Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Nu är det bestämt. Vi slänger oss i en bil o åker upp till Råsunda på Måndag.

Någon som vet något schysst sätt o lösa det här med parkering osv?

Det finns parkering i anslutning till Solna Centrum, som ligger ett stenkast från Råsundas södra läktare. Ska inte vara alltför krångligt att fixa p-plats där.

Om jag nu minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns parkering i anslutning till Solna Centrum, som ligger ett stenkast från Råsundas södra läktare. Ska inte vara alltför krångligt att fixa p-plats där.

Om jag nu minns rätt.

Stämmer, dock finns det en billigare parkering en bit därifrån. Precis bredvid polisstationen i Solna finns det en parkering där det ALLTID finns plats. Skulle det inte finnas så får du mitt vänstra öra. Sedan får man gå längs vägen och man ser Råsunda i stort sett hela tiden. Billigare än parkeringen uppe vid centrum :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer, dock finns det en billigare parkering en bit därifrån. Precis bredvid polisstationen i Solna finns det en parkering där det ALLTID finns plats. Skulle det inte finnas så får du mitt vänstra öra. Sedan får man gå längs vägen och man ser Råsunda i stort sett hela tiden. Billigare än parkeringen uppe vid centrum :).

Plaisir, kör på detta! Det låter mycket lovande och jag hoppas att du på måndag får se ett aik utspelat av vilka de nu än möter! :):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plaisir, kör på detta! Det låter mycket lovande och jag hoppas att du på måndag får se ett aik utspelat av vilka de nu än möter! :):)

AIK får inte torska, det får bara inte hända på måndag, läskig tanke.

---------

Imorgon blir det TV4 Sport för hela slanten samt en liten touch av sexan.

14:55 - Siena-Inter, TV4 Sport (Jag förmodar att ni vet vad det handlar om)

18:55 - Barcelona-Valladolid TV4 Sport (Jag förmodar att ni vet vad det handlar om)

20:00 - Sverige-Kanada TV6 (Valfri zappning mellan TV4 Sport och TV6)

En outsider kan ju faktiskt vara Danmark-Ryssland 16:00 på TV6, håkky och fopoll hela dagen lång, have fun!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt ärligt bryr jag mig inte om aik för närvarande och hoppas naturligtvis att ni stannar kvar (förutsatt att vi på ett mirakulöst sätt tar oss upp). Jag önskar givetvis dig, Halo, och dig, Plaisir, en trevlig tillställning och bra fotboll.

Låter jävligt trevligt det där med hockey+fotboll, däremot så ryktas det om att dibels mor vill dra ut på vischan där det inte finns tv4sport. Det ryktas även om att dibel ska totalvägra. Mer info kommer på söndagen.

-

Sevilla tog CL-platsen med matchens sista spark. Jag tycker synd om Mallorca, även om jag förstår att du är nöjd Halo! ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på fotboll nonstop från 16.00 tills nån gång vid midnatt.

Först FA-Cup-finalen mellan Chelsea och Portsmouth. Fem ramträffar av Chelsea i första halvlek, inklusive en frispark av Drogba som gick i undersidan av ribban och ner på mållinjen och Kalou som sköt i ribban när han hade helt öppet mål och stod en meter ifrån det. Portsmouth hade ett skott som Cech reflexräddade på mållinjen. Sen sätter jävla fitt-Drogba en frispark och Boateng (som är min nya idol för han stämplade och kapade äckel-Ballack samtidigt) brände en straff, Lampard gjorde samma sak sen, men tyvärr vann Chelshit.

Sen var det Athetic Bilbao-Deportivo, Athetics ikon och lagkapten Joseba Etxeberria, som lirade gratis den här säsongen gjorde sin sista match, blev lite tårögd när han fick stående ovationer av hela arenan när han byttes ut. Själva matchen var sådär, Llorente hade ett kanonskott i ribban, och Athetic vann, som jag hoppades, är fascinerad av baskerna.

Sen finalen i Tyska Cupen, och Werder Bremen blir totalt utspelat av Bayern som vann med 4-0, ett mål på straff. Förvånas över att Müller alltid bränner ett skitbra läge varje match. Ribery var osynlig först, men kom igång i andra, Robben var bra hela tiden. Lahm var pigg också.

Avslutade sedan med Almeria-Sevilla, där Sevilla behövde vinna för att fixa CL-plats. Kanoute gick upp fint och nickade in 0-1 tidigt, men sedan kvitterade Almeria, men efter ett självmål fick Sevilla ledningen igen. Men Ortiz pangade in 2-2 via stolpen med tio minuter kvar. Men med några minuter kvar så frälser Rodri Sevilla med ett riktigt konstmål, på en slags halv-bicicleta pangar han in 2-3 och hela Sevilla jublar, och Almeria-bänken skämmer ut sig då de springer fram och käftar med Rodri och killarna när de firar.

Och imorrn blir det officiellt att Barca vinner ligan igen, för inte fan förlorar de mot Valladollid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant Frusciante, bra skrivet! För att förtydliga, jag gillar också Athletic Club Bilbao och deras policy.

Skotten_31@ Almeria hade ingen chans att gå till CL, däremot Mallorca som vann sin match ;>

Rekommenderar förövrigt den utomordentliga bloggen Osynliga Handen, som varje fotbollsälskare (inom Svea Rikes gränser åtminstone) bör bokmärka.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag tar och smygreklamerar genom att rekommendera Fotbollsoraklet där jag är en av skribenterna (William Edström).

En fråga bara, hur läser man artikeln? Det finns en [...] men den är ej klickbar. Till synes kan det ses som att det går att läsa vidare, men jag vet ej. JAG ÄR FULL SAMT DUM I HUVUDET - KLICKA PÅ RUBRIKEN...

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel: http://www.fotbollskanalen.se/1.1638100/20...ma_utan_kostnad

Skönt att ha tv och dator i samma rum, kan man se båda matcherna!

Rätt sent upplagt ändå, sidan publicerades idag för tjugo minuter sedan. Man har alltså 40 minuter på sig att upptäcka att den sänds på internet och sedan hitta sidan. :)

Fast det kanske har utannonserats tidigare på fotbollskanalen?

Tack för tipset i alla fall, jag hade missat det helt om du inte skrivit det här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant Frusciante, bra skrivet! För att förtydliga, jag gillar också Athletic Club Bilbao och deras policy.

Skotten_31@ Almeria hade ingen chans att gå till CL, däremot Mallorca som vann sin match ;>

Rekommenderar förövrigt den utomordentliga bloggen Osynliga Handen, som varje fotbollsälskare (inom Svea Rikes gränser åtminstone) bör bokmärka.

Hade Almeria vunnit hade de gått till CL ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sevilla tog CL-platsen med matchens sista spark. Jag tycker synd om Mallorca, även om jag förstår att du är nöjd Halo! ;>

Är ju förvisso inget superfan men Sevilla är det lag som jag tycker har bäst smak i Spanien, helt klart. Så givetvis är jag nöjd med att få se dom i CL.

---

Roma i ledning, galet spännande andra halvlek i båda matcherna kommer att bli

Även jag har turen att kunna köra en dubbel, och så lite livebetting på det. Blir en klockren eftermiddag/kväll som uppvärmning inför morgondagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade Almeria vunnit hade de gått till CL ?

...

4 Sevilla 38 19 6 13 63 CL

5 Mallorca 38 18 8 12 62 EL

...

11 Espanyol 38 11 11 16 44

12 Almería 38 10 12 16 42

...

Hade Almeria vunnit hade de gått om Espanyol, i och med Mallorcas vinst mot dem.

-

Jävligt spännande i Italien, ja. Snyggt skott av De Rossi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Inter, och hur det än blir så får vi alltså en trippel för antingen Inter eller Bayern, riktigt stort!

----

Vad tror ni om denna rad?

Chievo-Roma 2

Siena-Inter 2

Barca-Valladolid 1

Valencia-Tenerife 1

Malaga-Real 2

Finland-Slovakien 1

De första 2 har ju gått in, alltid något haha. Känner mig lite osäker på Valencia och Finland dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plaisir, kör på detta! Det låter mycket lovande och jag hoppas att du på måndag får se ett aik utspelat av vilka de nu än möter! :cry::wub:

Det där låter som en bra idé. Ska forska lite via Eniro osv. Sen vill man ju inte stå för långt bort. Man har ju hört vad det är för folk som håller på AIK ;)

Det är ÅFF förövrigt.. Så det blir en garanterad seger för ÅFF :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där låter som en bra idé. Ska forska lite via Eniro osv. Sen vill man ju inte stå för långt bort. Man har ju hört vad det är för folk som håller på AIK :)

Det är ÅFF förövrigt.. Så det blir en garanterad seger för ÅFF :wub:

Om du söker på Eniro så sök Polisstation, 17163 SOLNA, bredvid pilen står det Tingshus, och precis bredvid Tingshuset ligger parkeringen, du kommer se den ganska tydligt, bara vara bered att svänga höger när du sett polisstationen (om du åker så att du har stationen på höger sida förstås). GL med parkeringen, men inte på matchen :cry:.

När det gäller publiksiffran så tror jag den kommer landa någonstans runt 18.000, är dock rädd att det kan bli mindre. Ett jävla drag kommer det iallafall bli. Eftersom det handlar om AIK 2010 så kan det gå precs hur som helst i matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor