Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jag tycker också att den är jävligt konstig. Det känns ju som om att vid förlängning ska det nollställas, tror inte att hemmaplan är en så stor fördel i en segra eller dö-förlängning.

Jag är förvisso en Golden Goal-älskare.

Ja golden-goal gillar jag med men alltså, herregud. Har fortfarande inte riktigt fattat det då jag var helt inställd på straffar när Atletico gjorde 2-2. Usch, Bortamålen är så mycket mer värda i de här lägena så jag kan verkligen inte ta till mig att regeln fortfarande gäller i 30min extra..... ja jag är bitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja golden-goal gillar jag med men alltså, herregud. Har fortfarande inte riktigt fattat det då jag var helt inställd på straffar när Atletico gjorde 2-2. Usch, Bortamålen är så mycket mer värda i de här lägena så jag kan verkligen inte ta till mig att regeln fortfarande gäller i 30min extra..... ja jag är bitter.

Håller med där tycker det där borta måls regeln inte ska gälla i förlängningar eller göra det hela mer rätt visst varför inte första målet vinner i en förlängning? Då har ju bägge lagen en chans att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej men dem borde verkligen införa det istället. Vad är det för kris som kommer bli i Liverpool om dem inte får 4 platsen och däremot kan missa en CL plats.

De går miste om enorma pengar och det blir en aning svårare att locka till sig bättre spelare utan att spela CL. CL betyder mycket för spelarnas karriärer och det brukar för många vara anledningen till varför man söker sig till nya klubbar (även om man redan spelar i en riktigt bra). Men det är ju först och främst pengarna som sagt. Sponsorer, matcher, souvenirer, TV osv. ALLT är så hilma mycket större i CL än Europa League, med all rätt givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De går miste om enorma pengar och det blir en aning svårare att locka till sig bättre spelare utan att spela CL. CL betyder mycket för spelarnas karriärer och det brukar för många vara anledningen till varför man söker sig till nya klubbar (även om man redan spelar i en riktigt bra). Men det är ju först och främst pengarna som sagt. Sponsorer, matcher, souvenirer, TV osv. ALLT är så hilma mycket större i CL än Europa League, med all rätt givetvis.

Får hoppas att Liverpool får fjärde platsen. Vad finns det för chanser för att de ska få 4 platsen? Förutom att andra lagen måste vinna mot dem som ligger före dem och sånt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas att Liverpool får fjärde platsen. Vad finns det för chanser för att de ska få 4 platsen? Förutom att andra lagen måste vinna mot dem som ligger före dem och sånt där.

Såhär ser tabellen ut:

4. Spurs 35, 64

5. Aston Villa 36, 64

6. Man City 35, 63

7. Liverpool 36, 62

Alltså 2 matcher kvar för Pool och Villa men City och Tottenham har 3 matcher kvar. Det som helt enkelt måste ske är att Villa förlorar 1 match och City/Tottenham 2 eller spelar oavgjort osv. ja du fattar. Pool måste mer eller mindre vinna båda sina matcher (1 match är mot Chelsea) och få resultaten med sig men det känns ju ganska långsökt att man får resultaten med sig när det är 3 lag framför. Visst det kan hända men det kommer tyvärr inte att göra det.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte heller att bortamål kan gälla vid förlängning. Då har man ju en jävla fördel att vara bortalag i andra matchen, lyckas man få första målet så måste motståndarna inte bara göra ett, utan två mål för att inte bli utslagna, lägg där till den korta tiden man har på sig att forcera in två mål och allting känns helt absurt.

Nej, jag lider med Liverpool och känner ingen skadeglädje alls över att de åkte ur.

Precis som Halo säger så känns ju fjärdeplatsen dessutom oändligt långt borta, både att lyckas slå Chelsea som krigar om en titel och sedan få andra resultat med sig är nästan lite väl mycket att hoppas på.

Spurs till exempel har Bolton hemma, City borta och Burnley borta. Bolton hemma ska man bara inte förlora mot och inte Burnley borta heller, även om man inte bara kan åka till Burnley och hämta poäng hur som helst. Citymatchen känns som att den kan sluta hur som helst, City blandar och ger otroligt mycket den här säsongen.

A.V. har även de City borta tillsammans med Blackburn hemma kvar att spela. Ingen match känns avgjord på förhand utav deras två matcher i alla fall, City kan som sagt sluta hur som helst. Blackburn är visserligen hemma men Blackburn har snott oväntade poäng många gånger i år.

Sedan har vi ju City kvar som har Villa, Spurs och W.H. kvar att spela mot. De två första kan som sagt sluta hur som helst och matchen mot W.H. borde bli en trea för Citys del, inte för att W.H. är ett dåligt lag utan för att de har klarat kontraktet och inte har så mycket mer än hedern att spela för, vilket Citys CL-jagande borde överväga om chansen fortfarande är kvar.

I alla fall, den matchen som kommer bli avgörande är City - Spurs, där City kommer ha press på sig om Spurs vinner sin Boltonmatch. För då kommer allt utom förlust att vara till fördel för Spurs.

Edit: Jag skulle alltså inför de sista sammandrabbningarna satsa mina pengar på Spurs, hur mycket det än tar emot att säga att det äckliga laget har bäst chanser till fjärdeplatsen. :/

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående Golden Goal, så användes det ju för några år sen, bland annat avgjorde Trezeguet EM-finalen 2000 med ett golden goal, och Senegal skickade ut Sverige ur VM 2002 med ett, samma sak när Sydkorea slog ut Italien i samma mästerskapet (den som avgjorde, Ahn-Jung Hwan, spelade i italienska Perugia, som hade en excentrisk president, som bl.a velat värva Victoria Svensson o Hanna Ljungberg, han sparkade koreanen för målet). Men regeln togs bort, och det tycker jag är mest rättvist, och roligare, ju mer fotboll, desto bättre. Dessutom skulle det ju suga getpung om ena laget fick en tveksam straff direkt i förlängningen eller gör ett självmål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas Liverpool får en ny tränare skulle vilja se Josef Mourinho som ny tränare det gick ju rätt så bra med Chelsea när han tränade dem så skulle inte tveka att han kan få Liverpool på fötter igen. Och däremot slåss om titlar skulle va sjukt underbart om Liverpool kunde få den där efterlängtade PL titel samt CL titel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, oerhört tråkig förlust. Helt okej fotbollsmatch dock, men vårt försvar är riktigt uselt.

Mjo ni hade ju en del lägen att göra 3-3 måste jag säga, Helg träffade ju luften istället för bollen bland annat. Hur ser det ut med skadorna? Såg inte direkt bra ut när någon av dom gick av.

----------------

Har varit en ganska seg dag annars, bara funderar över morgondagen, och hur jag än har funderat så har det inte sett bra ut. Ge mig Flavio från start, skiter fullständigt i hur det har gått för han i år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skadorna har jag ingen aning om, Monteiros axel(?) gick ur led och Dahl fick hjänrskakning? Verkar väl troligt att de missar Assyriska på tisdag, som jag förövrigt måste fixa biljett till.

Har x2 imorgon samt att dif vinner med 2 mål eller fler. Det är alltså en given aik-vinst. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor