Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hur gick det för dif då?

En behaglig 2-0 vinst. Inget skönspel, ingen komfortabel vinst eller någonting annat som bevisar hur riktigt fin anfallsfotboll ska se ut. Men man förväntade ju sig inte det heller. Men det fanns tre sköna punkter angående just matchen. Först Kuivasto, vilken mittback! Sedan Lance faktiskt. Sen Trimi Makolli, som är lika gammal som mig, som jag spelat mot många gånger och som har en vidrigt grym teknik och fick också poäng dåra. Samt att vi äntligen spöade BP!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har aldrig riktigt förstått det här. Okej, allsvenskan (och många lag i diverse serier i världen, ja) har en massa lag med regionalt förknippade namn.

Dessa lag bygger på spelare, spelare som utför det som sporten går ut på? Varför, om dessa spelare ibland byter mellan klubbar fram och tillbaka, kan man "hata" andra klubbar och "älska" vissa lag? Speciellt när man tänker på att klubbar köper in en jävla massa bra spelare?

Är det tränaren/ledningen man "älskar" eller "hatar"?

Är det helt enkelt fansen man "älskar" eller "hatar", och vad fan har det med sporten att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag har aldrig riktigt förstått det här. Okej, allsvenskan (och många lag i diverse serier i världen, ja) har en massa lag med regionalt förknippade namn.

Dessa lag bygger på spelare, spelare som utför det som sporten går ut på? Varför, om dessa spelare ibland byter mellan klubbar fram och tillbaka, kan man "hata" andra klubbar och "älska" vissa lag? Speciellt när man tänker på att klubbar köper in en jävla massa bra spelare?

Är det helt enkelt fansen man "älskar" eller "hatar", och vad fan har det med sporten att göra?

Man älskar klubben, för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart är det så att man kan älska en spelare i klubben, om spelaren själv har ett hjärta för klubben och gjort någonting bra för den så är det ju ganska självklart att man älskar honom. Fast likväl som man älskar vissa spelare, så kan man även hata spelare, alltså spelare som går till en klubb man hatar eller spelar endast för pengar (vilket tyvärr det flesta gör nuförtiden). Men det hela grundar sig på sitt älskande för föreningen.

EDIT: Ville bara påpeka att det högsta hönset i föreningen inte har någonting med sin kärlek för föreningen att göra. Skulle Djurgården bytta ledning så skulle jag självklart älska Djurgården lika mycket som innan. Skulle ledningen göra någonting dåligt för Djurgården så skulle jag hata honom.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske blir lika "het" hatkampanj som mota Chanko? :w000t:

Djurgårn, vilka är ni?

Chanko skiter vi eller jag fullständigt i, han var smart nog att inte gå ut med ett löfte om att komma tillbaka, men står man i sin sista match och säger till 15 000 fans att DIF är laget i hjärtat och ingen annan klubb är aktuell i Sverige så förtjänar man att bli hatat och om man dessutom går till ett annat innerstadslag så ska man bli ännu mer hatat.

Han kom till oss i vändingen i superettan så nu får han känna på hur det är att vara skit också.

Vi är bäst i stan.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, vänta nu... Fick lite information här om att Rami inte är klar... :w000t:

Oj, oj, oj. Nu har tydligen Hammarby och Fredriksstad bestämt sig, Rami går till Bajen... Eller, nu har tydligen Rami tackat nej... Shit, nu står det i norska tidningar att Rami är klar!1!1 Hur ska det här sluta???!!??

Nej men vad ska man säga? Hammarby har gjort säsongens tyngsta värvning! Hur man helt plötsligt fick tag i pengarna har jag faktiskt ingen aning om. Jag anser fortfarande att Dembo är en bättre målvakt än Rami, men att man har allsvenskans näst-bästa råder det inga tvivel om.Jag tycker lite synd om Rami som verkligen dalat i karrären, och det här kommer knappast gynna honom. Men han är ingen hora än så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Mja föreningen i sig, självklart något man älskar. Ser man djupare på det hela så skulle jag nog själv se föreningen, i mitt fal AIK som en kärna. Man känner att man är en del av något, du tilllsammans med alla andra bakom, framför och bredvid dig är något. Alla känner inte såhär, men jag gör det. Ledningen har ingenting med det att göra, de är bara där för att kärnan ska skötas ordentligt. Allt blir som en extra-familj i stort sett, och givetvis ska våran familj vara bättre än alla andras, av den anledningen att det här är vi, ingen annan, det är vår kärna, inte deras.

Många lag bygger sig från grunden också, platsen som du är född på.

Frågan du egentligen bör ställa dig är nog mera varför gillar människan sport?

Eftersom det inte bara är i fotboll hat och kärlek förekommer.

Varför sitta och häcka på jobbet/skolan hela dagarna? hur kul liv skulle det vara egentligen? här får man känna att man verkligen är en del av någonting, där tusentals andra har samma intresse. Ett ställe att dela glädje, hat, kärlek och aggressioner med varandra. Människan behöver få utlopp för allt det här, och skulle det nu inte ha varit inom sport eller fotboll, så kan jag nästan sätta mitt liv på att det skulle finnas inom något annat. Någonstans där folk får känna att de är en del av någonting och där man delar samma historia.

Du kan gå långt tillbaka i tiden och se samma likheter, här har du din plats, din borg, ja kalla det vad du vill, allting finns här, inom en ända liten förening.

Det är mäktigt, och passar jäkligt fint ihop :lol: .

-------------------------------------------------

Grattis bajen till en gammal BA-medlem OCH gårdare som målis. Ja, eller vart han nu hamnar.

Nyligen var det difs tur med lyckan att få in batan som både varit svart-gul sedan han föddes men helt plötsligt varit blårandig hela livet.

När fan är det vår tur? ska Jesper Jansson börja spela igen? Dock har vi ju lyckas få tillbaka Rickard Franzén i hockey-båset, inte så konstigt att det inte finns någon vilja i gubbarna när man åker iväg till nyköping med han bredvid sig, fan jag skulle släppa in hundra mål bara för att få honom att dra åt helvete.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja föreningen i sig, självklart något man älskar. Ser man djupare på det hela så skulle jag nog själv se föreningen, i mitt fal AIK som en kärna. Man känner att man är en del av något, du tilllsammans med alla andra bakom, framför och bredvid dig är något. Alla känner inte såhär, men jag gör det. Ledningen har ingenting med det att göra, de är bara där för att kärnan ska skötas ordentligt. Allt blir som en extra-familj i stort sett, och givetvis ska våran familj vara bättre än alla andras, av den anledningen att det här är vi, ingen annan, det är vår kärna, inte deras.

Många lag bygger sig från grunden också, platsen som du är född på.

Frågan du egentligen bör ställa dig är nog mera varför gillar människan sport?

Eftersom det inte bara är i fotboll hat och kärlek förekommer.

Varför sitta och häcka på jobbet/skolan hela dagarna? hur kul liv skulle det vara egentligen? här får man känna att man verkligen är en del av någonting, där tusentals andra har samma intresse. Ett ställe att dela glädje, hat, kärlek och aggressioner med varandra. Människan behöver få utlopp för allt det här, och skulle det nu inte ha varit inom sport eller fotboll, så kan jag nästan sätta mitt liv på att det skulle finnas inom något annat. Någonstans där folk får känna att de är en del av någonting och där man delar samma historia.

Du kan gå långt tillbaka i tiden och se samma likheter, här har du din plats, din borg, ja kalla det vad du vill, allting finns här, inom en ända liten förening.

Det är mäktigt, och passar jäkligt fint ihop :lol: .

Amen.

Men Halo jag tycker fan ni ska vara glada som slipper undan alla vidriga karaktärer som flyger runt mellan klubbarna och uttalar sig om vart deras hjärta sitter. Vi har Batan, som jag trodde var störst fan av Brasiliens landslag eller typ Juventus, för vad annars? Men tydligen så är han alltså svart-gul jävel som spelar i DIF, sån jävel slipper man gärna undan. Sen att han är kass som få gör knappast saken sämre. Men han sket i er, så jag kan inte hata honom. Bajen har ett kollektiv av horor som gillar och flytta runt och inte vet bättre, det är deras värvningspolicy, spelaren får inte veta smartare än klubben, och klubben är ju inte särskilt smart så det blir en ond cirkel.

Jag kan hålla med er om att ni har kommit ifrån det där rätt bra, skulle väl vara Sharbel Touma då, men han är för idiotisk för att ens ha något hjärta. Men även om vi har Batan, Bajen har Lollo eller Rami, så är det ingenting emot vad ni har och som jag ber till världens alla gudar att vi aldrig får. Dulle. Maken till stolpe.

Nu håller ju vi på att värva Bobbie Friberg Da Cruz och Tobias Grahn. Vafan är det frågan om? Bobbie som enligt mig är GAIS bästa spelare men som ändå måste gå för att tränaren hatar honom, trots att dom behöver vilken spelare som helst så klarar dom alltså inte av Bobbie. Välkommen till DIF. Tobias Grahn, kommentarer är verkligen överflödigt, men det är en jävla tönt som snor straffar och grejer, och som vanligt hatad av sina tränare. Välkommen till DIF. I och för sig är Siggi och Pålle inga kramgoa björnar, och ingen annan skulle få Tauer på träning varje dag, eller Quirino ens göra någonting bra. Så varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor