Halo Skrivet 19 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2010 Ser ju bra (dåligt!) ut för Liverpool i alla fall. Hockeydomaren är köpt, fittdif. Vilken kväll, AIK, äckliga djif torskar, Pool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2010 Vilken kväll, AIK, äckliga djif torskar, Pool! 1/3 får duga, det kunde ha varit värre ;> Vad blev det till slut, stod 3-0 när jag kollade text-tv? Målskyttet verkar ju gått igång iaf. Imorgon blir det Gullmarsplan direkt när jag vaknar, sedan "lugna ned" nerverna fram tills avmarsch ifrån Södra Bantorget, Lill-Messi gör hattrick på sina gamla vapendragare, fullsatt, full, fotboll, bra väder! *blir säkert antiklimax men skitsamma* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2010 1/3 får duga, det kunde ha varit värre ;> Vad blev det till slut, stod 3-0 när jag kollade text-tv? Målskyttet verkar ju gått igång iaf. Imorgon blir det Gullmarsplan direkt när jag vaknar, sedan "lugna ned" nerverna fram tills avmarsch ifrån Södra Bantorget, Lill-Messi gör hattrick på sina gamla vapendragare, fullsatt, full, fotboll, bra väder! *blir säkert antiklimax men skitsamma* 3-0, Burgic x2 sedan Dulle. Måste säga att det var 3 riktigt fina mål, inte allt man får se det från AIK direkt. --- Blir nog att kolla lite bajen innan champions league drar igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2010 Skönt att Liverpool tog 3 poäng 3-0 mot West Ham. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2010 Puh.. Höll på dö när Rami skjuter inspark rakt på sundsvallspelare, det hela slutar med ett skott som tar i innerstolpen och på returen nickar någon utanför. TRE POÄNG, BRA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2010 Puh.. Höll på dö när Rami skjuter inspark rakt på sundsvallspelare, det hela slutar med ett skott som tar i innerstolpen och på returen nickar någon utanför. TRE POÄNG, BRA! Haha hörde det från farsans tv, grattis annars hade ni fått kris och fiasko rubriker i aftonbladet, skämt å sido, viktig seger utan tvekan. Seger för AIK, dif, bajen och BP (känner att jag måste ta med dom, bäst i stan för tillfället) när hände det senast? Helsingborg ser otroligt starka ut. Nu blir det att njuta av sista halvlek, inter-barca! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2010 Yes riktigt skönt att ta första vinsten på säsongen härlig stämning i Hammarby klacken. Keep it up Hammarby så kommer ni till Allsvenskan iår. Hoppas stort att ni går upp iår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2010 Haha hörde det från farsans tv, grattis annars hade ni fått kris och fiasko rubriker i aftonbladet, skämt å sido, viktig seger utan tvekan. Seger för AIK, dif, bajen och BP (känner att jag måste ta med dom, bäst i stan för tillfället) när hände det senast? Helsingborg ser otroligt starka ut. Nu blir det att njuta av sista halvlek, inter-barca! Ja, det blir ett roligt och avslappnat 08-fotboll imorgon ;> Förjävla trevligt att Inter vann mot Barcelona! Såg andra halvlek, Inter såg vassare ut i de flesta situationer. Offside på Militos kasse var det, men jag är nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2010 Dubbel! Preliminära speldatum är satta till 18:e maj. Falkenbergs FF - IF Brommapojkarna FC Trollhättan - Kalmar FF Västerås FK/IFK Norrköping - Örebro IF Limhamn Bunkeflo - Mjällby AIF Hammarby TFF - Helsingborgs IF Jönköpings Södra IF - Åtvidabergs FF Degerfors IF - IF Elfsborg Ljungskile SK - Djurgården Syrianska FC - Malmö FF Väsby United - IFK Göteborg Ängelholms FF - Halmstads BK GIF Sundsvall - GAIS Örgryte - Gefle IF FF Hammarby - Trelleborgs FF Östers IF - AIK Östersunds FK - BK Häcken Svår lottning för både HTFF och Hammarby, men förhoppningsvis går ett av lagen vidare. AIK och Djurgårn borde klara av sitt motstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2010 Cupen Rätt roliga omgångar på en gång, hoppas på IFK Norrköping - Örebro. Syrianska FC - Malmö FF ser jag fram emot med. Väsby - IFK ska bli grymt kul då halva Väsby i stort sett består av ungdomslirare från AIK. Blev nästan lite glad först då jag trodde att bajen skulle möta göteborg, men jag var för snabb på att läsa blaskan helt enkelt. Det är något speciellt när det är cupspel, helt klart, tråkigt att svff ska våldta den men vad mer kan man begära. Om det går som man själv vill så finns det ju risk för grymma matcher nästa omgång: AIK, bajen, djurgårn, elfsborg, göteborg, helsingborg, norrköping, malmö... Looking good! --------------- Atletico Madrid - Liverpool ikväll, ska bli riktigt intressant och faktiskt kul, tråkigt att inte Torres fick återvända ännu en gång, mäktigt senast Pool var där och spelade då hela arenan sjöng Torres-ramsor. Som vanligt tror jag det blir torsk borta, 2-1 sen vänder det på Anfield och Pool tar sig till final. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2010 Ja, Cupen behöver lite tändvätska, hoppas storlagen går vidare. Ska nog se Atletico-Liverpool, det kan bli en trevlig tillställning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2010 Fan 1-0 kom igen nu Liverpool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Länge sen jag kände mig såhär illa till mods av att knappa in på svenska fans direkt efter att jag vaknat. Vad fan tänker han med? inte smartaste stunden på året att sticka direkt, det går sämst och det är bara 1 omgång kvar till derbyt. All heder åt Stahre med tanke på fjolåret, absolut, men det är känns bara som en fet dolk i ryggen, han hade kunnat avslutat mycket, mycket snyggare. Don Björn tar över, tillfälligt I guess och det känns ändå ganska lugnt, han har Alm och Swärd vid sin sida och är den ända rätta lösningen tills en tränare som passar till uppgiften har hittats. I övrigt så luktar det så jävla mycket 2004 om allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Läste ryktet på gnagarforumet igår, där den ena var stenhård på att det var så och en annan bekräftade. Tråkigt för aik, kul för Micke. Han får väl en betydligt större pengasäck både som lön och transferkapital, dessutom har han ju faktiskt tagit aik så långt det går inom de närmaste 20 åren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Läste ryktet på gnagarforumet igår, där den ena var stenhård på att det var så och en annan bekräftade. Tråkigt för aik, kul för Micke. Han får väl en betydligt större pengasäck både som lön och transferkapital, dessutom har han ju faktiskt tagit aik så långt det går inom de närmaste 20 åren... Av det jag läst mig till handlar det ungefär om en månadslön på 300 000:- det är mycket mer än dubbelt så mycket som AIK gav honom. Det som känns lite bittert dessutom är det här var på gång redan innan säsongen, men då sa AIK ifrån, redan då borde man ju kunnat ana att han inte skulle vara kvar kontraktet ut. Reservplanen aka. nödlösningen i mina ögon är alltså att sätta in sportchefen som huvudtränare. Jag står bakom Don Björn, absolut, men det är inte som tränare jag vill ha honom, vill inte ens tänka tanken på hur det kommer se ut om vi torskar 3 raka nu (djurgården inräknade). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Jo, det är sant. Läste detta och förvånas över: Men FotbollsExpressen.se kan avslöja att nye huvudtränaren Björn Wesström saknar den licens som krävs för att han ska få leda laget i Europa - och att nästa kurs inte börjar förrän i januari 2011. Vad fan har hänt med fotbollen?! Nu ska man tydligen vara akademiskt skolad samt ha en grundläggande utbildning inom freudianism för att deltaga i Europeiska Mästarcupen? Fyfan. - Derbyt är på söndag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 (redigerad) Jo, det är sant. Läste detta och förvånas över: Vad fan har hänt med fotbollen?! Nu ska man tydligen vara akademiskt skolad samt ha en grundläggande utbildning inom freudianism för att deltaga i Europeiska Mästarcupen? Fyfan. - Derbyt är på söndag? Spelschemat som kommer: Helsingborg borta, djurgården, göteborg borta! ----- Det där hade jag missat totalt, dels av den anledningen att jag aldrig trodde att man behövde något speciellt över huvudtaget för att ens få vara tränare. Var ju några liknande diskussioner om att Henke inte fick vara tränare osv. Har de något svar på VARFÖR man måste ha denna utbildning? vad är det om är bra med att ha en utbildning? tränare (oavsett turnering eller liga) borde väl alla få vara? Jag förstår verkligen inte. Dessutom vill jag inte se några från tv4 på vår presskonferens ikväll. Ska de bojkotta oss så får de fan göra det på riktigt också. EDIT: Derbyt är på söndag... som vanligt numera 12:30 Redigerad 26 april, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2010 Glömde bort att Liverpool hade match igår och såg de hade vunnit med 4-0 på borta plan. Hoppas verkligen Liverpool tar 4 platsen nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 CL ikväll och imorgon. Vad tror ni? Har precis bettat på inter och bayern! ------ Övrigt: Snart bara en månad kvar till VM, skapligt taggad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 27 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2010 Bayern vinner ikväll & Barca vinner imorgon tippar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts