Green_Goblin Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Everton - United 3 - 1 Arsenal - Sunderland 2 - 0 Nu kommer vi ifatt! :) Haha tur att United torska. Nu blir vår första plats säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Haha tur att United torska. Nu blir vår första plats säker Du tror alltså att ni slår United på Old Trafford? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Du tror alltså att ni slår United på Old Trafford? Jag är medveten om deras hemmaform och så men det känns som att det finns en liten chans att vi åtminstone får ett X men med tanke på försprånget vi har nu och framtida motståndare känns ligatiteln säker. Och med er 2 poäng bakom känns det som att ni sätter press på United. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Jag är medveten om deras hemmaform och så men det känns som att det finns en liten chans att vi åtminstone får ett X men med tanke på försprånget vi har nu och framtida motståndare känns ligatiteln säker. Och med er 2 poäng bakom känns det som att ni sätter press på United. Japp, det är precis som Jens sa i C+ idag, om United ska ha en chans så måste man vara närmre än tre poäng till Chelsea inför mötet på Old Trafford, annars kommer Chelsea förmodligen vinna ligan. Så jag håller med dig, jag tror inte ni förlorar på Old Trafford, men ni kommer förmodligen heller inte att bara komma dit och sno tre poäng, det luktar kryss på den matchen. Vi har dessutom ett väldigt enkelt spelschema, så om ni tappar lite poäng och sedan kryssar mot United så kanske vi tjänar på det till och med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Oh btw, vad tyckte du om målet Porto gjorde mot er? Jävla massa klagande från Wengers sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Oh btw, vad tyckte du om målet Porto gjorde mot er? Jävla massa klagande från Wengers sida. Menar du det Fabianski gjorde eller om det verkligen var frispark eller inte? Om Wenger var arg på Fabianski så förstår jag honom, man kan inte ge bort bollen till motståndarna i ett sådant läge. Dunka bollen långt åt fan och ta ett gult kort istället, sådär får man bara inte göra! Huruvida det var frispark eller inte är jag fortfarande inte säker på, jag satt på en rätt kass stream. Men bollen hoppar ju till när Campbell tar ett av sina kliv, så det är mycket möjligt att han är på bollen där. Men huruvida man ska blåsa eller inte om han nu är på bollen är jag heller inte säker på, det är ofta man hör att en hemåtpass inte är frivillig och på så sätt inte döms till frispark. Men jag litar på att domaren har gjort rätt, i vilket fall som helst så hade allt kunnat undvikas om Fabianski inte hade gjort som han gjorde. Sådär får man bara inte göra som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Kändes lite som en måstematch igår på något sätt, tidigare har United haft titeln i egna händer då Chelsea bara varit 1-2p före och det är ett möte på Old Trafford 3 april. Men nu... äh, jag vet inte, känns som en jobbig uppförsbacke. Chelsea lär tappa fler poäng men kommer United ta till vara på det? Jag tvivlar. United har kvar City på bortaplan, där känns det som 3p tappade på förhand. Något som känns tråkigt med United är att nästan allt hänger på Wayne Rooney. Igår hade han en dålig dag, och då hade United en dålig dag. Mttlåset var iofs passivt och dåligt, men offensivt är det Rooney som krävs, han är i princip den enda naturliga målskytten i laget. Owen visst men han är matchotränad och har inte gjort väsen av sig när han hoppat in i ligan sen derbyt mot City (20 september). Svårt att säga hur matchen på OT mellan Chelsea och United kommer se ut. På Stamford Bridge var United det bättre laget, och Chelseas mål uppkom från en felaktig frispark. Och sen minns vi väl alla hur det såg ut förra året när Chelsea kom på besök. Men det är svårt att neka till att Uniteds form har varit berg-och-dalbana i år, och även om Chelsea har varit darriga har dom sett bättre ut totalt sett. Kommer bli en spännande match utan tvekan, jag längtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Bra spelat av Liverpool mot Manchester City men domaren var kass enligt mig nästan bara gula kort mot Liverpool medans Manchester City körde fult. F.ö så hade vi en bra målchans vid 07.50 då Gerrard petade nästan in den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Gårdagens match vill jag inte ens prata om, dom hade chansen att haka på Chelsea men tog den inte, sen är det ju inte helt ovanligt att United spelar lite "slappt" en en CL match, och som padda sa, synd att allt nästan hänger på Rooney, funkar fan inte i längden. Champions League då...en match jag upplevde på plats, otroligt mäktigt, min andra CL-match på plats. Milan tryckte på från start och fick in 1-0 efter 3 min av Ronaldinho, hela arenan utom 10 000 skrek. Dom slutade ju inte precis spela boll efter målet, utan hade bra chanser, kunde lika bra stå 3-0 i halvtid, istället kunde Scholes få in ett skitmål, men mål är mål. Ett annat United kom ut i andra och då var det omvända roller, jag tyckte trots att Milan hade ett par chanser att United körde över dom stundtals, återigen förlitade sig United på Rooney som var helt jävla suverän den här matchen, han fick inte mycket hjälp av Nani som till skillnad mot Rooney var helt jävla värdelös, han plockades gång på gång bort av Antonini, det var först när Antonini blev skadad och United bytte Nani ut mot Valencia som United la i femte växeln och totalt körde över Milan, två snygga nickmål av Rooney och Unitedklacken hånade resten av San Siro. Men efter Ronaldinho och Inzaghi snygga samspel och framspel till Seedorf som resulterade i en reducering så var Milan riktigt nära att kvittera också. Men trots två lag som inte var i jätteform så vart det en underhållande match och inte helt orättvist 2-3 till United och ett bra utgångsläge på Old trafford. Fick rysningar när Beckham gick av planen och Unitedklacken sjöng There's Only One David Beckham och han applåderade upp mot Unitedklacken. Tyvärr inga bilder, mobilsladden är trasig så kan inte överföra dom. Kommer ev senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Kändes lite som en måstematch igår på något sätt, tidigare har United haft titeln i egna händer då Chelsea bara varit 1-2p före och det är ett möte på Old Trafford 3 april. Men nu... äh, jag vet inte, känns som en jobbig uppförsbacke. Chelsea lär tappa fler poäng men kommer United ta till vara på det? Jag tvivlar. United har kvar City på bortaplan, där känns det som 3p tappade på förhand. Var inte så säker på det, City är väldigt ojämna från match till match. Idag kryssade de till exempel mot Liverpool, så det känns som att ett möte med City kan gå hur som helst. Det är också våran svåraste match kvar, en trea mot City skulle vara något otroligt härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 (redigerad) I min naivitet har jag undvikit Svensakfans.com de senate dagarna, i hopp om att Eguren inte valde att skriva på för aik. Nu är dock fallet så att han har gjort det och det är bara att beklaga. Hur fan gör man thumbnailens mindre? Redigerad 22 februari, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Jag åkte förbi söderstadion på vägen hem, någon har svarat med att hänga upp samma docka med en KGB-tröja på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Jag åkte förbi söderstadion på vägen hem, någon har svarat med att hänga upp samma docka med en KGB-tröja på. Haha klassiskt. Tar inte hela denna grej så jätteseriöst som vissa gör. Hoppas att spelaren i fråga inte skadas på något vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Var inte så säker på det, City är väldigt ojämna från match till match. Idag kryssade de till exempel mot Liverpool, så det känns som att ett möte med City kan gå hur som helst. Det är också våran svåraste match kvar, en trea mot City skulle vara något otroligt härligt. Själv fasar jag mer inför mötet mot Spurs på White Hart Lane. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Själv fasar jag mer inför mötet mot Spurs på White Hart Lane. Där har du visserligen ett jättestort poäng. Men jag har en orolig gnagande känsla i kroppen som säger att City kommer bli svårare. Det som talar för att City blir svårare: Bättre lag enligt pappret, känns väldigt opålitliga och man vet inte alls var man har dem. Det känns som man har mer koll på Spurs, vi vet vad Spurs är för lag och hur vi ska spela mot dem, men mot City vet vi inte riktigt eftersom det fortfarande är ett helt nytt lag. Det som talar för att Spurs blir svårare: Mer samspelt lag, City är ihopköpta individuella spelare som än så länge inte känns så samspelta. Spurs har hemmaplan, vilket alltid boostar laget en aning. Men som sagt, jag känner mig mer orolig över City som man som sagt inte alls vet var man har, samtidigt som Spurs inte är några vi ska ta för givet. Spurs spelar alltid lite extra i derbymatcherna mot oss, så även den matchen kommer bli tuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 26 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2010 Skönt att för engångskull inte åka ur en cup på en gång. Nu möter vi Lille i åttondelsfinalen och jag tror på avancemang. Imorgon AIK-FC Flora och nästa helg AIK-Göteborg, supercupen är ju inte direkt stor här i Sverige men jag är grymt taggad ändå, får man spela den så är det trots allt ytterliggare ett bevis på att man gjort något bra . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Tre poäng idag, men fan vad hortråkigt för Ramseys del. Sjukt svårt att njuta fullt ut av de tre poängen, det enda man kan tänka på är Ramsey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 27 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2010 Tre poäng idag, men fan vad hortråkigt för Ramseys del. Sjukt svårt att njuta fullt ut av de tre poängen, det enda man kan tänka på är Ramsey. Fyfan, det är inte vackert. VARNING http://www.gettyimages.co.uk/detail/971381...ty-Images-Sport http://www.gettyimages.co.uk/detail/971380...ty-Images-Sport Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Det där är en skada man inte ens önskar sin värsta fiende. Riktigt j*vla tråkigt. ---------- Blivit en del fotbollskoll idag, AIK-FC Flora tidigare under dagen och "tyvärr" dibel så måste jag säga att Eguren ser oerhört het ut. Skönt att Miran fick näta också, det behövde han. I övrigt en typisk träningsmatch, dåligt passningsspel med ett par halvchanser Pool har Blackburn imorgon samtidigt som det är final i Carling Cup, blir väl lite zapp-VM där tror jag. Barcas 2-1 mål idag var fotbollsgodis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2010 Ja, jag läste att han gjorde en målpass ;< Nåja, Bajen tog Väsby U igår med 5-1 vilket får ses som klart godkänt. Suget för Ängelholm borta blir allt större, ska titta över möjligheten att åka dit! Om inte annat sänds ju typ varje match av Tvi fyra... Borde förvisso generera bra med pengar för vår sargade klubb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts