Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Imorgon försvinner allsvenskan, regn, tabellplaceringar, djurgården m.m. bort för en stund. ÄNTLIGEN är det derby igen och det finns fan inga skönare derbyn än när det har gått sämre för AIK på senare tid, hur konstigt det än låter. Ju sämre det går ju färre bönder kommer det och desto bättre stämning blir det.

Förra derbyt mot bajen var fan fett, spöregn och ett jävla ös i andra halvlek, DET är mentalitet. Nu kör vi!

Alltid kul o kolla dessa matcher när man inte håller på något lag :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid kul o kolla dessa matcher när man inte håller på något lag :P

Sant, och du blev inte besviken hoppas jag. Känslan på Råsunda idag var fet, även om resultatet inte gick våra väg sedan, men vilket jävla derby, innan, under och efter håller ren europeisk toppklass, möjligtvis inte spelarmässigt men nog fan när det gäller atmosfären.

Som sagt, besviken över resultatet men ändå på något sätt nöjd med detta derbyt ändå, det hade klass på alla plan.

Vad snutarna idag fick för sig är helt galet, hur kan de ha så mycket adrenalin i kroppen att de gång på gång blåser i 140 rakt in i folkmassor?

En kille påkörd och sägs vara allvarligt skadad, och det var bara en tidsfråga innan fler skulle bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid trevligt att sitta hemma och njuta åt lite sköna derbyskandaler när Gnaget och Bajen är i farten. Det tråkiga med gårdagen var att man faktiskt inte njöt, allting kändes bara så jävla onödigt. Man känner att det fan har gått lite för långt nu. Sen känns det också som att det inte bara är Hammarby som kommer få lida av konsekvenserna. Ger mig fan på att dom kommer slopa ståplats eller något.

Jag vill inte vara någon jävla TV4-reporter, men jag njöt bara inte igår. Annars var det en härlig match. Sköna tifon, bra jävla stämning, bra fotboll och fina mål. Synd bara att domarna inte kan hålla nivån uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte skylle oroligheterna på domartabben men det var säkerligen den som gjorde att folk "utan stubin" (fulla 16 åringar?) lackade ur. Sen att man får stå utanför råsunda en timme var ju inte heller så lyckat... Tur att vi spelade på Råsunda iaf annars hade ju raketen kunnat träffa barnfamiljerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är frusterad över att jag inte kom iväg till Norge som planerat var, är mer frusterad över att TV4 visar Kalmars match.

Nåja...Champions League grupperna är klara.

Grupperna

Manchester - Celtic >_<, love it.

Mitt andra lag i Europa, Real Madrid fick en rätt tråkig grupp tycker jag, dom och Juventus borde ta sig vidare.

Sen tror jag att som grupperna ser ut på bilden kommer dom även att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är frusterad över att jag inte kom iväg till Norge som planerat var, är mer frusterad över att TV4 visar Kalmars match.

Nåja...Champions League grupperna är klara.

Grupperna

Manchester - Celtic :confused:, love it.

Mitt andra lag i Europa, Real Madrid fick en rätt tråkig grupp tycker jag, dom och Juventus borde ta sig vidare.

Sen tror jag att som grupperna ser ut på bilden kommer dom även att sluta.

Överraskningen blir att Roma kommer åka ut. Bordeaux är livsfarliga.

Annars stör jag mig på de rumänska lagen. Vafan varför rumänska lag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Go norrköping! http://www.ifknorrkoping.se/Nyheter.aspx?a=64557

---

Heif borta imorrn, kan bli kul, kan bli skit.

Det blev skit. Fan vad sköööönt!

Annars är jag så jävla besviken över matchen idag. Jag var visserligen ganska säker på kryss, men vafan. Det här var den första matchen då vi spelar ut motståndarna förutom Gefle hemma. Kan vi inte få vinna matchen då också? Jävla okyliga avslut och skit.

Jag hatar Örebrofans. Vilka jävla mentalt instabila ultraswannabebonnläppar. Vafan stå där och titta på fotbollen. Hoppa inte runt eran jävla trumma ed era fula jävla flaggor och osköna larv. Slå på trumman bonnjävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar Örebrofans. Vilka jävla mentalt instabila ultraswannabebonnläppar. Vafan stå där och titta på fotbollen. Hoppa inte runt eran jävla trumma ed era fula jävla flaggor och osköna larv. Slå på trumman bonnjävlar.

Det är en sak att ha en trumma för att hålla takten. En annan är att trumman är sången, det fick man ju se igår ^^

Hörde bara bonkandet och inget annat! Hyffsad match, pissiga avslut. Ska Dahlberg omskolas till mittback nu? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...