Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hahaha nu är jag inte med. Vad har dom gjort nu?

"Resten av årets bortaresor är härmed inställda."

Egentligen behöver jag väl inte säga mer än så, mötet den 22:a maj gav en 0 procentig ändring. Fortsätter det såhär kommer AIK förmodligen sluta som vilket spanskt liga-lag som helst, ingen bortaresekultur. Det ända som kan ändra på det här nu är att fler supportrar tar tag i det, Bajen och AIK kan inte göra allt själva längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Resten av årets bortaresor är härmed inställda."

Egentligen behöver jag väl inte säga mer än så, mötet den 22:a maj gav en 0 procentig ändring. Fortsätter det såhär kommer AIK förmodligen sluta som vilket spanskt liga-lag som helst, ingen bortaresekultur. Det ända som kan ändra på det här nu är att fler supportrar tar tag i det, Bajen och AIK kan inte göra allt själva längre.

Tragiskt. Jävligt tragiskt.

Frågan är vad DIF skulle kunna göra. Jag tror de flesta skulle tycka det vore bäst om man bojkottade bortaresor också. Men det känns som att vi redan har en jävla massa bojkotter och protester på tapeten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tragiskt. Jävligt tragiskt.

Frågan är vad DIF skulle kunna göra. Jag tror de flesta skulle tycka det vore bäst om man bojkottade bortaresor också. Men det känns som att vi redan har en jävla massa bojkotter och protester på tapeten.

Sant, lite tråkigt att allt händer samtidigt som era vakter ja, du vet. Men fan känns inte alls bra just nu eftersom man nu också gått så långt att det inte spelar någon roll om lagen har en överenskommelse, det kommer bli bojkott ändå. Inte så mycket att göra bara att bita i det sura äpplet, men just nu är äpplet surare än någonsin för att förklara saken enkelt. Vart ska det här sluta? så mycket protest-aktioner, har det någonsin funnits i allsvenskan? i den här lilla ligan i ett lika litet land så borde det inte finnas en ända protest att agera för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte riktigt fått kläm på det här när man går vidare och när man inte går vidare. Måste vi besegra Grekland ikväll för att få gå vidare? Eller räcker det med 0-0. Eller går vi vidare även om vi förlorar? Kan någon förklara för en stackare som inte förstår sig på reglerna i fotboll :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte riktigt fått kläm på det här när man går vidare och när man inte går vidare. Måste vi besegra Grekland ikväll för att få gå vidare? Eller räcker det med 0-0. Eller går vi vidare även om vi förlorar? Kan någon förklara för en stackare som inte förstår sig på reglerna i fotboll :P

Svergie är i en grupp tillsammans med Grekland, Ryssland och Spanien. Alla i gruppen kommer att mötas en gång, där varje förlust ger 0 poäng, oavgjort 1 poäng och vinst 3 poäng. När matcherna i gruppspelet är över går de två lag med mest poäng vidare till kvartsfinal (där man möter ett av de lag som gått vidare från en anna grupp).

Efter kvällens match, dvs. första gruppspelsomgången, är det alltså omöjligt att avgöra vilka som går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar fortfarande inte vad Sveriges spelidé är?....

Men jag orkar faktiskt inte gnälla nu, all heder åt Zlatans drömträff, men det finns spelare jag vill gnälla på, men jag väntar med det, ikväll har och är det bara fira som gäller.

EM är igång på allvar boys :P

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige dominerade första halvlek. Vi krossade andra halvlek. Första halvlek byggde upp nån sorts liten hype hos mig, jag kännde på mig att vi bara värmde upp för andra halvlek.

Zlatan såg helt förvånad ut efter att han satte första målet. Tror inte han fattade själv först. Men andra målet var ren bondtur.

HEJA SVERIGE ^_^

EDIT: Tack för tipset Tackleberry :P

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Jaha. Gud vad tomt det har varit här i två månader. Kanske dags att denna tråd gör comeback. Hur går det för era favoritlag? Vilka vinner SM-Guld osv..

Själv är jag ypperligt nöjd över Örebros vinst mot Göteborg idag. Fy helsike vad härlig den var. Vilket spel! Tycker dock det är synd att IFK inte lyckades vinna mot Basel. Hoppades faktiskt att de skulle kunna ta sig till gruppspelet i CL, men det har vi inte lyckats med på år och da'r känns det som. Sedan ser jag med spänning fram emot hur det går för Kalmar i Uefa Cup-kvalet. Kalmar är ett lag som bara imponerar. Antagligen Sveriges nästa storlag om det fortsätter som det gör. Tråkigt att de blev av med Santin dock. Han var en riktig artist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sålänge domaren kommer fortsätta göra årets allsvenska ett helvete för DIF kommer jag fortfarande hålla mig undan den här tråden. Det ska bli intressant att få följa misstagen den stackars domaren kommer göra imorgon. Bortaplan mot Danmark är alltid tufft. Jag har svårt att tro på vinst.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Imorgon försvinner allsvenskan, regn, tabellplaceringar, djurgården m.m. bort för en stund. ÄNTLIGEN är det derby igen och det finns fan inga skönare derbyn än när det har gått sämre för AIK på senare tid, hur konstigt det än låter. Ju sämre det går ju färre bönder kommer det och desto bättre stämning blir det.

Förra derbyt mot bajen var fan fett, spöregn och ett jävla ös i andra halvlek, DET är mentalitet. Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor