Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Vi var en storlek mindre idag, så enkelt var det.

Mot slutet kändes det som alla hade gett upp, den enda som kämpade och skapade lite var Clichy. Han var den som var närmast att sätta en reducering (Bendtner och Walcott var ju offside på sina) vilket säger en hel del om vad resten av laget höll på med.

Nåja, jag åker hellre ut mot Barca som är ett av världens bästa lag, än att åka ut mot något annat lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naah, det hade inte hindrat Messi.

Nja.. Det var inte bara Fabregas som fattades.

Det jag menar är att Arsenal har ett grymt spel bara deras spelar är som sagt, friska och fria från skador. Hur inspirerade är det att springa in på plan UTAN sin lagkapten, Fabregas, Arshavin och.. erhm.. Vilka fler var det som fattades? Hade Arsenal haft ett fulltaligt Arsenal utan skador hade kanske den matchen sett annorlunda ut.

Iaf, nu var det så att Arsenal inte var det bättre laget pga. dittan och dattan, och en vinst för Barcelona var väl inte mer än rättvist.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja.. Det var inte bara Fabregas som fattades.

Det jag menar är att Arsenal har ett grymt spel bara deras spelar är som sagt, friska och fria från skador. Hur inspirerade är det att springa in på plan UTAN sin lagkapten, Fabregas, Arshavin och.. erhm.. Vilka fler var det som fattades?

Song, Gallas och RvP (Sedan tidigare). Som hade varit självklara startspelare, sedan har vi ännu mer folk borta men som inte är startspelare vid full trupp.

Hade Song varit med så hade nog inte Messi fått samma ytor och spelrum som han fick idag. För Song är överallt i defensiven och det finns fan ingen som kan passera honom.

Edit: Campbell var tydligen också skadad, trodde han vilades bara.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skador vet jag inte, men Puyol var ju avstängd och Pique med tror jag. Zlatan var skadad men det var nog bara bra för barca. Iniesta var inte med men fanns på bänken (?).
Eftersom Zlatan är i bra form igen och Bojan inte kunde ta för sig så mycket som mot Bilbao var det inte bra, även om Messi fick ännu mer ansvar. Tur att de inte spelade med Henry, sälj sopan.

Iniesta fick ju spela sista fem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo, du mår bra idag? Allmäna har ju goda chanser i ishockeyn samtidigt som Pool är vidare i Europa League! ;>

Själv sitter jag och snaskar i mig Bea, det börjar fan att dra ihop sig!

Då har du det riktigt lyxigt med andra ord (bästa kommentaren i 08 fotbolls historia enligt mig :P). Givetvis mår jag bra och det har inte varit så mycket fotboll i skallen såhär långt denna helg, med all rätt, bättre chans än såhär får vi inte så det är hockey fram till måndag sen är det fotboll återigen för hela slanten såklart.

Gefle away, samtidigt som AIK-Växjö har en känsla för att AIK Fotboll får arbeta i lugn och ro imorgon.

---------

Angående Pool så är det jäkligt skönt, såg inte matchen då jag var på väg hem från södertälje men vad jag har läst mig till ska de ha spelat riktigt bra. Fotbollsgodis idag dessutom villa-chelsea och real-barca... först dop, here we go!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---------

Ja, Gefle kan ni nog få 3p emot med tanke på hockeyns fokus. Hockeyn borde ni klara av men Växjö visade sig vara starka senast så ingenting är klart.

Mycket fotboll idag ja, först en otroligt viktig batalj för West Ham hemma mot Sunderland samtidigt som Hull tar emot Burnley, där West Ham är piskade att ta 3 poäng samtidigt som Burnley gärna får vinna alternativt kryssa. Båda matcherna spelas klockan 4. Sedan de matcherna du nämner (kl 6 Villa-Chelsea och kl 10 RM-Barca), trevligt att man kan pricka in alla. Det kommer att bli en skön fotbollslördag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dibel, hur känns det och hur går tankarna?

Har druckit whiskey så det känns bra! Angående matchen tror jag att vi tar 3 poäng. Vi har ett bra lag för superettan och enligt mig ska vi vara uppe i toppen, men självklart gäller det att ha fokus i varje match. Om det nu skulle börja lite knackigt är det enligt mig inte någon kris, tänker då främst på er start i Superettan som inte var hejdundrande men ni klarade det till slut!

Tycker det känns skönt med gnagarn Borgqvist samt "difarn" Blomqvist där Borken är pådrivaren och Jesper den individuella utvecklaren. Det känns som en bra kombination och jag hoppas att de får ut max utav laget.

Kan tyvärr ej närvara på Ängelholms IP men säsongskort inhandlades tillsammans med far igår, så jag ser fram emot en trevlig säsong!

/Tråkig med gefle men ni kommer nog igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor