Maxz Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Bara alkismatcher kvar hemma. Norrköping, Sundsvall, Kalmar och Trelleborg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Sorry för dubbelpost men........skitsäsong någon? Ja fyfan, på alla plan känns det som. Enda positiva är att det är fastställt att nya arenan kommer att byggas. Om den nu kommer behövas... Vi har ett derby mot djurgården med södra nedre stängt. Tror det kan vara ganska bra då vi slipper att hormonstinna youths utan självbehärskning vid feldömda domarbeslut skakar lite galler. Plus att det kanske ger extra tryck på mellan med tak, brukar vara många korvätare där vad jag har hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2008 Ja usch, allsvenskan 08 ska jag glömma så fort jag bara kan när det är slut. Nya tag 09, och det gäller fan inte bara AIK, gäller alla lag utom kalmar, elfsborg har väl kanske varit godkända också. Helsingborg kom igång för sent, men annars, suck. Men kanske är det framtiden som är på gång? klassiska lag som Malmö, Bajen, DIF, Bajen, AIK är fan inga toppenlag längre, inte som det har sett ut i år, (skulle kanske kunnat skriva in Göteborg men ett SM-guld och cup-guld de två senaste säsongerna gör givetvis att de försvinner från listan). Allsvenskan känns iskallare än någonsin tidigare, inte för att mitt AIK spelar skit, skulle de vara i toppen skulle säsongen ändå vara iskall, det är så mycket skit runt om allsvenskan som inte behöver finnas där, serien är redan så katastrofalt dålig att media, korkade poliser, svff, TU m.m. kan dra åt h**vete. Varför förstoras alla dåliga saker upp hela tiden? varför jämför man allting med England? nej jag hoppas verkligen att hela fotbollssverige tar sig en funderare i vinter, och jag hoppas på raka rör nästa säsong. Jag menar, var det inte noll tolerans mot inkastade föremål innan säsongen? ändå fortsatte matcherna mellan AIK-bajen och bajen-AIK efter dessa händelser. Som sagt, raka rör och ett ordentligt j*vla regelverk, det ska vara glasklart vad som gäller. --------------- Äntligen i detta tråkiga Sverige så kan man iallafall sätta sig framför tvn och sjunka in lite, och drömma sig bort till Anfield. Kanonstart för Pool, nu jävlar kör vi. Även skönt att CL börjar dra igång på allvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Jag är beredd att hålla med er att Allsvenskan 08 har varit en riktig besvikelse. Nu ser man fram emot Arsenal - Sunderland på lördag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Hejdå allsvenskan 08, nu har jag garanterat fått nog (ändå kommer jag stå där på Råsunda när de möter peking som ett jävla fån). --------- Hur som hellst skönt att man fick se lite riktig fotboll, Man city-Pool 2-3, så jävla skönt. Sevilla leder i halvtid med 2-0 mot Bilbao. Helt okej fotbollsafton ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Hejdå allsvenskan 08, nu har jag garanterat fått nog (ändå kommer jag stå där på Råsunda när de möter peking som ett jävla fån). --------- Hur som hellst skönt att man fick se lite riktig fotboll, Man city-Pool 2-3, så jävla skönt. Sevilla leder i halvtid med 2-0 mot Bilbao. Helt okej fotbollsafton ändå. Vé bäst i staaaan. Vi é bästa i staaaaaaaaaaaaaan. Djurgårdens IF, vi é bäst i stan. Djurgården spelar sin bästa match i år. Synd bara att det är mot Giffarna och att man likt förbannat skapar oro i försvaret ofta. Men vi är ändå bäst i stan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Vé bäst i staaaan. Vi é bästa i staaaaaaaaaaaaaan. Djurgårdens IF, vi é bäst i stan. Vet inte hur svenskan är där på stadion men visst är ni bäst i stan tabellmässigt. Det roligaste är dock att när AIK ligger högre då tillhör inte Solna huvudstaden. Nu gör vi helt plötsligt det, mycket intressant och grattis Djurgården till denna totalgrymma merit, bästa på länge kan jag tänka mig. Siggi for president. Japp, jag är bitter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Jag hoppas att Djurgården slänger sportbladets "bäst-i-stan-pokal" i mälaren om dom vinner den, det hoppas jag även dom andra gör om dom skulle vinna den , seriöst alltså....va fan tänkte dom med på deras redaktion när dom införskaffade den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Vet inte hur svenskan är där på stadion men visst är ni bäst i stan tabellmässigt. Det roligaste är dock att när AIK ligger högre då tillhör inte Solna huvudstaden. Nu gör vi helt plötsligt det, mycket intressant och grattis Djurgården till denna totalgrymma merit, bästa på länge kan jag tänka mig. Siggi for president. Japp, jag är bitter. Haha. Känns så jävla bra just nu. Sedan att vi är spelmässigt sämst i stan är en annan femma som tyvärr skrämmer mig mer. Men skitsamma, vi ligger där vi ligger. Anledningen till att Aftonbladets "bäst-i-stan-pokal" dök upp måste ju bero på Hammarbys tabelläge och chans till vinst i den serien. Annars har dom förlöjligat den liga nu, det alltid varit kul att vara bäst i stan. Men att klippa ut en pokal ur en tidning och vara stolt gö mig ledsen bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Hahaha, finns det en "pokal" på aftonbladet? Måste bärgas! Synd att dif vann, nu måste vi ta göteborg imorrn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 http://www.sverigescenen.com Åh nej, FB-wannabe ska länka till den coola hemsidan tänker ni, Fel säger jag. Läs krönikan, som det står oavsett lagtillhörighet. Okej, man visste redan allt, men visst är det skrämmande? Se till att publiken kommer i god tid. Fastnade för just denna del som är otroligt djup. Nya tider, höjda priser, nya "supportrar", ny publik, en ny "show helt enkelt. Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite så jag gjorde mig en egen liten krönika om just fenomenet, den moderna fotbollen. Tänk efter riktigt noga nu, tänk er klassiska AIK-dif en varm sommardag i augusti. Som krönikan lyder, upp tidigt, det är lördagsmorgon. Okej tänker man här, spela tidigt är väl inte så farligt. Nej det är det faktiskt inte, men tyvärr är det ju bara början. Du har din biljett i handen som har kostat dig en förmögenhet (vilket leder till att du har 0:- till bortamatcher och kanske även 0:- till nästa hemmamatch), det blir TVn som gäller vid nästa match eller radion på jobbet där du måste jobba extra. Väl framme vid "nya" Råsunda, med plats för 65.000 människor, mäktigt. Eller? nja, tyvärr inte idag, det blir väl runt 50.000 tomma, ekande stolar. Efter att man blivit visiterad händer följande, in på Råsunda, köp popcorn, matchprogram, flagga (som du inte får vifta med på sittplats ändå för då skymmer du sikten för den som sitter bakom), läsk m.m. Nu är det dags att hitta din plats,där är den, perfekt! Du sätter dig ner, kollar igenom programmet, självklart är det sponsrat av sportbladet och har alla statistik du kan önska dig, allt från hur tidigt Lars Lagerbäck går upp ur sängen till hur ofta TU runkar till pengar. Matchen börjar, några klappar händerna, andra tar ett kort med sin mobiltelefon. Tifo? Pyro? Ett jävla håll igång? Nej fan, inte idag, aldrig mer. Matchen fortsätter ytterliggare och det blir paus. Just i pausen kommer någon ny, otroligt fjantig idé fram om hur man ska göra för att ha det kul på en fotbollsmatch, heja heja! Matchen tar slut, vad blev det? 2-1 till dif, du är Gnagare, äsch vem bryr sig? matchen var ju riktigt bra. ----------------- Detta är en snabb förkortning på hur den framtida fotbollen i allsvenskan och dess atmosfär kan komma att se ut. Nej, jag överdriver inte, det är såhär SEF och SvFF vill ha det. Bort med alla som är hardcore, de ställer ju bara till. Jag själv känner mig jävligt tom, för de är faktiskt på väg att lyckas, det är för få som inte fattar allvaret, och när de väl gör det, kan det vara för sent. Nå, hur ser ni andra på det här? vill gärna ha svar från de som är insatta och de som är mindre insatta då faktum kvarstår att vi, som fört svensk fotboll framåt (supportrarna) i alla dessa år just nu står på en jävligt tunn lina mot ett förbund som håller i saxen. (Kan vara lite suddigt osv. på vissa ställen, klockan är snart halv fyra och jag är väldigt trött, men jag kunde inte låta bli att skriva, det är för mycket nu) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Skrämmande det där, jag är rädd för att den framtiden snart är här. Nya arenan blir vår död maybe, maybe not. Förövrigt är Ultra Boys 5-års firande överlägset resterande grupperingars firande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Det känns som att med nya konstgräsarenor, TV-bolagsfajter, Kalmar i topp, höga straff och fler poliser och hela skiten bara är början. Jag är inte insatt i svenska fotbollförbundets arbete. Jag har ingen aning om hur Lars-Åke gör en vanlig dag på jobbet, om han sitter och snurrar en penna eller reser runt i Europa och tittar på tyska division-2 damlagsmatcher. Vad jag däremot vet är att det är fotbollförbundet i Sverige som sätter käpparna i hjulen. Detta har också blivit bevisat mint 20 gånger för mycket i olika problem och fall som förbundet antingen inte gör någonting åt, kan lösa, eller bryr sig om. Sen att man också skapar mer problem genom olika förslag och ett ständigt tittande på en redan död engelsk liga är även det en annan sak. Jag skulle enkelt kunna räkna ut med mina tår minst 8 stycken fel som förbundet gjort det här året. Utan några konsekvenser. Sedan det här ständigt jävla sneglandet på England. Jag mår så jävla illa, jag blir så jävla rädd och hänger seriöst över toalettstolen varje gång jag läser i det äckliga Sportbladet om hur vi ska göra som i England för att åtgärda problemen. Men varför ska det vara så jävla svårt att förstå att England har mycket publik för att där spelas det bra fotboll? Det finns faktiskt 40 000 i Sverige också som är beredde att punga ut svindyra biljetter för att se världens bästa spelare. Se bara när Brasilien kommer och spelar landslag på Råsunda mot självaste Ecuador. Eller när det ska vankas någon jävla intetsägande NHL-match. Men ska jag inom de närmaste 2 åren behöva betala svindyra biljetter för att få se "Texas" Johansson i Halmstad, Drugge i Trelleborg eller någon random Svensson i Gefle någon onödig söndag i oktober i någon oskön arena med träbänkar och illaluktande plastig konstgräsplan? Tydligen så är det så, och det gör mig skrämmande rädd och jävligt illamående. Sen ja, det är ju inget våld på dom engelska läktarna. Folk sitter ner och äter någon god muffins och applåderar åt någon afrikansk springpojke som spelar landslagsfotboll för Frankrike, misshandlar sin fru och tjänar pengar som han köpa flera miljarder byar för. Men är det inte så att det ungefär är liknande i Sverige också? För något våld har inte jag sätt på en DIF-match på bra länge. Skulle väl vara vakterna i gnagetderbyt, men det var ju vi huliganer med stort H som orsakade det ja... I Sverige käkar vi muffins och gluttar på afrikanska springpojkar också. Bara det att springpojkarna är sämre, biljetterna är billigare och några glada människor lever med i det hela genom att stå upp och sjunga eller dylikt. Som man gör i resten av Europa förutom England. Men svenskarna gillar ju det, man går ju på fotboll för kulturen, för vetskapen att man går dit och har trevligt med en massa andra människor, en kul grej för pengarna. Inte för att se "Texas" i Halmstad eller Drugge i Trelleborg. Fan heller!! Nu tog jag bara upp ett problem inom svensk fotboll. Sedan finns det ju som sagt var en jävla massa fler. Det är ett läskigt ämne som troligtvis inte går att göra någonting åt. Men jag skrattar i alla fall jävligt gott när fotbollsälskarna faktiskt inser dessa problem, när dom som har lyft upp hela engagemanget och känslan med svensk fotboll faktiskt inser att dom blivit pissade på. Då blir jag jävligt glad, för så länge dom sitter och bestämmer i förbundet är kvar, så länge hoppas jag det går bedrövligt för Allsvenskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 Man kan ju sammanfatta allting med en enda mening. SvFF är ett stort jävla skämt. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2008 (redigerad) Man kan ju sammanfatta allting med en enda mening. SvFF är ett stort jävla skämt. ? Mycket sant, fast det är ju dock ingen nyhet, bara ren fakta inristad i sten sedan tusen år tillbaka. ---- Kommentarer överflödiga skulle jag kunna skriva här. För så kan man faktiskt sammanfatta svensk fotboll, det är totalkaos i en av världens sämsta ligor. Hur fan kan det ske? Hur kan man, som de på förbundet, få storhetsvansinne av att sitta i svensk fotbolls styrelse? vad finns det att gotta sig på? Tyvärr så gör de ju allt som står i deras makt för att få som dom vill ha, för att de själva ska må och leva som gudar. Det finns fan inte en enda regel eller lag jag just nu kan finna som tyder på att de har lyssnat till de riktiga åskådarna, jag kan verkligen inte ens hitta en (1). Bara en sådan sak är helt klart sinnessjuk eftersom publiken är det som allsvenskan för tillfället lever på, "storklubbarna" som till världen sett är så j*vla piss-små, (ja, även AIK finns med där, vi må vara bäst publikmässigt, men reser jag sedan till Tyskland eller vidare så skrattar man ju nästan åt våra publiksiffror). På ett sätt är jag i dagsläget glad att det är lilla gulliga kalmar som är i topp. Förbundet gillar kalmar, MEN, det finns något som gör att förbundet ändå inte vill ha kalmar i topp. De drar nämligen in alldeles för lite pengar eller intresse för svensk fotboll. Det gör det hela ännu sjukare, de pissar på de större klubbarna i Sverige på grund av alla problem som vi tydligen verkar ha med huliganer. Men jag ser inte riktigt vart problemet är faktiskt? så länge majoriteten på läktaren verkligen manglar ner och överröstar huliganerna så är det väl ändå inget problem? det finns absolut större, nämligen det som sker på planen. När lag som har supportrar som kräver lite ligger i topp, så trivs förbundet enormt, för det är då pengarna dras in och intresset blir ju ren logiskt sett större för svensk fotboll om t.ex. AIK kvalar till CL på ett fullsatt Råsunda än om Kalmar gör det som inte ens får göra det på sin egna arena (och då var det ine ens CL de kvalade till). Jag slänger inte skit på kalmar eller de mindre lagen i Sverige, absolut inte, för det är rätt unikt att en liga kan ha skitlag som har chans på guld, (skitlag är ett starkt ord, men ni förstår nog vad jag menar). Skit i alla jävla problem, och skit i att förstora upp allting, och som GTApimp säger, skit i England, deras liga går inte ens att jämföra med vår och publikmässigt är den så oerhört död mot vad den en gång varit. Det ÄR fantastisk stämning på vissa engelska matcher, men säg någon sport som tar över ca. 40.000 åskådare och det blir helt dött på läktaren? klart som fan det blir drag om det är mycket folk, men så mycket fotbollsintresserade människor finns inte i Sverige. Engelska division 2, fotbollen är visserligen bättre än allsvenskan men inte med hästlängder, stämningen däremot är fet. Här finns de riktigt engagerade fansen, de som orkar gå trotts att deras hjärta vilar hos en klubb som underpresterar i div.2. Precis så skulle det kunna se ut i Sverige, för håll med mig här, visst fan var vi stämningsmässigt inte långt ifrån att ligga riktigt högt i europa runt 2000-2005/2006, det var någonstans här, runt 05/06 som saker började gå snett, saker som legat och stört förbundet fick helt plötsligt fart och kom ut i media. Kanske gick startskottet redan under tumultet på AIK-bajen 04? Men egentligen borde de ha sett istuationen på ett lite annorlunda sätt, inte att det var okej att skaka galler, men att det finns klubbar i Sverige med supportrar som har ett riktigt jävla engagemang och hjärta för just fotbollen, borde man inte kunna ta vara på det på ett annat sätt än att bara smutskasta de som beter sig illa? Mer information om hur stämningen egentligen var, att man i en match i Sverige kan gå in och känna att jävlar, vilket drag. Lite som dif-AIK senast, två lag som inte har ett skit att spela om, ändå står det folk där i kylan och sjunger och röjer från båda håll, då var det första gången på länge jag faktiskt inte kunde läsa något om huliganism eller tokigheter i aftonblaskan dagen efter, Simon (h*ran) bank skrev faktiskt om hur fantastisk stämning det hade varit. Men om en tändare till exempel hade flygit in på planen den matchen, vad hade det stått då? Nu tar jag det så enkla som ett tifo som exempel. När det började formas riktigt fina korrar i slutet på 90-talet och början av 2000-talet så var man som svensk riktigt stolt och det var riktigt kul. Idag blir känslan mer, skönt tifo, oj bengaler, fan böter, och redan där har festen kommit av sig lite. Det blev mycket text, och jag skulle egentligen kunna skriva lika mycket 5 gånger till, om inte mer. Det finns så många exempel som Pimpen skrev. Varför ska de göra denna skitliga så jävla omständig och svår? När ska de fatta att svensk fotboll egentligen inte störs av huliganism utan mer av att spelet på varenda arena är så oerhört uselt? -------------- EDIT: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?t...=&IsBlock=0 Länken är för er som är lite slöare, själva programmet känns ju lite B i sig men bajen-micke (som jag förmodar att det är?) förklarar riktigt bra hur det är just nu och hur känslan SKA vara när det vankas fotboll, jag håller med honom till punkt och pricka. Redigerad 7 oktober, 2008 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 Om man ser till hockeyn verkar det gå åt andra hållet. I alla fall inom Djurgården. Man hyllar fansen gång på gång och ger grymma förutsättningar för bra matchinramning. Men sen har man ju varit med om "korvätandet" åren efter senaste sm-guldet. Så dem vet ju hur det kan gå när man prioriterar sponsorer och slipsnissar framför andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2008 Imorgon tar vi tillbaka våran stolthet på läktarna, vi skiter i resultat för resten av säsongen (men givetvis ska det bara vara 3-poängare), Norling ska vara kvar, Bystedt ska bort, vi behöver rensa i styrelsen inte i laget. NU JÄVLA KÖR VI! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Åh vad jag hatar Liverpool. Usch. (Förlåt Halo). Om vi utgår efter vad vi fått sett idag så kommer Chelsea vinna ligan väldigt enkelt. De ser helt sjuka ut och deras lag är verkligen inte att leka med. Tur att Arsenal visade varför man spelar finaste fotbollen i ligan genom att få effektiviteten tillbaka. Satsa nu på Nasri på vänsterkanten hela tiden. Ser dock hellre att Vela får spela någon gång från start i anfallet. Walcott är en gudomlig fotbollspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Åh vad jag hatar Liverpool. Usch. (Förlåt Halo). Om vi utgår efter vad vi fått sett idag så kommer Chelsea vinna ligan väldigt enkelt. De ser helt sjuka ut och deras lag är verkligen inte att leka med. Tur att Arsenal visade varför man spelar finaste fotbollen i ligan genom att få effektiviteten tillbaka. Satsa nu på Nasri på vänsterkanten hela tiden. Ser dock hellre att Vela får spela någon gång från start i anfallet. Walcott är en gudomlig fotbollspelare. Haha Liverpool är ganska sjuka just nu på någotvis, men det är ju dock en styrka i sig att kunna komma tillbaka varje match trots att man egentligen spelar jävligt dåligt. Dock har jag ju inte sett dagens match eftersom jag var på Råsunda men eftersom de låg under med både 1-0 och 2-1 mot Wigan så kan jag väl tänka mig att deras insats inte var den bästa just då. Men matcherna som varit den här säsongen, tänker bla. på den mot Man U och Man C, och så nu denna, rena drömmatcherna, att vända matcher är bland det skönaste som finns, men någon gång tar det ju stopp så jag kräver bättre spel i framförallt första halvlek i fortsättningen. ----------- Sen lite till AIK då, första segern sen i juli. Visst det var mot Peking men det var en seger och den var rättvis. Det jag kommer minnas från denna match är dock läktarplats, riktigt bra drag för att bara vara ca. 8600 på plats och att vi vill ha Norling kvar råder det ju ingen tvekan om nu då hans namn helt enkelt skanderades på Råsunda idag. Det är ganska konstigt egentligen hur en tränares inställning kan få supportrar att vara så otroligt nöjda med 3 poäng vid det här skedet av säsongen. Om han inte skulle visat vilket AIK-hjärta han har, hur tror ni då scenerna och läktarna skulle sett ut idag? jag vågar inte tänka på det. Men en tränare som kan få AIK-publiken lugn vid en 10:e plats ska bara vara kvar för jag undrar om någon NÅGONSIN lyckats med det. Sen får man inte glömma 2005-2006, så en liten rensning i styrelsen under vintern och att värva en ny målskytt kommer att göra mig nöjd inför nästa säsong, mer behövs egentligen inte då vi faktiskt har bra spelarmaterial. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Ikväll är det derby match mellan Hammarby och Djurgården. Heja hammarby. Finns det nån sida så jag kan se derby matchen? Har inte canal + sport så jag vill helst se derby matchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts