Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Lite småsegt VM hittills, men Tysklands fyrverkeri får väl ses som höjdpunkten utöver Shabalalas mål. Imorgon är det Holland-Danmark 13.30, kommer bli sevärt!

Håller med, dock har ju inte ens den bästa gruppen börjat lira ännu, grupp G givetvis, ojojoj. Brasilien, Portugal, Elfenbenskusten, Nordkorea. Oddsen på att Norkorea tar sig vidare? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Holland - Danmark, vad tror ni bros?

Jag har bettat lite med kompisar i en låtsaspool. Har satt 2 - 0 på den matchen, men det går sådär för mig just nu så jag litar inte helt på mitt eget omdöme längre.

Jag tror ganska hårt på Holland. Inte mycket att tillägga. :naughty:

Mexico har dock de absolut snyggaste tröjorna utav alla! :mellow:

Mexico-black-jersey-soccer_1173192_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Holland - Danmark, vad tror ni bros?

Jag har bettat lite med kompisar i en låtsaspool. Har satt 2 - 0 på den matchen, men det går sådär för mig just nu så jag litar inte helt på mitt eget omdöme längre.

Nice spelat!

Missade lite till och från i holland-danmark men matchen verkade inte vara någon höjdare. Kul att Japan slog Kamerun däremot. Är ganska öppet i den gruppen, men tror Japan tar sig vidare som 2a.

Italien imponerade väl knappast, men de kan väl förhoppningsvis (som vanligt) växa sig in i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med, dock har ju inte ens den bästa gruppen börjat lira ännu, grupp G givetvis, ojojoj. Brasilien, Portugal, Elfenbenskusten, Nordkorea. Oddsen på att Norkorea tar sig vidare? :naughty:

Idag smäller det!

Håller med till 100%! Såg matchen i en korridor tre trappor upp med en pakistanier och en annan svensk, vi alla hejade skrålande på Paraguay. Hade varit kul om de vann.

Ja, dåligt målvaktsingripande av Villar på kvitteringen annars hade de tagit 3 poäng.

-

Idag hejar jag på New Zealand (smeknamnet All Whites är ju hur bra som helst), Côte d'Ivoire (Svennis samt att de möter Portugal) och så självklart Nordkorea!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tåls att upprepas, men Maradona, fan vad skön han är! Frankrike - Mexiko nu, ska bli intressant.

Varför är den här tråden så inaktiv, förresten - fotbolls-VM, ju!

edit, en halvtimme senare: Vad kommer att hända 22 juni? Tänker på spelschemat (nedan) - är det så att det antingen blir Mexiko - Uruguay, eller Frankrike - Sydafrika, beroende på hur resten av matcherna i gruppspelet fortlöper? Eller kommer man på något skumt sätt tvingas välja en av dem?

Tisdag 22 juni

Mexiko - Uruguay 16.00, SVT

Frankrike - Sydafrika 16.00, SVT

Nigeria - Sydkorea 20.30, TV4

Grekland - Argentina 20.30, TV4

post-8685-1276798163_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

edit, en halvtimme senare: Vad kommer att hända 22 juni? Tänker på spelschemat (nedan) - är det så att det antingen blir Mexiko - Uruguay, eller Frankrike - Sydafrika, beroende på hur resten av matcherna i gruppspelet fortlöper? Eller kommer man på något skumt sätt tvingas välja en av dem?

Tisdag 22 juni

Mexiko - Uruguay 16.00, SVT

Frankrike - Sydafrika 16.00, SVT

Nigeria - Sydkorea 20.30, TV4

Grekland - Argentina 20.30, TV4

Man spelar alltid sista omgången i ett gruppspel på samma tidpunkt så att inte något lag ska kunna spela på resultat beroende på hur den andra matchen slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det verkar logiskt. Så båda matcher spelas samtidigt? Vilken sänds i TV?

Man kan ju tycka att 4an och SVT visar varsin, vore lite B annars.

-

Vamos Mexicoooo!! :unsure:

Kul att det blir en "Västtyskland-Österrike" mellan Uruguay-Mexico nu med tanke på att det var den matchen som gjorde att sista gruppspelsmatcherna spelas samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor