Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jaha, då sticker jag snart iväg för att spela min första match i Svenska Cupen i livet då. Jösses, nu har nervositeten slagit till, även fast man inte direkt har någon press på sig. :)

Härligt, lycka till!

Premiärnerverna har lite smått börjat infinna sig, det hela kommer väl inte förrän man står där vid bussmottagningen imorgon. Fett. Men ändå inte. Jag vill inte den här tiden på året, men nu är det som det är. Mjällby känns farliga, på riktigt. Mycket rutin i laget samt många nya unga och hungriga spelare. Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, lycka till!

Premiärnerverna har lite smått börjat infinna sig, det hela kommer väl inte förrän man står där vid bussmottagningen imorgon. Fett. Men ändå inte. Jag vill inte den här tiden på året, men nu är det som det är. Mjällby känns farliga, på riktigt. Mycket rutin i laget samt många nya unga och hungriga spelare. Nu kör vi!

Glöm inte vilken buss det är! :)

eXotic@ Hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte vilken buss det är! ;)

eXotic@ Hur gick det?

Vi förlorade, inte helt oväntat då vi mötte Bissarna från Div. 2, och vi själva spelar i femma. :)

Men vi stod upp riktigt bra, och de kändes inte alls lika bra som man trodde att de skulle vara, även om jag ju inte kan säga om de gick för 100% eller inte.

Förlustsiffrorna skrevs till slut till 0 - 3 vilket är riktigt godkänt, vi hade till och med två otroligt bra lägen att göra mål på, vilket hade kunnat inge lite mer spänning i matchen. :)

För min egen del gick det bra alla 57 minuter jag spelade, blev skadad tidigt redan i första vilket var sjukt surt. Speciellt surt kändes det då jag märkte att yttermittfältaren och ytterbacken på min kant inte alls var speciellt konditionsstarka, eller snabba. Jag kunde rätt enkelt hålla samma takt som yttermittfältaren jag tampades med, trots min skadade fot. Så hade jag inte skadat mig så känns det lite som att jag hade kunnat ta mer offensiva löpningar och kanske rent utav ställa till det lite, men nu blev det som det blev och jag fick kliva av tidigt i andra. Utan att ens vara andfådd. :/

Nåväl, jag tycker som sagt att vi gjorde en bra match, vi stod upp mycket bättre mot dem än vad jag trott, det ser gott ut inför seriepremiären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi förlorade, inte helt oväntat då vi mötte Bissarna från Div. 2, och vi själva spelar i femma. :)

Men vi stod upp riktigt bra, och de kändes inte alls lika bra som man trodde att de skulle vara, även om jag ju inte kan säga om de gick för 100% eller inte.

Förlustsiffrorna skrevs till slut till 0 - 3 vilket är riktigt godkänt, vi hade till och med två otroligt bra lägen att göra mål på, vilket hade kunnat inge lite mer spänning i matchen. :)

För min egen del gick det bra alla 57 minuter jag spelade, blev skadad tidigt redan i första vilket var sjukt surt. Speciellt surt kändes det då jag märkte att yttermittfältaren och ytterbacken på min kant inte alls var speciellt konditionsstarka, eller snabba. Jag kunde rätt enkelt hålla samma takt som yttermittfältaren jag tampades med, trots min skadade fot. Så hade jag inte skadat mig så känns det lite som att jag hade kunnat ta mer offensiva löpningar och kanske rent utav ställa till det lite, men nu blev det som det blev och jag fick kliva av tidigt i andra. Utan att ens vara andfådd. :/

Nåväl, jag tycker som sagt att vi gjorde en bra match, vi stod upp mycket bättre mot dem än vad jag trott, det ser gott ut inför seriepremiären.

Varför inga bonusstraffar till er? Hade ju kunnat bli 3-3 då. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på min brors träningsmatch idag.

De hade lagt ut en annons i GP "Herr-Juniorer söker träningsmatch"

Så mötte dem nått lag från Allingsås.

Så hade Såsarna inte läst ordentligt och skickat hela sitt A-lag istället för ett Juniorlag. D:

Men det blev vinst ändå så det spelade inte så stor roll.

Redigerad av Flaskan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej X! Synd med skadan, men om ni stod upp bra mot ett lag väldigt högre upp i divisionerna så ser det ju ändå lovande ut inför serielunket. :wub:

Haha riktigt rolig, har dock bara sett en av filmerna; http://www.youtube.com/watch?v=0jlpz2qt6qU

Haha det är humor faktiskt. Jag försöker att inte vara partisk ibland men måste säga att de lyckats vara lagom dryga på ett ändå trevligt sätt.

Sista frågan "Frågan har utgått pga. hammarbys nedflyttning" varpå man kan klicka "Hör vad sparven har att säga"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"...ett lag med lite högre klass, som till exempel Gefle!" Hahaha vad jag skrattade första gången jag hörde det, nu har jag förstått att det faktiskt var sant. :wub: :wub:

Haha sparven är en klassiker, visst jag gillar supportrar som står för vad de tycker, inget snack om saken. Men hans uttalanden är så klockrena. "Jag vill ju ha guld, som vi en gång har haft".

Örebro-Åtvid ikväll på canal+, ska bli intressant att se.

Därefter Pool-Pourtsmouth, ska bli ännu mer intressant, går sista CL-tåget ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om L'pool inte tar Pompey är de icke värdiga att deltaga i mästarcupen!

Tror faktiskt gnaget har helt okej chanser att ta sig dit i år, inte för att ni är bättre än 99/00 utan för att kvalet till mästarnas kontinentala turnering har blivit något enklare för riktiga mästarlag (SOM TURNERING FÖR I HELVETE ENDAST SKA BESTÅ UTAV!).

Vad tror du om era chanser? Inget diplomatiskt shit nu att övriga europa är såpass längre fram än oss, utan ett ärligt svar! Ni har ju en skönt sammansvuren trupp som jag tror kan betyda mycket.

Edit: Lägger till en .xls (excelfil) med världsmästerskapens spelchema senare i sommar!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om L'pool inte tar Pompey är de icke värdiga att deltaga i mästarcupen!

Tror faktiskt gnaget har helt okej chanser att ta sig dit i år, inte för att ni är bättre än 99/00 utan för att kvalet till mästarnas kontinentala turnering har blivit något enklare för riktiga mästarlag (SOM TURNERING FÖR I HELVETE ENDAST SKA BESTÅ UTAV!).

Vad tror du om era chanser? Inget diplomatiskt shit nu att övriga europa är såpass längre fram än oss, utan ett ärligt svar! Ni har ju en skönt sammansvuren trupp som jag tror kan betyda mycket.

Känslan är jäkligt bra faktiskt. Jag tänker dels på hur nära kalmar trots allt var. Det som vi har som en ganska stor bonus i jämförelse med kalmar är Råsunda. Det är inte lätt att möta AIK där, och det lär ju knappast bli lättare när det vankas champions league kval. Jag jämför givetvis publiken här. Vem blir skakis av att spela på frediksskans? jag tror att vi tillsammans (precis som guldåret) kan skapa en enighet som kan räcka långt.

Så, helt ärligt nu så är min känsla gruppspel. Med risk för att hybrisen har tagit över ja, men det är ändå något jag tror på.

--------------

Håller med om att man inte är värda det, tycker inte man är värda det just nu iallafall efter 0-1 mot Wigan. Men det är svårt att tänka så när man verkligen vill se Pool i CL :wub:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, Liverpool tog en förväntad seger. Trevligt! ;>

Jag har nu fått reda på de Allsvenska resultaten och kan meddela att det var mycket glädjande resultat lagen ifrån Stockholm och tillhörande regionala provinser mäktade med! Låt oss be till gudarna att detta håller i sig.

Nej då, men hur var mjällbymatchen? 0-0 känns som ett premiärresultat ala aik faktiskt, rätta mig om jag har fel? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej då, men hur var mjällbymatchen? 0-0 känns som ett premiärresultat ala aik faktiskt, rätta mig om jag har fel? ;)

Typisk premiärmatch bara att det var kallare och att mattan var ännu sämre än vad den brukar vara. Har även läst om att "AIK blev utbuade efter matchen mot mjällby", vill själv påstå att det inte bara var så. Alla buade men slutsignalen kom lite efter att grahn sakta gått ut när han skulle byta, precis innan linjen så stannade han och vände sig om och applåderade till hela råsunda (inte direkt populärt). Det kändes mer som en ren frustration över huvudtaget mer än som att bua ut enbart AIK.

Självklart var vi alla missnöjda med 0-0, är man nöjd med 0-0 hemma mot mjällby så är det ju något som är fel. Som Bojan själv har sagt "spelar man dåligt på Råsunda så får man veta det".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Messi är så jävla bäst, världens klart bästa spelare. Helt överlägsen. Han är jävligt bra på att sno åt sig bollen, förutom de uppenbara kvalitéerna som snabbhet, teknik, hans förmåga att mala på, respektlöshet, speluppfattning och skott.

Och Zlatan passar inte alls in i Barca, han är inte lika snabb i tanken och snabb i benen som Eto'o, han har teknik, är inte lika samspelt med de andra (såklart då han är ny), dessutom förlorade Barca även i defensiven när de dumpa Eto'o mot han, Eto'os höga press på försvararna är var Barcas försvarsspel börjar, Zlatan gör aldrig det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att PL-avslutningen kommer bli sjukt spännande och det kan komma att avgöras i sista omgången. Både Manchester United och Chelsea har det "i egna händer" då dom möter varandra den 3 april (sjukt taggad för den matchen). Vinner någon av dom alla resten av sina matcher tar dom hem ligan, medan Arsenal måste hoppas på poängtapp. Vilket med största sannolikhet kommer hända då båda har tunga scheman, och Arsenal har enklast av dom tre. Känns dock inte som att något lag har favoritskapet på sig.

Går fan inte att tippa utgången, men det känns som att Arsenal har stor chans att ta det om dom sköter sig nu framöver. Manchester City (borta) känns nästan som ett givet poängtapp för United, revanschlusten lär var enorm hos City efter matchen i höstas, och CC-utgången.

Om man kollar på CL borde United (på pappret) ta sig till final. Bayern München har man haft svårt för förr i tiden, men deras försvar är urkasst och kan man stoppa Ribery/Robben bör man klara av det. Sen väntar Bordeaux eller Lyon, de franska lagen har visat att de är att räkna med men de ska inte räcka till. Men det är fotboll, och allt kan hända. Galet spännande vår i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor