Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Haha han är go ju, jag undrar om han vet vad han egentligen snackar om eller om han läser innantill, verkar nästan så ibland. Skönt att han förstås oss som gillar det dock.

AIK Merchandise har mer än dubblat sina inkomster efter den nyöppnade AIK-shop, skönt arbete.

edit: skönt att Mutumba har beslutsångest, Gnaget eller Deportivo. Självklart vill jag att han stannar men det blir nog svårt.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte Oremo, och jag vill inte se honom i en DIF-tröja. Tvifan för honom, luktar hora på extremt långa vägar.

Annars är det tråkigt lite som händer, Oremo och Lance är det i Silly och arenafrågan är blahablaha. Nu är det verkligen off season.

Gillar Kiedis Rom-rapport. Mera sånt! Vafan åker folk inte ut och reser oftare för? Det är det som livar upp stämningen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Äsch nytt år, nu är vi lite glada åt Camp Swedens aka. Aftonhorans nya ramsa. Dock måste jag ändå fråga, vem har valt takten? och vem fan har valt tonerna? trodde inte det kunde bli mer tattigare än såhär. Rasister är de också.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/arti...ia&type=win

EDIT: Nej nu var jag taskig, kan ju inte lämna er med den där jävla "sången" på huvudet. Nu tar vi och lyssnar på lite sköna skottar istället.

http://youtube.com/watch?v=_JkQX_O4LIc

http://youtube.com/watch?v=m2zQmmMxIgY

http://youtube.com/watch?v=-h_GFy4EW9I

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch nytt år, nu är vi lite glada åt Camp Swedens aka. Aftonhorans nya ramsa. Dock måste jag ändå fråga, vem har valt takten? och vem fan har valt tonerna? trodde inte det kunde bli mer tattigare än såhär. Rasister är de också.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/arti...ia&type=win

Jag gråter.

Det där var fan värre än Pipp LÅngstrump på Sverige-Danmark. Åh, fyfan. Men samtidigt är det lite kul, han som var klackledare för svenska landslgaet, Thomas eller vafan han nu heter. Han är ju benhård DIF och köttar varenda jävla match. Han har ju skämt ut sig totalt på räcket på Sverigematcher, tycker jag är lite kul, trots att jag uppskattar honom. Men är man frisk i huvudet när man står och skriker horungar till folk som inte tar i tills det blir kräftröda så får man faktiskt vara värd käftsmällen.

Annnars skrattar jag högt åt Oremo. Lycka till med livet, snorunge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på Oremo?

Säsongen innan förra spelade han i samma lag som några av mina kompisar, otroligt hur han lyckats så bra så fort.

Som fotbollspelare gillar jag Oremo. Han känns lite Inzaghi och lite Ruud, fast han kanske inte har samma kyla, samma klipp och samma hunger. Men nästan. Eller nja, ganska långt ifrån, men ändå. Tycker det är starkt att hamna så högt upp i skytteligan som nykomling i ett lag som verkligen prioriterar anfallsfotboll. Och som sagt var, vilken utveckling.

Men killen har problem. Att man som junior och ett ändå ganska osäkert kort (jag menar, han har spelat en säsong, tänk hur hårt backarna kommer ligga på honom nu) kan gå och kräva högst lön i en förening som har landslagspelare på alla positioner (förutom målvakt då), att han prioriterar mysiga städer före en större chans till proffskontrakt och att han har en agent som inte kan stava till business, då ser jag själv mer problem än fördelar med den där snubben. Sen har han synts i media hela jävla tiden, han har gått ut sagt öppet att han inte trivs i städerna och bara igår läste jag i Expressen att "pengar inte är allt". Men vem var det som krävde högst lön? Jag har fått mig en uppfattning om att den här killen är dum i huvudet. Därför önskar jag som sagt honom ett lycka till med livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som fotbollspelare gillar jag Oremo. Han känns lite Inzaghi och lite Ruud, fast han kanske inte har samma kyla, samma klipp och samma hunger. Men nästan. Eller nja, ganska långt ifrån, men ändå. Tycker det är starkt att hamna så högt upp i skytteligan som nykomling i ett lag som verkligen prioriterar anfallsfotboll. Och som sagt var, vilken utveckling.

Men killen har problem. Att man som junior och ett ändå ganska osäkert kort (jag menar, han har spelat en säsong, tänk hur hårt backarna kommer ligga på honom nu) kan gå och kräva högst lön i en förening som har landslagspelare på alla positioner (förutom målvakt då), att han prioriterar mysiga städer före en större chans till proffskontrakt och att han har en agent som inte kan stava till business, då ser jag själv mer problem än fördelar med den där snubben. Sen har han synts i media hela jävla tiden, han har gått ut sagt öppet att han inte trivs i städerna och bara igår läste jag i Expressen att "pengar inte är allt". Men vem var det som krävde högst lön? Jag har fått mig en uppfattning om att den här killen är dum i huvudet. Därför önskar jag som sagt honom ett lycka till med livet.

Det ligger något i vad du säger. Säsongen före den senaste spelade båda bröderna Oremo i Bollnäs. Laget började säsongen riktigt bra, men under sommaruppehållet bröt de båda kontrakten efter bråk med ledningen. Bröderna hävdade att klubben hade lovat att ge dem jobb, när ledningen hävdade att man hade sagt att man skulle hjälpa dem att finna jobb (en ganska stor skillnad alltså). Hur som helst ville man i ledningen hjälpa dem med problemet, men de stack ändå.

- Nu är jag inte väldigt insatt, så jag ursäktar om jag skrivit något som inte helt stämmer...

Så beteendet känner jag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det försäsong! Grymt kul! Vi snackar framför allt silly och försäsongsmatcher. Sen en del märkliga kommentarer från andra lags fystränare. Ja, till exempel Janne Milan i Bajen som kallar DIF:s träningar för meningslösa. Mera sånt! Mera idioti oh kommentarer utan grunder. Bra!

Stadion 2008! Grymt kul och skönt frmaför allt. Nu har vi ju kommit på efterkälken när det gäller säsongskortsförsäljning men nu börjar även jag gräva djupt i plånboken.

Dembo förlänger. Nu kräver jag att han bli årets målvakt igen, plockar ytterligare tre frilägen av Henke och faktiskt bojkottar ett derby.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det ryktas att dif bojkottar sina egna årskort och att truppen käkat för mycket julmat, hur ligger det egentligen till?

Själv välkomnar man Jorge Anchén och går lite på hockey för att minska abstinensen för fotboll.

Edit: trött.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det ryktas att dif bojkottar sina egna årskort och att truppen käkat för mycket julmat, hur ligger det egentligen till?

Själv välkomnar man Jorge Anchén och går lite på hockey för att minska abstinensen för fotboll.

Edit: trött.

Bojkott av säsongskort har jag inte hört någonting om i alla fall. Var ju mycket snack om det förut med Råsunda och skit, men vi har sålt nästan exakt lika många som förra året vi den här perioden så det är väl på bana. Sen var det ju kanske 9 pers i truppen som hade glömt bort sin individuella träning över lovet, otroligt nog det spelare som även presterat sämst i DIF tröjan också, typ Tauer, Batan eller Sölvi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bojkott av säsongskort har jag inte hört någonting om i alla fall. Var ju mycket snack om det förut med Råsunda och skit, men vi har sålt nästan exakt lika många som förra året vi den här perioden så det är väl på bana. Sen var det ju kanske 9 pers i truppen som hade glömt bort sin individuella träning över lovet, otroligt nog det spelare som även presterat sämst i DIF tröjan också, typ Tauer, Batan eller Sölvi.

Tänkte väll det, tyckte siffran var lite väl låg. Var uppdaterad någon gång innan jul då endast 8 säsongskort var sålda vid den tidpunken, minns ej exakt datum.

Haha batan, vilket äckel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter vintern kommer våren

vi har längtat allihop

snön är borta

o sommarn e på väg

sången ekar bland betongen

flaggor vajjar överallt

solen lyser över Söderstadions gräs

Mitt i trängseln sjunger vi vår sång

med en o samma röst

vi e Bajen

det känns i våra bröst

Fucking lovely, nu längtar man till fotbollen! :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
BP på lördag, kl 13 på stadshagen.....känns väl lite si så där faktiskt, många spelare borta också, får se om jag orkar pallra mig upp och åka till Kungsholmen.

Är troligtvis där.

Tycker det ska bli snuskigt kul att det rullar igång nu i alla fall, riktigt roligt. Ser i och för sig inga problem med att spelare är borta när BP nästan har ännu större problem med att få ihop a-lagsfolk. Jag vill se gärna se vad den där Rajalakso går för!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor