Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

"Jag känner mig som en tomte"............ du är en jävla tomte. Hela Råsunda men inte mannen som är domare på heltid? "Jag trodde att Bojan filmade" för det första, hur kan man tro något? man ska fan veta. Filmning säger du? vart fan är det gula kortet då? Tomi Maanoja för i helvete? vi leder med 1-0, då passar han på att ge en inspark till dif som resulterar i två hörnor och tillslut ett mål. Starkt jobbat, det händer ju för fan inte ens på dagis. I övrigt rullar vi bollen ganska bra idag men det spelar fan ingen roll, spelade vi med 0 man i backlinjen idag? ibland undrade jag fan. Första gången på jag vet inte hur många år som jag tycker det ska bli skönt med ett uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt tänkvärt, faktiskt.

Om Elitserien vore mer lik Allsvenskan skulle:

- försäsongen utesluta så mycket puckkontakt som möjligt så att spelarnas puckbehandling är så bedrövlig som möjligt när serien börjar

-försäsongsmatcherna dessutom ske på rullskridskor då isen inte hunnit frysa

-premiären ske i början av Augusti då få människor är inställda på ishockey

-första 1/3 delen av serien skulle spelas på uterinkar med ospolad is som bara delvis är frusen

-passningarna måsta slås i knähöjd för att ta sig fram över det värdelösa blöta/snöiga underlaget

-några arenor ha plastis (ja det finns faktiskt) där bortalagen skulle ha oerhört svårt med det märkliga underlaget

-Elitserien ta uppehåll mellan dec-feb då förutsättningarna för hockey är de bästa

-spelet återupptas och avslutas när vårsolen töar upp uterinkarna så att förutsättningarna för bra spel är små/obefintliga (värmen skulle dessutom göra hockeyutrustningen jobbig att bära så vissa skulle få köra utan damasker)

- förutsättningarna mitt i säsongen vändas ut och in då de stora stjärnorna skulle lämna och helt plötsligt förändras lagets styrka drastiskt

Var det någon som undrade varför Allsvenskan rankas som, tja, typ 27 bästa liga? (säkert snällt gissat)

Bäst att tillägga att jag naturligtvis vill att Djurgården ska lyckas så bra som möjligt i fotboll. Men jag orkar inte lägga alltför mycket energi på något så oseriöst som Allsvenskan. Jag såg faktiskt matchen mot ajk senast, dock på TV, men ändå. Där var planen i det skick som fotboll ska spelas på. Sådana rättvisa förutsättningar från omgång ett och jag skulle helt klart börja ta fotbollen på större allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt tänkvärt, faktiskt.

Jadu det där har man diskuterat hela vintern i stort sett, sjukast av allt är väl att svff nu planerar att börja allsvenskan ännu tidigare nästa år. Lägg också till att Råsundas matta var bedrövlig i början och efter 2 spelade matcher där så var det alltså nära att AIK inte fick spela där pga. för dålig plan. Hur fan kan man komma på det efter 2 matcher och inte inse det direkt undrar jag, samtidigt undrar jag hur man redan där kunde missköta Sveriges nationalarena på det viset. Men nu tänker jag inte gnälla mer över det då felet äntligen är åtgärdat och just nu finns Sveriges finaste matta just på Råsunda.

Trodde jag hörde fel förut när jag tittade på fotbollskväll.

1/3 av hela allsvenskan redan avklarad? Stämmer det? REDAN!?

Yes det stämmer, det är 30 omgångar och 10 är spelade. Men tänk också på att det är långt uppehåll pga. VM vilket leder till ett ganska tight matchande just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu det där har man diskuterat hela vintern i stort sett, sjukast av allt är väl att svff nu planerar att börja allsvenskan ännu tidigare nästa år. Lägg också till att Råsundas matta var bedrövlig i början och efter 2 spelade matcher där så var det alltså nära att AIK inte fick spela där pga. för dålig plan. Hur fan kan man komma på det efter 2 matcher och inte inse det direkt undrar jag, samtidigt undrar jag hur man redan där kunde missköta Sveriges nationalarena på det viset. Men nu tänker jag inte gnälla mer över det då felet äntligen är åtgärdat och just nu finns Sveriges finaste matta just på Råsunda.

Yes det stämmer, det är 30 omgångar och 10 är spelade. Men tänk också på att det är långt uppehåll pga. VM vilket leder till ett ganska tight matchande just nu.

Grejen är ju att förbundet bara fixat Råsunda, för att det är nationalarena, men alla andra arenor förutom Helsingborgs o Malmös suger fortfarande. Dessutom, om de fixar Råsunda borde de också fixa Ullevi då landskamper spelas där med. Men AIK är ju SvFFs favoritförening.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är ju att förbundet bara fixat Råsunda, för att det är nationalarena, men alla andra arenor förutom Helsingborgs o Malmös suger fortfarande. Dessutom, om de fixar Råsunda borde de också fixa Ullevi då landskamper spelas där med.

Faktum är att även Gamla Ullevi är en nationalarena, dock för Svenska Damlandslaget but still. Jag förstår fortfarande inte hur man kan se att en matta är dålig förrän efter 10 omgångar, helt sjukt. Sen kan man ju fråga sig hur den egentligen sköts om, med tanke på hur pass ny den är och hur Helsingborgs och Malmös mattor ser ut så undrar jag om de verkligen gjort de åtgärder som krävts den här hårda vintern.

Men AIK är ju SvFFs favoritförening.

Vad du begrundar det på skulle jag gärna vilja veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktum är att även Gamla Ullevi är en nationalarena, dock för Svenska Damlandslaget but still. Jag förstår fortfarande inte hur man kan se att en matta är dålig förrän efter 10 omgångar, helt sjukt. Sen kan man ju fråga sig hur den egentligen sköts om, med tanke på hur pass ny den är och hur Helsingborgs och Malmös mattor ser ut så undrar jag om de verkligen gjort de åtgärder som krävts den här hårda vintern.

Vad du begrundar det på skulle jag gärna vilja veta.

Har inte tid att sitta o lista alla anledningar till det nu, men de får ofta små fördelar. Dessutom är Lagrell hedersmedlem i AIK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att förbundet får ha en oficiell favoritklubb faktiskt. Inget jag läst nånstans i alla fall :)

Kopparvallens gräs ser inte så dåligt ut det heller trots att ÅFF är nya. Går förbi planen varje dag o det tränas o spelas där utan att det ser ut o vara jättetrasigt någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tid att sitta o lista alla anledningar till det nu, men de får ofta små fördelar. Dessutom är Lagrell hedersmedlem i AIK.

Bara larvigt att påstå något sådant, finns väl ingen storstadsklubb som någonsin varit favoriter hos SvFF? Det där med "små fördelar" är då ingenting jag har känt av under tiden jag har följt AIK, har ständigt varit höjda bötesbelopp, påhittade straff och konstiga beslut så länge jag kan minnas. 2004 och gallerskakningarna mot bajen är nog ett utav de bästa exempel som finns. För att inte tala om alla inkastade föremål som flugit in under åren, vad jag vet så har det varit ganska skapliga belopp som gått mot AIK då. AIK ligger dessutom sist i SvFFs Fair Play-liga. Jag kan i detta nu inte komma på en ända gång som jag har varit nöjd med SvFFs beslut när det gäller frågor kring AIK och jag tycker inte heller att de behandlar andra klubbar varken sämre eller bättre.

Angående Lagrell så vet jag faktiskt inte om han är hedersmedlem i AIK, så vitt jag vet så håller han på Öster och det känns väl ganska logiskt då han är född i Växjö. Kungen var också hedersmedlem i AIK ett tag men det visade ju sig att han i själva verket var gårdare. Just hedersmedlemmar känns det som man ska ta med en nypa salt ibland sålänge de inte arbetat för klubben i en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, skönt att Castro och Linus fick sätta varsin. Hopf i målet kändes stabilt!

Gimme hopf, Johannes

Hopf, Johannes

Gimme hopf, Johannes

'Fore the morning come

Gimme hopf, Johannes

Hopf, Johannes

Hopf before the morning come

Halo, vill ni ha Shabaan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se Hopf i målet tyckte han var lite mer stabilare och säkrare i målet än Shaaban. Får hoppas på en Allsvenska plats iår om de fortsätter så här bra nästa säsong så tror jag det är gnaget som ligger i Superettan.

Så bara för att bajen spelar bra så hamnar AIK i superettan? :).

---------------

@Dibel: Jag provar vad som helst i mål just nu känns det som. Någonting säger mig att han kommer vara grym mot Göteborg bara för att det har varit så mycket snack, eller så är det bara jag som drömmer, skulle tippa på det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så bara för att bajen spelar bra så hamnar AIK i superettan? :).

---------------

@Dibel: Jag provar vad som helst i mål just nu känns det som. Någonting säger mig att han kommer vara grym mot Göteborg bara för att det har varit så mycket snack, eller så är det bara jag som drömmer, skulle tippa på det sista.

Haha nej menar inte så om det fortsätter så här för AIK och som det ser ut nu så tror jag AIK åker ner till superettan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste du inte Aftonbladets superrubriker för två omgångar sedan?

"JUST NU: AIK PÅVÄG MOT SUPERETTAN!"

:)

Beror på vilken av alla hundra rubriker som det stått så på :D. Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag att uppehållet räddar oss. Det blir inte många poäng fram tills dess men det laget behöver nu är lite lugn och ro samt betänketid, trodde aldrig jag skulle säga att ett uppehåll kommer att bli skönt men nu måste jag tyvärr erkänna det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vilken av alla hundra rubriker som det stått så på :). Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag att uppehållet räddar oss. Det blir inte många poäng fram tills dess men det laget behöver nu är lite lugn och ro samt betänketid, trodde aldrig jag skulle säga att ett uppehåll kommer att bli skönt men nu måste jag tyvärr erkänna det.

Haha jag vet inte riktigt vad det handlade om. Men jag surfade in på aftonbladet via mobilen för att kolla upp ett resultat åt polaren. När jag sedan kom till sportbladets startsida så stod den rubriken där. Varpå jag och polaren började skratta. :D

Jag menar, då hade det gått åtta eller nio omgångar av trettio, och det var "JUST NU:" som fick oss att skratta för det lät som om det redan var färdigt att AIK skulle hamna i superettan. En typisk Aftonbladet-rubrik alltså. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste på AB att Barca är intresserade av Torres och skulle se över hur dem ska köpa loss han. Skandal om Torres går till Barca Torres hör hemma i Liverpool.

Hör hemma och hör hemma, han har själv sagt att han tror att han kommer lämna PL. Kanske inte just nu, men om ett tag i alla fall, då han tycker att PL-spelet är alldeles för hårt för att han ska kunna spela där en längre tid.

Fast varför Barca skulle vilja ha Torres vet jag inte. De har tre bra anfallare, och om de nu kommer sälja Henry och Zlatan och på så vis behöver en fjärde anfallare så finns det nog andra alternativ som passar bättre.

Edit: Att Liverpool inte nådde CL kan också betyda flytt för Torres som mer eller mindre behöver spela CL för att hålla uppe både sin nivå och sitt marknadsvärde.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor