Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Ingen vacker fotbollsmatch direkt. Men det blir ju så när man vant sig vid Premier League och Serie A hela vintern, de är skillnad och det märker man tydligt. Hade matchen spelats under sommaren med en bättre plan och ett tydligare spel så hade det sett annorlunda ut, plus att man inte varit van vid Premier League tempot. Ledsen att säga det men jag tyckte Malmö sabbade matchen bra mycket, Djurgården är inget charmigt lag och jag tror Rolles taktik var att brunka så mycket som möjligt, han vet att den bästa taktiken att stoppa Djurgården är att ligga på hårt, hålla positioner och inte ha bollen för länge. Tempot och charmen blir då sämre, men även Djurgårdens sätt att spela fotboll. Därför kanske matchen ni hade senast var bättre från er sida också, för att ni spelade en annan sorts fotboll. Malmö bevisade att man var nöjda med kryss, och DIF bevisade att man fortfarande har problem med försvar som ligger lågt och inte anfaller i onödan.

Måste även säga att det var vidrigt nonchalant avslutning av DIF. Hade en fin press efter 1-1 men det kändes som att trodde för mycket på sig själva och därav bakade hem litegrann, kom aldrig tillbaka och sen blev man trötta. Vafam vill man inte visa mer för när det är slutminuter och man har chans på vinst? Våga tryck på, våga göra din gubbe. Var ingen jävla Jonson i alla lägen. Enrico var ju också ett bevis på att tempot drogs ner, killen är inte bra, och får fan inte skylla på planen för han har spelat på Råsunda.

Tifot var vackert. Vi levererar alltid snygga premiärtifon och precis som förra året tycker jag vi hade ett snyggare premiärtifo än Gnaget.

Håller med dig, men sedan att skylla på att man kollat PL o andra ligor går ej, Allsvenskan är dålig, det är bara så, Allsvenskan har aldrig varit relativt rolig att kolla på, sedan är det ju självklart 2 bra lag möts så här direkt i början av säsongen är svårt att få direkt en bra match.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, matchen var underhållande, men det kunde varit bra mycket mer välspelad faktiskt.

Jo det är nog i och för sig sant. Äsch, jag blir glad om vi har fina tifon på Stadion, ingenting annat. Men på både det tifot ni hade i år och Gnhiet ser ju jävligt påkostade ut fast med sämre resultat. Sånt gläder mig. Annars är jag inte så mycket för tifokultur egentligen.

Ja gratis var de ju inte iallafall men det känns som om de är lite för ivriga ibland, de har i stort sett alltid bra idéer men att det g

år fel någonstans mellan utförnade och förberedelser. Klart man alltid blir glad när det presteras på topp speciellt i Sverige det är sant.

@er andra: Kontakter så är det easymode.

-------------------------

Nu frukost, sedan invänta att klockan slår 12 så att bussen kan börja rulla mot borås, krossa anders!

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Krossa vem? :)

Anders Svensson, sveriges största tönt.

-------------------

vad har poliser för jävla rättigheter egentligen? Stannar oss och slänger ut varenda en ur bussen parvis för att sedan kolla igenom kläder och så avslutar de med att ta profilkort på oss, bilar stannar och glor på oss som om vi vore några jävla djur som ska avlivas, när vi sedan får hoppa in i bussen igen efter 40min väntan så har de rivit runt på varenda liten grej som fanns kvar i bussen innan vi gick ut.

Varför gör de såhär? det är ju inte så konstigt att folk blir irriterade när man blir utkörd ur bussen, visiterad och även plåtad mitt i allt skit men det ända de gör då är att köra in dem i fyllecell för "fylla". Äckligt.

Borås jävla snutar är totalkörda, det svar folk fick när de frågade varför de gjorde såhär var "det är inte vi som bestämt det här", det svarade verkligen ALLA, men varför gör dem det då? fegt är ordet.

--------------------

Vi höll igång bra iallafall, publiksiffran var pinsam likaså Gnaget. Jag trodde inte skillnaden skulle bli SÅ stor bara för att Bojan, Anchen och Pavey var borta, men tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad har poliser för jävla rättigheter egentligen? Stannar oss och slänger ut varenda en ur bussen parvis för att sedan kolla igenom kläder och så avslutar de med att ta profilkort på oss, bilar stannar och glor på oss som om vi vore några jävla djur som ska avlivas, när vi sedan får hoppa in i bussen igen efter 40min väntan så har de rivit runt på varenda liten grej som fanns kvar i bussen innan vi gick ut.

Varför gör de såhär? det är ju inte så konstigt att folk blir irriterade när man blir utkörd ur bussen, visiterad och även plåtad mitt i allt skit men det ända de gör då är att köra in dem i fyllecell för "fylla". Äckligt.

Borås jävla snutar är totalkörda, det svar folk fick när de frågade varför de gjorde såhär var "det är inte vi som bestämt det här", det svarade verkligen ALLA, men varför gör dem det då? fegt är ordet.

Dom gjorde samma sak med oss, på motorvägen också, sen hitta dom en bengal, då ringde dom efter förstärkning typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skandal, tydligen så får man fotografera hur mycket man vill oavsett om man säger ifrån efter lite research men det är ju inte själva fotograferingen man är sur över utan vart bilderna sedan hamnar. Sen att plocka in folk för fylla pga. att de blev sura över att de blev fotograferade är ju fan katastrof.

Jag fick inte ens se hur jag blev även om jag bad om det :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ADEBAYOR ADEBAYOOOOOOOR,give him a ball and he'll score!!!!!!!!!!!!!

Edit: Den lyckan fick vara länge. :D

Jävla skit, jag skulle kunna gråta. Nu ska jag tröstäta, lyssna på Adebayor song och låtsas att vi gick vidare. :D

Åh, jag förstördes totalt. Jag skrek så högt så att det kunde höras ut till gatan när han gjorde mål. Och så kommer det laget jag hatar mest efter Chelsea i hela världen och gör mål. Åh, jag pallade inte. Det blir ännu värre när man har ett pool-fan i klassen som talade om gårdagens match varenda jävla sekund. Jag sa åt honom att hålla käften annars skulle jag lacka. Fotboll och jag är ingen bra kombination :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småklubbarna runt om i landet börjar nojja nu. Bra gnaget!

Jo äntligen är det officiellt också, känns ju givetvis jävligt tungt men vad fan ska man göra? ingen lyssnarp å oss supportrar längre över huvudtaget, de pissar på oss mer än någonsin tidigare.

Det här gäller alla, och tyvär men, enade är vi starka. Bajen har också fattat, agera resten av Sverige nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Småklubbarna runt om i landet börjar nojja nu. Bra gnaget!

Jo äntligen är det officiellt också, känns ju givetvis jävligt tungt men vad fan ska man göra? ingen lyssnarp å oss supportrar längre över huvudtaget, de pissar på oss mer än någonsin tidigare.

Det här gäller alla, och tyvär men, enade är vi starka. Bajen har också fattat, agera resten av Sverige nu också.

Har jag missat nått?

Nåväl, så fort en offert kommer upp så bokas biljetter till Barca - Manchester U, tyvärr kommer jag nog få åka till Spanien och kolla på den.

*edit* det var det 2000:e inlägget, grattis till mig själv eller nått.

*edit 2* jahaja, för att klubbarna måste stå för egna säkerhetskostnader.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*edit 2* jahaja, för att klubbarna måste stå för egna säkerhetskostnader.

Exakt, en så otroligt korkad regel. AIK har nu också gått ut och meddelat om detta, tungt. Givetvis står det ingenting som talar mot svff eftersom klubbarna inte får skriva något dåligt om dem. Diktatur ftl.

--------------

En liten småmysig dag ändå, shaaban fick släppa in två baljor och vi fick göra en. Inte direkt nöjd med spelet men orkar ärligt talat inte bry mig om det just nu när årets första 3 poängare är bärgad, det jobbet lämnar jag åt Norling.

12.600 på Råsunda, dålig siffra för att vara oss JA, men stämningen som vi visade upp idag var fan grym. Samma sak gällde första halvlek i borås, fan vad jag älskar när det bara är hardcore-supporters som dyker upp, inga derbymuppar på plats idag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha kommentarer överflödiga. Att bajen eller AIK har guldhattar på sig efter säsongens slut känns just nu helt omöjligt, dock ett rätt bra derby ändå, det var ju inte direkt mycket hype innan matchen från något håll.

Tro det eller ej men domaren var totalt flippad, som alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor