Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hahahah! Kross? Jävligt starkt ord. Jag ska verkligen inte försköna Arsenals insats, den var dålig ja. Men det var långt ifrån kross. Om du ville se kross så missade du gårdagens match. Trots 0-0 så spelade Barcelona ut Chelsea t o t a l t. United hade sina lägen och vi var tillbakapressade stora delar under första halvlek, men det var aldrig någon tal om kross. Förstår inte varifrån du får det. Bollinnehavet i andra halvlek var jämt fördelat och båda lagen hade sina lägen. United var dominerande i första, dock inte lika dominerande som Barca. Arsenal tog igen i andra och var nästan det bättre laget. Sett över hela matchen var United bättre och jag skulle kunna gå så långt att kunna säga att dem var värda vinsten (dock ett oturligt mål), men var i hela fridens namn får du kross ifrån Tweak?

Att du ser det som att "gå långt" att säga att United var värda vinsten säger väl lite om din förmåga att förhålla dig hyfsat objektiv även om du nu håller på Arsenal. När jag kallade det kross menade jag att United var totalt överlägsna, vilket ju ändå känns som ett faktum. Jag är inte en dödssupporter och hade inte brytt mig nämnvärt om United förlorat så det är inte att jag känner något behov av att försvara dem, vilket ju helt klart verkar vara fallet med er. :angry:

Fan vad det sög att diskutera fotboll på det här sättet, känns lagom hjärndött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att du ser det som att "gå långt" att säga att United var värda vinsten säger väl lite om din förmåga att förhålla dig hyfsat objektiv även om du nu håller på Arsenal. När jag kallade det kross menade jag att United var totalt överlägsna, vilket ju ändå känns som ett faktum. Jag är inte en dödssupporter och hade inte brytt mig nämnvärt om United förlorat så det är inte att jag känner något behov av att försvara dem, vilket ju helt klart verkar vara fallet med er. :angry:

Försvara och försvara, det är ju ett faktum att det inte var kross.

United har två - tre fler målchanser än Arsenal, Arsenal hade kunnat få tre - fyra mer målchanser om de tagit rätt beslut vid straffområdet.

United har början av båda halvlekarna, slutet av första och mer än halva andra är det Arsenal som rullar boll.

United gör ett slumpmål samtidigt som Arsenal sumpar tre - fyra nästan givna mållägen.

Jadda, jadda, jadda.

United var snäppet bättre idag, det går inte att undanhålla. Men det är långt ifrån kross eller total överlägsenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan herrn utveckla det där resonemanget?

--

Bra jobbat med bloggen kicken, du är mycket insatt. Gillade designen också. :yes:

Tack! Mikael (Vinnie på sajten) får ta all cred för designen. Det är helt och hållet hans arbete och även jag tycker han gjort ett riktigt bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Kan herrn utveckla det där resonemanget?

kicken formulerade det bra på bloggen: "Det är ofta väldigt svårt att diskutera fotboll när det handlar om supporter mot supporter. Det blir helt enkelt för subjektivt och det är självklart att min arsenalblogg blir subjektiv, trots att jag vid vissa tillfällen försöker vara aningen opartisk.". Det kändes inte särskilt givande.

kicken: Hur lång tid tar ett medelinlägg att skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kicken formulerade det bra på bloggen: "Det är ofta väldigt svårt att diskutera fotboll när det handlar om supporter mot supporter. Det blir helt enkelt för subjektivt och det är självklart att min arsenalblogg blir subjektiv, trots att jag vid vissa tillfällen försöker vara aningen opartisk.". Det kändes inte särskilt givande.

kicken: Hur lång tid tar ett medelinlägg att skriva?

Cirkus en timma. Varierar väldigt mycket, men det brukar oftast vara antingen lite mindre eller lite mer än en timma.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barcelona - Chelsea idag va? Har ni någon bra streamsida? Skulle uppskattas.

Skulle den inte sändas på sexan?

Edit: Verkar inte som det enligt sexans tablå, då undrar jag vad Agenten whinade så mycket om i hockeytråden?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur funkar det när man räknar bollinnehav i matcher? Sitter det en person i något studiobås som typ har en switch med "hemma" och "borta" den växlar mellan under hela matchen, eller sker det automatiskt på något sätt?

Uhm.. dom tar tid hur länge ett lag har bollen och räknar sen ut procenten av den totala matchtiden. Vet inte om dom sitter och har en switch för det men det är mycket möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barcelona - Chelsea idag va? Har ni någon bra streamsida? Skulle uppskattas.

Såg nu att den faktiskt ska gå på sexan, bra att ingen tablå är uppdaterad. Sexan är ju en gratiskanal så du behöver ingen stream.

Men om du nu ändå behöver det så rekommenderar jag att du tankar sopcast och letar upp en kanal som sänder matchen på den här sidan. (Nu var jag till och med så pass snäll att jag letade upp själva matchsidan så du bara behöver klicka på en kanal.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor