Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jag hoppas inte på en spännande match utan att liverpool avgör första kvarten. Nu kommer inte det att hända men man kan ju alltid drömma. 3 poäng imorgon och jag kommer sväva på moln hela helgen.

Jo det skulle va skönt att se Liverpool tar en 8:e matchen utan förlust men skulle bli jäkligt glad över en 3 poängare. Exotic: Viasat Fotboll har väl rättigheter va till FA cupen med? då jag såg Liverpool mot Stoke om jag minns rätt för nån vecka sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det skulle va skönt att se Liverpool tar en 8:e matchen utan förlust men skulle bli jäkligt glad över en 3 poängare. Exotic: Viasat Fotboll har väl rättigheter va till FA cupen med? då jag såg Liverpool mot Stoke om jag minns rätt för nån vecka sen.

FA-cupen har jag ingen aning om, men Premier League ska bara C+ ha rättigheter till.

Hmm.. Fast Viasat verkar ha rättigheter till att sända från olika lags TV? Till exempel MUTV och Chelsea TV, så det är väl inte helt omöjligt att de har rättigheter till morgondagens match via det?

Fast då lär det inte bli imorgon som den matchen sänds, det blir nog i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FA-cupen har jag ingen aning om, men Premier League ska bara C+ ha rättigheter till.

Hmm.. Fast Viasat verkar ha rättigheter till att sända från olika lags TV? Till exempel MUTV och Chelsea TV, så det är väl inte helt omöjligt att de har rättigheter till morgondagens match via det?

Fast då lär det inte bli imorgon som den matchen sänds, det blir nog i efterhand.

Okej tack i förhand blir att kolla på Internet då via streaming vill inte missa matchen. F.ö Exotic hur tror du matchen blir imorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack i förhand blir att kolla på Internet då via streaming vill inte missa matchen. F.ö Exotic hur tror du matchen blir imorn?

Jag har ingen aning. Det känns som det kan sluta hur som helst, vi har inte vunnit på tre omgångar (Fyra om man räknar med Stoke i FA) samtidigt som Pool har börjat ta sig i kragen.

Visserligen var vi inne i en svår period när vi vann mot Pool i förra mötet, efter förlust mot Sunderland och Chelsea i PL och förlust mot City i Carling Cup. Men då var ju Pool inne i sin sjukt svåra period, så en vinst i den matchen var inte jätteöverraskande.

Men just nu vet jag inte, visst att vi är inne i en svår period med tre omgångar utan vinst, men å andra sidan så har det varit mot de två topplagen plus Villa som har plockat poäng av alla topplag i år.

Så jag tror det blir en jämn match, som slutar med att vi vinner med uddamålet tack vare att vi måste vinna för att ni inte ska kunna haka på och hota om tredjeplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen aning. Det känns som det kan sluta hur som helst, vi har inte vunnit på tre omgångar (Fyra om man räknar med Stoke i FA) samtidigt som Pool har börjat ta sig i kragen.

Visserligen var vi inne i en svår period när vi vann mot Pool i förra mötet, efter förlust mot Sunderland och Chelsea i PL och förlust mot City i Carling Cup. Men då var ju Pool inne i sin sjukt svåra period, så en vinst i den matchen var inte jätteöverraskande.

Men just nu vet jag inte, visst att vi är inne i en svår period med tre omgångar utan vinst, men å andra sidan så har det varit mot de två topplagen plus Villa som har plockat poäng av alla topplag i år.

Så jag tror det blir en jämn match, som slutar med att vi vinner med uddamålet tack vare att vi måste vinna för att ni inte ska kunna haka på och hota om tredjeplatsen.

Ah okej jo det är ju sant att alla lagen har en dålig period då och då. Som förra året då gick det ju bra för både pool och Arsenal men nu detta år så gick det dåligt men nu har de ju börja komma igen nu. Jag tror matchen kommer avgöras i andra halvlek mera än 5min kvar att spela av originella tiden innan tilläggs tiden. Men vi får hoppas på en jämn match och som sagt må bäste lag vinna. Har blandade tankar just nu om matchen.

Sen har vi ju en lärare i skolan som är också Liverpool supporter så vi brukar diskutera om hur det går för Liverpool och sånt. Eftersom jag har haft dåligt koll den senaste tiden hur det går för Liverpool och knappt sett nå matcher så ska jag bättra mig så jag håller mig uppdaterad vad som händer. Btw nån som vet när Torres kommer tillbaks och vad var det för skada Torres fick samt Gerrard? Synd att de inte har nån riktig spelare som kan anpassa sig efter Torres svårt att förklara vad jag menar eller ska man säga mer rutinerad spelare?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0 - 0 i halvtid. Känns som att vi faktiskt har ett litet grepp om matchen för tillfället.

Annars är det spännande resultat i andra matcher, 1 - 1 mellan United och Villa, det går rykten om att United har en man utvisad, hoppas Villa kan knipa poäng!

Everton kvitterade alldeles nyss mot Chelsea, så där står det också lika.

Det skulle smaka mumma om United och Chelsea tappade poäng redan nu!

EDIT:! STRAFF TILL EVERTON!

Äsch, Saha missade. Sopjävel. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis till Arsenal. Liverpool gjorde en bra match och hade en del bra lägen iallafall den Gerrard hade när han slog frisparken. Sen den andra när han vart tacklad när det var två man bakom han sen när en satte i ribban men för övrigt så var det en bra match att se med spänning i synd bara att Liverpool inte kunde greppa tag i 3 poängaren. Hade hoppas iallafall på oavgjort men men vi får hämta igen oss tills nästa match.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Men fasen vad jag unnar Babel ett mål efter den där ribbträffen. Insua får även klart godkänt, jäklar vad killen kämpade idag, han har verkligen blivit bättre och bättre den senaste tiden. Tyvärr för vår del så är det tyngden framåt som vi förlorar på idag känner jag. Med 0 gjorda mål tar man inga poäng borta mot Arsenal.

(Men visst fan var det väl hands på sista frisparken?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Men fasen vad jag unnar Babel ett mål efter den där ribbträffen. Insua får även klart godkänt, jäklar vad killen kämpade idag, han har verkligen blivit bättre och bättre den senaste tiden. Tyvärr för vår del så är det tyngden framåt som vi förlorar på idag känner jag. Med 0 gjorda mål tar man inga poäng borta mot Arsenal.

Ni kämpade bra utan att ha det där sista extra tycker jag. Vilket vi inte heller egentligen hade men lyckades trycka dit en ändå.

Anyhow så var ni inte alls ofarliga, och jag hade svårt att sitta ner vid många tillfällen, allra helst när Babel dunkade på i ribban.

Helt klart hands på Fabregas när Gerrard slog sin frispark, jag vet inte riktigt varför Howard Webb inte blåste i den situationen. Men jag är glad över att han inte gjorde det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Håller med trodde nästan att Babel skulle sätta bollen. Men vi får vila upp oss till Uefa cup matchen och hoppas det går bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga till mina kära fotbollsbröder här på GTAsajten. Brukar ni titta på damlandslagets matcher när det vankas mästerskap, eller är ni helt ointresserade? Jag själv brukar faktiskt titta när jag kan, även om kvaliteten inte alls går att mäta sig ens med Division 1-klass i det svenska seriesystemet.

Jag kom att tänka på den här frågeställningen i samband med jämställdhetsdebatten här i Allmänt samt denna Newsmill-artikel.

Handlar idrotten mer om medialt marknadsvärde än om de stora prestationerna? Det märks extra tydligt inom fotbollen, där det faktiskt ofta är damerna som står för de internationella prestationerna. Herrarnas VM-brons från 94 är något som många än lever på, medan damernas VM-silver från 2003 är som bortblåst. Är inte ett silver av ett högre värde än brons? Måste tjejerna prestera bra, med jämnare mellanrum, för att synas?

Själv tycker jag att herrarnas VM-brons 1994 står högt, väldigt högt, över våra fagra damers oförtjänta silver (vi skulle fan haft guld, tyskjävlar!) 2003. Det grundar jag givetvis i kvalitetsskillnaden samt den ofantligt större konkurrensen som hägrar i herrarnas fotbollsvärld. Att våra internationellt duktiga damer fick storstryk av ett svenskt pojklandslag har jag naturligtvis med i ekvationen.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga till mina kära fotbollsbröder här på GTAsajten. Brukar ni titta på damlandslagets matcher när det vankas mästerskap, eller är ni helt ointresserade? Jag själv brukar faktiskt titta när jag kan, även om kvaliteten inte alls går att mäta sig ens med Division 1-klass i det svenska seriesystemet.

Jag kom att tänka på den här frågeställningen i samband med jämställdhetsdebatten här i Allmänt samt denna Newsmill-artikel.

Själv tycker jag att herrarnas VM-brons 1994 står högt, väldigt högt, över våra fagra damers oförtjänta silver (vi skulle fan haft guld, tyskjävlar!) 2003. Det grundar jag givetvis i kvalitetsskillnaden samt den ofantligt större konkurrensen som hägrar i herrarnas fotbollsvärld. Att våra internationellt duktiga damer fick storstryk av ett svenskt pojklandslag har jag naturligtvis med i ekvationen.

Japp, jag följer damlandslaget under större matcher, så som EM och VM. Kvalen följer jag däremot inte, vet inte ens om de matcherna sänds på TV?

Jag brukade även kolla på den intressanta delen av slutspelet i Womens Cup, men nu när alla världsspelare är i Amerika och latjar så är väl nivån inte lika hög där längre så den cupen är inte lika intressant längre.

Klart att herrarnas brons är större, eftersom Sveriges herrar är rankade otroligt långt ned på FIFAs ranking så blir ju deras brons, som var väldigt oväntat, väldigt mycket hyllat.

Sveriges damer som har legat högst upp ända sedan damfotbollen började spela blir ju inte alls lika hyllade för sitt silver, eftersom de flesta hade förväntat sig just detta. (Om jag minns rätt vill säga.)

Kolla bara på damkronorna, de tog ju silver i Turin och det blev ju väldigt hyllat i media och bland folket, just för att det inte var förväntat att damkronorna skulle ta sig till final.

Så det beror ju på vad landslaget har för förhoppningar på sig innan mästerskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att Eguren-ryktena inte ungått dig Dibel men måste ändå undra. Hur går tankarna kring detta? har du någon koll hur andra bajare ser det?

Jag själv är väldigt kluven, självklart är det en grym fotbollsspelare men att ta in en som man vet absolut inte har Gnaget-hjärta men som ändå är härifrån. Samt har jag funderat lite på hur andra spelare tar det, som har tränat länge, kanske suttit på bänken i någon säsong och sen helt plötsligt dyker det upp någon på lån som tar platsen. Njae känns inte sådär jättebra, men jag litar självklart på att både Wesström och Stahre vet vad de sysslar med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var inte uppdaterad om detta... Eguren har ett val att gå från den respektingivande titeln El Rey till förnedrande titeln El Mono... Jag återkommer när jag vaknar upp ur mardrömmen.

Ändrade till Mono, felstavning i förbryllat tillstånd. Det verkar ju faktiskt vara "klart" vilket får ses som en katastrof i likhet med Haitis jordbävning. De bolsjevikiska trupperna har än en gång intagit Berlin. Kristian II är åter kung över Svea Rike. Al Quaida har sprängt ett par skyskrapor i New York. Sovjetiska stridsflygplan släpper bomber på Eriksdal. Titanic har tydligen åkt in i ett isberg. Brutus hugger Julius med dolken. Judarna har vänt Kejsardömet Tyskland ryggen till förmån för Storbritannien. Troja har genom en förrädisk gåva intagits. Judas har pekat ut Jesus. Detta kan tyckas vara en överdrift.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Congrats!

West Ham slog alltså Hull med 3-0 hemma, väldigt viktigt i bottenstriden!

13 Sunderland 25 6 8 11 32 42 -10 26

14 Wigan 25 6 7 12 26 49 -23 25

15 West Ham 25 5 9 11 32 40 -8 24

16 Wolverhampton 25 6 6 13 21 42 -21 24

17 Hull 26 5 9 12 25 51 -26 24

---------------------------------------------------------------------------------

18 Bolton 25 5 8 12 29 46 -17 23

19 Burnley 25 6 5 14 25 50 -25 23

Riktigt jävla tight är det mellan 13e och 19e plats.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor