Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Jag diggar mörkningen av Torres idag :).

Grym insats idag och ännu en gång visar det sig att hjärta har så mycket med fotboll att göra.

Äsch. Jag såg inte matchen men jag ser framför mig ett Chelsea som rullar boll på Liverpools planhalva, en Xabi Alonso som gjorde mål via tre stycken Chelseaspelares ben och en Mascherano som skulle haft två röda kort men som istället fick noll.

Men nu jämnade ni ut tabellen och det är bra. Cheslea, Liverpool och Hull. Dom tre stora.

Omgångens bragd stod likt förbannat Everton för. Fan vilket härligt lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch. Jag såg inte matchen men jag ser framför mig ett Chelsea som rullar boll på Liverpools planhalva, en Xabi Alonso som gjorde mål via tre stycken Chelseaspelares ben och en Mascherano som skulle haft två röda kort men som istället fick noll.

Men nu jämnade ni ut tabellen och det är bra. Cheslea, Liverpool och Hull. Dom tre stora.

Omgångens bragd stod likt förbannat Everton för. Fan vilket härligt lag.

Du har förhållandevis rätt när det gäller första halvleken, men i andra hade Liverpool långa stunder där man fick rulla boll bäst man ville, och när man inte fick det så fick man oftast frispark med sig då inte chelsea alls hängde med. Men att de hade lite tur med sig, visst, men det är ju också lite vad som krävs om man ska ha 3 pinnar med sig hem från Stamford Bridge, statistiken talar ganska väl för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har förhållandevis rätt när det gäller första halvleken, men i andra hade Liverpool långa stunder där man fick rulla boll bäst man ville, och när man inte fick det så fick man oftast frispark med sig då inte chelsea alls hängde med. Men att de hade lite tur med sig, visst, men det är ju också lite vad som krävs om man ska ha 3 pinnar med sig hem från Stamford Bridge, statistiken talar ganska väl för det.

Såg halv nio sporten på SVT. Xabi Alonsos mål styrdes ju faktiskt på ett ben, lustigt. Men han hade en frispark i stolpen andra halvlek så vafan. Sen sa dom att Chelsea hade svårt att komma till farliga lägen och närmst var Cashley och den chansen verkade inte så jävla farlig. Så Liverpool kanske var det smartare laget idag då, illa men ok.

Lustigt med Tottenham förresten. Dom måste byta tränare för att vända negativa trender.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet fanimej inte varför, men 7400 (som är en dålig siffra med AIK-ögon sett) besökte idag Råsunda för att följa AIK-Örebro i en match som inte betyder någonting, och ändå var stämningen verkligen en utav de bästa i år, det var nästan som om vi fortfarande hade chans på guld ibland, otroligt stolt är jag faktiskt efter dagens insats och våran kampanj kan ju knappast ha gått bättre hittils än med 2 skitmatcher med bra drag samt 6 poäng av 6 möjliga, 2009 här kommer Gnaget! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Regel nummer ett när man leder med två mål i 88nde minuten? Jo, man håller i bollen. Hur fan lyckas man tappa 4-2 till 4-4 på 4 minuter? Jag är helt sjukt arg just nu. Man kunde legat en poäng bakom Chelsea och skuggat Pool (som ännu en gång får ett jävla mål efter 75e minuten, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH), men istället så passar man otroligt mycket och vips så ligger man 3 poäng efter Chelsea och 6 efter Liverpool. Hur lyckas man? Hur fan lyckas man?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Regel nummer ett när man leder med två mål i 88nde minuten? Jo, man håller i bollen. Hur fan lyckas man tappa 4-2 till 4-4 på 4 minuter? Jag är helt sjukt arg just nu. Man kunde legat en poäng bakom Chelsea och skuggat Pool (som ännu en gång får ett jävla mål efter 75e minuten, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH), men istället så passar man otroligt mycket och vips så ligger man 3 poäng efter Chelsea och 6 efter Liverpool. Hur lyckas man? Hur fan lyckas man?

Åh fan, var det så det gick till, låter ju ganska onödigt i så fall :sick:. Gerrard fixade poängen genom straff, Crouch tillbaka på Anfield också, ännu inte sett eller läst om matchen mer än resultatet så jag vet inte alls om de spelat bra och haft otur med resultatet eller om det låg en del tur i det hela, återstår att se :naughty:. Men men, 3 poäng är 3 poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, Arsenal kan nog säga hejdå till ligan nu. Tottenham-matchen förstörde nog hela ligan för Arsenal. Jag tror nästan att det är så. Visst, om Liverpool förlorar idag mot Tottenham så ligger Chelsea och Liverpool på 26 poäng vardera. Men frågan är om inte 6 poäng är för mycket. Idag gjorde Arsenal sin sämsta match på flera år. Van Persie skämde ut sig 10 minuter efter han blev inbytt. Han var ursinnig på att målvakten lekte med bollen. Jag hade blivit minst lika arg då det var jävligt lågt av Stokes målvakt, men han gick in och försökte ta bollen men tacklade målvakten varpå han inte fick den. Rött kort direkt. Adebayor utgick skadad. Jag har inte sett Arsene så arg som han var idag på väldigt länge och då brukar han vara arg ofta, men idag var det tamejfan sjukt. Frågan är hur man lyckas lösa krisen. Det ser verkligen inte bra ut. Enligt mig borde man enbart satsa på CL och FA om man förlorar en match till och då möter man Man U nästa omgång. Det var Tottenham som förstörde en hel del. Speciellt med intrigerna som uppkom efter matchen samt att den måste tagit psykiskt väldigt mycket. Det är bara se på förra säsongen. Arsenal förlorade två matcher. Mot Man U och Chelsea borta. I år har man förlorat mot Hull hemma och Stoke samt Fulham borta. Långt ifrån ett godkänt facit.

Vem vinner ligan, så här efter 10 omgångar? Jag är otroligt säker på att Chelsea gör det. Liverpool har visat upp bra spel, men de har inte spelat lika säkert mot andra lag som Chelsea gjort. Liverpool har legat under, kommit tillbaka eller bara vunnit med 1-0. Chelsea ångar på som ingen annan och visst var förlusten mot Pool ett nederlag, men fortfarande. Chelsea ser sjuka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arsenal - Man U | 1-0 | Halvtid.

Jag är riktigt glad över att man lyckats göra mål, speciellt med så många spelare borta. Inte nog med det, vi har haft flera målchanser till. Dock är försvaret väldigt svajigt och trots att Arsenal inte haft ett riktigt bra försvar i år, så håller man väl emot sådär. Rooney skulle satt läget han fick runt åtta minuter in. Man U har f.ö haft massa målchanser, men sumpat de flesta. Sedan håller jag på att lacka på domaren. Han visar stor respekt för Ronaldo, men inte Walcott. Walcott har rent av blivit nerhuggen två gånger, inte en enda frispark. Medans Ronaldo blir "knuffad" lätt av Fabregas som får gult kort. Till och med om jag är opartisk så har jag svårt att se att han inte ger Man U fördel i de flesta lägen, men ja, det är kanske bara jag.

Edit:

Arsenal - Man U | 2-1 | Full tid.

Ah. Jag stog upp hela halvleken. Kunde inte sitta ner. Hew kallade mig för hardcore-fan och det är jag verkligen i år. När Nasri satte tvåan skrek jag verkligen ut min glädje. Sedan väntade 40 väldigt nervösa minuter. Och när vem-det-nu-var satte 2-1 så höll jag på att stänga av. Tottenham-minnen började komma tillbaka. Men när väl slutsignalen gick, oh va skönt! :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig med domaren där kicken, kolla bara när Skäggtomten Rooney (Ärligt talat, sådär ser vår frack-kung ut under frackveckan för att se ful ut, och så ser man att Rooney väljer att se ut så :) ) sparkar ner Walcott i första, inget gult. Sedan får Fabregas det där gula mot Ronaldo.

Någon jag skulle vilja lyfta fram förutom Nasri som är självklar hjälte idag är Clichy!

Två mindre bra saker under hela matchen: Först nicken som jag är säker på att han inte hade kontroll över, men den slutade ju bra och den gled ut till en hörna.

Sedan råkapningen på Ronaldo i andra halvlek.

I övrigt så var det underbart att se Clichy spela försvarsspel idag.

Även Silvestre var mer stabil än tidigare, hans enda misstag var den svaga hemåtpasset i början av matchen som höll på att ställa till det i flera minuter efter. Annars gjorde han inga misstag idag vad jag kommer ihåg.

Sedan måste jag få säga att Almunia gjorde en riktigt bra match idag innan han klev av. Fabianski gjorde också sina ingripanden väldigt säkert, synd att han fick ett kanonskott från Rafael mot sig som i det närmsta var otagbart.

En bra genomförd match av Arsenal om jag får säga det själv. Jag satt inte still många minuter under andra halvlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YEAH!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...ticle3731205.ab

Kan inte den där tidningen dra åt helvete nu.

-----------------------------

Kan inte den där isländska lilla fittan dra åt helvete också och ta med sig sin finska vän med sig och ta ner Åtvidaberg eller MyPa eller något annat jävla pisslag till division 5. Fan vad dom är fula, missfall till människor.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde fan inte att jag skulle vara åtminstone lite glad eller nöjd denna säsong, men fan laget slutar säsongen på ett riktigt bra sätt. De vet hur jävla dåliga de har varit, de skäms och tar sig sedan i kragen och vi hamnar tillslut på en femte plats, (att dif hamnar på tolfte plats gör mig ju inte ledsnare). Nej som helhet är jag inte nöjd, men jag är nöjd med sättet som laget avslutar denna bedrövliga säsong och det blir nu lite lättare att glömma den också vilket är skönt.

Grattis kalmar, suck... (extra djupt), fan vad det är orättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Kalmar är värdiga vinnare. Grattis! Bättre än att se Elfsborg lyfta bucklan. Skulle dock varit roligare om IFK hade varit med i striden. Örebro SK slutar på en sjunde plats! Riktigt jäkla bra med tanke på inledningen. Antagligen har de varit ett av allsvenskans formstarkaste lag andra halvan av säsongen. Slutar före egentliga topplag som Hammarby och Djurgården, starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor