Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hör hemma och hör hemma, han har själv sagt att han tror att han kommer lämna PL. Kanske inte just nu, men om ett tag i alla fall, då han tycker att PL-spelet är alldeles för hårt för att han ska kunna spela där en längre tid.

Fast varför Barca skulle vilja ha Torres vet jag inte. De har tre bra anfallare, och om de nu kommer sälja Henry och Zlatan och på så vis behöver en fjärde anfallare så finns det nog andra alternativ som passar bättre.

Edit: Att Liverpool inte nådde CL kan också betyda flytt för Torres som mer eller mindre behöver spela CL för att hålla uppe både sin nivå och sitt marknadsvärde.

Ja jo Torres sa ju det + att laget behöver 4-5 värvningar som ett krav. Men jag hoppas han stannar några säsonger till.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ju ny president i Barca efter säsongen, som antagligen kommer vilja göra några stora värvningar, och eftersom Zlatan har varit ur form sedan hans fantastiska match mot Arsenal borta, och journalisterna direkt glömmer hans bra höst och Arse-matchen, så spekuleras det i ny anfallare. Och Heny försvinner förhoppnings och förmodligen.

Men de borde värva Luis Suarez som varit fantastisk och 35 mål i Ajax (på 33 matcher), plus massvis assist. Ajax och Barca spelar samma spel, och Suarez kan spela över hela anfallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant match ikväll kl.21 helt klart. City-Tottenham. Samtidigt som det just nu spelas en intressant allsvensk match som är otroligt sevärd faktiskt.

Angående Torres till barca osv. så ska det blir intressant att se hur de löser allt, Villa var ju i stort sett redan klar enligt AB för några dagar sen.

@Frusciante: Jag fick inget svar på mitt senaste inlägg angående AIK+svff=sant. Så jag undrar fortfarande hur det kommer sig att du tycker det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant match ikväll kl.21 helt klart. City-Tottenham. Samtidigt som det just nu spelas en intressant allsvensk match som är otroligt sevärd faktiskt.

Angående Torres till barca osv. så ska det blir intressant att se hur de löser allt, Villa var ju i stort sett redan klar enligt AB för några dagar sen.

@Frusciante: Jag fick inget svar på mitt senaste inlägg angående AIK+svff=sant. Så jag undrar fortfarande hur det kommer sig att du tycker det.

Verkligen en helintressant match, helt avgörande för CL-platsen.

Däremot så har jag svårt att bestämma mig för vilka jag vill ska vinna, Spurs är ju ett naturligt hatobjekt och City hatar man ju på grund av att köpelag är äckliga och för att Adebayor spelar där. <_<

Jag får väl helt enkelt luta mig tillbaka och njuta av att det ena laget inte når CL och att det andra laget fortfarande är sämre än Arsenal. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Spurs får man väl ändå säga, tydligen inte spelat i högsta cupen i europa sedan 1961-62.

-----

Imorgon är det götet-AIK, skaplig skillnad från senaste mötet där nere. Då kunde båda lagen vinna guld, nu efter 10 omgångar ligger båda lagen på kval resp. nedflyttningsplats, helt sjukt, då var det November, nu är det början av Maj. Om AIK förlorar så är det 6 poäng upp till säker mark, det känns inte alls bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4-0 gnaget, vadfan?! Ska läsa lite om matchen, men jag antar att det inte (bara?) är Manoojas fel denna gång (heller).

Nej, enligt mig så bör han inte ta på sig något utav målen. Folk kan tycka det vid 1-0 men Karlsson borde bara rensa ut den, han har flera sekunder på sig att bara dundra ut bollen till hörna. Jag skiter i om Manooja skriker att han ska ta den eller ej, bollen ska ut. Bojan, Tjerna och Backman känns som de spelare som faktiskt försöker och vill något idag annars är det heldött. Med 3 spelare på planen kommer man inte långt.

Finns bara en sak som gäller nu, kriga som jävla galningar tills de antingen dör eller bryter benen på någon tills sommaruppehållet kommer, och det blir fan ingen semester för AIK, allt jävla skit ska rensas och spelare med hjärta för klubben får endast spela, alla andra kan avgå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avgörs la liga ikväll?

It didn't! Fast Barcelona tar det nu.

Igår avklarades årets första bortamatch (jag hoppade assyriska) och jag fick se HTFF vinna över Dalkurd med 3-1. Väldigt snygga mål och bra kontringsspel. Försvarsspelet såg lite bättre ut än A-lagets, så jag hoppas att det kan smitta av sig.

Med talangfulla hälsningar, Serieledarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh herregud vilken jobbig match det var idag. Mot Trelleborg liksom, men men bara bita i det sura äpplet. Otroligt skönt med 3 poäng, livsviktiga poäng. Alla poäng mot elfsborg i nästa omgång ser jag just nu bara som bonuspoäng. Sen är det Åtvid hemma på Råsunda och då ska det återigen vara 3 poäng och förhoppningsvis kan vi då kravla oss upp till kvalsträcket eller i absolut bästa fall ovanför (dock känns det ganska långt borta just nu). Oavsett vad så var det viktiga poäng idag och inför uppehållet. Men hör och häpna, Eguren spelade bra idag och Tomi höll nollan.

- 3 poäng

- dif torska

- united vann inte ligan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska väntad slutomgång av de tre topplagen, vilket betyder att Chelsea står som segrare efter den här säsongen.

Det som överraskade mest var väl Chelseas segersiffror och att lag 4 - 7 inte vann sina matcher, visserligen hade inget av de fyra lagen någonting att spela för, men det hade å andra sidan inte deras motståndare heller.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram till dess att PL startar igen... Eller jo det vet jag, se fram emot CL-finalen, EL-finalen och titelracen i Serie A och La Liga, det finns trots allt lite sevärd fotboll kvar i världen trots att PL är slut. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska väntad slutomgång av de tre topplagen, vilket betyder att Chelsea står som segrare efter den här säsongen.

Det som överraskade mest var väl Chelseas segersiffror och att lag 4 - 7 inte vann sina matcher, visserligen hade inget av de fyra lagen någonting att spela för, men det hade å andra sidan inte deras motståndare heller.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram till dess att PL startar igen... Eller jo det vet jag, se fram emot CL-finalen, EL-finalen och titelracen i Serie A och La Liga, det finns trots allt lite sevärd fotboll kvar i världen trots att PL är slut. :D

Haha polarn, du har väl inte missat att det är fotbolls-VM i sommar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha polarn, du har väl inte missat att det är fotbolls-VM i sommar? :D

Haha nejdå, så bitter är jag inte för att inte Sverige gick vidare, faktiskt inte bitter alls över just det. :D

VM är mer avslappningsfotboll för mig som supporter, vilket gör att jag inte tänker på det på samma sätt som PL.

Men det ska helt klart bli kul, VM är ju någonting speciellt. En tävling där världens allra bästa fotbollsspelare samlas för att göra upp mot varandra.

Samtidigt så kommer VM vara ett otroligt nervositetsmoment. Arsenalspelare har en jobbig vana att bli skadade under landslagsuppdrag, får hoppas att det inte alls blir så i år, utan att man kan få njuta av fotboll på en hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nejdå, så bitter är jag inte för att inte Sverige gick vidare, faktiskt inte bitter alls över just det. :D

VM är mer avslappningsfotboll för mig som supporter, vilket gör att jag inte tänker på det på samma sätt som PL.

Men det ska helt klart bli kul, VM är ju någonting speciellt. En tävling där världens allra bästa fotbollsspelare samlas för att göra upp mot varandra.

Samtidigt så kommer VM vara ett otroligt nervositetsmoment. Arsenalspelare har en jobbig vana att bli skadade under landslagsuppdrag, får hoppas att det inte alls blir så i år, utan att man kan få njuta av fotboll på en hög nivå.

Precis, själv tycker jag det är grymt tråkigt att inte Sverige är med (antar att du också tycker det) men nu är läget som det är och jag tänker njuta ordentligt i sommar. Stora turneringar i fotboll finns det inte mycket som slår. Speciellt under gruppspelet då det i stort sett är fotboll dygnet runt känns det som flera dagar i rad. Men som du säger så finns det också mycket att se fram emot redan innan, sen är ju silly season en klass för sig numera, riktigt underhållande faktiskt.

----------

I övrigt ska jag träna lite fotboll men några polare imorgon, var väldigt länge sen jag spelade nu. Anledningen till att jag ska träna lite är för att jag fått en inbjudan att träna med brandmännen i stan varje torsdag och jag har en känsla av att jag behöver få upp fysiken och tekniken en aning innan, ska bli riktigt kul iallafall :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor