Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Fan också! Ingen fotbollsintresserad har väl undgått att se ryktena om att Fabregas vill till Barca. Enligt kicken så har han en säker källa (Inte media) som bekräftar dessa rykten.

Jag vet knappt vad jag ska säga om det. ^_^

Satte maten i halsen när jag fick höra det runt middagstid idag, vet inte vad jag ska säga, vi får bara hoppas att det är rykten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satte maten i halsen när jag fick höra det runt middagstid idag, vet inte vad jag ska säga, vi får bara hoppas att det är rykten

Jo, jag hoppas för mitt liv att kickens källa inte är korrekt, men enligt kicken så ska det vara en bra mycket säkrare källa än media. Så det ser otroligt mörkt och dystert ut. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, speakern på Fenerbache-matchen lär vara ganska eftertraktad just nu, min fråga helt ärligt är, kommer snubben att dö?

Samtidigt undrar jag givetvis, fick han betalt för att säga det? trodde han att besiktas hade kvitterat och sa det i ren eufori? hur fan kan det bli så fel?

Jag är otroligt glad att jag inte är supporter till fener, fy fan, går inte ens att förstå hur det där skulle kännas.

------------

Otroligt trevlig tillställning på Råsunda igår, jag var helt genomsvett och förstörd röstmässigt innan matchen ens hade börjat. Det blev ju inte sämre av att AIK inte är det ända laget i sthlm som går ut med fel "slogans" i år. Djurgårdens "vi satsar på cupen" IF lyckades ju ganska bra idag också måste jag säga.

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, speakern på Fenerbache-matchen lär vara ganska eftertraktad just nu, min fråga helt ärligt är, kommer snubben att dö?

Samtidigt undrar jag givetvis, fick han betalt för att säga det? trodde han att besiktas hade kvitterat och sa det i ren eufori? hur fan kan det bli så fel?

Jag är otroligt glad att jag inte är supporter till fener, fy fan, går inte ens att förstå hur det där skulle kännas.

Ouch, jag läste om det förut idag. Herrejösses vad han kommer behöva hålla sig undan nu ett tag. Tydligen så fick speakern stryk av Fenerbaches president när han fick reda på att speakerns uttalande var falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, speakern alltså. Grymt att Bursaspor tog hem det i alla fall.

Så dif fick stryk utav Ljungskile? Se där. Imorgon tar HTFF emot allsvenska serieledarna Håif. 2-2 och HTFF vinner på straffar!

http://www.youtube.com/watch?v=4APXmt36KmM - hehe

Stämmer, 2-0 blev det. Nu kan man ta "kom och ta oss" med en nypa salt från gårdarnas sida åtminstone.

Tycker annars bajen-reklamen är jäkligt skön faktiskt, finns bara en sak jag hajade till på och som jag faktiskt inte tänkt på förrän jag läste kommentaren under. Det är ju bortamatch? varför kostar man på pengar till reklam för en bortamatch? jag gillar reklamen, inget ont eller så, men frågan är ju jäkligt intressant faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer, 2-0 blev det. Nu kan man ta "kom och ta oss" med en nypa salt från gårdarnas sida åtminstone.

Tycker annars bajen-reklamen är jäkligt skön faktiskt, finns bara en sak jag hajade till på och som jag faktiskt inte tänkt på förrän jag läste kommentaren under. Det är ju bortamatch? varför kostar man på pengar till reklam för en bortamatch? jag gillar reklamen, inget ont eller så, men frågan är ju jäkligt intressant faktiskt.

Det är sant, men tror det är för att vi är inne i en "negativ spiral" och behöver lite positiv anda (som tex. denna reklam). Förhoppningsvis kommer det fler godbitar längre in i säsongen. Nu tar vi håif och A-laget ska ta trellehulla när de möts, i want fucking gnaget! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant, men tror det är för att vi är inne i en "negativ spiral" och behöver lite positiv anda (som tex. denna reklam). Förhoppningsvis kommer det fler godbitar längre in i säsongen. Nu tar vi håif och A-laget ska ta trellehulla när de möts, i want fucking gnaget! ^_^

Sant faktiskt, tyckte bara det kändes lite märkligt :).

------

Silly Season är igång igen och AIK har haft 2 lirare på provträning varav den ena var "frälsaren" Jerry Bengtson som tydligen inte alls var något att ha och kommer förmodligen få ta första bästa flyg hem. MEN, sen har det ju varit en till med, en målvakt från kroatien, Ivan Turina, ska försöka ta det lugnt med tankarna men, han ser ut som en galen kroat, han spelar som ett jävla proffs (och då menar jag av klart högre rang än allsvenskan), och han är målvakt. Alla ville vi ha en ny målvakt, men det här känns som mer än vad jag hade önskat mig.

Snälla, snälla du, gör bra ifrån dig, du är redan nu en favorit i mina ögon.

EDIT: Grattis Sevilla till cupguldet med!

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"AIK har många lördagsmatcher i sommar och höst. Vad beror det på?

Omgångarna 15-17 och 19-20 styrs av vårt kvalspel till Champions League och speldagar för CL-kvalet är tisdagar samt onsdagar och detta kräver spel på lördagar i Allsvenskan."

Låter väldigt, väldigt bra :doh:.

--------------------

Bara 1 liten dag kvar till finalen, vad tror ni? jag tycker den här finalen känns helt öppen. Jag brukar kunna ha någon favorit som jag tror ska vinna men den här gången har jag inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, blier CL-8-del denna gång? :P

Helt öppet, ja. Inter är väl favoriter enligt mig, men om Bayern är på hugget kan de lika gärna ta det. Jag hoppas på en galen match hur som helst!

Haha blir nog respass ganska tidigt tyvärr, i slutet på förra säsongen och innan denna trodde jag helt ärligt på gruppspel, vill minnas att jag även skrev det i tråden men ju närmre vi kommer desto mer börjar jag nu tvivla. Det jag hopaps nu är att vi går tillräckligt långt i kvalet så att vi kan seedas en bit fram i Europa League och med lite tur hamna i gruppspel där.

Cupen imorgon, ska bli spännande, vill fan inte se något respass hem ala. djurgårdens if.

----

Grattis Inter, man behöver väl egentligen inte säga så mycket mer nu, helt klart värda det, inget snack. Min favorittränare verkar ju vara klar för Real nu med, något jag inte gillar :w000t:. Har väldigt svårt för att gilla Real Madrid, jag vet inte om det är för att de flesta av mina polare håller på Real och blir sådär jobbigt dryga så fort de vinner men är oerhört tysta så fort det går emot. Eller om det är för alla miljarder de spenderar på spelare. Avundsjuka? ja kanske det, jag vet faktiskt inte, jag har svårt för dom i alla fall. Kanske kan Mourinho få mig att ändra uppfattning, vad vet jag.

Silly Season ska bli grymt kul, som alltid numera, allt kan hända.

----

Inte långt kvar till VM nu heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag få VM-feber...

Väsby idag, jag vågar inte tro på 3 poäng och att vi ska torska mot aiks reservlag känns inte helt främmande. Jag tycker ändå att vi stod upp bra mot Jkpg men det ville sig ändå inte. Det känns fantastiskt att Blomqvist har tagit över fysträningen sedan Janne Mians avhopp, B&B är ett genialiskt radarpar utom dess like!

Fy sjutton. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag få VM-feber...

Väsby idag, jag vågar inte tro på 3 poäng och att vi ska torska mot aiks reservlag känns inte helt främmande. Jag tycker ändå att vi stod upp bra mot Jkpg men det ville sig ändå inte. Det känns fantastiskt att Blomqvist har tagit över fysträningen sedan Janne Mians avhopp, B&B är ett genialiskt radarpar utom dess like!

Fy sjutton. :(

Janne Mian hade riktigt intressanta värderingar i 08 fotboll tycker jag. Verkar vara en kille som vet vad han sysslar med. Ett program "jag" för övrigt var med i haha. Se listan med kommentarer från gnagarforum, nummer 3 ;). Sämre stream får man leta efter.

Inte långt till VM nu, så grymt hypad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor