Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Fan nu är det kaos i Allsvenskan. Det är protesttifon, det är kamerövervakning, det är fittor till polis och OV i senaste derbyt, det är bråk om TV-rättigheter där Kronofogden nu ska gå in och ta TV4:s kameror 10:e maj, det är publikras, inställda tifoarrangemang från bland annat Fabriken och protest och inga fans på bortaplan och massa annat jävla skit. Och vafan gör fotbollsförbundet? Fortfarande inte ett jävla piss känns det som. Demokrati hette väl ordet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan nu är det kaos i Allsvenskan. Det är protesttifon, det är kamerövervakning, det är fittor till polis och OV i senaste derbyt, det är bråk om TV-rättigheter där Kronofogden nu ska gå in och ta TV4:s kameror 10:e maj, det är publikras, inställda tifoarrangemang från bland annat Fabriken och protest och inga fans på bortaplan och massa annat jävla skit. Och vafan gör fotbollsförbundet? Fortfarande inte ett jävla piss känns det som. Demokrati hette väl ordet?

En stor anledning är att fler lag inte ställer sig bakom protesterna, göteborg börjar faktiskt komma igång lite jag hoppas malmö kommer igång men framförallt dif? jävla rövslickeri rent ut sagt. Jag hatar svff mer än någonsin tidigare, dock har de inlett en dialog, men det har hänt förut också och inte blev det bättre efter det. Tråkigt att det finns bönder som löser biljett till bortasektionerna ändå trotts våran bojkott, vilka jävla stolpskott.

Nej fa det blev luddigt det här inlägget, skrivet av mig imorgon istället vid nyktert tillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla äckligt, Chelsea - United i final. Inte en chans att jag tänker kolla.

Håller med. Usch. Men om någon av dessa verkligen förtjänar att vinna är det United. Skulle inte kunna stå ut att se Chelsea som segrare. Men Liverpool skulle varit värre så jag får väl vara glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två lag som inte varit i en CL-final på ett tag. Kan ju bli kul. Har ens Chelsea varit det?

Tror semi är det längsta dom tagit sig, nåja, jag är optimist och tror på mitt United, just nu är dom världens bästa klubblag, bara att dom saknar trofèn som bevisar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

svff har planer på att nästa omgång av svenska cupen kommer att spelas under samma helg och på samma plats, i Gävle. Vad i helvete.

Hahaha jag såg det. Det blir ju bara intressantare och intressantare. Fan det här är verkligen tragiskt.

Slår vad om att dom påverkades av den kryckkastande fittan i Södertälje.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak, är det någon som har en vettig förklaring till varför ni håller på ett visst i lag, i t.ex. Premier League? Jag själv förstår inte att så många håller på ett lag de egentligen inte har någon relation till. Jag tycker inte det är fel att hålla på lag utomlands, vill bara höra om någon har en intressant bakgrund att berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak, är det någon som har en vettig förklaring till varför ni håller på ett visst i lag, i t.ex. Premier League? Jag själv förstår inte att så många håller på ett lag de egentligen inte har någon relation till. Jag tycker inte det är fel att hålla på lag utomlands, vill bara höra om någon har en intressant bakgrund att berätta.

Det är ju många som (när de är yngre) väljer lag efter vilka färger laget har. Sedan håller man helt enkelt fast vid det laget och man känner starkare och starkare för det laget.

Själv vet jag inte varför jag en gång i tiden valde Arsenal. Mycket möjligt tack vare tröjfärgen då vi har röda tröjor i vårat lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härmade pappa. :) Han har hållit på Manchester United sen 60-talet någon gång så jag hängde på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag spelade jag min "riktiga" fotbollsmatch på åratal! ^_^

Ett Två Ett spöade sönder FC Hammarbyhöjden med 3-1 där siffrorna borde blivit större.

We tha best! :)

Större? Bättre? Spöade sönder?

Fan heller. Spelar i FCH och vi kunde lika gärna ha vunnit mot er. Ni vann på att ni var mycket äldre, alltså längre. Men ni var inte alls bättre.

Vi kommer ta er lätt nästa match. :) Så du kan lika gärna vara tyst nu. HUSH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allsvenskan känns seg. I söndags var det helt ok spel men inga mål och draget var varken dåligt eller bra men tycker vi var värda 3 poäng. Men men derby imorrn!

hata dif

Allsvenskan känns skitsegt. Jga känner mig mer och mer kritisk åt spelschemat ju mer matcher det går. Ska bli skönt med ett Em-uppehåll och innan dess lite kross mot bajen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo allsvenskan är riktigt seg och även konstig. Det blir absolut inget spel (det lilla som ibland har funnits i allsvenskan är borta) det känns verkligen som att den som orkar mest vinner. Just orken är ju oduglig i allsvenskan så om det var så smart att plocka upp fler lag i allsvenskan samtidigt som EM verkar ju lite si och så, publiksiffrorna är ju bedrövliga också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor