Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Okej. Men under matchen mellan Slovenien mot USA när USA sköt in 3-2 målet var det riktigt en offside eller blåste han för fasthållning? Kommentatorerna hade också svårt att hitta en avblåsning där i området under dem matcher jag har sett från liga spel så har jag sällan sett en domare blåst i en sån situation men det kan va lite skillnad från internationell fotboll mot liga fotboll.

Håller med dig också eXotic att en del situationer kan va svåra att blåsa för eller hitta nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Men under matchen mellan Slovenien mot USA när USA sköt in 3-2 målet var det riktigt en offside eller blåste han för fasthållning? Kommentatorerna hade också svårt att hitta en avblåsning där i området under dem matcher jag har sett från liga spel så har jag sällan sett en domare blåst i en sån situation men det kan va lite skillnad från internationell fotboll mot liga fotboll.

Håller med dig också eXotic att en del situationer kan va svåra att blåsa för eller hitta nåt.

Ja där håller jag med dig, jag kan inte alls se varför USA fick frispark mot sig. Det ser snarare ut som att USA ska ha straff när Bocanegra förgäves försöker ta sig loss när Pecnik håller ett kramptag runt nacken på honom.

Jag tror inte det blåstes av för offside heller, om jag minns rätt så gjorde domaren inte det tecknet.

Det är helt enkelt så att domaren hittade en oförklarlig frispark någonstans i situationen, och jag kan inte alls fatta var han hittar den.

Det är som Amerikanarna säger, de blev rånade på segern i den matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nigeria - Sydkorea

Grekland - Argentina

Jag går och grubblar över dessa som fan. Jag menar, Sydkorea tog Grekland och Grekland tog Nigera. Alltså lär väl Sydkorea ta Nigeria? Ändå ligger oddsen åt Nigerias håll. Argentina lär väl slå Grekland, frågan är bara med hur mycket... 0 - 2? 1 - 2? 0 - 3? Hmmm... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nigeria - Sydkorea

Grekland - Argentina

Jag går och grubblar över dessa som fan. Jag menar, Sydkorea tog Grekland och Grekland tog Nigera. Alltså lär väl Sydkorea ta Nigeria? Ändå ligger oddsen åt Nigerias håll. Argentina lär väl slå Grekland, frågan är bara med hur mycket... 0 - 2? 1 - 2? 0 - 3? Hmmm... :naughty:

Argentina vs. Nigeria 1:0

Argentina vs. Sydkorea 4:1

Nigeras försvar verkar bättre än Sydkoreas enligt resultaten iaf, kanske därför oddsen lutar sig åt Nigera.

Grekland vs. Nigeria 2:1

Sydkorea vs. Grekland 2:0

Grekland köttade Nigeria, och Sydkorea köttade Grekland. Jag hade nog valt X2 på den matchen och 2 på Argentina matchen.

Förresten, hur fungerar VM-tipset? Påverkar halv/hel-garderingarna vinsten? Hur mycket kan man vinna om man har 10, 11, 12, 13 rätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att förtydliga hur det blir i sista gruppomgången, då båda matcher i samma grupp spelas samtidigt:

Varje match kommer att sändas, TV4 och SVT kommer att sända varsin grupp varje dag. SVT kommer att sända den ena matchen i SVT1/SVT2, samt den andra gruppmatchen samtidigt i Kunskapskanalen/SVT24. TV4 kommer att sända sin andra gruppmatch i TV4Sport.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bettingpöjkarna: Grekland slog bara Nigeria för att de senare fick en utvisning tidigt i matchen. Hade de varit fullt lag hade de vunnit. De och Sydkorea är rätt jämbördiga. Koreanerna känns mer effektiva i anfallsspelet, medan nigerianerna har bättre försvar.

Hm, men om Grekland och Nigeria är rätt jämbördiga så lär ju fortfarande Sydkorea vara bättre då eftersom att de slog Grekland med 2 - 0? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galet. :naughty:

Jag hade 1 - 0 på den matchen, fick ändå hyfsade poäng i och med att Portugal vann + att de höll nollan!

Chile - Schweiz har jag satt 2 - 1, vad tror ni om det?

Galet svårt att sia om, visst slog Schweiz Spanien, men jag såg inte hela matchen så jag vet inte alls hur pass dåliga Spanien egentligen var.

Chile imponerade ju mot Honduras och var riktigt bra.

2 - 1 känns inte allt för främmande, men jag tror nästan den här matchen kan sluta hur som helst i princip. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Galet svårt att sia om, visst slog Schweiz Spanien, men jag såg inte hela matchen så jag vet inte alls hur pass dåliga Spanien egentligen var.

Chile imponerade ju mot Honduras och var riktigt bra.

2 - 1 känns inte allt för främmande, men jag tror nästan den här matchen kan sluta hur som helst i princip. :naughty:

Mjo. Jag hade satt 1 - 1 först, men jag hade inte heller sett matchen och läste detta.

Men men, fortfarande 0 - 0, vad som helst kan hända!

Edit: Fuck, Chile gjorde mål men det blev avblåst.

Jag tror att den här matchen kommer att sluta 1 - 0 till Chile.

Edit2: Vad klok jag kan vara i halvlek då (skrev det ovan innan Chile gjorde mål)... Men men, bra att jag ändrade ifrån 1-1 i alla fall, nu fick jag lite mer poäng i och med att Chile vann!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ett glad besked för oss Liverpool fans att Real Madrids förre tränare Pellegrini har du tagit över klubben enligt rykten så ska allt vara klart med kontrakt och sånt. Om det är nu han som blir tränare för Liverpool hoppas han kan lyfta laget nu mot framgångar och se till att det blir ett bra lag som det var en gång i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär ser det ut för tillfället:

Mexico - Uruguay 1 - 1

Frankrike - Sydafrika 2 - 1

Nigeria - Sydkorea 2 - 2

Grekland - Argentina 1 -2

Discuss. :mellow:

Edit: Ser ut som det går åt skogen... Fan då. :P

Tror faktiskt Argentina gör mer än 2 mål, nu är det hungriga bänknötare som ska visa vägen ^_^ .

Men samtidigt så trodde jag Frankrike skulle vara årets överraskning och gå hela vägen till final, årets överraskning fick jag väll lite rätt i men det blev ju på grund av något helt annat :P.

-------------

Allsvenskan

Alex Miller till AIK. Ska bli GRYMT intressant att se utvecklingen av nyförvärven den senaste tiden. Vi rustar för CL-kval, det märks helt klart. Jagne tillbaka från sundsvall med, har alltid gillat den killen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt Argentina gör mer än 2 mål, nu är det hungriga bänknötare som ska visa vägen ^_^ .

Men samtidigt så trodde jag Frankrike skulle vara årets överraskning och gå hela vägen till final, årets överraskning fick jag väll lite rätt i men det blev ju på grund av något helt annat :P.

-------------

Allsvenskan

Alex Miller till AIK. Ska bli GRYMT intressant att se utvecklingen av nyförvärven den senaste tiden. Vi rustar för CL-kval, det märks helt klart. Jagne tillbaka från sundsvall med, har alltid gillat den killen.

Jag gjorde sista-minutenändringar.

Nigeria - Sydkorea 1 - 2

Grekland - Argentina 1 -3

Hoppas jag inte får ångra dem. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor