turneringar och ujujuj vad mycket vi har kvar :blink:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skandal en SKANDAL säger jag bara hur fan kan man missa det där målet? Och inte döma det målet? Ska det bli samma visa som när det var Tyskland mot Sverige? Då Tyskland hade sin domare på sin sida? Stäng av domaren och jag röstar på en måldomare eller målkamera!

Menar du den matchen då Sverige var helt utspelade och Henke missade en straff? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Målkamera kommer nog aldrig att införas, inte så länge fotbollen har ineffektiv tid.

Men två måldomare som det har testats med lite här och var hade varit bra, han hade lätt sett det målet.

Det kan bara vara en tidsfråga innan man börjar köra med måldomare överallt, så mycket tryck som det har varit på att ha just måldomare den senaste tiden har jag inte upplevt tidigare.

Förövrigt så är jag glad att tyskarna gick vidare, fast nu får det gärna ta stopp för dem. De har gått tillräckligt långt i turneringen nu. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FFS , nu gjorde Argentina ett offside mål. Seriöst, domarna borde få kolla på storbildstvn.

2 missar på 2 matcher. Funnits så många situationer i detta VM där domarna inte dömt rätt

edit: jag vill att Argentina vinner denna match, men skit tråkigt att sånt här ska hända

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde på Svenskafans och expekts erbjudande där man fick en Engelsk matchtröja om man var ny kund och bettade för minst 100:- mellan Brasilien-Chile hos expekt. Slängde in 120:- på Brasilien, att få betalt för att få en matchtröja är ju inte helt fel faktiskt :blink:. Dock en halvlek kvar, GO BRAZIL!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brasilien knullar Chile bakifrån. Förövrigt är det riktigt bra odds på veckans VM matcher.

Paraguay - Japan (2)

Spanien - Portugal (1)

Uruguay - Ghana (1)

Argentina - Tyskland (1, men det lutar sig faktiskt åt en 2:a)

Riktigt äckliga matcher dock, är osäker på flera utav dem. Kan mycket väl bli X på någon av dem :blink:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst en massa predictions ute på nätet och just nu lutar det sig åt dessa resultat,

Paraguay - Japan (2)

Spanien - Portugal (1)

Holland - Brasilien (2)

Argentina - Tyskland (2)

I värsta fall gör man en till Lången där Argentina vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha.. fy satan. Såg det där om att spela på expekt o vart sugen på o slänga in nåt.

Hade tydligen satt en gräns på 60kr på Svenska spel men fick i alla fall in dom på att brasilien skulle vinna andra halvlek.

satan va nervöst det va när dom bara gjorde 1 mål och chile va så nära att sätta ett.

Men i vilket fall som hels resulterade 60 in i 105 ut vilket är ganska ok på live odds. Önskar att man tänkt på det här innan matchen och spelat på brasilien som vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske Liverpool kan bli en klubb som det var en gång i tiden ska bli kul att se vad Roy Hodgson kan göra för klubben. Redan planerat på vilka spelar som han ska köpa spelarna är Brede Hangeland, Danny Murphy, GIlberto Silva, Rafael van der Vaart , Milan Jovanovic. Hoppas han lyckas köpa dessa spelare laget behöver nya spelare. Hoppas Torres och Gerrard stannar i klubben.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kanske Liverpool kan bli en klubb som det var en gång i tiden ska bli kul att se vad Roy Hodgson kan göra för klubben. Redan planerat på vilka spelar som han ska köpa spelarna är Brede Hangeland, Danny Murphy, GIlberto Silva, Rafael van der Vaart , Milan Jovanovic. Hoppas han lyckas köpa dessa spelare laget behöver nya spelare. Hoppas Torres och Gerrard stannar i klubben.

Har han planerat att köpa Gilberto Silva?

Det känns som att han har haft sin peak redan, han är ju trots allt 33 bast. Nåväl, med sin Arsenalrutin kan han säkert hjälpa Liverpool ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har han planerat att köpa Gilberto Silva?

Det känns som att han har haft sin peak redan, han är ju trots allt 33 bast. Nåväl, med sin Arsenalrutin kan han säkert hjälpa Liverpool ändå. :)

Jajo men vi får se hur det går. Snart bara en drygt månad kvar till PL drar igång ska nu försöka se alla Liverpools matcher nu när man har Viasat Fotboll. Får hoppas det går bättre för Liverpool nu denna säsong och tar en CL plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor