GTApimpfoolife Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Jag kommer vara bitter i en hel vinter. Fan vad irriterande jävla rövhål till tränare och allt annat skit. Självklart ett stort grattis till Kalmar, välförtjänt helt klart. Jag kan inte se ett lag med Teddy Lucic som bästa spelare få gå och vinna guld. Då är det inte kul med fotboll. Fan vad irriterad jag är. Så jävla bedrövligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Jag tycker att Kalmar är värdiga vinnare. Grattis! Bättre än att se Elfsborg lyfta bucklan. Skulle dock varit roligare om IFK hade varit med i striden. Örebro SK slutar på en sjunde plats! Riktigt jäkla bra med tanke på inledningen. Antagligen har de varit ett av allsvenskans formstarkaste lag andra halvan av säsongen. Slutar före egentliga topplag som Hammarby och Djurgården, starkt! Jaha! Vad är det för fel på Elfsborg nu då? ...jag kommer sakna Wiland. 19 0-or och bara 18 insläppta på 30 matcher är ett bra facit, onekligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 (redigerad) Vad är orättvist? Ber om ursäkt, formulerade mig lite fel. Kalmar är givetvis värdiga vinnare, inget snack. Ordet jag egentligen borde ha använt var hopplöst. All tid alla pengar, hela livet lägger man nästa ner på skiten, nädå är det jag som går bitter hem och en P12 från kalmar som går glad hem, som inte ens vet varför han är glad. Nej nu ska jag sluta vara bitter. @kaller: Haha tyst . --- Nu ska jag vara bitter igen. AIK ställde in konferensen som skulle gett Rikard Norling sparken. Nu KRÄVER jag att rit-ola och charlie försvinner. 1. De lyssnar inte på oss supportrar, när Råsunda skanderar att vi vill ha honom kvar, vad finns det då för anledning att ge honom sparken när man innan säsongen förlängt kontraktet? 2. Nu har även spelare gått in och begärt att vi ska behålla Norling ändå är nötterna i styrelsen tveksamma (egentligen vet de vad de vill, men de vet inte hur de ska göra det på ett snyggt sätt). Jag är så besviken, jag trodde verkligen på den här styrelsen, de lyssnade på oss till en början, trodde vi, nu vet vi att de gått oss bakom ryggen, IGEN. Senast det hände hamnade vi i superettan, tur att säsongen är slut nu med andra ord. Redigerad 10 november, 2008 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Jag har aldrig fattat varför man kickar Norling? Är det H&M-kostymerna som sticker ut för mycket? Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Årets citat? - Hur mycket har supportrarnas röst vägt in? Svar: Mycket. Vi har varit för mycket bolag och för lite klubb...vi har varit inlåsta i styrelserummet. Vi lyssnar på AIK-alliansen och vi har tagit åt oss mycket av det som sagts. Tydligen har vissa supportrar stormat PKn också. Helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Fan vad bitter jag är fortfarande. Ville bara klämma in det i Norlingdebatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Har knappast varit en roliig säsong för någon? Eller jo kalmar då kanske. Får ta nya tag 2009! Då tar vi tillbaka fotbollen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 (redigerad) Jag har aldrig fattat varför man kickar Norling? Är det H&M-kostymerna som sticker ut för mycket? Varför? Det blir mycket AIK i denna text men jag hoppas ni orkar läsa ändå. Helt ärligt så är det inte många som fattar det just nu. Att fansen kräver att han ska stanna och att även spelarna vill det, varför ska man då byta för att någon nisse på ett kontor vill det? jag blir fan inte arg denna gång, jag blir ledsen. Det ända som är bra var att Norling iallafall fick veta att vi står bakom honom till 100%. Jag menar, han tar upp oss ur superettan, vi är 1 poäng från guld 2006, 2007 var ett mellanår men inte var det Norlings fel, väljer man att sälja det dyrbaraste och bästa vi har så går det som det går, samma visa har det varit i år. Tror de verkligen inte att ett lag tillsammans kan resa sig? skulle vi nu gå och ta guld 2009 så kommer jag inte hylla styrelsen för att de bytte tränare, för går det bra nästa år så hade det gått precis lika bra med Norling, han bygger på lång sikt, men styrelsen tillåter honom inte att göra det. Den här proceduren är fan sinnessjuk. Jag får också känslan av att de kickar Charlie för att vi ska få "lite" som vi vill, så att vi ska vara så dumma att tro på att de har lyssnat på oss. En annan sak jag undrat över..... vi har mest publik i landet och har haft det under många år, de senaste åren har vi sålt souvenirer bättre än vad vi någonsin har gjort tidigare och vi säljer i stort sett mest årskort av alla, tror det är malmö som brukar ligga snäppet före (skillnaden är dock att de har väldigt många företagskort, något som AIK inte räknar med) och ÄNDÅ har vi inte råd att behålla spelare? Kalmar bör har så enormt mycket sämre omsättning än AIK ändå tänker de smart och har råd att behålla spelare, och vad hände? jo cupguld förra året och liga guld i år. Vi var i CL 1999 och pengarna verkligen flög in på klubbens konto, pengarna försvann och de får sparken. Hur i h*lvete kan man hamna i samma procedur igen? pengarna har strömmat in från spelarförsäljningar, matcher och souvenirer, men vart fan hamnade de sen? vart finns våra pengar? Nej usch, jag kan fan skriva hur mycket som helst om det här, hade det varit dif det handlade om hade jag på något sätt ändå varit sur, ingen supporter är värd att behandlas såhär. Ingen tränare eller för den delen människa är heller värd att få kicken och att få kniven i ryggen på det här sättet. Sen förstår jag inte heller varför Ola förtjänar att vara kvar? Redigerad 10 november, 2008 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Har knappast varit en roliig säsong för någon? Eller jo kalmar då kanske. Får ta nya tag 2009! Då tar vi tillbaka fotbollen Allsvenskan 2008 har aldrig existerat, den är redan utraderad från DIFs historieböcker, den känns nästan lika sur som säsongen 99. Men innan jag lämnar den här säsongen bakom mig så vill jag bara säga att inför nästa säsong SKA Djurgården som förening ha ryckt upp sig rejält, det ska finnas en styrelse som funkar och och inte fokuserar sig på annat, det ska finnas en spelidè som följs, nyförvärv på samtliga positioner utom målvakt varav ett etablerat namn inom fotboll som tillsammans med Jonsson och Johannesson ska fungera som spelfördelare. Ang tränarna så kan Paul dra åt helvete, har aldrig gillat honom, inget vettigt har kommit ut ur hans mun sen han kom till DIF, Siggi är jag beredd att ge en chans till faktiskt om han får en annan andretränare vill säga, i grund och botten så finns det ett jävla driv i den islänningen och han ger sällan upp. SÅ det var allsvenskan 2008, PUNKT.... Nu över till något mycket roligare, Europeisk klubbfotboll. Manchester United spelade riktigt bra mot Arsenal (det jag såg, jag jobbade och sprang mellan tvn och köket) , bra driv i fotbollen och dom kunde lika gärna vunnit, så det går inte att vara bitter när dom förlorar på det sättet. Bara ta nya tag, imorgon är QPR hemma i cupen och på lördag är Stoke hemma. Lazio, ahh mitt kära Lazio, inte nog med att dom ligger förvånansvärd högt upp i tabellen, utan dom spelar riktigt bra också, tack vare som senaste årens ojämna resultat så är det inte så lätt att vara optimist när det gäller Lazio, och när man dessutom tappade Behrami till West Ham, fick Rocchi på skadelistan och värvade en spelare som man sett på youtube så började jag klia mig i huvudet och fundera på vad som händer, men Zárate leder skytteligan och Lazio ligger just nu fyra, två poäng bakom ettan Inter. Och på söndag väntar matchernas match, största (?) derbyt i fotbollsvärlden, Derby della capitale Roma - Lazio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 text Vilka skulle du hålla på om Manchester United och Lazio möttes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 (redigerad) Vilka skulle du hålla på om Manchester United och Lazio möttes? Om man går på hur länge jag har följt dom bägge lagen så skulle jag hålla på Manchester, dom har jag följt sen jag fick en matchtröja av min faster 93-94, Lazio började jag följa runt 97 när Svennis började träna dom och dom hade Ballotta och Nesta i klubben. Idag håller jag lika bra koll på bägge klubbarna, synd att inte svensk tv visar mer Lazio matcher bara, man får streama dom flesta :/ Skulle vara väldigt neutral i matchen tror jag och skulle hoppas på oavgjort, samma sak om Real Madrid skulle möta någon av klubbarna, vilket dom gjorde i Champions League 2007, då hamnade dom i samma grupp som Lazio, då fick jag se en oavgjord match i alla fall, den andra körde Madrid över Lazio totalt. Redigerad 10 november, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 (redigerad) Om man går på hur länge jag har följt dom bägge lagen så skulle jag hålla på Manchester, dom har jag följt sen jag fick en matchtröja av min faster 93-94 Då började vi hålla på dem samtidigt! Jag fick en tröja av pappa. Tack för svaret, också. Redigerad 10 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Då började vi hålla på dem samtidigt! Jag fick en tröja av pappa. Tack för svaret, också. Jag också! ...dock runt 96-97 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Kaos inom AIK Fotboll just nu. Rikard blir sparkad, Charlie likaså (vilket var rätt) precis som väntat så kommer också vågen mot styrelsen, några timmar senare avgår Ola vilket också är rätt. Vi får som vi vill med både Ola och Charlie borta, MEN det känns så jävla uppgjort på något vis. Ska bli riktigt intressant att följa fortsättningen, bort med Per Bystedt och jag är nöjd men Norling kommer jag aldrig glömma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Det blir mycket AIK i denna text men jag hoppas ni orkar läsa ändå. Helt ärligt så är det inte många som fattar det just nu. Att fansen kräver att han ska stanna och att även spelarna vill det, varför ska man då byta för att någon nisse på ett kontor vill det? jag blir fan inte arg denna gång, jag blir ledsen. Det ända som är bra var att Norling iallafall fick veta att vi står bakom honom till 100%. Jag menar, han tar upp oss ur superettan, vi är 1 poäng från guld 2006, 2007 var ett mellanår men inte var det Norlings fel, väljer man att sälja det dyrbaraste och bästa vi har så går det som det går, samma visa har det varit i år. Tror de verkligen inte att ett lag tillsammans kan resa sig? skulle vi nu gå och ta guld 2009 så kommer jag inte hylla styrelsen för att de bytte tränare, för går det bra nästa år så hade det gått precis lika bra med Norling, han bygger på lång sikt, men styrelsen tillåter honom inte att göra det. Den här proceduren är fan sinnessjuk. Jag får också känslan av att de kickar Charlie för att vi ska få "lite" som vi vill, så att vi ska vara så dumma att tro på att de har lyssnat på oss. En annan sak jag undrat över..... vi har mest publik i landet och har haft det under många år, de senaste åren har vi sålt souvenirer bättre än vad vi någonsin har gjort tidigare och vi säljer i stort sett mest årskort av alla, tror det är malmö som brukar ligga snäppet före (skillnaden är dock att de har väldigt många företagskort, något som AIK inte räknar med) och ÄNDÅ har vi inte råd att behålla spelare? Kalmar bör har så enormt mycket sämre omsättning än AIK ändå tänker de smart och har råd att behålla spelare, och vad hände? jo cupguld förra året och liga guld i år. Vi var i CL 1999 och pengarna verkligen flög in på klubbens konto, pengarna försvann och de får sparken. Hur i h*lvete kan man hamna i samma procedur igen? pengarna har strömmat in från spelarförsäljningar, matcher och souvenirer, men vart fan hamnade de sen? vart finns våra pengar? Nej usch, jag kan fan skriva hur mycket som helst om det här, hade det varit dif det handlade om hade jag på något sätt ändå varit sur, ingen supporter är värd att behandlas såhär. Ingen tränare eller för den delen människa är heller värd att få kicken och att få kniven i ryggen på det här sättet. Sen förstår jag inte heller varför Ola förtjänar att vara kvar? Tragiskt. Det är ju helt klart kiss i fansens ansikten. Mycket tragiskt. Det hela känns ju jävligt låg nivå också, känns riktigt Djurgården på en fotbollsplan. Nu har ju fler försvunnit också. Synd också om nya Stahre som kommer in i en ganska oskön sits. Fan detta är ändå jävligt typiskt. Det är ju vi som behöver rensa i leden, inte Aik-packen. Själv sitter vi här med tränare som har samma kompetens i hjärnan som Nebo har skor. Fan vad typiskt. Men detta är ju samtidigt bra för oss. För skadeglädjens skull... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Tragiskt. Det är ju helt klart kiss i fansens ansikten. Mycket tragiskt. Det hela känns ju jävligt låg nivå också, känns riktigt Djurgården på en fotbollsplan. Nu har ju fler försvunnit också. Synd också om nya Stahre som kommer in i en ganska oskön sits. Fan detta är ändå jävligt typiskt. Det är ju vi som behöver rensa i leden, inte Aik-packen. Själv sitter vi här med tränare som har samma kompetens i hjärnan som Nebo har skor. Fan vad typiskt. Men detta är ju samtidigt bra för oss. För skadeglädjens skull... Jo, dock är Stahre den ända människa tillsammans med Baxter som jag kan tänka mig som ersättare för Norling i Sverige. Tvivlar absolut inte på hans kapacitet, men för första gången på länge hörde jag Wernersson säga något bra på sporten idag. Stahre har fått en redan nu oförtjänt start, hans livlina kommer vara kortare än någon annans, alltså. Krisar det på vårsäsongen så är det absolut inte Stahres fel egentligen, men han kommer få ta skit om så blir fallet och det känns oerhört fel. Om det är bra eller dåligt att tränaren är mer pressad än vanligt återstår att se, men jag tror definitivt på hans förmåga. Så, vad händer med dif egentligen? ni slutar på tolfte plats och jag har knappt hört ett ända klagomål, det är dödstyst i era led vad jag har märkt. Vad går folk och väntar på? vad klurar styrelsen med? ja kort sagt, vad händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Tänker inte störa eran lilla debatt här. Vill bara skriva av mig om mitt kära Arsenal. Bläh, jag hoppas verkligen det är Arsenals år i år. Att dom åtminsone får vinna någonting. Alla säger att Arsenal kommer bli sjuka om två-tre-fyra år när talangerna har utvecklats. Men det är lång tid och man kan fråga sig vad som händer med stjärnor som Fabregas, Nasri, Walcott, Bendtner och alla andra när laget inte vinner någon större titel. Nu är det så att flera av dessa har långtridskontrakt eller förhandlar om det, men still. Det blir ett kritiskt år. Om inte Arsenal vinner en titel så kommer det vara hemskt. Kom igen. Manchester United vann dubbeln förra året. Chelsea vann ligan före det och Liverpool har vunnit CL. Arsenal har inte vunnit något större sedan 04 (om vi glömmer FA-cupen från 05). Dom borde åtminstone belönas för sin fina fotboll med någonting, vad det än är. Det är dock effektiviteten man har problem med. När Arsenal spelar så känns det som dom vill passa in bollen i mål. Det är därför jag längtar tills Rosicky kommer tillbaka, hans långskott är bra och hans skott ö.h.t är riktigt bra. Jag är väldigt säker på att stjärnor kommer lämna Arsenal om dom inte vinner någonting i år. Talangen finns, potentialen finns, managern finns och allting annat finns. Men det är rutinen och stabiliteten som saknas. Arsenal är otroligt ostabilt. Ena dagen vinner man med 5-2 över Fenerbache och 2-1 mot Man U (med flera nyckelspelare skadade) och andra dagen förlorar man med 2-1 mot Stoke och 1-0 mot Fulham. Dessutom är försvaret stundtals hemskt. Det är så svajigt så att man blir rädd. Manchester United kunde lätt vunnit i lördags. De hade fler klara chanser än Arsenal hade trots att båda lagen spelade riktigt bra. Arsenal hade dock turen med sig och förvaltade sina chanser. Men när man ska möta topplag som Chelsea och Pool i PL eller när man kommer till åttondels- och kvartsfinaler i CL så kommer man vara tvungna att sättas på prov. Hur pallar man det? Jag tycker mig känna att Fabregas saknar sina lekkamrater från förra året på kanterna. Hleb och Flamini var stundtals fantastiska och man såg verkligen att Fabregas gillade det. Visst kan Nasri och Walcott ersätta dom, men Hleb,Flamini&Fabregas var en underbar trio. Man tappade två rollfigurer. Sedan känns det som att flera spelare börjat dåligt i år. Alexander Song är inte alls lika bra som förra året. Fabregas har mindre problem med målskyttet och hans underbara passningsspel har varit lite sådär ibland (trots att han kommit igen rejält i slutet, han är underbar!) och Bendtner har inte visat likadan klass som andra. Visst har han gjort mål och haft bra matcher, men de senaste gångerna han fått starta har jag inte sett det jag vill se av honom. Wenger sade att han gjorde en väldigt bra match i lördags, men jag måste säga emot det. Vid flera lägen hade han 1on1-lägen där han lätt hade kunnat dribblat bort backen lite och skjuta. Istället sumpade han de flesta lägena trots att den där passningen med tån var fin. Har läst ett antal krönikor och kan bara stämma in med vad t.ex Wennman sagt. Han har så rätt så det inte är sant. Att ett skadedrabbat Arsenal kan spela så lysande fotboll mot ett världsklasslag – efter förluster mot Fulham, Hull och Stoke – visar ännu en gång: Gunners är ett lag som drivs av lust, ett inspirationslag som inte kommer att vinna ligan. Men de kan bli europamästare. Jag är pessimist. Arsenal saknar ryggraden och kommer inte kunna vinna PL. Är 99 % säker på att Chelsea kniper ligan om de inte stöter på problem då de ser sjukt starka ut. Om Arsenal ska ha en chans så är det i antingen FA-cupen (säger som eXotic sade en dag på msn - spelar man ens för att vinna den längre?) eller i CL. CL lär bli viktigast och förra året var man 8 minuter från en semifinal före äckliga Liverpool satte stopp för det med en straff. Ah, man får hoppas, bara hoppas. Hoppet dör sist som man säger. Heja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Jo, dock är Stahre den ända människa tillsammans med Baxter som jag kan tänka mig som ersättare för Norling i Sverige. Tvivlar absolut inte på hans kapacitet, men för första gången på länge hörde jag Wernersson säga något bra på sporten idag. Stahre har fått en redan nu oförtjänt start, hans livlina kommer vara kortare än någon annans, alltså. Krisar det på vårsäsongen så är det absolut inte Stahres fel egentligen, men han kommer få ta skit om så blir fallet och det känns oerhört fel. Om det är bra eller dåligt att tränaren är mer pressad än vanligt återstår att se, men jag tror definitivt på hans förmåga. Så, vad händer med dif egentligen? ni slutar på tolfte plats och jag har knappt hört ett ända klagomål, det är dödstyst i era led vad jag har märkt. Vad går folk och väntar på? vad klurar styrelsen med? ja kort sagt, vad händer? Vad som händer med DIF? Det har varit stor turbulens hela hösten med Lunkan om hans vara eller inte vara ordförande i DIF. Nu slutade hela soppan väldigt märkligt och jag har inte orkat ta reda på hur fan det ligger till. Han har i alla fall sagt upp sina poster inom förbundet och koncentrerar sig nu helt på DIF. Man har även tagit tillbaka Göran Aral som har någon speciell post i föreningen, vad vet jag inte men det hela är som sagt jävligt luddigt. Vem/vilka som ska träna DIF är nog faktiskt en bra fråga. Siggi och Paul är fortfarande kvar, inget konkret om att dom ska stanna har dykt upp, dom har ett år kvar kontraktet men det ända som sagts är att "man ska sätta sig ner och diskutera" vilket i alla fall är ljust. Hårda protester utanför arenan har än så länge inte skett mot tränarna vilket är tur. Men i matchen mot Trelleborg fick dom i alla fall reda på vad fansen tycker om dom. Så det är bara hoppas på att ledningen tycker samma sak. För båda två är helt jävla bedrövliga. Tänker inte störa eran lilla debatt här. Vill bara skriva av mig om mitt kära Arsenal. Bläh, jag hoppas verkligen det är Arsenals år i år. Att dom åtminsone får vinna någonting. Alla säger att Arsenal kommer bli sjuka om två-tre-fyra år när talangerna har utvecklats. Men det är lång tid och man kan fråga sig vad som händer med stjärnor som Fabregas, Nasri, Walcott, Bendtner och alla andra när laget inte vinner någon större titel. Nu är det så att flera av dessa har långtridskontrakt eller förhandlar om det, men still. Det blir ett kritiskt år. Om inte Arsenal vinner en titel så kommer det vara hemskt. Kom igen. Manchester United vann dubbeln förra året. Chelsea vann ligan före det och Liverpool har vunnit CL. Arsenal har inte vunnit något större sedan 04 (om vi glömmer FA-cupen från 05). Dom borde åtminstone belönas för sin fina fotboll med någonting, vad det än är. Det är dock effektiviteten man har problem med. När Arsenal spelar så känns det som dom vill passa in bollen i mål. Det är därför jag längtar tills Rosicky kommer tillbaka, hans långskott är bra och hans skott ö.h.t är riktigt bra. Jag är väldigt säker på att stjärnor kommer lämna Arsenal om dom inte vinner någonting i år. Talangen finns, potentialen finns, managern finns och allting annat finns. Men det är rutinen och stabiliteten som saknas. Arsenal är otroligt ostabilt. Ena dagen vinner man med 5-2 över Fenerbache och 2-1 mot Man U (med flera nyckelspelare skadade) och andra dagen förlorar man med 2-1 mot Stoke och 1-0 mot Fulham. Dessutom är försvaret stundtals hemskt. Det är så svajigt så att man blir rädd. Manchester United kunde lätt vunnit i lördags. De hade fler klara chanser än Arsenal hade trots att båda lagen spelade riktigt bra. Arsenal hade dock turen med sig och förvaltade sina chanser. Men när man ska möta topplag som Chelsea och Pool i PL eller när man kommer till åttondels- och kvartsfinaler i CL så kommer man vara tvungna att sättas på prov. Hur pallar man det? Jag tycker mig känna att Fabregas saknar sina lekkamrater från förra året på kanterna. Hleb och Flamini var stundtals fantastiska och man såg verkligen att Fabregas gillade det. Visst kan Nasri och Walcott ersätta dom, men Hleb,Flamini&Fabregas var en underbar trio. Man tappade två rollfigurer. Sedan känns det som att flera spelare börjat dåligt i år. Alexander Song är inte alls lika bra som förra året. Fabregas har mindre problem med målskyttet och hans underbara passningsspel har varit lite sådär ibland (trots att han kommit igen rejält i slutet, han är underbar!) och Bendtner har inte visat likadan klass som andra. Visst har han gjort mål och haft bra matcher, men de senaste gångerna han fått starta har jag inte sett det jag vill se av honom. Wenger sade att han gjorde en väldigt bra match i lördags, men jag måste säga emot det. Vid flera lägen hade han 1on1-lägen där han lätt hade kunnat dribblat bort backen lite och skjuta. Istället sumpade han de flesta lägena trots att den där passningen med tån var fin. Har läst ett antal krönikor och kan bara stämma in med vad t.ex Wennman sagt. Han har så rätt så det inte är sant. Jag är pessimist. Arsenal saknar ryggraden och kommer inte kunna vinna PL. Är 99 % säker på att Chelsea kniper ligan om de inte stöter på problem då de ser sjukt starka ut. Om Arsenal ska ha en chans så är det i antingen FA-cupen (säger som eXotic sade en dag på msn - spelar man ens för att vinna den längre?) eller i CL. CL lär bli viktigast och förra året var man 8 minuter från en semifinal före äckliga Liverpool satte stopp för det med en straff. Ah, man får hoppas, bara hoppas. Hoppet dör sist som man säger. Heja! Egentligen har inte jag någon vidare jättekoll på Arsenal eftersom det inte är "mitt" lag i Premier League om man säger så. Det skulle vara Everton vi satt och diskuterade då. Satt egentligen vet jag inte vart jag vill komma med jag tyckte både det du skrev och Arsenal är intressant. Håller också med Wennman när det gäller spelarnas inställning. Man ser tydligt när spelarna inte kan klura sig igenom ett lags backlinje och man börjar tröttna på motståndarnas långa bollar, då blir det helt plötsligt inte så jävla roligt och inställningen och glädjen försvinner helt. Chelsea och Manchester U är skickligare på dom där punkterna, man vet att man inte får tappa modet och trots att motståndarna försvarar med 9 man så vet man fortfarande hur man ska spela. I alla fall Chelsea, United har inte visat det riktigt i år. Matcherna mot Fulham och Stoke var bra exempel, men samma sak mot till exempel Hull och Fenerbache, och båda dom var på hemmaplan. Sen betyder ju pengar väldigt mycket i det där landet och det märks självklart på tabellpositionerna. Arsenal har ekonomiska muskler till tusen, man inte att jämföra med United eller Chelsea. Detta märks tydligt på spelarköpen där man hela tiden måste vara steget smartare för att ens ha en chans. I år tycker jag inte man varit särskilt smarta faktiskt. Det skulle vara Carlos Vela då men han har knappt fått chansen. Men jag är tveksam om jag hellre velat ha Nasri än Hleb, jag är tveksam om Ramsey verkligen var värd sina 5 miljoner pund och jag är tveksam om Silvestre kommer vara särskilt bra. Sen var det helt klart synd att Flaminis och Lehmanns kontrakt gick ut för där hade hade man fått värdefulla pengar. Laget saknar också stjärnor. Jag gillar Clichy, den mannen har potential att kunna bli hur bra som helst, även ett exempel på en grymt skicklig värvning. Jag gillar Gallas. Otroligt mycket. Men stora stjärnan får väl ses som Fabregas och fungerar inte Fabregas så blir det svårt för Arsenal. Nu har han inte imponerat särskilt mycket i år och det märks. Sedan måste van Persie och Rosicky fungera och Adebayor göra mål. Då har man ett jävligt slagkraftigt lag som inte bara kan slå United hemma utan även borta, och som sagt, gå riktigt långt i Europa. Man ska inte glömma bort att man ligger 3 i ligan och före United, och bara det trodde inte jag efter 12 spelade matcher. Nej nej nej. Jag tror på Arsenal. Dock inte i ligan för där har vi redan en vinnare. Men varför inte i Europa och som sagt i FA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Egentligen har inte jag någon vidare jättekoll på Arsenal eftersom det inte är "mitt" lag i Premier League om man säger så. Det skulle vara Everton vi satt och diskuterade då. Satt egentligen vet jag inte vart jag vill komma med jag tyckte både det du skrev och Arsenal är intressant. Håller också med Wennman när det gäller spelarnas inställning. Man ser tydligt när spelarna inte kan klura sig igenom ett lags backlinje och man börjar tröttna på motståndarnas långa bollar, då blir det helt plötsligt inte så jävla roligt och inställningen och glädjen försvinner helt. Chelsea och Manchester U är skickligare på dom där punkterna, man vet att man inte får tappa modet och trots att motståndarna försvarar med 9 man så vet man fortfarande hur man ska spela. I alla fall Chelsea, United har inte visat det riktigt i år. Matcherna mot Fulham och Stoke var bra exempel, men samma sak mot till exempel Hull och Fenerbache, och båda dom var på hemmaplan. Sen betyder ju pengar väldigt mycket i det där landet och det märks självklart på tabellpositionerna. Arsenal har ekonomiska muskler till tusen, man inte att jämföra med United eller Chelsea. Detta märks tydligt på spelarköpen där man hela tiden måste vara steget smartare för att ens ha en chans. I år tycker jag inte man varit särskilt smarta faktiskt. Det skulle vara Carlos Vela då men han har knappt fått chansen. Men jag är tveksam om jag hellre velat ha Nasri än Hleb, jag är tveksam om Ramsey verkligen var värd sina 5 miljoner pund och jag är tveksam om Silvestre kommer vara särskilt bra. Sen var det helt klart synd att Flaminis och Lehmanns kontrakt gick ut för där hade hade man fått värdefulla pengar. Laget saknar också stjärnor. Jag gillar Clichy, den mannen har potential att kunna bli hur bra som helst, även ett exempel på en grymt skicklig värvning. Jag gillar Gallas. Otroligt mycket. Men stora stjärnan får väl ses som Fabregas och fungerar inte Fabregas så blir det svårt för Arsenal. Nu har han inte imponerat särskilt mycket i år och det märks. Sedan måste van Persie och Rosicky fungera och Adebayor göra mål. Då har man ett jävligt slagkraftigt lag som inte bara kan slå United hemma utan även borta, och som sagt, gå riktigt långt i Europa. Man ska inte glömma bort att man ligger 3 i ligan och före United, och bara det trodde inte jag efter 12 spelade matcher. Nej nej nej. Jag tror på Arsenal. Dock inte i ligan för där har vi redan en vinnare. Men varför inte i Europa och som sagt i FA? Well, jag kan bara hålla med i allting du skrev. Arsenals ekonomi är rätt så bra, men nya arenabygget har blivit kostsamt. Man har varit tvungen att spara en hel del pga att betala kostnaden för arenan. Men man har fortfarande pengarna som du säger, trots att Man U och Chelsea har skapligt mycket mer. Men när man väl betalat av arenan kommer pengarna börja flöda in igen. Sedan så har jag läst en hel del vad Wenger sagt det senaste året och det har säkert du också hört. Han har sagt att han inte vill värva massa eller någon spelare alls. Han känner att det lag han har är slagkraftigt nog och det är just det som blivit ifrågasatt. Sedan har han sedan länge haft sin policy att köpa spelare billigt (i stort sett bara talanger) och sälja dom dyrt och ja, det är smart, men frågan är inte om han åtminstone borde köpa någon spelare som har den där ledaregenskapen som Tony Adams hade under åren han spelade i Arsenal. Någon som kan styra och ställa på plan. En sådan spelare saknar man. Vissa skulle säga att det är Fabregas, men han är för ung ännu och just nu är Gallas kapten vilket är det bästa valet. Men man saknar fortfarande den där figuren om du förstår. Jag vet inte om jag skrev i mitt förra inlägg, men köpet av Vela är enligt mig det enda bra köpet som han lyckats med i år. Han är redan en av mina favoriter och Wenger har sagt att han är Arsenals blivande skyttekung och han har verkligen potentialen för det. Hans hat-trick mot Sheffield United i CC förra omgången var riktigt snyggt, men han har bara fått hoppa in i några PL och CL-matcher ännu. Jag tycker att Wenger borde satsa på honom och låta honom starta åtminstone någon match, men han säger att han måste lära sig att komma in i engelska fotbollen (eller hur man säger) och visst kan han ha rätt. Vi får se hur bra han gör ifrån sig idag då Arsenal ännu en gång startar med vad Erik Niva kallar Babyarsenal. Medelåldern är 19 (Nitton!) år på truppen. Helt fantastiskt. Tänk er att det i stort sett bara är tonåringar ute på plan. Jag tror att Nasri var ett bra köp, men jag skulle hellre vilja haft kvar Hleb. Nasri är bra (fick vi bevis på i matchen mot Man U), men som jag sade så hade Hleb, Flamini&Fabregas ett fantastisk samspel och frågan är om Nasri, Walcott&Fabregas kan bli lika bra vilket jag just nu är väldigt osäker på. Men visst, all talang, potential och annat finns där för att dom kan bli lika bra och bättre, men jag saknar verkligen Hleb och Flamini. Clichy är även en av mina favoritspelare. Vilken jäkla match han gjorde mot Man U. Han ägde Ronaldo ut och in(precis som eXotic sade) och han kan verkligen bli hur bra som helst som du säger. Angående Ramsey måste jag säga emot dig. Han kanske inte var värd alla 5 miljoner pund, men mycket av dem. Om du sett han spela så ser man verkligen vilket spelsinne han har. Inte Fabregas-klass men inhoppet mot Fenerbache (borta) var verkligen riktigt bra. Sedan gjorde han även mål. Tror dock att Wilshere kommer bli bättre. Angående Lehmann tyckte jag det var bra att hans kontrakt gick ut och man förhandlade inte om ett nytt. Han blev allt sämre och hans grodor i början av förra säsongen var verkligen inte roliga. Almuna har visat att han är en riktigt bra målvakt och trots att han haft några svaga insatser (Tottenham&Stoke) så är han väldigt stabil i de flesta matcher. Sedan har man Fabianski på bänken som har potential att bli en av de bästa i Europa. Det sista du säger behöver jag knappt kommentera. Det är helt enkelt så sant som det är sagt. Om Van Persie&Adebayor sätter sina chanser och Adebayor slutar springa offside (som han gjort förvånansvärt många gånger i början av denna säsong) samt Fabregas och Rosicky (när han kommer tillbaka) hittar samspelet så är Arsenal äckligt bra, men då måste alla lagdelar som du säger fungera, vilket är det problemet som varit störst hittills. Sedan är Eduardo på väg tillbaka och han lär tillföra en hel del om han lyckas komma igång nu efter skadan. Och yes, det är i CL och FA chanserna finns. Jag hoppas innerligt att man kniper någon av dom. Helst CL, men det lär bli väldigt svårt, men långt ifrån omöjligt. Det blev mycket medhållande från min sida, men jag får fortsätta hoppas och så får vi se hur långt unga Arsenal klarar sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Well, jag kan bara hålla med i allting du skrev. Arsenals ekonomi är rätt så bra, men nya arenabygget har blivit kostsamt. Man har varit tvungen att spara en hel del pga att betala kostnaden för arenan. Men man har fortfarande pengarna som du säger, trots att Man U och Chelsea har skapligt mycket mer. Men när man väl betalat av arenan kommer pengarna börja flöda in igen. Sedan så har jag läst en hel del vad Wenger sagt det senaste året och det har säkert du också hört. Han har sagt att han inte vill värva massa eller någon spelare alls. Han känner att det lag han har är slagkraftigt nog och det är just det som blivit ifrågasatt. Sedan har han sedan länge haft sin policy att köpa spelare billigt (i stort sett bara talanger) och sälja dom dyrt och ja, det är smart, men frågan är inte om han åtminstone borde köpa någon spelare som har den där ledaregenskapen som Tony Adams hade under åren han spelade i Arsenal. Någon som kan styra och ställa på plan. En sådan spelare saknar man. Vissa skulle säga att det är Fabregas, men han är för ung ännu och just nu är Gallas kapten vilket är det bästa valet. Men man saknar fortfarande den där figuren om du förstår. Jag vet inte om jag skrev i mitt förra inlägg, men köpet av Vela är enligt mig det enda bra köpet som han lyckats med i år. Han är redan en av mina favoriter och Wenger har sagt att han är Arsenals blivande skyttekung och han har verkligen potentialen för det. Hans hat-trick mot Sheffield United i CC förra omgången var riktigt snyggt, men han har bara fått hoppa in i några PL och CL-matcher ännu. Jag tycker att Wenger borde satsa på honom och låta honom starta åtminstone någon match, men han säger att han måste lära sig att komma in i engelska fotbollen (eller hur man säger) och visst kan han ha rätt. Vi får se hur bra han gör ifrån sig idag då Arsenal ännu en gång startar med vad Erik Niva kallar Babyarsenal. Medelåldern är 19 (Nitton!) år på truppen. Helt fantastiskt. Tänk er att det i stort sett bara är tonåringar ute på plan. Jag tror att Nasri var ett bra köp, men jag skulle hellre vilja haft kvar Hleb. Nasri är bra (fick vi bevis på i matchen mot Man U), men som jag sade så hade Hleb, Flamini&Fabregas ett fantastisk samspel och frågan är om Nasri, Walcott&Fabregas kan bli lika bra vilket jag just nu är väldigt osäker på. Men visst, all talang, potential och annat finns där för att dom kan bli lika bra och bättre, men jag saknar verkligen Hleb och Flamini. Clichy är även en av mina favoritspelare. Vilken jäkla match han gjorde mot Man U. Han ägde Ronaldo ut och in(precis som eXotic sade) och han kan verkligen bli hur bra som helst som du säger. Angående Ramsey måste jag säga emot dig. Han kanske inte var värd alla 5 miljoner pund, men mycket av dem. Om du sett han spela så ser man verkligen vilket spelsinne han har. Inte Fabregas-klass men inhoppet mot Fenerbache (borta) var verkligen riktigt bra. Sedan gjorde han även mål. Tror dock att Wilshere kommer bli bättre. Angående Lehmann tyckte jag det var bra att hans kontrakt gick ut och man förhandlade inte om ett nytt. Han blev allt sämre och hans grodor i början av förra säsongen var verkligen inte roliga. Almuna har visat att han är en riktigt bra målvakt och trots att han haft några svaga insatser (Tottenham&Stoke) så är han väldigt stabil i de flesta matcher. Sedan har man Fabianski på bänken som har potential att bli en av de bästa i Europa. Det sista du säger behöver jag knappt kommentera. Det är helt enkelt så sant som det är sagt. Om Van Persie&Adebayor sätter sina chanser och Adebayor slutar springa offside (som han gjort förvånansvärt många gånger i början av denna säsong) samt Fabregas och Rosicky (när han kommer tillbaka) hittar samspelet så är Arsenal äckligt bra, men då måste alla lagdelar som du säger fungera, vilket är det problemet som varit störst hittills. Sedan är Eduardo på väg tillbaka och han lär tillföra en hel del om han lyckas komma igång nu efter skadan. Och yes, det är i CL och FA chanserna finns. Jag hoppas innerligt att man kniper någon av dom. Helst CL, men det lär bli väldigt svårt, men långt ifrån omöjligt. Det blev mycket medhållande från min sida, men jag får fortsätta hoppas och så får vi se hur långt unga Arsenal klarar sig Visst skulle det vara nyttigt för dom med en Tony Adams i laget, en spelare som är Arsenal rakt igenom och älskad av fansen. Typ en John Terry för Chelsea eller jag kan ta ett Everton-exempel i Leon Osman. Spelare som fostrad i klubben och aldrig tänkt vika ner en endaste millimeter för den. Fast dock är det svårt att värva in en spelare som kan bli en ikon på samma sätt. Everton har Phil Neville och Tim Cahill, sliter som djur och gör allt för laget. Men har inte samma status bland fansen just på grund av att han inte fostrades där eller vad som helst. Arsenal har ju Gallas, stora ledaregenskaper och sliter hårt för laget. Men det är ju svårt att vara högt respekterad bland fans när man spelat i Chelsea. Jag såg Ramsey i matchen mot Fenerbache. Visst, killen är ung och har extremt stor potential, och han var bra när han kom in. Det är inte bara att gå in på Fenerbaches hemmastadion och bara köra. Visserligen var ju motståndarförsvaret smått bedrövligt och matchen var väl ganska död om jag kommer ihåg. Men han kom in och gjorde det. Däremot är det mycket pengar för grabben och det känns som att affären mer var ett spel mot United om att vi fan vill ha den här killen, men United ändå kunde punga ut mer om man verkligen velat. Jag säger kanske detta för att jag själv håller på Everton och själv är lite sur för att dom torskade dragkampen. Men det är mycket pengar för en klubb som Arsenal och speciellt när inte spelaren är fullt utvecklad än. Eduardo hade jag glömt bort. Ska bli intresant och se vad för sorts fotbollspelare han kommer vara efter skadan. Slår Vela igenom ordentligt, Eduardo kommer tillbaka och Adebayor cvaknar till liv. Då se det mörkt ut för dansken. Nej, intressant helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts