Green_Goblin Skrivet 6 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2009 Ah men skojar du eller Jävla skämtdomare ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 En poäng kvar till tredje raka Premier League-titeln. Var lite nervöst när Wigan tog ledningen och andra halvlek började hackigt. Men efter Tevez 1-1 såg man hur det skulle sluta. Snyggt mål av Carrick också, välplacerad vänsterfot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 En poäng kvar till tredje raka Premier League-titeln. Var lite nervöst när Wigan tog ledningen och andra halvlek började hackigt. Men efter Tevez 1-1 såg man hur det skulle sluta. Snyggt mål av Carrick också, välplacerad vänsterfot. Skreks en hel del här hemma vid Carricks mål, kan jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Det är alltså Marcus Christenson som är englandskorrespondent på fotbollskanalen ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 LOLOLOLOLOL! I dag hände värsta osannolika händelsen. Det är så att jag gått med i ett korpenlag (vi tar det sen) och spelar som målvakt. Efter att ha förlorat första matchen (där jag inte var med) så var jag nu med i andra matchen. Vi vann till slut med 4-1 och jag gjorde äckligt många ingripanden och räddade bl.a en straff (Ravelli style) vid ställningen 2-0. Efter matchen fick jag beröm av alla som sa att jag var absolut bäst. Så hade en av E-tunas bästa juniorlags coacher scoutat och kom fram till mig och fråga mig ett och annat och frågade om jag ville joina. Jag blev paff, men sa så småningom att jag kan tänka mig att göra det om jag får tänka lite på saken. Så nu ska jag antagligen joina ett juniorlag som spelar i högsta serien bland juniorerna. Det är nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 (redigerad) Bra Kicken ! Kul för din del önskade att ja var så bra i fotboll dock måste ja börja träna på att kasta mig bättre och inte bara stå där när dom skjuter bollar. Sen en jäkla snefot har man att bollen går lite åt sidan än rakt på. Den bollen flyger rakt men sen flyger den långt åt sidan . Nån som har tips på att få bort snefot eller är det bara att träna på skott tills man hittar det perfekta sättet?. Sen när ja står målvakt ibland blir det att ja slänger mig för att rädda bollen ibland blir det bara att ja står där och knappt rör mig . Säger till mig själv att slänga när dom skjuter typ eller ja när dom ska till men det blir inte så blir att ja står stilla. Typ får sån där känsla i kroppen att ena säger släng dig och ena säger släng dig inte då blir det att ja står bara. Blir bara ibland att ja slänger mig så har nån tips åt mig åt mina dessa två problem. Kompisarna och lärarna har sagt själv att jag skulle passa skit bra som forward eller mittfältare bara om ja tränar på att få till bra skott med bollen då jag är 193cm lång och är ganska snabb. Har även sagt att jag ska börja spela fotboll nästa år i Västerås SKs fotbollslag bara om ja kan få till det med skotten skjuter även bredsida med foten. Redigerad 19 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Bra Kicken ! Kul för din del önskade att ja var så bra i fotboll dock måste ja börja träna på att kasta mig bättre och inte bara stå där när dom skjuter bollar. Sen en jäkla snefot har man att bollen går lite åt sidan än rakt på. Den bollen flyger rakt men sen flyger den långt åt sidan . Nån som har tips på att få bort snefot eller är det bara att träna på skott tills man hittar det perfekta sättet?. Sen när ja står målvakt ibland blir det att ja slänger mig för att rädda bollen ibland blir det bara att ja står där och knappt rör mig . Säger till mig själv att slänga när dom skjuter typ eller ja när dom ska till men det blir inte så blir att ja står stilla. Typ får sån där känsla i kroppen att ena säger släng dig och ena säger släng dig inte då blir det att ja står bara. Blir bara ibland att ja slänger mig så har nån tips åt mig åt mina dessa två problem. Kompisarna och lärarna har sagt själv att jag skulle passa skit bra som forward eller mittfältare bara om ja tränar på att få till bra skott med bollen då jag är 193cm lång och är ganska snabb. Har även sagt att jag ska börja spela fotboll nästa år i Västerås SKs fotbollslag bara om ja kan få till det med skotten skjuter även bredsida med foten. Att börja öva skott när man är.. Hur gammal du nu än är, är väldigt sent. Det går väl att fixa någon slags ordning på det hela men du kommer förmodligen aldrig att få ett 'bra' skott. Det är också otroligt svårt att förklara över internet hur man ska skjuta, det är olika från olika lägen, ibland ska man använda sig av en viss del av foten samtidigt som man har en viss vinkel på foten och ska träffa på ett visst ställe på bollen, ibland ska det se helt annorlunda ut. Det enda jag kan tänka på är att du övar vristskott, någon i din närhet får visa hur foten ska vara vinklad, sedan över du lösa skott. Du ska alltså inte ta i för kung och fosterland, utan bara skjuta lösa skott, öva på att träffa rätt på bollen för att få den dit du vill. När du känner att en stor procent av alla lösa skott hamnar ungefär där du vill att de ska hamna så kan du börja trappa upp i styrkan på skotten. Men det är otroligt svårt att träffa rätt alla gånger när man skjuter med full kraft. Jag som har spelat sedan jag var fem år och varit en vända i Tipselit kan fortfarande få otroliga snedträffar vid skott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Då ja menar med bra skott är typ vid straffar att ja får bollen på mål iallafall i mål eller på stolpen oftast så flyger den över eller åt sidan. Ja e typ 17 men brukar dra ut och spela fotboll ändå på fritiden när nån pallar. Sen när vi kör match att den som gör mål måste ställa sig i mål då brukar det bli när ja har bollen och ska fram till mål så brukar det bli att ja träffar stolpen eller långt åt helvete mot sidan om ja inte kommer i rätt position. Vrist är det ja brukar gö då ja e lite bättre på det än att komma och skjuta med rak fot. En kompis sa även till mig försök att luta dig lite åt vänster om du skjuter med höger då det vilket ja gör asså skjuter med höger. Sen även sagt att försöka få foten bredvid bollen innan ja skjuter och samtidigt lutar mig lite åt vänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Då ja menar med bra skott är typ vid straffar att ja får bollen på mål iallafall i mål eller på stolpen oftast så flyger den över eller åt sidan. Ja e typ 17 men brukar dra ut och spela fotboll ändå på fritiden när nån pallar. Sen när vi kör match att den som gör mål måste ställa sig i mål då brukar det bli när ja har bollen och ska fram till mål så brukar det bli att ja träffar stolpen eller långt åt helvete mot sidan om ja inte kommer i rätt position. Vrist är det ja brukar gö då ja e lite bättre på det än att komma och skjuta med rak fot. En kompis sa även till mig försök att luta dig lite åt vänster om du skjuter med höger då det vilket ja gör asså skjuter med höger. Sen även sagt att försöka få foten bredvid bollen innan ja skjuter och samtidigt lutar mig lite åt vänster. Mjo, sjutton är är väldigt sent. Är det straffar man lägger så fungerar oftast en bredsida bäst, eftersom man får bättre precision med bredsidan än med vristen. Det är likadant med bredsidan, börja lugnt, ta inte i för allt vad du är värd och försök att lära dig var du ska träffa på bollen så att den får den bollbanan som du vill att den ska ha. Stödjebenet ska vara bredvid bollen, det stämmer. Huruvida man ska luta sig åt vänster när man skjuter, eller inte är helt upp till en själv. Det blir som det blir, det beror på hur man är uppbyggd och vad man själv känner är skönast när man skjuter. Om du ofta skjuter över så beror det på att överkroppen lutar bakåt när du slår till bollen, försök att luta kroppen lite framåt så ska du se att bollen inte flyger så högt. Som sagt, börja lugnt. Skjut inte allt du kan i början, utan öva på att träffa rätt på bollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Mjo, sjutton är är väldigt sent. Är det straffar man lägger så fungerar oftast en bredsida bäst, eftersom man får bättre precision med bredsidan än med vristen. Det är likadant med bredsidan, börja lugnt, ta inte i för allt vad du är värd och försök att lära dig var du ska träffa på bollen så att den får den bollbanan som du vill att den ska ha. Stödjebenet ska vara bredvid bollen, det stämmer. Huruvida man ska luta sig åt vänster när man skjuter, eller inte är helt upp till en själv. Det blir som det blir, det beror på hur man är uppbyggd och vad man själv känner är skönast när man skjuter. Om du ofta skjuter över så beror det på att överkroppen lutar bakåt när du slår till bollen, försök att luta kroppen lite framåt så ska du se att bollen inte flyger så högt. Som sagt, börja lugnt. Skjut inte allt du kan i början, utan öva på att träffa rätt på bollen. Tack för tipset men är det värt att börja spela fotboll nästa år? Om ja använder sommaren av att träna upp mig i fotboll? För har alltid vart sugen på att spela fotboll i nåt lag dock inte kunnat då med min snefot ja har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Tack för tipset men är det värt att börja spela fotboll nästa år? Om ja använder sommaren av att träna upp mig i fotboll? För har alltid vart sugen på att spela fotboll i nåt lag dock inte kunnat då med min snefot jag har. Det är ju ditt eget val om du vill spela eller inte, svårare att hitta ett lag skulle jag tro, menmen. testa om du vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Tack för tipset men är det värt att börja spela fotboll nästa år? Om ja använder sommaren av att träna upp mig i fotboll? För har alltid vart sugen på att spela fotboll i nåt lag dock inte kunnat då med min snefot ja har. Jadå, man spelar ju fotboll för att ha skoj, så att gå med i ett lag kan du göra. Om inte annat så finns ju korpfotbollen som inte alltid är på liv och död och där alla inte är några elitspelare heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Jadå, man spelar ju fotboll för att ha skoj, så att gå med i ett lag kan du göra. Om inte annat så finns ju korpfotbollen som inte alltid är på liv och död och där alla inte är några elitspelare heller. Då blir det att spela i Västerås SK nästa år då. Men hur får man reda på om det spelas korpfotboll då ja inte har hört talas om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Då blir det att spela i Västerås SK nästa år då. Men hur får man reda på om det spelas korpfotboll då ja inte har hört talas om det Pja. Hur ska man förklara skillnaden mellan korpfotboll och 'elit'fotboll... Tweak eller Vinnie har förmodligen bättre koll på korpbollen än vad jag har. Men om jag får gissa och chansa lite så antar jag att det kanske kan vara något i den här stilen: Klubbmässigt sett. Ett korplag behöver inte tillhöra någon förening, vem som helst kan starta ett korplag och gå med i en korpliga. Eftersom det är många studenter som spelar korpfotboll så antar jag också att det inte kostar någonting/några större summor att anmäla sitt korplag till en serie? Spelarmässigt sett. Att vara medlem i en elitklubb kostar pengar, medlemsavgift och träningsavgift. Skor och benskydd får man oftast betala själv i de lägre serierna. Att vara medlem i ett korplag kostar inga pengar, möjligtvis att man går ihop och köper västar, bollar och konor till träningarna. Samt att man måste köpa skor och benskydd. Spelmässigt sett så är det både stora och små skillnader. En del inom korpen spelar bara för skoj skull, kanske för att ha något att göra efter jobbet eller någonting, så det kan vara väldigt låg nivå inom korpfotboll. Men som alltid så finns det folk inom korpen som satsar stenhårt för att vinna så det kan säkert vara högre nivå inom korpen än inom vissa delar av elitfotbollen. Pja, ta det jag skrev med en liten nypa salt eftersom det mest är som jag tror, har du tur så kanske Tweak eller Vinnie orkar förklara mer vad korpfotboll är och hur det fungerar. Jag har som sagt bara koll på elitfotbollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 (redigerad) Ah tack ändå för all din information eXotic uppskattar det Då blir det att börja träna sin fot igen då så man blir av med snefoten och börja spela i nåt lag. Ah just det en sak till om jag nu anmäler mig till det fotbollslaget ja ska ev spela för nästa år kommer dom ha nån ut tagnings sak eller? Asså man får göra sånt där test och se om man platsar i laget eller varierar det till lag till lag? Redigerad 20 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Ah tack ändå för all din information eXotic uppskattar det Då blir det att börja träna sin fot igen då så man blir av med snefoten och börja spela i nåt lag. Ah just det en sak till om jag nu anmäler mig till det fotbollslaget ja ska ev spela för nästa år kommer dom ha nån ut tagnings sak eller? Asså man får göra sånt där test och se om man platsar i laget eller varierar det till lag till lag? Beror ju helt på vilken division laget spelar i, i ett allsvenskt lag är det ju inte bara att traska in på plan och börja träna med grabbarna. För att komma in i lag i lägre divisioner brukar det däremot bara vara att kontakta tränaren, de flesta lag har oftast som policy att man måste träna 1 - 3 veckor innan man får göra en eventuellt debut i B-laget. Om man inte är känd talang sedan tidigare då brukar man kanske få börja direkt, i vissa fall till och med i A-laget direkt. Men då är det oftast att man är bekant med laget sedan tidigare, en hemvändare eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Att vara medlem i en elitklubb kostar pengar, medlemsavgift och träningsavgift. Skor och benskydd får man oftast betala själv i de lägre serierna. Att vara medlem i ett korplag kostar inga pengar, möjligtvis att man går ihop och köper västar, bollar och konor till träningarna. Samt att man måste köpa skor och benskydd. Utöver 2000 spänn i lagavgift, några hundra i medlemsavgift per person och 100 spänn per match i domaravgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Tff och Djurgården spelar här idag, och folket skriker glatt ja . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Då blir det att spela i Västerås SK nästa år då. Men hur får man reda på om det spelas korpfotboll då ja inte har hört talas om det Antar att du får pröva dig fram, men på vilken position ser du dig själv spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Antar att du får pröva dig fram, men på vilken position ser du dig själv spela? Ser mig bäst som mittfältare och forward då ja jag är rätt så snabb ändå. Sen att ja vill mer spela där uppe än nere. Men en kompis säger att ja ska satsa som målvakt istället då ja är lång och når upp till ribban av målet eller ja jag är så lång att ribban är precis under huvudet. Så ja det blir väl som forward eller mittfältare att spela som. -- Mirre du håller väl på tff förstår ja väl? Men gz till er att ni vann med 3-0 mot Djurgården en stor skam för er Djurgårdare. Själv är man Hammarbyare och just nu ser det ut som att det går bra för Hammarby vunnit 2 matcher i rad nu sen den dåliga starten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts