Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Ah, det verkar logiskt. Så båda matcher spelas samtidigt? Vilken sänds i TV?

Man kan ju tycka att 4an och SVT visar varsin, vore lite B annars.

Jag säger som Dibel, om TV4 och SVT är smarta så tar de en match var. Men uppenbarligen verkar det inte som så.

SVT kan ju visserligen visa en match på ettan och en på tvåan, men det kommer förmodligen inte hända.

Ingen offside. Då hade det blivit blåst ifrån domarens håll förstår ni. Blåser inte domaren och visar offside så är det inte offside :unsure:

Det blir inte dömt offside, nej. Däremot så kan spelaren stå i offsideposition även utan domarens respons.

----

Det ligger nog på sin plats att betta X på Uruguay - Mexico. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart kan han det. Men det är fortfarande inte offside förrens domaren blåser.

Dock va ju inte det här offside så domslutet (som aldrig kom) var ju korrekt.

Jag fick känslan av att du menade att han inte kunde stå i offside bara för att domaren inte blåste av, det var därför jag svarade. Men nu vet jag att det inte var så du menade. :unsure:

Angående situationen så har jag inte sett någon reprisbild på det hela. Däremot så kändes det offside, men det gör det nog bara för att Abidal (Var det va?) sprang i motsatt riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick känslan av att du menade att han inte kunde stå i offside bara för att domaren inte blåste av, det var därför jag svarade. Men nu vet jag att det inte var så du menade. :)

Angående situationen så har jag inte sett någon reprisbild på det hela. Däremot så kändes det offside, men det gör det nog bara för att Abidal (Var det va?) sprang i motsatt riktning.

:)

Jag såg repriserna nu efter matchen och det va verkligen inte offside. Så ja det berodde nog på Abidals springande åt motsatt håll :unsure:

Edit:Intressant

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att VM har varit ovanligt tråkigt hittills. Sega, målsnåla matcher (Argentina - Sydafrika ej inräknat) och fortfarande inget snyggt långdistans- eller frisparksmål! :)

Ja på målfronten och spelfronten har det ju bara varit 2-3 matcher som varit intressanta. Däremot så är det alltid kul när förhandsfavoriterna inte lyckas :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att VM har varit ovanligt tråkigt hittills. Sega, målsnåla matcher (Argentina - Sydafrika ej inräknat) och fortfarande inget snyggt långdistans- eller frisparksmål! :unsure:

Tyskland - Australien? :)

Nej men, skämt åsido så är det mest taktiska matcher hittills i VM, vilket gör att halvt insatta människor oftast finner matcherna tråkiga och långsamma. Medan folk som till exempel Ola i SVT-studion går igång på varenda match. :)

Anledningen till få långdistans- och frisparksmål tror jag beror på bollen. Den svävar ju i tre evigheter innan den landar, vilket man tydligt ser då många långbollar och krossbollar sticker iväg alldeles för långt.

Annars har vi ett otroligt tydligt exempel om man kollar slowmotion-scenerna på Ronaldos frispark. Man ser tydligt att bollen är på väg att dyka så som den alltid gör när Ronaldo slår specialfrisparkar. Men istället så vänder den och går en liten bit uppåt innan den beslutar sig för att sväva hela vägen högt över mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Italien - Nya Zeeland

Brasilien - Elfenbenskusten

Portugal - Nordkorea

Lagen till höger har höga odds, men vem av dem kan tänkas vinna :naughty: ?

Elfenbenskusten och Nya Zeeland. Brasilien spelar ingen bra fotboll längre och Italien har svårt för mycket ^_^

Jag skulle nog fega och satsa ettor i alla tre matcher, tyvärr.

Jag tror inte att varken Nya Zeeland, Elfenbenskusten eller Nordkorea kan vinna. Däremot så kan både Elfenbenarna och Nya Zeeländarna lyckas kryssa. Om Italien och Brasilien spelar lika oinspirerat som i första matchen.

Men jag tror som sagt på ettor, alla tre lagen gjorde halvtaskiga - riktigt taskiga insatser som förstamatch och kommer nog släppa loss i andra omgången för att visa vad de verkligen går för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog fega och satsa ettor i alla tre matcher, tyvärr.

Jag tror inte att varken Nya Zeeland, Elfenbenskusten eller Nordkorea kan vinna. Däremot så kan både Elfenbenarna och Nya Zeeländarna lyckas kryssa. Om Italien och Brasilien spelar lika oinspirerat som i första matchen.

Men jag tror som sagt på ettor, alla tre lagen gjorde halvtaskiga - riktigt taskiga insatser som förstamatch och kommer nog släppa loss i andra omgången för att visa vad de verkligen går för.

Fast Brasilien spelar ju så tråkig fotboll som dom gjorde i första matchen nu för tiden. Just därför har ju Elfenbenskusten en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast Brasilien spelar ju så tråkig fotboll som dom gjorde i första matchen nu för tiden. Just därför har ju Elfenbenskusten en chans.

Inte till seger tror jag inte.

Jag vill gärna att Elfenbenskusten vinner, det är roligt att se den afrikanska fotbollen. Men jag tror som sagt att Brasilien är för stabila, även fast de spelar tråkfotboll.

Men ett kryss på den matchen skulle inte alls förvåna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor