Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Varför fick Joe Hart gult kort? Förstod inte riktigt vad som hände, sa han något? Men precis som Frusciante skrev, han får skylla sig själv, killen var ju kaxig redan från start - skrattade hela tiden :innocent:

Man kan få gult för olämpligt uppträdande tror jag, antagligen skrek han för mkt/för fult eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför fick Joe Hart gult kort? Förstod inte riktigt vad som hände, sa han något? Men precis som Frusciante skrev, han får skylla sig själv, killen var ju kaxig redan från start - skrattade hela tiden :innocent:

Att gå fram och gestikulera under en straffläggning är inte tillåtet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt domaren så pratade Harts med straffskyttarna, och det är inte tillåtet.

Ja, men Gof frågade om gestikulering.

edit: Däremot måste den där pratregeln vara ny. Jag har ärligt talat sett fem-sex straffar det här året (säsongen) där målvakterna gjort en hel del (inklusive pratat med straffläggaren samt skrikit åt dem) utan att få gult kort. Jävla konstigt.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men Gof frågade om gestikulering.

edit: Däremot måste den där pratregeln vara ny. Jag har ärligt talat sett fem-sex straffar det här året (säsongen) där målvakterna gjort en hel del (inklusive pratat med straffläggaren samt skrikit åt dem) utan att få gult kort. Jävla konstigt.

Aha, jag tog ditt "Frågan är bara om det målvakten gör är osportsligt eller inte" som att du syftade just på Harts situation.

Ska jag vara ärlig så tror jag att det beror på hur hård domaren är. Tyvärr så håller inte ens elitnivåns domare samma nivå.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Dagens Manchesterderby. Vad fan ska man säga? Den här känslan efter match har jag inte haft i kroppen på åratal.

Själv såg jag bara andra halvlek, men den var grym! Lite synd på Berbatov dock, Giggs matade ju inlägg som en gud och han tog inte vara på ett enda, lika bra dom bytte ut honom. :wub: Ja, och sen har vi ju slutet på matchen. <3

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fattat att derbyt var bra, men har missat resultatet och är grymt sugen att se matchen nu. Vet någon om det finns stream (eller kanske något 'annat') så att jag kan se den? Vågar inte riktigt googla runt, risken att jag ser resultatet är för stor...

EDIT: Det löste sig :wub:

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Grymt taggad inför Sverige vs Danmark ikväll! Det här ska vi fan ta! Hoppas inga fyllebultar förstör matchen den här gången.

Tippar på 2-1 till Sverige!

Hoppas kan man alltid, men jag har ärligt talat aldrig tyckt att Sverige är bra på fotboll. Men det är klart jag ska titta på matchen och hålla tummarna tills de går av! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor