Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Har undvikit denna tråd sedan degraderingen men som Arnold en gång sade: I'll be back! :)

Jag förstår dig haha. Däremot tycker jag du har något att se fram emot, hur konstigt det än låter (beror kanske lite på hur det går givetvis), men bortamatcherna i superettan var bland de roligaste bortamatcherna jag varit på. Alltid kul med invasioner till städer som inte alls är vana vid det. Det är liksom "årets match" för alla lag när man kommer på besök och alla vill ju se alla dryga stockholmare åka på förlust.

Hemmamatcherna är faktiskt ungefär samma sak där, eftersom det är i stort sett alla lags största bortamatch på året.

Det finns ljus i tunneln :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I know! Ser framemot Jonköping, Brage och lite fler resor hähä. Kan nog bli ett roligt år om Jesper Blomqvist och Michael Borgqvist får ihop gänget. En konstig tränarduo i mina ögon men jag är inte den som ska döma ut några på förhand. Får se hur spelartruppen tar sig också den måste ju förbättras både ekonomiskt och spelmässigt för att nå framgångar.

Jag hoppas på publikfest varje match och även att "bönderna" vallfärdar till arenorna. Kan bli trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I know! Ser framemot Jonköping, Brage och lite fler resor hähä. Kan nog bli ett roligt år om Jesper Blomqvist och Michael Borgqvist får ihop gänget. En konstig tränarduo i mina ögon men jag är inte den som ska döma ut några på förhand. Får se hur spelartruppen tar sig också den måste ju förbättras både ekonomiskt och spelmässigt för att nå framgångar.

Jag hoppas på publikfest varje match och även att "bönderna" vallfärdar till arenorna. Kan bli trevligt. :rolleyes:

Ses hos J-södra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå, tyvärr kvalificerade sig inte vårt kära fosterland... Fast om man ska se något positivt i det så höjs ju kvalitén på fotbollen och att man kan fokusera på andra matcher än Sveriges!

Ska bli spännande att se hur Sydafrika klarar av att hålla i ett världsmästerskap, det första i Afrika. Det finns ju en del otäcka saker som pågår där nere men som inte syns här i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Gissa vem som har biljetter till Milan - Manchester United :D

Grattis I guess? :D!

I övrigt så mår inte liverpool-delen av mitt hjärta speciellt bra just nu. Det är stunder som dessa jag önskar att jag inte visste så mycket om fotboll :P. Men den röda delen av mersey side kommer att resa sig igen, var så säkra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis I guess? :D!

I övrigt så mår inte liverpool-delen av mitt hjärta speciellt bra just nu. Det är stunder som dessa jag önskar att jag inte visste så mycket om fotboll :D. Men den röda delen av mersey side kommer att resa sig igen, var så säkra.

Den röda tiden är över, i alla sammanhang! :P

Jag ser att West Ham är på en stadig 16 plats och det är ju skönt.

Nu är det Eurotalk, najs.

Ska lägga till ett grattis till Kiedis, skönt att se kvalitetsfotboll live för en gångs skull?! :naughty:

Jag har blivit förtjust i akronymer och blir nostalgisk när jag ser tillbaka på den gamla goda tiden i den här tråden, när man var ung och dum!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den röda tiden är över, i alla sammanhang! :P

Jag ser att West Ham är på en stadig 16 plats och det är ju skönt.

Nu är det Eurotalk, najs.

Ska lägga till ett grattis till Kiedis, skönt att se kvalitetsfotboll live för en gångs skull?! :)

Jag har blivit förtjust i akronymer och blir nostalgisk när jag ser tillbaka på den gamla goda tiden i den här tråden, när man var ung och dum!

Haha det finns ganska sköna posts här inne faktiskt, ska ta mig en nostalgitrip här inne när jag får lite tid över :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men needar lite hjälp från er!

Är på jakt efter hemsida eller butik där man kan köpa matchtröjor och där man även kan välja trycket själv.

Ska nämligen införskaffa mig en Celtic-tröja med Hooiveld som tryck, samt en Getafe-tröja med Boateng som tryck :P.

Vore grymt med lite hjälp här.

Tack på förhand :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, när möter ni chelsea nästa gång?

I övrigt är jag också otroligt nöjd med dagen. Här ska inget sparkas.

Inte långt kvar nu, vi inleder en mycket tuff period nu där vi möter Villa, United, Chelsea och Liverpool.

Chelsea är den sjunde februari.

Jag såg lite av Liverpools match medan jag väntade på att Arsenals reprismatch skulle börja, och det var första gången på länge som det inte såg helt panikartat ut mot slutet av matchen. Det kändes faktiskt som att Pool skulle klara det den här gången, men ju närmre slutet matchen led och ju fler lägen som Pool missade (Kuyt och Kyrgiakos bland annat) så kunde man inte undgå att fundera på om det skulle bli ännu en poängtapp på slutet.

Men ni klarade ju biffen och det var bra då jag hade tippat på Liverpool i den matchen. :)

Edit: Självklart dubbelt kul att ni vann ikväll, då det alltid är härligt att se Spurs förlora. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...