Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Kan inte vänta tills sommaren. Ljummen sommarkväll, solnedgång, käka någonting innan, beger sig i god tid till Östra, och redan utanför arenan hör man pulsen.. :rolleyes:

Hittade dessa på Stadium Södertälje. Nedsatt pris till 999:-, blev så äckligt sugen. Det är verkligen hög tid för ett par fotbollsskor igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte vänta tills sommaren. Ljummen sommarkväll, solnedgång, käka någonting innan, beger sig i god tid till Östra, och redan utanför arenan hör man pulsen.. :rolleyes:

Du vill till Östra Station? Sorry, åldergräns där. Visserligen kan du få spela bordshockey med bartendern om du har tur, har jag gjort ett antal gånger. Vinner man slipper man betala 5 kronor för toalettbesök. Så jag rekommenderar...

Kiedis klipp var rätt mesigt. Såhär ska det låta, och ingenting annat.

[youtube-old]n1-qkjEvpMc[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för skit, först använder de sveriges (eller ja ännu större) mest prestigefyllda match för en träningsmatch, vilket självklart förstör stämningen en del eftersom många från båda parter inte bryr sig om resultatet i morgondagens möte vilket man ALLTID bör göra både som gårade eller Gnagare oavsett vilket sammanhang.

Efter det så har jag betalat 100:- på skiten utan att ens fått en ända kod, vilket betyder att jag kommer få slösa 50:- till imorgon vid nästa försök då de inte verkar allt för pigga på att svara på mitt mail.

----

Hur som helst, MIRAN är tillbaka och enligt alla som är i Portugal är han hur pigg som helst på planen, underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för skit, först använder de sveriges (eller ja ännu större) mest prestigefyllda match för en träningsmatch, vilket självklart förstör stämningen en del eftersom många från båda parter inte bryr sig om resultatet i morgondagens möte vilket man ALLTID bör göra både som gårade eller Gnagare oavsett vilket sammanhang.

Efter det så har jag betalat 100:- på skiten utan att ens fått en ända kod, vilket betyder att jag kommer få slösa 50:- till imorgon vid nästa försök då de inte verkar allt för pigga på att svara på mitt mail.

----

Hur som helst, MIRAN är tillbaka och enligt alla som är i Portugal är han hur pigg som helst på planen, underbart.

Har du beställt matchen på DIF eller streamar aik också matchen?

Från ett hett derby till ett (för tillfälligt iaf) hetare derby, kanske ett av dom största i världen, Rom är redo, Italien är redo, världen är redo.

230px-SS_Lazio_989486_0.png vs 150px-AS_Roma_989486_1.png

Två lag som gått rätt upp och ner på sistone, Roma vann iofs en viktig fight mot Milan senast, men bägge har ändå rätt många oavgjorda matcher, och när dom vunnit så har det bara varit med uddamål, men när dom har förlorat så har det å andra sidan också bara varit med uddamål.

Mitt kära Lazio som för tillfälligt ligger på en hedrande (?) 11:e plats och Roma på 2:a, så mycket talar ju tyvärr för Roma, MEN dom har Europaspel och en match mot Manchester United att fokusera sig på också, vilket inte Lazio störs av så Roma kan nog rubbas.

Vilket fall som helst kommer det gå hett till, både på planen och utanför, tyvärr så blandar italienare ihop fotboll och politik vilket leder till stora sammandrabbningar, framförallt mellan dessa klubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två lag som gått rätt upp och ner på sistone, Roma vann iofs en viktig fight mot Milan senast, men bägge har ändå rätt många oavgjorda matcher, och när dom vunnit så har det bara varit med uddamål, men när dom har förlorat så har det å andra sidan också bara varit med uddamål.

Mitt kära Lazio som för tillfälligt ligger på en hedrande (?) 11:e plats och Roma på 2:a, så mycket talar ju tyvärr för Roma, MEN dom har Europaspel och en match mot Manchester United att fokusera sig på också, vilket inte Lazio störs av så Roma kan nog rubbas.

Vilket fall som helst kommer det gå hett till, både på planen och utanför, tyvärr så blandar italienare ihop fotboll och politik vilket leder till stora sammandrabbningar, framförallt mellan dessa klubbar.

Aaaaahh Il Derby Capitolino. Det är alltid klass.

Förra derbyt var ju så jävla underbart kommer jag ihåg. Roma vann med 3-2, men det var ju ett så vackert frisparksmål av Ledesma om inte jag minns helt fel, väldigt läckert derby hursomhelst. Man ska fan aldrig räkna bort Lazio i dom här derbyna har jag kommit på, antingen blir Roma lite darriga, eller så är det tvärtom. Märks ju framför allt eftersom Roma inte vunnit båda derbyna under säsongen sen 00-01.

Eftersom Inter även har svårt motstånd framför sig så finns det en bra chans för Roma att komma ikapp nu också. Men det ska mycket till, älska De Rossi! Heja Lazio.

Varför börjar matchen 21.15? Fan jag har ju skola imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behrami...vilken hjälte, Lazio spelade stundtals ut Roma, dom ville mer helt enkelt, riktigt skön seger.

Risken är stor att lagen möts i Italienska cupen nu också, härligt.

Har tänkt på en grej länge nu, dom där "bomberna" som man hör smälla under Serie-A matcher, mest när Roma och Lazio spelar, vad är det för några bomber?

Roma smällde av sånna när jag var i Rom också, både utanför och inne på arenan, passar bra in i inramningen av matchen.

Jag tror jag ska införa sånna när DIF spelar :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt på en grej länge nu, dom där "bomberna" som man hör smälla under Serie-A matcher, mest när Roma och Lazio spelar, vad är det för några bomber?

Roma smällde av sånna när jag var i Rom också, både utanför och inne på arenan, passar bra in i inramningen av matchen.

Jag tror jag ska införa sånna när DIF spelar :)

Kanske var otydlig när jag förklarade, men dom här menade jag, från 0:53 och till slutet så hör man "bomberna" flera gången och tydligt.

Dom lär ju vara så totalförbjudna i Sverige så det smäller om det :D , men om man vet vad det är för nått så kan man ju alltid kolla upp om det är förbjudet med sånt.

Som jag sa, passar bra in i inramningen av matchen, speciellt när man hörde dom i verkligheten.

[youtube-old]1Ds5LfMnDVU&NR=1[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske var otydlig när jag förklarade, men dom här menade jag, från 0:53 och till slutet så hör man "bomberna" flera gången och tydligt.

Dom lär ju vara så totalförbjudna i Sverige så det smäller om det :) , men om man vet vad det är för nått så kan man ju alltid kolla upp om det är förbjudet med sånt.

Som jag sa, passar bra in i inramningen av matchen, speciellt när man hörde dom i verkligheten.

Så du menar på fullaste allvar att du aldrig hört dessa i Sverige? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar på fullaste allvar att du aldrig hört dessa i Sverige? :D

Jag har hört några fjuttiga varianter ja, men dom som smälls av i Italien låter mycket högre.

När man hör dom i Sverige så brukar det vara i samband med organiserade fyrverkerier, dom som jag menar lär ju vara förbjudna i samma grad som bengaler, därav mer intressanta att använda sig av :)

Bra fotbollsdag idag förövrigt, Manchester United - Liverpool, Chelsea - Arsenal och Real Madrid - Valencia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört några fjuttiga varianter ja, men dom som smälls av i Italien låter mycket högre.

När man hör dom i Sverige så brukar det vara i samband med organiserade fyrverkerier, dom som jag menar lär ju vara förbjudna i samma grad som bengaler, därav mer intressanta att använda sig av :)

Bra fotbollsdag idag förövrigt, Manchester United - Liverpool, Chelsea - Arsenal och Real Madrid - Valencia.

Vet att dessa har varit använda vid flertalet bussmottagningar och jag tror inte årets blir ett undantag (pratar då givetvis om den årliga mottagning av AIKs spelarbuss inför premiären). Sedan har de även smälts ganska vilt i samband med AIK-dif, ifjol var senaste gången jag hörde dessa och det var höstderbyt mot dif.

Återkommer med lite mer information om dessa då det som du säger, finns olika versioner men av sammma slag, så du får ett ordentligt svar någon gång vilket du inte har fått ännu haha ;).

-----------------

Tråkigt att Arsenal förlorade men ändå en fröjd att se Drogba idag, Valencia var klockrena haha :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost men skärp er nu, bara några enstaka dagar kvar till PREMIÄR.

Läste en krönika nyss, givetvis var handlingen AIK men hittade en sak jag vill lyfta fram som itne handlar om AIK utan om fotboll i synnerhet.

Ett annat irritationsmoment är fenomenet med "fair play". Det vill säga när en spelare faller omkull och vrider sig i plågor och motståndaren känner sig nödlagd att spela ut bollen över sidlinjen för att få ett spelavbrott och läkarvård åt den "svårt skadade" spelaren som högst mirakulöst snart rest på sig.

Det här är INTE fotboll och jag hoppas innerligt att skiten försvinner. Visst kan man säga att domaren ska blåsa om någon ligger ner, men likt förbannat spelar alla ut bollen. STÅ UPP och spela fotboll, det är inte bara domarnas ansvar att få bort det här, för visst fan hänger det på spelarna också? det är ju inte domaren som ligger ner och grinar ena minuter för att minuten efter stå upp och springa som om ingenting hade hänt.

---------------------------------

Det här året känns stort som fan, som alltid men jag vet inte, jag har en helt annan feeling än ifjol. Nu har man lärt sig att en felfri försäsong INTE leder till guld utan till en sketen femteplats om man är AIK 2007. Som sagt, något känns annorulnda på ett jävligt bra sätt.

Kravet är givet: GULD! Vi är AIK och här handlar det om att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. Det är tre dagar kvar och dibel har fan inte varit här på månader och skrivit känns det som. Bajen är ju heta i media nu med målvaktstabbar och hot om böter av värdelöst företag. Skitkul alltihopa. Norrköping borta på söndag. Bara några få timmar kvar, helt jävla otroligt fantastiskt.

Håller med dig Halo angående de här jävla spela ut bollen tjafset. Fast det hela beror ju på vad det finns för regler. Jag vet att man ändrade det i England inför förra säsongen, att om en spelare ligger skadad så ska man ändå få spela vidare tills bollen är död, då får man springa in, eller vänta till spelaren i vanliga fall ställer sig upp igen. Däremot inte huvudskada, då ska domaren blåsa av på en gång och en spelare ska inte ens få in lägga bollen över sidlinjen. Jag vet inte om man har ändrat till såna regler här i Sverige än, om inte så hoppas jag att man gör det snarast. Har man gjort det så är det tamefan bara mesar i det här jävla landet (Anders Svensson), mesar som faller för publikens burop (Anders Svensson) och som bara vill visa upp sitt skickliga sportmanship och meshet (Anders Svensson) genom att iskallt lägga ut bollen och se extra bra ut bara för att han är så jävla sportslig (Anders Svensson).

Sen hatar jag även mesar som ligger kvar och åmar för att sedan ställa sig upp och må prima. Jag har spelat fotboll i 10 år fan och det har aldrig hänt att jag blivit tacklad så jag har fått ont för att sedan efter 2 sekunder må skitbra. Antingen blir man tacklad och har ont som fan, typ brytit armen eller nåt och kliver rakt av så är det inget mer med det. Eller så blir man tacklad men gör sig inte illa och kan sprinag vidare i alla fall. Jag mötte aldrig någon motståndare som höll på så heller. Men hursmohelst så hatar jag såna mesar. Jag vill ha mer Aki Riihilahti på planen.

Hur året kommer se ut nu vet jag fan inte. Många säger att DIF spelade över sin egen förmåga förra säsongen. Det är jag faktiskt inte beredd att hålla med om. Det är snarare så att det finns spelare som skulle kunna höja sig ytterligare ett snäpp i flera matcher. Men har vi en hyfsat skadebenägen trupp, att Toni och Mackan är lika bra som förra säsongen, att Daja är lika bra som förra säsongen och Quirino är lika bra som slutet av förra säsongen så kan det mycket väl bli guld, det krävs så lite. Resten av laget behöver inte höja sig tycker jag, det känns som att man vet redan innan vilken nivå dom kommer hålla, till och med Rajalakso och dom andra nyförvärven. Men vi kommer nog inte vara skadefria i år, och Daja har gjort dåliga säsongen förut, Quirino, vågar man tro på honom? Toni och Mackan börjar bli till åren. Sedan är våran trupp lite för tunn för att orka extra många matcher samt UEFA-cupen. Det kommer bli tufft, men allt mellan en sjunde och förstaplats tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man säga? Alla vet vad som gäller.

Vi har ju fått ett nät framför klacken på Söderstadion dessutom, känns inte helt rätt men är inte så jävla störande. Hålen är tillräckligt stora för att mynt ska flyga igenom men dödsvapnet plastmuggen kan vi iaf motverka!! :o

Förhoppningsvis sköter vi oss angående inkastade föremål och nätet tas ner till 2009. Den här säsongen känns jävligt het faktiskt. Många bra lag och supporterunioner med mera. Kan bli skitkul!

Hoppas nu att man får bärs till måndagen annars får man vill hitta ett annat berusningsmedel... Anti monopol, svff och gais.

Angående "fair play" är det löjligt. Så jävla ont gör det inte att få en liten spark på knät/smalbenet... Knappt att det gör ont att få en stämpling för fan? Nej, nåt måste göras åt de här irriterande spelavbrotten så att vi får se lite riktigt FAIR PLAY.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrade planer!

Farsan har fått tag på tre årskort till IFK, så jag kommer att kolla på IFK - Djurgården, vi syns på söndag Pimpen! :ermm:

Gtapimp och Dibel: Visst går det att få en tackling som gör ont för stunden, visserligen håller jag med er. Aldrig att det händer så ofta som det verkar när spelarna ligger och vrider sig i smärta för att sedan resa sig upp efter ett par sekunder och spela som om ingenting hänt. Men enligt er verkar det som det inte alls går att få en sådan smäll vilket jag mycket väl vet att det går. Men som sagt, inte på långa vägar lika ofta som spelarna vill få det till.

Dibel: Har du fått en stämpling av en skruvdobb någon gång? Det känns rätt bra kan jag lova. Beroende på vart man blir stämplad.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrade planer!

Farsan har fått tag på tre årskort till IFK, så jag kommer att kolla på IFK - Djurgården, vi syns på söndag Pimpen! :ermm:

Gtapimp och Dibel: Visst går det att få en tackling som gör ont för stunden, visserligen håller jag med er. Aldrig att det händer så ofta som det verkar när spelarna ligger och vrider sig i smärta för att sedan resa sig upp efter ett par sekunder och spela som om ingenting hänt. Men enligt er verkar det som det inte alls går att få en sådan smäll vilket jag mycket väl vet att det går. Men som sagt, inte på långa vägar lika ofta som spelarna vill få det till.

Dibel: Har du fått en stämpling av en skruvdobb någon gång? Det känns rätt bra kan jag lova. Beroende på vart man blir stämplad.

Skruvdobbar gör skit ont, speciellt vid knä regionen om de kommer o stämplar en.

MFF- IFK Göteborg på måndag @ Malmö Stadion, ska kanske ditt med några kompisar, planerna finns, får bara se hur de slutar, då alla snackar vi ska ditt etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor