Hew Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Kiedis jag tror också allt hänger på CL för Liverpool att det är otroligt viktigt för dom att vinna nu mot Chelsea i CL om dom ska få en bra moral som möjligt nu i PL när det inte är så många matcher kvar av serien nu och det skiljer 1 poäng mellan United och Pool nu. Men ja tror fortfarande att Liverpool kan ta tag och vända de behöver ju trots allt 2 mål för det ska stå lika, om nu pool gör 2-0(3-3 totalt) och matchen slutar så visst går det då till förlängning eller behöver Liverpool göra 3-0 för att gå vidare? Jag har inte riktigt fattat det där om jag minns rätt så om matchen hade slutat 0-0 och retur mötet samma resultat så skulle borta laget gått vidare nu efter retur mötet. Men dock är det inte omöjligt att ta igen detta då Liverpool har lyckats förr. Vid lika resultat räknas antalet bortamål, vid lika många bortamål blir det förlängning och eventuellt straffar. Gör pool 2 mål på stamford kommer alltså chelsea gå vidare pga att de gjorde 3 mål på anfield. Pool måste alltså göra minst 3 mål för att gå vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Vid lika resultat räknas antalet bortamål, vid lika många bortamål blir det förlängning och eventuellt straffar. Gör pool 2 mål på stamford kommer alltså chelsea gå vidare pga att de gjorde 3 mål på anfield. Pool måste alltså göra minst 3 mål för att gå vidare. Ah då är det som ja tänkte då. Hur måste matchen sluta nu då om allt ska gå till förlängning eventuellt straffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Ah då är det som ja tänkte då. Hur måste matchen sluta nu då om allt ska gå till förlängning eventuellt straffar. Då ska den sluta precis som förra matchen, dvs 1-3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2009 Då ska den sluta precis som förra matchen, dvs 1-3. Aha förstår nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) [ Well, nu är det så att jag ska börja skriva på en stort och hårt satsande fotbollsblogg alldeles snart. Jag ska naturligtvis skriva om mitt kära Arsenal och jag har inte hunnit publicera mitt första inlägg, men kan göra det här. Ni som är intresserade att läsa kan göra det. Den är skriven ur ett bloggperspektiv bara så ni vet. ] Just nu har vi framför oss två enormt viktiga cupmatcher. CL och FA-cupen är våra enda realistiska chanser till en titel i år och med den titeltorka vi har haft de senaste åren är en titel ett måste för att behålla vissa spelare. RvP (Robin Van Persie) har själv gått ut och sagt att han vill vinna en buckla för att stanna i Arsenal. Han har redan blivit erbjuden ett kontrakt och han är nöjd med det, men han vill kunna veta att han kan vinna någonting med Arsenal för att fortsätta sin karriär här. Ingen kritiserar honom och det gör inte jag heller. Han har varit våran absolut viktigaste spelare i år och skjutit hem en hel del viktiga matcher. Nu måste Wenger se till att vi kan vinna någonting och CL och FA-cupen är det enda som återstår. På onsdag är det då dags att möta Villareal hemma efter 1-1 på El Madrigal i Villareal. Efter Adebayors konsstycke ser det mycket ljust ut men backkrisen har blivit något enormt oroande. På olika sorters Arsenal-bloggar och forum diskuteras det nu friskt hur vi ska sätta upp våran backlinje. Denna säsong har vi verkligen haft väldigt stora problem under hela säsongen, men när vi nu äntligen börjat närma oss en skadefri trupp och är på en arton/nitton lång unbeaten run som det så fint heter på engelska så drabbas vi av detta. Gallas kommer vara borta hela säsongen efter skadan i matchen mot Villareal och i lördags gick även Djorou sönder. Detta gör att vi endast har två fullt friska mittbackar i Touré och Silvestre. Vårat försvar i lördags var riktigt skakigt och trots Silvestres mål gjorde han inget bra intryck på mig eller andra med hans ständigt dåliga backspel. Nu är frågan om man kanske ska sätta in Song som mittback som förra året klarade sig bra där i slutet av säsongen. Men enligt mig är han viktigare på mittfältet. Han har nått sin formtopp och är oerhört bra just nu. Någonting som jag inte skulle trott för ett par månader sedan. Sedan finns möjligheten att flytta in Sagna och ha Eboue som högerback. Det är det alternativet jag skulle ta om jag var i Wengers skor. Sedan har vi Gibbs som ersättare för Clichy som är borta i två veckor till. Han gjorde en minst sagt medioker insats mot Wigan. Hans agerande var stundtals dålig och när han fällde Valencia (tror jag det var) så skulle han fått ett rött kort, men hade tur när han endast fick gult. Jag är dock skeptisk till att Silvestre ska ta den platsen (då han spelat på den positionen förut), så hur dåligt Gibbs ändå skötte sig så har jag hellre kvar honom. Om ni frågar mig är jag otroligt orolig för de bägge matcherna som följer nu. Speciellt när vi är inne i ett skede där det handlar om vinst eller utgång ur turneringen. Jag får hoppas att backfyran klarar av det. Chelsea verkar även dem kommit igång ordentligt efter deras 3-1 vinst på Anfield i CL-kvarten. De ledde även med 4-0 mot Bolton, men tappade till 4-3, men ser trots det enormt starka ut för tillfället. Det blir en mycket intressant match att följa på lördag. Jag är pessimist av mig och är rädd att vi kommer förlora. Däremot tror jag vi klarar av Villareal på onsdag och går till semifinal i CL där vi förhoppningsvis får möta Porto. Det som oroar mest nu är som sagt backfyran som är helt omkomponerad. Jag får hålla tummarna och se hur långt vi kan gå! Redigerad 13 april, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Oj fan vad jag är spänd och nervös nu 45min kvar tills matchen börjar mellan Liverpool och Chelsea. Jag hoppas nu allt går som det ska för Liverpool nu och de kan vinna då Chelsea var inte speciellt bra på hemma plan då de förlorade med 4-3 i PL. Och jag hoppas att Gerrad kan spela idag nu mot Chelsea då det är en av dom viktigaste spelare vi behöver i matchen. Jag hoppas på en spännande match nu och önskar all lycka till Liverpool nu. Nu ska ja bänka mig framför tv:en och kolla. F.ö så sänds matchen på tv6 för er som ej har Viasat kanalerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 MUHAHA 0 - 2 Liverpool efter första! Andra halvlek kommer vara jävligt spännande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Yes yes yes Liverpool gör precis som dom ska göra 2 riktiga sköna mål från Fabio och Alonso. Hoppas nu Liverpool tar med det spelet som de hade i första halvlek nu till andra halvlek. Hoppas verkligen nu Liverpool fixar detta. Sen Torres nära 3-0 sen när yttligare nära ett mål i dom sista minutrara. Ja hoppas Liverpool fortsätter så här nu och inte slarvar som de har gjort. Sen tycker ja att Drogba börjar flima lite på planen då han ramlade lätt flera gånger på planen. Först ligger han utan för planen sen rullar in spelar lite ramlar och rullar åt sidan. Gillar inte hans sätt att spela. Nä men Heja Liverpool ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Oj agenten, nu vart det slut :/ 2 - 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 HAHAHAHAH LIVERPOOL! HAHAHAHAHA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Kicken hahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 hahahah fyfan va sjuk match. Jävligt underhållande imo . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 HAHAHAHAH LIVERPOOL! HAHAHAHAHA! Kicken som att jag skulle bry mig om det där jag tar inte ens illa upp av detta? Tycker Liverpool gjorde en starkt insats och är ganska stolt över Liverpool att det lyckades göra en jämn match och bra. Jag är inte arg eller ledsen över Liverpool är bara glad och stolt över grabbarna att de lyckades skapa så många mål och nästan vinna matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Åh, min dag är gjord. Jag njuter Tack Chelsea! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Kicken som att jag skulle bry mig om det där jag tar inte ens illa upp av detta? Tycker Liverpool gjorde en starkt insats och är ganska stolt över Liverpool att det lyckades göra en jämn match och bra. Jag är inte arg eller ledsen över Liverpool är bara glad och stolt över grabbarna att de lyckades skapa så många mål och nästan vinna matchen. Jag tror inte det var riktat till dig, kicken avskyr Liverpool. Åh, min dag är gjord. Jag njuter Tack Chelsea! Åh, min dag är förstörd. Jag hatar Fuck Chelsea! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Jag tror inte det var riktat till dig, kicken avskyr Liverpool. Åh, min dag är förstörd. Jag hatar Fuck Chelsea! Jo tack jag har märkt att han hatar Liverpool. Men har en liten känsla av att han försöker göra mig lite sur . Men som sagt jag bryr mig inte jag är bara stolt över Liverpool är redan stolt Liverpool supporter har hållt på dom nu i 5 år iår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Märklig men underhållande match, synd på resultatet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 ARSENAL IDAG DÅ GRABBAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Surt att skabb-chelsea gick vidare. Bara tråklag kvar nu, hoppas på att arsenal och manchester junåjtäd åker ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Jag var aldrig orolig ( ). Otrolig snygg avslutning av Walcott. Semifinal | Champions League | 2008-2009 Arsenal - Manchester United Det vattnar i munnen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts