Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

1 - 1 Nigeria Sydkorea, verkar hyfsat lovande.

Grekland - Argentina var däremot i lamaste laget än så länge. Ska man säga något positivt om matchen är det väl att det inte är så intensivt vuvuzela-spelande...

Indeed, får dock hoppas på lite roligare fotboll i andra halvlek när spelarna börjar bli lite trötta :mellow:.

Om de här resultaten står sig är alltså Argentina och Sydkorea vidare om jag inte är helt ute och cyklar?

Vilket ger oss följande åttondelsfinaler:

Argentina-Mexiko

Uruguay-Sydkorea

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där satt den för Sydkorea! Då får man hoppas på en fortsatt passiv match nu.... :mellow:

Edit: FAN vad lamt Grekland spelar. EN person i offensiven och sen en stor vit klump som försvarar. Vad är deras uppställning, 10 - 0 - 1?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: FAN vad lamt Grekland spelar. EN person i offensiven och sen en stor vit klump som försvarar. Vad är deras uppställning, 10 - 0 - 1?

Va, vilket fusk att de får ha 12 spelare! :P

:mellow:

Blir det 0-0 blir jag arg pojke, men med tanke på Greklands passiva spel lär Argentina få in något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där satt den för Sydkorea! Då får man hoppas på en fortsatt passiv match nu.... :mellow:

Haha nästan, 5 - 5 - 1 - 1. Ser inte matchen just nu, men tur att jag inte bettade. Var sugen på att tippa på Argentina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va, vilket fusk att de får ha 12 spelare! :P

:mellow:

Blir det 0-0 blir jag arg pojke, men med tanke på Greklands passiva spel lär Argentina få in något.

De kör självklart med flygande målvakt. ^_^

Ehm.

Jag tror inte det blir 0 - 0, Argentina lär få in något mål till slut. Det blir knappast 1 - 3 däremot.

Edit: Gah, Nigeria - Sydkorea 2-2... Satte 2-2 först på den, om det slutar så blir jag lack! Kom igen nu, Sydkorea!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onsdag:

USA - Algeriet 1

Torsdag:

Paraguay - Nya Zeela 1

Fredag:

Nordkorea - Elfenbenskusten 2

Chile - Spanien 1 ( Det är ännu inte klart om Villa kommer att straffas för sitt slag på Honduras-backen // fotbollskanalen.se )

Odds: 20,10

Insats: 50 kr

Vinst: 1 005 kr

Ska man?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses! USA gör mål i princip samtidigt som England - Slovenien blåses av. Just nu är England och USA vidare.

Yahia fick rött kort i samband med att jag skrev det här inlägget, så då är väl USA nästan klara.

Haha lider lite med slovenien alltså men USA var helt klart värda sin seger, riktigt kul med lite dramatik, nu är det VM :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha såg det där och måste ju erkänna att det är grymt snyggt. En av få stunder bajen får fira i år :P.

Ja, typ. Jag blev ju helt till mig när du skrev om möjlig derbymatch i cupen, men såg senare att det var BP vi får möta (eller inte då vi möter Elfsborg först vilket är lika med utgång).

Najs att det uppmärksammas i Europa trots vm-tider:

http://www.corrieredellosport.it/video/cal...7+per+Hallenius

Il giocatore dell'Hammarby (seconda divisione svedese) realizza un incredibile gol che ricorda quello di Marco Van Basten con l'Olanda agli Europei '88

Fyfan vilket galet mål, trefaldigt snyggare än Van Bastens. Vem som helst kan få en lyckoträff på volley, men att ta ner den på bröstet, lägga den över sig själv och försvararen för att sedan skjuta in den med fel fot, det krävs fan någonting speciellt.

Linus till landslaget! :mellow:

-

Gruppspelets sista omgång har hittills bjudit på bra boll, får hoppas det håller i sig! Heja Tyskland, heja Serbien!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gruppspelets sista omgång har hittills bjudit på bra boll, får hoppas det håller i sig! Heja Tyskland, heja Serbien!

Ja alltid kul när fotboll i Sverige visas utanför Sverige, och det menar jag faktiskt oavsett om det är dif, bajen, AIK whatever. All positiv reklam är bra reklam. (Sålänge det inte handlar om vackra mål i CL eller liknande :mellow:).

I övrigt möter AIK, AS la Jeunesse Esch från Luxemburg i CL-kvalet. 70:- på Norra är ett otroligt bra pris måste jag säga. När jag ändå är inne på reklam så finns ju inget bättre än CL för oss klubbar från sämre nationer och ligor, så mycket publik kan betyda mycket. Kommer skämmas som en hund om vi inte går vidare, bättre lottning kunde vi inte få och på pappret heller inte lättare.

------------

Heja Ghana, Heja Tyskland, haha fasen vad kluven jag har varit inför sista omgången, att båda går vidare känns inte riktigt som att det kommer hända just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor