Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Precis, nu får vi se om du ska gå något mer eller om de förlorar de 3 närmsta så kanske det inte är någon idé att gå dit längre. Är det kanske dags för alla medgångare att vakna där nere i malmö igen?

--------------

Själv bör man väl vara nöjd med 0-0 med tanke på att det är 1poäng mer än vad vi tog mot dom i fjol. Men det känns så jävla surt att Obolo ska missa ett läge som han vanligtvis sätter med drygt en minut kvar. Sista två minutrarna var det fan turk-stämning på Råsunda då hela östra och västra hoppade och skrek som galningar. Nyss fixat ticket till ellos away, bortapremiär på måndag alltså nu jävlar!

Jag brukar ej gå på matcherna normalt, det jag menar, men eftersom det var så roligt att gå med nåra riktigt gamla och nya vänner så vill jag kanske gå igen, herregud, jag följer alltid mff på live kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgårns tyngaste boys: http://youtube.com/watch?v=lvcVGnu7w6w

Nu kan jag texten till Ole ole ola iallafall... Låter som ett jävla mummel när en stor folkmassa sjunger den.

CL nu!

Haha den yngre generationen av UCS? :>

--------------------

CL CL CL, äntligen är den förbannat rolig att kolla på sålänge Fenerbache spelar hemma och man får följa lite turkisk läktarkultur. Vilket jävla tryck de kan skapa på den arenan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahah! Det är inte sant, haha. Min fråga (dom ställde bara två stycken) kom med i Bank vs. Niva. Jag studsade upp i stolen när jag hörde mitt namn, trodde aldrig jag skulle komma med. Se programmet. Min fråga kommer någonstans vid 08.30!

---

Dom skrattade till och såg roade ut, så jag tar det som en rolig men bra fråga :ermm:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kim Källström till Lazio?

http://www.piazzadellaliberta.it/2008/04/0...o-ce/#more-6673

Inte mig emot, står på Italienska.

Har jag faktiskt ingenting emot heller. Kim Källström är egentligen ingen spelare som jag tycker så jättemycket om, trots att han spelat i DIF. Men han är så jävla skicklig, och Lazio behöver allt skickligt som finns på sitt mittfält. Men jag gillar Lazio, så jag hoppas. Men jag tror inte på det, det krävs miljarder för att kunna värva Kim från Lyon, och kan inte Valencia med miljoners miljoner i anbud så är jag även tveksam på om Lazio också lyckas.

Kicken: Haha fantastiskt. Erik Niva är ju också den personen som faktiskt kan mest fotboll av alla i hela Sverige. Finns ingen som kan rabbla på så mycket om kanske turskiska division 2 som han faktiskt kan. Synd att programmet handlade om EM och speciellt Sverige. Hade varit roligare om det bara var om det som var intressant för tillfället. Tänker mest på ligorna i Europa och Allsvenskan, och kanske lite EM-snack också. Nu blev det ju bara Sverige och EM, fruktansvärt ointressant egentligen. Men nu kan man följa 08 Fotboll, Euro Talk, Matchpuls och få in lite EM mellan det också.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag faktiskt ingenting emot heller. Kim Källström är egentligen ingen spelare som jag tycker så jättemycket om, trots att han spelat i DIF. Men han är så jävla skicklig, och Lazio behöver allt skickligt som finns på sitt mittfält. Men jag gillar Lazio, så jag hoppas. Men jag tror inte på det, det krävs miljarder för att kunna värva Kim från Lyon, och kan inte Valencia med miljoners miljoner i anbud så är jag även tveksam på om Lazio också lyckas.

Tror inte pengarna är något problem för Lazio, dom är en av dom rikaste klubbarna i Italien, Daniel Majstorović ligger ju tydligen också på önskelistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte pengarna är något problem för Lazio, dom är en av dom rikaste klubbarna i Italien, Daniel Majstorović ligger ju tydligen också på önskelistan.

Har i och för sig ingen aning om hur Lazio ligger till rent ekonomiskt, men jag själv trodde väl knappast man hade samma ekonomiska tillgångar som Valencia har. Sen är ju ett bud på 300 miljoner som Valencia pundade ut är för mycket för Kim Källström, om Lazio då ska lägga ett högre bud om kommer gå igenom så kommer det betyda bra mycket pengar, och då är ju frågan om Kim är värd det och om Lazio har det. Jag är inte riktigt säker men man kan ju hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske var otydlig när jag förklarade, men dom här menade jag, från 0:53 och till slutet så hör man "bomberna" flera gången och tydligt.

Lovade ett ordentligt svar för ett tag sedan och "bomberna" du söker är troligtvis väldigt lika Cobra, Mefisto Manna, Puma m.m. som de heter original.

Kort och gott: http://www.youtube.com/watch?v=JdiAmDl3bUg...feature=related

Haha den här måste dock ses när vi ändå är på det ämnet, de använder även en Puma: http://www.youtube.com/watch?v=h2KmeSBmdhQ...feature=related

Notera att de befinner sig på en väldigt öppen plats vilken kan leda till att de inte riktigt låter som de gör inne på en arena.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lovade ett ordentligt svar för ett tag sedan och "bomberna" du söker är troligtvis väldigt lika Cobra, Mefisto Manna, Puma m.m. som de heter original.

Kort och gott: http://www.youtube.com/watch?v=JdiAmDl3bUg...feature=related

Haha den här måste dock ses när vi ändå är på det ämnet, de använder även en Puma: http://www.youtube.com/watch?v=h2KmeSBmdhQ...feature=related

Notera att de befinner sig på en väldigt öppen plats vilken kan leda till att de inte riktigt låter som de gör inne på en arena.

Tack så mycket, dig kan man lita på :lol: tror dom brände av ett par såna i Norrköping, men här i Sthlm så lär dom ju plocka dom av mig långt innan man kommer till arenan, men ska banne mig försöka, frågan är ju bara vart man ska slänga dom där, dom såg ju ut att kunna döda ett djur eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag lite små irriterad. 1-1 mot ett lag som vi var klasser bättre mot. Slarvigt av oss att släppa in en boll så pass tidigt, det ska väl fan inte vara så jävla svårt att vara på tårna, 2-0 direkt efter och försvaret hade sabbat en hel dag. Johannesson och Kuivasto är nog ett av Allsvenskans bästa mittbackspar, men det är alltid en gång varje match som man gör misstag, och oftast så straffar det också. Annars spelar vi ut Malmö, man kan ju tycka att passningspelet såg jävla piss ut emellanåt men det var en risig plan och cred till oss som i alla fall försökte. Malmö var bedrövliga på att hålla i bollen, pajasen Toivonen försökte då och då, men nej. Rajalakso gjorde mål men det ser ut som han har det lite jobbigt med värdelösa Tauer på kanten. Dahlberg fick en del uträttat men Jones var lite borta och Q fick nudda bollen en gång efter sitt inhopp. Enrico är jag lite orolig över, håller verkligen killen? Samma med Komac. Det är tur att Aki och Daja snart är tillbaka. Sen har vi nya serben och han ska väl kunna peta upp Jonson till anfallet. Jag tycker synd om Enrico, jag tror inte killen kommer få så mycket speltid framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tyckte dagens match var riktigt tråkig att koll på?

Höll på och somna i soffan av tråkighet, bollar hit, bollar dit. :lol:

Annars hade DIF matchen, de hade passningspelet, chanserna ändå, och framfölallt bollen.

Malmö slängde iväg sina bollr helt, nej nej, i måndags var Malmö bättre, aja så e fotbollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som tyckte dagens match var riktigt tråkig att koll på?

Höll på och somna i soffan av tråkighet, bollar hit, bollar dit. :lol:

Annars hade DIF matchen, de hade passningspelet, chanserna ändå, och framfölallt bollen.

Malmö slängde iväg sina bollr helt, nej nej, i måndags var Malmö bättre, aja så e fotbollen.

Ingen vacker fotbollsmatch direkt. Men det blir ju så när man vant sig vid Premier League och Serie A hela vintern, de är skillnad och det märker man tydligt. Hade matchen spelats under sommaren med en bättre plan och ett tydligare spel så hade det sett annorlunda ut, plus att man inte varit van vid Premier League tempot. Ledsen att säga det men jag tyckte Malmö sabbade matchen bra mycket, Djurgården är inget charmigt lag och jag tror Rolles taktik var att brunka så mycket som möjligt, han vet att den bästa taktiken att stoppa Djurgården är att ligga på hårt, hålla positioner och inte ha bollen för länge. Tempot och charmen blir då sämre, men även Djurgårdens sätt att spela fotboll. Därför kanske matchen ni hade senast var bättre från er sida också, för att ni spelade en annan sorts fotboll. Malmö bevisade att man var nöjda med kryss, och DIF bevisade att man fortfarande har problem med försvar som ligger lågt och inte anfaller i onödan.

Måste även säga att det var vidrigt nonchalant avslutning av DIF. Hade en fin press efter 1-1 men det kändes som att trodde för mycket på sig själva och därav bakade hem litegrann, kom aldrig tillbaka och sen blev man trötta. Vafam vill man inte visa mer för när det är slutminuter och man har chans på vinst? Våga tryck på, våga göra din gubbe. Var ingen jävla Jonson i alla lägen. Enrico var ju också ett bevis på att tempot drogs ner, killen är inte bra, och får fan inte skylla på planen för han har spelat på Råsunda.

Tifot var vackert. Vi levererar alltid snygga premiärtifon och precis som förra året tycker jag vi hade ett snyggare premiärtifo än Gnaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tex, text.

Tifot var vackert. Vi levererar alltid snygga premiärtifon och precis som förra året tycker jag vi hade ett snyggare premiärtifo än Gnaget.

Själv tycker jag matchen var underhållande faktiskt och då var det ändå djurgården jag kollade på. Spelmässigt så var djurgården värda 3poäng, men kan man inte utnyttja spelövertaget så blir det ingen seger.

Vet inte hur mycket det satsas på premiärtifon från erat håll, inte är det mycket till satsning från vårat iallafall så det är nog mycket möjligt att erat var finare, har ej sett hur det såg ut ännu. Det som vi lägger mest krut på i premiären är nog bussmottagningen faktiskt då den oftast är dyrare än tifot på premiärdagen, men men.

-------------

@Kiedis: Jo du ska iallafall inte bränna av din första inne på en arena haha, då kan du få en del sura miner på dig. Lätt som en plätt om du har ett gäng polare med dig, sen är det bara stå likt en ring så behöver ingen vid sidan om oroa sig för vad som komma skall. En riktigt kul grej är att kolla folks miner när det smäller haha, många som hoppar till. Däremot så rekommenderar jag inte att smälla några Cobras haha då de i stort sett klassas som bomber och blir du sedan tagen efter detta så skulle jag inte vilja vara i dina kläder :blink:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag matchen var underhållande faktiskt och då var det ändå djurgården jag kollade på. Spelmässigt så var djurgården värda 3poäng, men kan man inte utnyttja spelövertaget så blir det ingen seger.

Vet inte hur mycket det satsas på premiärtifon från erat håll, inte är det mycket till satsning från vårat iallafall så det är nog mycket möjligt att erat var finare, har ej sett hur det såg ut ännu. Det som vi lägger mest krut på i premiären är nog bussmottagningen faktiskt då den oftast är dyrare än tifot på premiärdagen, men men.

Ja, matchen var underhållande, men det kunde varit bra mycket mer välspelad faktiskt.

Jo det är nog i och för sig sant. Äsch, jag blir glad om vi har fina tifon på Stadion, ingenting annat. Men på både det tifot ni hade i år och Gnhiet ser ju jävligt påkostade ut fast med sämre resultat. Sånt gläder mig. Annars är jag inte så mycket för tifokultur egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket, dig kan man lita på :blink: tror dom brände av ett par såna i Norrköping, men här i Sthlm så lär dom ju plocka dom av mig långt innan man kommer till arenan, men ska banne mig försöka, frågan är ju bara vart man ska slänga dom där, dom såg ju ut att kunna döda ett djur eller nått.

Nej, frågan är bara vart i helvete man får tag på dem.. Sen så brukar man alltid hitta nåt tomt ställe smälla dom på!

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tifogruppens tifokort fungerar som säsongskort! Det betyder att jag köper ett säsongskort av en polare i tifogruppen vilket gör att jag har plåt imorgon!

Snart smäller det!

Edit1: Dagens TV-tips: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7333...amp;lpos=lasMer

Edit2: Gais borta update:

"Gais borta

Biljetterna är släppta och Gais har sålt 17 st bortasektion. Efter att man gått ut med en bojkott från supporterhåll har man sålt en biljett till. På tisdag kl 12 stoppar man försäljningen till bortasektionen. Det är då vi bestämmer hur många som skall åka ner och jobba med publikservicen."

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor