Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Blev en trevlig kväll tillslut! <_<

Tack brajen, om vi bara gör vårt nu så är vi bäst i stan (tabellmässigt). Men är rädd för att peking lyckats med bedriften årets match, som många bottengäng gärna gör när de möter storheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://youtube.com/watch?v=kUsKvRh8OsU

hammarby julgraners vs dfg/dy?

Och just detta derby tog jag bilen hem :blink:

Lär ju varit några av de yngsta, alternativ några av alla dessa idiotiska SI-töntar som väger 60 pannor och går med ett kylskåp framför sig.

De dyker upp på derbyn, står och dricker Sofiero i humlan 5 timmar innan matchstart. På Stadion ser man inte till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5-1, just nu skrattar jag fan mer åt det än att jag tycker det är tråkigt att kalmar tog 3p.

------------------------

2-0 mot malmoe, hur skönt som helst, och stämningen idag var sjuk, sista 10min så kändes det fan som om vi var på väg mot guld eller något, hela Råsunda kokade verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Larsson till EM, jag är chockad.

Vilken fotbollshora han är. Skiter i Sverige när det blåser höstvindar och vi spelar hårda matcher på Råsunda/Ullevi för att kvala oss till EM. Men nu, när vinden har vänt, EM närmar sig och det blåser friska vindar, ja då är det dags att tacka ja. HORA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken fotbollshora han är. Skiter i Sverige när det blåser höstvindar och vi spelar hårda matcher på Råsunda/Ullevi för att kvala oss till EM. Men nu, när vinden har vänt, EM närmar sig och det blåser friska vindar, ja då är det dags att tacka ja. HORA.

Antar att du vet extremt mycket om omständigheterna kring henke i och med det där uttalandet? :mf_doof:

Sen kan vi ju inte bortse från att detta förmodligen var det bästa som kunde hända svensk fotboll. 36 år och fortfarande bäst, let's just face it.

för övrigt kan ajg inte fatta hur man ens kan bry sig om att fråga efter KÅMARK? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det kul att Larsson kommer med, men det är lite synd om Allbäck och Rosenberg som lär få väldigt lite speltid nu. Alltid bra med förstärkning, vilket han såklart är, men behöver vi verkligen ha med 5 anfallare? Det är trots allt försvaret som är lite haltande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du vet extremt mycket om omständigheterna kring henke i och med det där uttalandet? :mf_doof:

Har en känsla av att jag vet bra mycket mer om fotboll än vad du vet, men nog om det.

Jag säger som min pappa sa till mig idag, att ta in henke är bara ett bevis på att svensk landslagsfotboll är riktigt svag nu. Varför inte låta Berg åka istället? ung och rejält hungrig på att prestera i landslagströjan och precis som Qouad skrev, Allbäck och Rosenberg, de har åtminstone visat hjärta, suttit på bänken utan att gnälla, presterat i stort sett varje gång de fått chansen, klart som fan de ska spela EM då också.

Jag ser absolut ingenting positivt med att henke, som valt att trappa ner på sitt spelande (och ja det är bevisat, vad fan gör han annars i helsingborg?) är med i landslaget igen, speciellt inte när han har tackat nej så många gånger redan.

De flesta som varit aktiva i den här tråden vet att jag inte gillar Anders Svensson, men i detta sammanhang ser jag hellre han på planen än henke. Att bli tillfrågad en plats i landslaget som fotbollspelare är något man ska tacka ja till med ära och sedan spela med stolthet, inte hoppa in och ut i som man vill. Henke får prestera hur mycket han vill i EM, och jag kommer vara lika glad när han gör mål som när någon annan gör det, MEN min känsla för honom som spelare kommer alltid stå fast efter detta. Visa hjärta för Sverige henke, låt de yngre få chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge som Lagerbäck håller i spakarna kommer Sverige aldrig låta unga spelare få chansen. Det sa han ju själv i någon intervju, där han tyckte Svennis gjorde fel i att ta ut Walcott. Man måste våga lite för att vinna ibland.

Tror alla gånger att ~20 åriga hungriga spelare är starkare i slutet av en kämpig och jämn match än en snart 40 årig snubbe som "varit med förut".

Vidare hoppas jag att Isaksson kommer till EM i toppform, eftersom att det verkar lönlöst att hoppas på tronskifte bland burväktarna.

Gör jag fel i att gissa att Allbäck ligger som 5'e alternativ nu? Som bäst 4'a efter Elmander, Larsson och Zlatan i alla fall. Det är riktigt tråkigt, hans inhopp med 20 minuter som nästan aldrig är utan positiv inverkan på spelet kommer antagligen behövas. Har varit skönt att ha honom på bänken och veta "Byts Allbäck in blir det mål".

Det kommer antagligen snurras runt lite, visst kan det vara bra, men är det inte bättre att försöka låta två spela ihop sig? Jag tycker fortfarande att Zlatan ska spela ihop med Elmander eller Rosenberg.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en känsla av att jag vet bra mycket mer om fotboll än vad du vet, men nog om det.

Nog om det? Nej nu vill jag allt höra vad du grundar det på? Vadan denna känsla? Handlade det där ens om vem som kan mest om fotboll?

Jag säger som min pappa sa till mig idag, att ta in henke är bara ett bevis på att svensk landslagsfotboll är riktigt svag nu. Varför inte låta Berg åka istället? ung och rejält hungrig på att prestera i landslagströjan och precis som Qouad skrev, Allbäck och Rosenberg, de har åtminstone visat hjärta, suttit på bänken utan att gnälla, presterat i stort sett varje gång de fått chansen, klart som fan de ska spela EM då också.

Då var det alltså farsan som sa det, och inte byggt kring egna tankar? Nåväl. Jag anser självklart att det är bra att satsa på unga, hungriga spelare. Men det är ren fakta att Sverige plötsligt fått väldigt mycket mer respekt från övriga deltagande nationer nu när de tvingas besegra ett lag där Henrik Larsson spelar, ännu en gång. Rosenberg och Allbäck? Visst absolut. Men som det verkar så beror inte henkes beslut på att han inte orkade spela på Råsunda i kvalet, så att säga att han inte gett sitt hjärta för landslaget är bara dumt då det, som det sägs, aldrig ens var hans intentioner att vara med. Men sedan fick han erbjudandet i alla fall.

Jag ser absolut ingenting positivt med att henke, som valt att trappa ner på sitt spelande (och ja det är bevisat, vad fan gör han annars i helsingborg?) är med i landslaget igen, speciellt inte när han har tackat nej så många gånger redan.

Bevisat och bevisat, han har ju själv uttalat sig om det ett flertal ggr. Inget man behöver forska i direkt. Trots att han trappade ner gjorde han dock succé i United när han lånades ut under en period, och i Uefa-cupen också. Det säger inte lite om att gubben fortfarande kan, eller?

De flesta som varit aktiva i den här tråden vet att jag inte gillar Anders Svensson, men i detta sammanhang ser jag hellre han på planen än henke. Att bli tillfrågad en plats i landslaget som fotbollspelare är något man ska tacka ja till med ära och sedan spela med stolthet, inte hoppa in och ut i som man vill. Henke får prestera hur mycket han vill i EM, och jag kommer vara lika glad när han gör mål som när någon annan gör det, MEN min känsla för honom som spelare kommer alltid stå fast efter detta. Visa hjärta för Sverige henke, låt de yngre få chansen.

Själv gillar jag Anders skarpt. Han har både varit bra och inte fullst så bra genom åren, men han har en plats i min trupp om det var jag som skulle bestämma. Det verkar som om du bryr dig mer om hur mycket hjärta spelarna visar på planen? Det kan jag delvis hålla med om, men i slutändan handlar det bara om vilket lag som vann. Och då krävs kvalitét! DET har henke fortfarande, annars hade han inte fått frågan. Tvivlar dock inte på att Henke kommer visa lika mycket "go" på planen som alla andra. Alltid bra att låta de yngre få chansen, synd bara att Henke på de flesta sätt är ett mer taktiskt val sett till erfarenhet, respektingivande inför andra lag, spelskicklighet och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för övrigt kan ajg inte fatta hur man ens kan bry sig om att fråga efter KÅMARK? :(

Ironi angående henke :(

--

Mjällby hemma på lördag sen ska det bli skönt med EM-uppehåll. Hoppas Simon Helg får spela från start, han har visat några gånger nu att han är något för framtiden.

--

Två raka torskar för Ett Två Ett. Lokomotiv Linnea away på onsdag, fucking love it! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog om det? Nej nu vill jag allt höra vad du grundar det på? Vadan denna känsla? Handlade det där ens om vem som kan mest om fotboll?

Jag grundade det på kärleken till Henrik Larsson, att kalla det de bästa som kan hända svensk fotboll, tycker inte du också att det är att överdriva? Jag kan mycket väl ha fel om dig och dina kunskaper, men precis den meningen fick mig att tveka. Sedan omständigheterna kring henke? att han är gammal och har familj eller vadå? Finns det hinder i kvalet så kan man lika gärna vänta tills nästa kval med att tacka ja än att hoppa med nu, han är inte den ända som vill åt platsen.

Då var det alltså farsan som sa det, och inte byggt kring egna tankar? Nåväl. Jag anser självklart att det är bra att satsa på unga, hungriga spelare. Men det är ren fakta att Sverige plötsligt fått väldigt mycket mer respekt från övriga deltagande nationer nu när de tvingas besegra ett lag där Henrik Larsson spelar, ännu en gång. Rosenberg och Allbäck? Visst absolut. Men som det verkar så beror inte henkes beslut på att han inte orkade spela på Råsunda i kvalet, så att säga att han inte gett sitt hjärta för landslaget är bara dumt då det, som det sägs, aldrig ens var hans intentioner att vara med. Men sedan fick han erbjudandet i alla fall.

Så när någon annan tycker likadant som mig så åfr jag alltså inte använda mig av samma åsikter? Vad har fått honom att säga nej alla andra gånger? När man väl har sagt nej, varför ringer man då upp honom över huvudtaget? När han lägger skorna på hyllan, kommer man ringa honom då med? jag menar, han har ju då sagt nej till fotboll.

Bevisat och bevisat, han har ju själv uttalat sig om det ett flertal ggr. Inget man behöver forska i direkt. Trots att han trappade ner gjorde han dock succé i United när han lånades ut under en period, och i Uefa-cupen också. Det säger inte lite om att gubben fortfarande kan, eller?

Jag har aldrig sagt att han inte kan spela fotboll eller att han är dålig, det tycker jag absolut inte men att trappa ner på sin karriär är bara ett bevis på att man inte vill eller kan satsa lika hårt längre, och då undrar jag, vad ska man i landslaget att göra när vi kan bygga för framtiden istället med den yngre generationen?

Själv gillar jag Anders skarpt. Han har både varit bra och inte fullst så bra genom åren, men han har en plats i min trupp om det var jag som skulle bestämma. Det verkar som om du bryr dig mer om hur mycket hjärta spelarna visar på planen? Det kan jag delvis hålla med om, men i slutändan handlar det bara om vilket lag som vann. Och då krävs kvalitét! DET har henke fortfarande, annars hade han inte fått frågan. Tvivlar dock inte på att Henke kommer visa lika mycket "go" på planen som alla andra. Alltid bra att låta de yngre få chansen, synd bara att Henke på de flesta sätt är ett mer taktiskt val sett till erfarenhet, respektingivande inför andra lag, spelskicklighet och så vidare.

För att visa kvalité så behövs hjärta, tro mig. En spelare som verkligen visar att han vill vinna är aldrig en dålig spelare. Fredrik Ljungberg är praktexemplaret, killen kan inte dribbla, killen har inte det vassaste skottet, killen är inte allt för farlig framåt. Men vad spelar det för roll när han gång på gång verkligen försöker, kämpar och sliter för sig själv och för sitt lag. Det ger en positiv blick till resten av laget. Ljungbergs kvalité är just precis hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag grundade det på kärleken till Henrik Larsson, att kalla det de bästa som kan hända svensk fotboll, tycker inte du också att det är att överdriva? Jag kan mycket väl ha fel om dig och dina kunskaper, men precis den meningen fick mig att tveka. Sedan omständigheterna kring henke? att han är gammal och har familj eller vadå? Finns det hinder i kvalet så kan man lika gärna vänta tills nästa kval med att tacka ja än att hoppa med nu, han är inte den ända som vill åt platsen.

Det var väl mer glädjen åt beskedet som fick mig att skriva så, överdriven glädje i stundens hetta, eller nåt. Är inte jätteuppdaterad i fotbollen som det är nu, så det är mycket möjligt att du kan mer om fotboll. Men allt handlar ju om hur mycket man hänger med i svängarna, så det är ju lätt att uppdatera sig själv. Nej, omständigheterna kring att han blev tillfrågad och tackade ja. Det vet ju inte jag heller något om, vilket gör att jag inte anser att jag är berättigad till uttryck som "Fotbollshora" osv.

Så när någon annan tycker likadant som mig så åfr jag alltså inte använda mig av samma åsikter? Vad har fått honom att säga nej alla andra gånger? När man väl har sagt nej, varför ringer man då upp honom över huvudtaget? När han lägger skorna på hyllan, kommer man ringa honom då med? jag menar, han har ju då sagt nej till fotboll.

Det får du absolut göra, kändes dock mest som ett citat från farsan och inte dina helt egna åsikter. Sen om det nu är så att du helt enkelt håller med så är det väl inte mer med det! Där vet ju jag ingenting iom att jag inte är Lagerbäk, men jag kan väl anta att det är något så logiskt som att de anser att Henke fortfarande platsar i landslaget och därför drog ett wild card och ringde honom?

aldrig sagt att han inte kan spela fotboll eller att han är dålig, det tycker jag absolut inte men att trappa ner på sin karriär är bara ett bevis på att man inte vill eller kan satsa lika hårt längre, och då undrar jag, vad ska man i landslaget att göra när vi kan bygga för framtiden istället med den yngre generationen?

Självklart är det viktigt att bygga nästa generations landslag! Men varför skippa en bra spelare bara för att han är äldre?

För att visa kvalité så behövs hjärta, tro mig. En spelare som verkligen visar att han vill vinna är aldrig en dålig spelare. Fredrik Ljungberg är praktexemplaret, killen kan inte dribbla, killen har inte det vassaste skottet, killen är inte allt för farlig framåt. Men vad spelar det för roll när han gång på gång verkligen försöker, kämpar och sliter för sig själv och för sitt lag. Det ger en positiv blick till resten av laget. Ljungbergs kvalité är just precis hjärta.

Självklart måste man vilja, men varför skulle inte Larsson vilja om han nu tackar ja? Personligen anser jag att han jobbar precis lika mycket som ljungberg gör. En anledning tilll att alla inte märker det är förmodligen att ljungberg spelar på mittfältet och därmed syns mer i spelet än vad Henke gör. I slutänden bryr jag mig ändå bara om att Sverige ska gå bra i EM, och då kan vi inte ta in någon som är sämre än de andra, men visar mer kärlek för fotbollen. Visst ska det alltid vara roligt att lira, men det problemet tror jag inte att henke har. Han njuter nog lika mycket som de andra att få lira i landslaget. (observera att det sista är helt egna reflektioner, har ingen grund i påståendet då jag inte känner henke.)

Min poäng är att de inte skulle ta in henke om det var dåligt för fotbollsnationen Sverige.

Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor