eXotic Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 (redigerad) Ah, det verkar logiskt. Så båda matcher spelas samtidigt? Vilken sänds i TV? Man kan ju tycka att 4an och SVT visar varsin, vore lite B annars. Jag säger som Dibel, om TV4 och SVT är smarta så tar de en match var. Men uppenbarligen verkar det inte som så. SVT kan ju visserligen visa en match på ettan och en på tvåan, men det kommer förmodligen inte hända. Ingen offside. Då hade det blivit blåst ifrån domarens håll förstår ni. Blåser inte domaren och visar offside så är det inte offside Det blir inte dömt offside, nej. Däremot så kan spelaren stå i offsideposition även utan domarens respons. ---- Det ligger nog på sin plats att betta X på Uruguay - Mexico. Redigerad 17 juni, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Läste inte Axels första post så tydligt, mycket möjligt att det blir typ svt1/2+svt24 på 16.00 matchen medan 4an+4sport tar 20.30 matchen... Vi får hoppas på det bästa helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Det blir inte dömt offside, nej. Däremot så kan spelaren stå i offsideposition även utan domarens respons. Självklart kan han det. Men det är fortfarande inte offside förrens domaren blåser. Dock va ju inte det här offside så domslutet (som aldrig kom) var ju korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Självklart kan han det. Men det är fortfarande inte offside förrens domaren blåser. Dock va ju inte det här offside så domslutet (som aldrig kom) var ju korrekt. Jag fick känslan av att du menade att han inte kunde stå i offside bara för att domaren inte blåste av, det var därför jag svarade. Men nu vet jag att det inte var så du menade. Angående situationen så har jag inte sett någon reprisbild på det hela. Däremot så kändes det offside, men det gör det nog bara för att Abidal (Var det va?) sprang i motsatt riktning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 (redigerad) Jag fick känslan av att du menade att han inte kunde stå i offside bara för att domaren inte blåste av, det var därför jag svarade. Men nu vet jag att det inte var så du menade. Angående situationen så har jag inte sett någon reprisbild på det hela. Däremot så kändes det offside, men det gör det nog bara för att Abidal (Var det va?) sprang i motsatt riktning. Jag såg repriserna nu efter matchen och det va verkligen inte offside. Så ja det berodde nog på Abidals springande åt motsatt håll Edit:Intressant Redigerad 17 juni, 2010 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Kul VM det här faktiskt Själv tycker jag att VM har varit ovanligt tråkigt hittills. Sega, målsnåla matcher (Argentina - Sydafrika ej inräknat) och fortfarande inget snyggt långdistans- eller frisparksmål! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Själv tycker jag att VM har varit ovanligt tråkigt hittills. Sega, målsnåla matcher (Argentina - Sydafrika ej inräknat) och fortfarande inget snyggt långdistans- eller frisparksmål! Ja på målfronten och spelfronten har det ju bara varit 2-3 matcher som varit intressanta. Däremot så är det alltid kul när förhandsfavoriterna inte lyckas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2010 Själv tycker jag att VM har varit ovanligt tråkigt hittills. Sega, målsnåla matcher (Argentina - Sydafrika ej inräknat) och fortfarande inget snyggt långdistans- eller frisparksmål! Tyskland - Australien? Nej men, skämt åsido så är det mest taktiska matcher hittills i VM, vilket gör att halvt insatta människor oftast finner matcherna tråkiga och långsamma. Medan folk som till exempel Ola i SVT-studion går igång på varenda match. Anledningen till få långdistans- och frisparksmål tror jag beror på bollen. Den svävar ju i tre evigheter innan den landar, vilket man tydligt ser då många långbollar och krossbollar sticker iväg alldeles för långt. Annars har vi ett otroligt tydligt exempel om man kollar slowmotion-scenerna på Ronaldos frispark. Man ser tydligt att bollen är på väg att dyka så som den alltid gör när Ronaldo slår specialfrisparkar. Men istället så vänder den och går en liten bit uppåt innan den beslutar sig för att sväva hela vägen högt över mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 18 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2010 Kom igen Algeriet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 Idag hoppas vi på Ghana, eller det gör vi ju alltid, eller hur? Spelat upp sig en aning efter att man fick straffen iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 Fan att England matchen blev oavgjord.. Blev besviken på Rooney. Blev dock skit glad över att Holland vann idag! Hoppas bara att Spanien och Tyskland också går vidare btw nu har Australien fått köra med 10 spelare på två matcher, otur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 VM-stajl på forumet, det gillas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 19 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2010 VM-stajl på forumet, det gillas! lol , var är skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 lol , var är skillnaden? Du skojar hoppas jag? eller kollade du helt enkelt på match samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Italien - Nya Zeeland Brasilien - Elfenbenskusten Portugal - Nordkorea Lagen till höger har höga odds, men vem av dem kan tänkas vinna ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Italien - Nya Zeeland Brasilien - Elfenbenskusten Portugal - Nordkorea Lagen till höger har höga odds, men vem av dem kan tänkas vinna ? Elfenbenskusten och Nya Zeeland. Brasilien spelar ingen bra fotboll längre och Italien har svårt för mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Italien - Nya Zeeland Brasilien - Elfenbenskusten Portugal - Nordkorea Lagen till höger har höga odds, men vem av dem kan tänkas vinna ? Elfenbenskusten och Nya Zeeland. Brasilien spelar ingen bra fotboll längre och Italien har svårt för mycket Jag skulle nog fega och satsa ettor i alla tre matcher, tyvärr. Jag tror inte att varken Nya Zeeland, Elfenbenskusten eller Nordkorea kan vinna. Däremot så kan både Elfenbenarna och Nya Zeeländarna lyckas kryssa. Om Italien och Brasilien spelar lika oinspirerat som i första matchen. Men jag tror som sagt på ettor, alla tre lagen gjorde halvtaskiga - riktigt taskiga insatser som förstamatch och kommer nog släppa loss i andra omgången för att visa vad de verkligen går för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Jag skulle nog fega och satsa ettor i alla tre matcher, tyvärr. Jag tror inte att varken Nya Zeeland, Elfenbenskusten eller Nordkorea kan vinna. Däremot så kan både Elfenbenarna och Nya Zeeländarna lyckas kryssa. Om Italien och Brasilien spelar lika oinspirerat som i första matchen. Men jag tror som sagt på ettor, alla tre lagen gjorde halvtaskiga - riktigt taskiga insatser som förstamatch och kommer nog släppa loss i andra omgången för att visa vad de verkligen går för. Fast Brasilien spelar ju så tråkig fotboll som dom gjorde i första matchen nu för tiden. Just därför har ju Elfenbenskusten en chans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Fast Brasilien spelar ju så tråkig fotboll som dom gjorde i första matchen nu för tiden. Just därför har ju Elfenbenskusten en chans. Inte till seger tror jag inte. Jag vill gärna att Elfenbenskusten vinner, det är roligt att se den afrikanska fotbollen. Men jag tror som sagt att Brasilien är för stabila, även fast de spelar tråkfotboll. Men ett kryss på den matchen skulle inte alls förvåna mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2010 Italien - Nya Zeeland Brasilien - Elfenbenskusten Portugal - Nordkorea Lagen till höger har höga odds, men vem av dem kan tänkas vinna ? 2 - 0 2 - 1 1 - 0 Har jag satt. Vad tror ni, gubbs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts