Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Vadå var det derby igår?

Nej men allvarligt. Den här säsongen är otäckt turbulent, det händer bara en massa skit hela tiden. Igår kom nästa skit, vi har inte vunnit ett enda jävla derby på hela året. Trots motståndarlag som är minst lika dåliga så vinner vi inte. Jävla mardröm. Hammarby var inte ens bättre än oss igår, istället blir det som Maxz säger. Vi trycker på och förtjänar mål, Hammarby går upp från ingenting och gör dom. Det är bajs som Jonevret säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå var det derby igår?

Nej men allvarligt. Den här säsongen är otäckt turbulent, det händer bara en massa skit hela tiden. Igår kom nästa skit, vi har inte vunnit ett enda jävla derby på hela året. Trots motståndarlag som är minst lika dåliga så vinner vi inte. Jävla mardröm. Hammarby var inte ens bättre än oss igår, istället blir det som Maxz säger. Vi trycker på och förtjänar mål, Hammarby går upp från ingenting och gör dom. Det är bajs som Jonevret säger.

Förstår precis hur du känner, vi har dragit igång en kampanj nu som gäller till de resterande hemmamatcherna (startade mot peking), där en värdig avslutning står i fokus, inte för att spelarna eller ledarna eller någon är värdig en sådan, utan för att vi är AIK, och det blev faktiskt ett helt okej håll igång mot peking hemma och jag hoppas det fortsätter de resterande 2. Malmö borta på onsdag, kommer inte ens ihåg när AIK senast tog poäng där, så ska man göra det bör man väl göra det nu när malmö verkligen är på dekis.

-----------

I övrigt:

Onsdag, 22 Oktober 19:45

Manzares Stadium (Vicente Calderon Stadium)

Atletico Madrid - Liverpool

Ska bli kul att se hur de bemöter Torres samt i övrigt bör det bli en riktigt bra match. Varför inte dra in ännu mer självförtroende i laget inför mötet med Chelsea? :ermm:

Söndag, 26 Oktober 13:30

Stamford Bridge

Chelsea - Liverpool

Ska bli jäkligt intressant med seriefinal nu. Chelsea som spelar riktigt bra fotboll mot ett Liverpool som bara kan spela fotboll i andra halvlek men som ändå ligger på samma poäng.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SKönt, äntligen vinst igen och det mot äckliga djurgårn! Vore kul o se bilder på norra från matchminut 10 och matchminut 80 samt dfgs(?) "stormning" hahaha. Annars vare skön bränning från vår sida och ganska keff från djurgårns fast kul med flaggorna, fätt åltraz. Stämningen var väl sådär men vi dominerade helt klart. Hörde dif 2-3ggr under hela matchen varav en gång var när vi skulle starta växelramsa med östra.

Always look on the bright side of life

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår precis hur du känner, vi har dragit igång en kampanj nu som gäller till de resterande hemmamatcherna (startade mot peking), där en värdig avslutning står i fokus, inte för att spelarna eller ledarna eller någon är värdig en sådan, utan för att vi är AIK, och det blev faktiskt ett helt okej håll igång mot peking hemma och jag hoppas det fortsätter de resterande 2. Malmö borta på onsdag, kommer inte ens ihåg när AIK senast tog poäng där, så ska man göra det bör man väl göra det nu när malmö verkligen är på dekis.

-----------

I övrigt:

Onsdag, 22 Oktober 19:45

Manzares Stadium (Vicente Calderon Stadium)

Atletico Madrid - Liverpool

Ska bli kul att se hur de bemöter Torres samt i övrigt bör det bli en riktigt bra match. Varför inte dra in ännu mer självförtroende i laget inför mötet med Chelsea? ^_^

Champions League match eller? Såfall vilken kanal kommer den matchen sändas?

Liverpool :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 mål inom loppet av en minut. Bättre start kan man inte få! :ermm:

Edit: Att det var efter 11 minuter gör ju inte saken sämre heller. ^_^

Haha. Nära 3-0 av Nasri där, helt sjukt!

**

Jag håller fortfarande fast vid min åsikt. Arsenal slutar fyra, möjligtvis trea i PL, men vinner CL. Nu har dom inte vunnit mot ett storlag ännu, men dom har presterat väldigt bra i CL och om dom bara får flytet med sig så kan det gå.

**

Fenerbache spelar dock förfärligt backspel. Nu blev det 1-2 också ^_^. Äsch, vi kommer igen!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant, men Fenerbaches är ännu värre. Sedan saknar vi Gallas ^_^.

Ja, Fenerbaches försvasspel ser ut som en hönsgård.

Visst, vi saknar Gallas och Touré. Men Silvestre ser otroligt darrig ut med tanke på sin rutin, visserligen är han väl inte jättemycket matchad den senaste tiden, men ändå.

Jag kan inte riktigt ta till mig Silvestre, förmodligen eftersom han kommer från Manchester. När han dessutom inte direkt imponerar, i alla fall på mig, så känner jag mig ännu mer osäker så fort han är med. :/

Att han står tillsammans med Song som inte direkt känns han har "Arsenalklass" gör mig väl itne direkt mycket lugnare.

Även om det är två bra mittbackar så kan jag inte undgå att känna mig lite osäker. Om det var Song med Gallas/Touré eller Silvestre med Gallas/Touré så hade jag varit mycket lugnare då jag vet att åtminstone ena mittbacken är stabil. :ermm:

Nu var det på vippen att bli 2 - 3 också, men det blev bortdömt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Fenerbaches försvasspel ser ut som en hönsgård.

Visst, vi saknar Gallas och Touré. Men Silvestre ser otroligt darrig ut med tanke på sin rutin, visserligen är han väl inte jättemycket matchad den senaste tiden, men ändå.

Jag kan inte riktigt ta till mig Silvestre, förmodligen eftersom han kommer från Manchester. När han dessutom inte direkt imponerar, i alla fall på mig, så känner jag mig ännu mer osäker så fort han är med. :/

Att han står tillsammans med Song som inte direkt känns han har "Arsenalklass" gör mig väl itne direkt mycket lugnare.

Även om det är två bra mittbackar så kan jag inte undgå att känna mig lite osäker. Om det var Song med Gallas/Touré eller Silvestre med Gallas/Touré så hade jag varit mycket lugnare då jag vet att åtminstone ena mittbacken är stabil. :ermm:

Nu var det på vippen att bli 2 - 3 också, men det blev bortdömt.

Jag håller med dig totalt. Silvestre är en bra värvning, men även jag har svårt att smälta att han är från United. Sedan har han absolut inte imponerat ännu. Gjorde ju t.o.m självmål idag.

Jag missade laguppställningarna i början, men kan laget bra nog att förstå att Van Persie vilar idag(?), då jag inte sett till honom alls. Diaby har väl ersatt honom? Idag är det väl följande. (Dumma vita punkter, går ej att ha mellanrum!)

...............Adebayor - Diaby

.......Nasri - Fabregas - Denilson - Denilson

.......Glichy - Silvestre - Song - Eboue

Jag själv hade hellre velat se Vela bredvid Adebayor då han är en riktigt stor talang och han har målat på rejält i bl.a Carlin Cup. Hans spel är också oerhört vackert och finessrikt. Men Diaby har gjort en riktigt bra match idag, så jag vet inte, men han är ju egentligen mittfältare så....

Sedan är jag oerhört sugen på att se Ramsey. Visserligen är han inte mogen än, men han kan bli minst lika bra som Walcott är just nu. Och då är Walcott bara 18 år.

Sedan hoppas man att både Rosicky och Eduardo blir fullt friska så snart som möjligt. Rosicky har man hopp om och kommer troligtvis komma tillbaka någonstans runt mitten av säsongen om jag förstått det rätt, men Eduardo är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig totalt. Silvestre är en bra värvning, men även jag har svårt att smälta att han är från United. Sedan har han absolut inte imponerat ännu. Gjorde ju t.o.m självmål idag.

Jag missade laguppställningarna i början, men kan laget bra nog att förstå att Van Persie vilar idag(?), då jag inte sett till honom alls. Diaby har väl ersatt honom? Idag är det väl följande. (Dumma vita punkter, går ej att ha mellanrum!)

...............Adebayor - Diaby

.......Nasri - Fabregas - Denilson - Denilson

.......Glichy - Silvestre - Song - Eboue

Jag själv hade hellre velat se Vela bredvid Adebayor då han är en riktigt stor talang och han har målat på rejält i bl.a Carlin Cup. Hans spel är också oerhört vackert och finessrikt. Men Diaby har gjort en riktigt bra match idag, så jag vet inte, men han är ju egentligen mittfältare så....

Sedan är jag oerhört sugen på att se Ramsey. Visserligen är han inte mogen än, men han kan bli minst lika bra som Walcott är just nu. Och då är Walcott bara 18 år.

Sedan hoppas man att både Rosicky och Eduardo blir fullt friska så snart som möjligt. Rosicky har man hopp om och kommer troligtvis komma tillbaka någonstans runt mitten av säsongen om jag förstått det rätt, men Eduardo är en annan historia.

Vi spelar såhär.

.................Adebayor

.......Nasri - Diaby - Walcott

..........Denilson - Fabregas

.Clichy - Silvestre - Song - Eboue

Ungefär, kommer inte riktigt ihåg hur laguppställningen såg ut.

Nu har Ramsey kommit in. :ermm:

Ja, jag hoppas verkligen att Rosicky är tillbaka snart, saknar honom oerhört mycket på planen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ååh, jag hoppas att Liverpool blir förnedrade idag! Dock kommer det inte hända. Hoppas att Agüero sätter några.

Du har så rätt, det kommer inte hända, för matchen spelas imorgon :ermm:.

I övrigt är ju Torres skadad, riktigt tråkigt tycker jag, hade gärna sett han mot sin gamla klubb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I övrigt är ju Torres skadad, riktigt tråkigt tycker jag, hade gärna sett han mot sin gamla klubb.

Han hade säkert kunnat lira idag. Men man måste väl spara så mycket man kan till matchen i helgen. Sen försöka mörka samtidigt. Typiskt Liverpool. Fan vad jag har svårt för det laget.

Larvigt också av Viasat att inte visa på TV6.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han hade säkert kunnat lira idag. Men man måste väl spara så mycket man kan till matchen i helgen. Sen försöka mörka samtidigt. Typiskt Liverpool. Fan vad jag har svårt för det laget.

Larvigt också av Viasat att inte visa på TV6.

Jag diggar mörkningen av Torres idag :doh:.

Grym insats idag och ännu en gång visar det sig att hjärta har så mycket med fotboll att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor