kicken Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Visst skulle det vara nyttigt för dom med en Tony Adams i laget, en spelare som är Arsenal rakt igenom och älskad av fansen. Typ en John Terry för Chelsea eller jag kan ta ett Everton-exempel i Leon Osman. Spelare som fostrad i klubben och aldrig tänkt vika ner en endaste millimeter för den. Fast dock är det svårt att värva in en spelare som kan bli en ikon på samma sätt. Everton har Phil Neville och Tim Cahill, sliter som djur och gör allt för laget. Men har inte samma status bland fansen just på grund av att han inte fostrades där eller vad som helst. Arsenal har ju Gallas, stora ledaregenskaper och sliter hårt för laget. Men det är ju svårt att vara högt respekterad bland fans när man spelat i Chelsea. Jag såg Ramsey i matchen mot Fenerbache. Visst, killen är ung och har extremt stor potential, och han var bra när han kom in. Det är inte bara att gå in på Fenerbaches hemmastadion och bara köra. Visserligen var ju motståndarförsvaret smått bedrövligt och matchen var väl ganska död om jag kommer ihåg. Men han kom in och gjorde det. Däremot är det mycket pengar för grabben och det känns som att affären mer var ett spel mot United om att vi fan vill ha den här killen, men United ändå kunde punga ut mer om man verkligen velat. Jag säger kanske detta för att jag själv håller på Everton och själv är lite sur för att dom torskade dragkampen. Men det är mycket pengar för en klubb som Arsenal och speciellt när inte spelaren är fullt utvecklad än. Eduardo hade jag glömt bort. Ska bli intresant och se vad för sorts fotbollspelare han kommer vara efter skadan. Slår Vela igenom ordentligt, Eduardo kommer tillbaka och Adebayor cvaknar till liv. Då se det mörkt ut för dansken. Nej, intressant helt klart. Japp. Well, Ramsey gjorde bra ifrån sig mot ett bra motstånd som spelade dåligt kan vi säga. Men sedan har han spelat bra i Carling Cup och just nu mot Wigan spelar han väldigt bra igen. Dock överglänser 16-årige Wilshere honom. Ramsey var otroligt nära på att sätta en riktigt snygg frispark om det inte vore för målvakten. Men ja, vi har olika åsikter om det, men visst tror jag det ligger lite sanning i det du säger, absolut. Angående ledartypen menade jag inte att det måste vara en som är fostrad av klubben och spelat där i en massa år. Jag menade mer en väldigt stabil spelare som har ledaregenskaperna som en hel del saknar i Arsenal. Gallas är ju som du säger den personen som jag smått letar efter, men jag skulle vilja säga att det behövs en som har ännu mer av det där speciella. För förutom Gallas så finns knappt någon sådan just nu. Och jepp, Bendtner har varit lite sådär, så just nu ser det inte bra ut för honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Om jag får flika in lite åsikter jag fått när jag läst era diskussioner så skulle jag vilja säga lite såhär: Arsenal har ett ungt lag, som är under utveckling, eller hur? Vi säger "Ge grabbarna en eller två säsonger så ska ni få se på fan." Eller hur? Men hur många år har vi sagt det nu? Tre? Fyra? Det känns som att Arsenal blir yngre för varje år som går. När en spelare väl börjat växa upp, ta för sig och kommit in i sin roll, då sticker han iväg och ersätts av en yngre spelare. Vi kommer aldrig att kunna bygga upp det där rutinerade laget om alla som har fått sin rutin sticker iväg och ersätts av spelare med ännu mindre rutin. Visst, Arsenal spelar bra, för att vara ett så pass ungt lag så presterar man riktigt fin fotboll, men jag säger det igen "Ge grabbarna en eller två säsonger så ska ni få se på fan. Då har vi en PL-vinnande maskin på gång." Synd att det aldrig verkar bli så bara. Förövrigt så måste jag få hålla med er om Clichy, fan, tidigare var Gallas min absoluta favoritspelare. En kille som visade otroligt stort hjärta, kämparglöd och vägran att förlora. Men på senare tid har Clichy vuxit något otroligt mycket så jag blir nästan rörd när jag tänker på det. Han är just nu nästan lika stor i mina ögon som Gallas, om inte lika stor till och med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Om jag får flika in lite åsikter jag fått när jag läst era diskussioner så skulle jag vilja säga lite såhär: Arsenal har ett ungt lag, som är under utveckling, eller hur? Vi säger "Ge grabbarna en eller två säsonger så ska ni få se på fan." Eller hur? Men hur många år har vi sagt det nu? Tre? Fyra? Det känns som att Arsenal blir yngre för varje år som går. När en spelare väl börjat växa upp, ta för sig och kommit in i sin roll, då sticker han iväg och ersätts av en yngre spelare. Vi kommer aldrig att kunna bygga upp det där rutinerade laget om alla som har fått sin rutin sticker iväg och ersätts av spelare med ännu mindre rutin. Visst, Arsenal spelar bra, för att vara ett så pass ungt lag så presterar man riktigt fin fotboll, men jag säger det igen "Ge grabbarna en eller två säsonger så ska ni få se på fan. Då har vi en PL-vinnande maskin på gång." Synd att det aldrig verkar bli så bara. Förövrigt så måste jag få hålla med er om Clichy, fan, tidigare var Gallas min absoluta favoritspelare. En kille som visade otroligt stort hjärta, kämparglöd och vägran att förlora. Men på senare tid har Clichy vuxit något otroligt mycket så jag blir nästan rörd när jag tänker på det. Han är just nu nästan lika stor i mina ögon som Gallas, om inte lika stor till och med. Kan ännu en gång ingenting annat än att hålla med. Det har tjatats hit och dit av alla (mina kompisar, jag själv, krönikörer, journalister, arsenal-fans) att vänta två-tre säsonger ska ni få se på fan. Men det är exakt som du säger, alla sticker iväg. Jag tänker egentligen lite som Wenger. Jag vill egentligen inte ha någon till Arsenal. Alltså, vill och vill. Men det behövs ingen förstärkning. Alla journalister i England (well, inte bara i England) tjatar på att dem måste värva. Men bara de unga spelarna inte lämnar efter att deras kontrakt gått ut och man behåller i stort sett alla spelare, så ska vi se vad som sägs om något år. Sedan så måste Arsenal ha världens bästa framtid (men det vet vi ju redan?). Den som såg matchen i Carling Cup kunde ingenting annat än hålla med att Wigan blev under större delar av matchen ägda av Arsenals ungdomslag. Det skulle lika gärna kunnat sluta 6-0 igen om det inte vore för att Kirkland (målvakten i Wigan) spelade fantastiskt. Och då ska vi också notera att Wigan ställde upp med sin starkaste laguppställning (minus Heskey). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 En kille som kan sina grejer. http://www.fadde.se/#post154 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 En kille som kan sina grejer. http://www.fadde.se/#post154 Faktiskt bra skrivet, dock så har ju hela råsunda skanderat under hösten att ola ska avgå, så de får ju skylla sig lite själva att det slutade som det gjorde, det var då inte bara huliganer som ville ta sig in på den där sista presskonferensen faktiskt. Jag diggar killen, han har många hästar rätt. ------ Däremot skrev återigen sverigescenen en grej, som lika gärna kunde ha stått i vilken Gnagares blogg som helst. Det senaste halvåret motarbetades han öppet och när Ola Andersson, Charlie Granfelt och Leif Karlsson slutligen tog beslutet att sälja ut honom till styrelsen så räddades han bara tillfälligt av fansens protester. Men i måndags kunde ingen rädda honom. Måndagen den 10 november 2008 fick den stora tränaren, människan och AIK:aren Rikard Norling sparken av AIK Fotboll AB:s styrelse. Sparkad efter tabellraden 1(superettan)-2-5-5. Sparkad efter att ha haft stöd från samtliga organiserade supporterföreningar/grupperingar inklusive Firman Boys. Sparkad efter att ha haft stöd från stora delar av spelartruppen. Rikard Norling sparkades av en falsk, lögnaktig styrelse utan någon som helst dokumenterad fotbolls- eller supporterkompetens. Det är ett beslut som smakar illa, luktar skit och känns som en dolkstöt i ryggen på oss och klubbens alla andra engagerade, passionerade och trogna supportrar. Det är så jävla sant och sorgligt. Visst huliganer ska inte bestämma beslut, men när hela klubben i stort sett utom en (1) styrelse (som tydligen var eniga, dvs. Perbystedt och vem mer?) har sagt sitt om att få ha Norling kvar, varför ska man då ändra på det? När han gör sin jämförelse med Hells Angels så kan jag faktiskt säga emot lite där. Om 98% av svenska folket vill och är eniga om att ha någon kvar på sin post i riksdagen, inte fan går någon och ändrar på det då av de 2% som är kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 YES! ÄNTLIGEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 YES! ÄNTLIGEN! Blev faktiskt förvånad, surfade in på eran hemsida för bara någon dag sedan då man så stolt gick ut med att siggi och paul hade mer att ge. Vem/vilka kommer nu då tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Blev faktiskt förvånad, surfade in på eran hemsida för bara någon dag sedan då man så stolt gick ut med att siggi och paul hade mer att ge. Vem/vilka kommer nu då tro? Det har verkligen gått fram och tillbaka. Egentligen har det känts ganska givet hela tiden, men nu var det skönt att bara få beskedet. Så grymt skönt att slippa Paul Lindholm, ska bli så härligt att aldrig mer behöva tänka på den personen, så pass vedervärdig och värdelös som den personen var är en smula otroligt. Vem/vilka som tar över har man ju däremot ingen aning om. Zoran och Sören vore kul, men kanske inte så bra. Dom kan ju i och för sig inte vara sämre. Sen har det ju ryktats om Magnus Pehrsson och varför inte, en jävla underbar person men han får gärna jobba in sig i Gais ett tag till. Men hellre MP än Sören och Zoran. Den stora drömmer vore MP och Hasse Backe, han ligger pyrt till i Mexiko och han har varit i ryktesvägar förut, i och för sig var det innan Man City-tiden. Men man ska aldrig säga aldrig. Sen kan ju också någon ny Siggi och Paul dyka upp, självklart intressant men dom det har varit lite väl mycket överraskningar dom senaste åren. Ge mig hellre en meriterad jävel som man i alla fall känner till. Härlig bajenbladet-rubrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Det har verkligen gått fram och tillbaka. Egentligen har det känts ganska givet hela tiden, men nu var det skönt att bara få beskedet. Så grymt skönt att slippa Paul Lindholm, ska bli så härligt att aldrig mer behöva tänka på den personen, så pass vedervärdig och värdelös som den personen var är en smula otroligt. Vem/vilka som tar över har man ju däremot ingen aning om. Zoran och Sören vore kul, men kanske inte så bra. Dom kan ju i och för sig inte vara sämre. Sen har det ju ryktats om Magnus Pehrsson och varför inte, en jävla underbar person men han får gärna jobba in sig i Gais ett tag till. Men hellre MP än Sören och Zoran. Den stora drömmer vore MP och Hasse Backe, han ligger pyrt till i Mexiko och han har varit i ryktesvägar förut, i och för sig var det innan Man City-tiden. Men man ska aldrig säga aldrig. Sen kan ju också någon ny Siggi och Paul dyka upp, självklart intressant men dom det har varit lite väl mycket överraskningar dom senaste åren. Ge mig hellre en meriterad jävel som man i alla fall känner till. Härlig bajenbladet-rubrik Kan det vara en rejäl överraskning? verkar ju riktigt tyst om vem det kan bli och så tycker jag, ska faktiskt bli intressant att följa. AIK med Stahre i spetsen har ju värvat in friskt från både Väsby och andra lag, Mutumba är helt plötsligt tillbaka. Ja, han har ju tränat Väsby ett tag nu så jag hoppas han vet vad han gör, Mutumba är en sjukt skön kille, men jag är lite osäker på honom som spelare, utvecklingen har gått riktigt sakta. ------ På tal om ingenting, Holland-Sverige idag, skönt med många bänknötare och en innebandyspelare på planen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Ang tränarna så kan Paul dra åt helvete, har aldrig gillat honom, inget vettigt har kommit ut ur hans mun sen han kom till DIF, Siggi är jag beredd att ge en chans till faktiskt om han får en annan andretränare vill säga, i grund och botten så finns det ett jävla driv i den islänningen och han ger sällan upp. Var väl lika bra i alla fall, men skönt att klubbens nysatsning börjat, nu är det bara lite nyförvärv som saknas men det kommet väl snart. Tobias Grahn är enligt Aftonbladet våran drömspelare, han skulle säkert passa in i DIFs spelsätt, men någon drömspelare är inte, då ser jag hellre Pontus Farnerud eller Max von Schlebrugge som "drömvärvningar". Som tränare är jag lite inne på samma spår som GTApimpen, Hasse Backe skulle passa bra in i DIF, hoppades på honom när rykterna gick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2008 Ah, jag vill bara skriva ut mina tankar och åsikter om dagens Arsenal, så detta kan komma att bli långt. Well, sedan mitt senaste inlägg har inte så mycket ändrat sig. Det som är det klart intressantaste läget i PL för tillfället är den unika händelsen att alla lag som ingår i big four spelat lika. Första gången det hände (för några veckor sedan) så var det första gången det någonsin hänt. Sedan händer exakt samma sak två-tre veckor senare. Vad jag vill säga med detta är att jag verkligen håller med alla som säger att Premier League är jämnare än någonsin. Visst, de fyra största är fortfarande störst och kommer att vara, men om vi blickar tillbaka 3-4 år i tiden och tittar på t.ex Chelsea eller Arsenal när de åkte till exempelvis Riverside (Middlesbrough) så visste man och var väldigt säker på att laget skulle ta tre poäng. Storlagen då var så slagkraftiga och spelartruppen var så mycket bättre än mittenlagens och ö.h.t alla konkurrenternas så man behövde aldrig vara orolig. Men titta bara på årets upplaga. Hull är ett överraskningslag som förvånat alla, inklusive mig och antagligen dig som läser. De har en spelartrupp som är väldigt långt ifrån att ens vara i närheten av t.ex Manchester Uniteds och det är inte enbart på grund av tur som Hull ligger på en sjätteplats. När alla andra lag har trott att man har segern säkrad har Hull bara malt på, i viss grad som Liverpool haft en tendens att göra på senare tid, men det som förvånar mig mest med Hull är hur dom verkligen vågar och vilken effektivitet dom har. Tre mål på Old Trafford, tvåmålsledning mot Liverpool senast, seger över Arsenal. Ja, Hull har rånat alla andra lag på poäng som dom egentligen skulle ha. Dom var nära mot Man U, dom var närmare mot Liverpool och i början av säsongen vann dom mot Arsenal. Hull är bara ett av flera exempel. Aston villas spelartrupp ser otroligt bra ut för att inte vara big four. Gareth Barry och Ashley Young är två namn som lyfter startelvan enormt och alla andra lags intressen över att köpa dessa spelare bekräftar bara det. Finns ännu fler exempel, men jag tror verkligen att årets upplaga av PL är speciell. Jag tror att den som till sist kommer stå som segrare kommer ha ett antal förluster och väldigt många kryssmatcher. Detta får ju mig att tro att Arsenal trots allt har en chans, men det har dom inte. Varför har då inte Arsenal någon chans? För det första vill jag skriva om ett problem som jag anser Wenger har. Som vi alla vet har Arsene Wenger sin världskända policy där unga spelare utvecklas och utvecklas och till slut tar en plats i a-laget. Det är endast tre spelare i Arsenals trupp som är över 26 år. Det har jag redan tagit upp en gång, men denna gång vill jag ge lite ris, istället för ros. Vad som nu har hänt är att Arsenals lag är kraftigt försvagat med alla skador som bekymrar oss. Speciellt på mittfältarna. Rosicky, Walcott, Nasri m.fl. Detta gör att vi ställer upp med namn som Diaby, Song och Denilson i vår startelva. En man som verkligen inte hör hemma där - det gör inte någon av dem - men en som verkligen inte gör det är Diaby. Han har sedan säsongsstarten fått rejält många starter på sig att bevisa sig att han är en a-lagsspelare. Det enda jag sett av honom är ingenting. Han har virrat runt på plan varenda match och hans kämpaglöd är verkligen noll. Diaby verkar inte ens ha någon speciell position. Man har provat honom som ytter, som innermittfältare, som defensiv och som offensiv. Wenger tror sig till slut veta att han är en offensiv mittfältare. Men vad han har gjort, ingenting. Han får Fabregas att se ut som en total medelmåtta. Song är en annan spelare som på senare veckor inte visat upp någon glöd alls. Hans närkampsspel är uselt och visst kan han glänsa ibland, men det har han inte gjort på ett tag nu. Han var bra förra säsongen, men i år har han floppat enormt. Denilson jobbar ofta i det tysta och han får för mycket skit, det kan jag medge. Denilson kommer utvecklas och jag tror att han är en ny Gilberto Silva, men han har en lång väg att gå. Han har heller inte spelat bra. En massa felpass och missade offensiva kontringar har fått mitt förtroende för honom att sjunka. Dessa tre ska då representera ett av världens bästa lag. Nej, usch. Fabregas som alla hyllar kan jag inte säga någonting emot. I sista matchen såg man verkligen hur han försökte mala på ända tills allt var slut, han försökte ge positiva vibbar, men han får ingen assistens från sina mittfältskamrater. Han får inte likadana passningar som han fick från Viera, Pires, Hleb eller Flamini, långt ifrån. Denna trio gör att Fabregas inte får visa sin storhet. Nu låter det som dessa förstör en hel del, men varför envisas då Wenger med att starta med dessa samma namn om och om igen? Jo, hans policy. Han trodde att mittfältet skulle vara helt okej i år, det kan jag hålla med honom om. I början av säsongen fanns förhoppningar om att Rosicky skulle vara spelklar i vinter, Walcott skulle äntligen bli ordinarie och vi hade köpt Nasri. Det är ett fint mittfält, det kan jag hålla med om. Men när dessa skador drabbar dessa spelare så visas Arsenals svaga sida. Man ser rakt igenom, som ett glas. Arsenals trupp är kanske tunnare än någonsin. Att han sedan vågar gå ut med att han anser att han inte behöver värva är skamlöst. Han anser sig ha kvaliteten och detta bygger han på genom insatserna mot Man U och Chelsea. Men mot alla andra lag? Mot Hull, Fulham, Man City och alla andra lag som redan besegrat oss i år? Resultaten visar att vår trupp är tunn och resultaten bekräftar detta. Han tror på sina unga spelare, han vill ge dom en boost, han vill ge dom självförtroende, jag förstår, men vi behöver åtminstone värva spelare som faktiskt kan ge oss lite trygghet och stabilitet i laget. Det har cirkulerat rykten om att vi försöker värva Veloso från Sporting Lissabon och framför allt Xabi Alonso från Liverpool, men endast om Pool får tag i Barry från Aston Villa. Jag skulle gärna se att båda går igenom. Med Alonso och Fabregas samt Gallas som har flest antal lyckade pass i hela PL hittills skulle vi ha ett av världens passningsskickligaste lag. Alonso skulle även bidra med en hel del rutin. Men vi känner redan Wenger. Mycket lutar åt att han ännu en gång kommer låta transferfönstret gå förbi obemärkt. Jag ser samma mönster hos alla fans på de flesta arsenalforum. Alla vill se värvningar som faktiskt förstärker laget. Vi är trötta på Wengers bullshit. Han är en bra manager - ja, han är en bra ledare - ja, men han måste för en gångs skull förstå att vi behöver förstärkning. I förrgår gick han verkligen för långt. Han sade att årets trupp inte är långt borta ifrån att vara lika bra som Arsenals trupp 04. Att påstå det är skrattretande, det måste ni hålla med om. Arsenal 03/04 är ett av de bästa och mest dominanta lagen jag någonsin sett spela. Att ens säga att Denilson, Song, Diaby är nästintill lika bra som Ljungberg, Viera, Pires och Silva borde vara kriminellt. Det som oroar mig är att om vi vinner mot Liverpool kommer han använda det som förklaring varför han inte kommer agera under transferfönstret, vilket låter väldigt likt Wenger. Hur skulle jag själv då löst mittfältskrisen före transferfönstret? RVP kan spela vänstermittfältare och gör även så ofta i Holländska landslaget (han gjorde det även i träningslandskampen mot Sverige). Detta gör så att jag skulle flytta upp RVP och skapa detta: RVP-Fabregas-Nasri-Song/Eboue/Walcott. Nasri har hittills spelat vänstermittfältare, men han är egentligen central/offensiv mittfältare och spelar även på den positionen i franska landslaget och gjorde även det under sina år i Marseille. Varför Wenger flyttat ut honom på kanten har jag ingen blekaste aning om. Någonting som jag tycker är tråkigt. Eboue var bra som högerback, men har floppat totalt de två senaste säsongerna då han varit högermittfältare. Han har inte lyckats alls och den enda positionen han kan spela på är högerback, men där har vi redan Sagna som är miltal bättre än Eboue. Jag föreslår att man har Eboue som reserv åt Sagna. Frågan är om han själv går med på det. Självklart är Walcott det naturliga valet och ingen kan säga att RVP/Nasri - Fabregas - Rosicky/Nasri - Walcott är ett dåligt mittfält om de håller sig skadefria. Nu är ju dock Nasri, Rosicky och Walcott skadade varav de sista två långtidsskadade vilket förvärrar situationen en hel del. Sedan vill inte Wenger använda RVP på mittfältet då han inte har tillräckligt med anfallare och RVP är en superb striker om han väl får bollen. Skulle dock satsa på Vela/Eduardo-Adebayor och flytta upp RVP om jag var Wenger. Sedan har vi ju alltid Ramsey som jag själv skulle valt alla dagar före Song, Diaby eller Denilson. På tal om Eduardo, han gjorde ju sin comeback i reservlaget igår och han spelade riktigt bra för att varit borta från fotbollen såpass länge som han varit. Frågan är om han kan hitta tillbaka till sin form som han hade före skadan. Då var han grym och om han hittar tillbaka till den formen är Adebayor och Eduardo två av världens bästa anfallare. Än så länge kan det gå hur som helst. Vi har sett allt från misslyckade till lyckade comebacker. Eduardos comeback i a-truppen får vi nog inte se förän 3e januari i FA-cupen eller 10 januari i ligan. Den längtar jag redan till! Rosicky som är den andre långtidsskadade kommer vara borta ännu längre än Eduardo, vilket är konstigt om vi jämför skadorna, men fotboll är en underlig sport där allt kan hända. Sedan är Rosicky en skadebenägen man. Min gissning är att han inte kommer tillbaka alls denna säsong, utan får sikta in sig på nästa om Arsenal inte säljer honom. Walcott är tack gode gud tillbaka i Februari. Tur det. Onödiga träningslandskamper.... Till sist vill jag bara tillägga att Wennman som är krönikör på Aftonbladet tippade i förra avsnittet av Laul Calling Arsenal som slutsegrare i CL. Mycket överraskande, men jag kan hålla med honom. Han gav alla argument varför han tror på Arsenal i CL och jag tror ni redan hört dom, så jag slipper skriva om dessa. Men det är alltid kul att åtminstone någon tror på ett så tunt Arsenal som i år. Jag själv är pessimist och tror inte Arsenal kommer vinna någonting. Ligan känns körd och till och med om vi kommer tillbaka lär vi falla i slutändan. I CL lär vi åka ut i kvarten, vid bästa fall i semin. I FA-cupen ligger vår chans, men frågan är hur den står sig bredvid CL och PL. Insåg just nu att detta måste vara top 3 av mina längsta inlägg på GTAsajten. Hurray to that. Jag vet att jag har en hel del stavfel och konstiga formuleringar, men jag skrev detta snabbt och ni får ursäkta mig. Men det var allt jag ville få ut mig. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2008 Jag är ledsen men jag gav fan upp efter första stycket haha, ska ge det en chans senare när man är lite pigg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Jag är ledsen men jag gav fan upp efter första stycket haha, ska ge det en chans senare när man är lite pigg Haha, jag antar att det är väldigt få som orkar läsa igenom den där monsterposten, speciellt när det bara berör Arsenal och PL. Men det viktiga var att jag fick skriva ut allt jag hade inom mig, så... Silly Season är ju igång nu och det går rykten om alla möjliga spelare. Det största i hela Europa verkar ju t.o.m vara att Arshavin är på väg till Arsenal. Alla källor som jag sett berättar olika saker, men det är åtminstone fastställt att Arshavin varit i London nyligen och besökt Arsenals träningsanläggning och pratat om kontrakt med Wenger. Det verkar vara nära, men om priset hamnar runt £15m som det verkar göra nu så kommer det vara Wengers dyraste spelarköp genom tiderna, ganska roligt. Det tråkiga är att han inte kommer kunna spela i CL då han redan spelat i CL i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 (redigerad) Ny arena för Häcken och årskort till mig, kan det bli bättre? Ja, det kan det. Och Daniel Larsson till MFF, inte oväntat han skulle lämna då han sagt att han inte vill vara kvar. Redigerad 8 januari, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Det allsvenska spelschemat är klart. För oss Djurgårdare så är det ett helt ok schema, Göteborg borta redan i andra omgången, en del sköna borta och hemmamatcher under sommaren, bla Kalmar, Örgryte, Elfsborg och Gefle, Örebro borta, Helsingborg, Elfsborg och Hammaby, Göteborg hemma. Notera även (om jag har sett rätt) så spelas ALLA Stockholmsderbyn (utom matcherna mot BP) samt Stockholmslagens matcher mot Göteborg (hemma och borta) på Söndagar. *edit* inte alla här som håller på Djurgården, så länken kan vara bra att ha med också http://www.svenskfotboll.se/files/%7B22C9F...90D32C96%7D.pdf Redigerad 11 januari, 2009 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Vi som är Hammarbyare kommer krossa er Djurgårdare den 19 april Redigerad 11 januari, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Vi som är Hammarbyare kommer krossa er Djurgårdare den 19 april Hulliganbråk är heeftigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Arshavin i Arsenal, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! KO! KAKDSOSKO!!!!111oneo1npja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Arshavin i Arsenal, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! KO! KAKDSOSKO!!!!111oneo1npja :) Synd att det inte blev nån förstärkning till CL, men mycket bra värvning (återstår väl att se, men hoppas på det bästa) hursom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 Jo det behövdes nog så tråkig som fotbollen från Arsenals sida sett ut på senaste tiden . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts