Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Kommer bli svårt att ersätta honom, han har gjort ett grymt jobb i Djurgården och han är välkommen tillbaka när som helst.

Tänkt att Oremo går ner som mittfältare? eller kommer någon ur Enköpingsduon ta platsen?

Tycker själv att det är lite skönt att Arneng sticker. Jag vill se Sjölud och Aki tillsammans runt det där positionerna, sen har vi Komac och han tycker jag är ett piggare alternativ en Arneng, och sen så finns ju även Rajalakso och den där andra snubben. Nej, Arneng var det bästa alternativet som fick lämna.

Vi har en bra drös med fältare, alternativet är väl att man kanske flyttar ut Komac och flyttar ner Jonsson för han fick ju lira kant några gånger förra året. Visserligen är han inte särskilt vass på det, och jag hoppas verkligen inte det kommer behöva inträffa heller. Därför vill jag ha en ny ytterback så man kan flytta upp Lance eller göra sig av med Tauer. Sen kommer ju knappast Aki lira varje match.

Men ett anfall med Qurinio på kant, Oremo i mitten och Jonsson på andra är ju verkligen charmigt, fast då måste vi ju köra med tre mittfältare, och Daja, Aki och Komac är ju ett snuskigt fint alternativ. Nej nu ser det bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som såg EM-lottningen? Såg den inte, men fick reda på grupperna nu.

Sverige möter Grekland, Spanien och Ryssland. Jag är glad att vi slapp grupp C, men detta är en svår grupp i mina ögon.

Grekland och Ryssland är underskattade och Spanien är svåra. Om det ser ut som i VM 2006, så går vi inte vidare.

Dock hoppas jag att Zlatan och Elmander hittar det där samspelet de hade under Danmarks-matchen.

Annars så tror jag att vi kan gå vidare, men det blir svårt. Hur som helst, jag är nöjd med lottningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju 50/50 när det gällde grupp C och grupp D, vilken vi skulle hamna i alltså. Jag är fortfarande kluven över vad jag velat ha. Hade vi hamnat i grupp C så hade det ju självklart varit en dödskalle som omslagsbild i horbladet imorgon, och en skjuten viking eller någonting annat töntigt i expressen. En ny "Dödens grupp" hade det kallats. Frågan är bara om inte den gruppen kunde ha varit lite enklare att ta sig ur? Holland har inte imponerat anfallsmässigt under kvalet, och frågan är om Ruud van Nistelrooy skulle ha orkat, om Dirk Kuyt var i tillräcklig matchform. Eller om Klas-Jan Huntelaar verkligen är skicklig nog på en högre nivå. Vilka finns det mer? Van Persie är ju i och för sig aldrig kul. Frankrike ska man aldrig vara säker på vart man har, men detta är ett typiskt lag (precis som Italien) som skulle kunna ta det extra lugnt, få något dumt råd av tränaren att ge lite extra i slutspelet istället, och bara vara försiktig och inte ta några dumma varningar. Just sådana motståndare, som kanske inte har viljan att spela ut, kan gynna Sverige. Sen kan det ju också vara så att man gör helt tvärtom, och satsar allt, och då får vi det jobbigt. Men varken Italien, Holland eller Frankrike har imponerat i kvalet, och Frankrike var ju bara en liten nick från att missa slutspelet.

Spanien har ju bevisat att man är för bra för Sverige, om allting klaffar för dem. Det gäller att inte visa någon respekt (och inte spela med sidleds-Daniel i mitten) för att ha en chans, och är man i ett EM så måste man visa att man faktiskt ska kunna vinna en sådan match. Det gjorde knappast Sverige i Madrid, och det såg man ju klart och tydligt. Ryssland imponerade på mig som fan när man mötte England hemma, i och för sig så var det på sitt konstgräs och man hade sina 70 000 i ryggen. Men man får inte glömma bort att England hade gjort 1-0 i den matchen, men ryssarna kom tillbaka. Och som alla sagt här innan, man har Guus Hiddink, visionären. Grekland är det laget som vi ska plocka 3 poäng mot, så är det bara. Så 3 poäng mot grekerna i första matchen, kanske ett kryss mot Ryssland i andra och ett Spanien som redan är klart, ja då har vi en liten chans, fast då måste vi kryssa mot Spanien. Jag typ längtar.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem åker inte till peking?

Har också suttit och funderat på det. Premiärmatch, ett lyckligt jävla gäng som inte ska vara så jävla lyckliga längre, ett rätt klassiskt möte, nära, premiärmatch, vår! Alltså det finns ju flera punkter, hur kan man inte missa matchen?

Ungefär samma som Geflematchen som vi hade nu i slutet, det är nära, det gäller guldet, extremt viktig match, vi var i en grym form faktiskt, nära, Lars Ohly. Men jag åkte inte dit, jag åkte inte dit.

Avslutningsvis. Det finns idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp nu drar jag till Rom för att kolla in CL mellan Roma - Man U, så det så ^_^

Bilder kommer säkert komma när jag kommer hem.

OT: Kommer vara lite off tills helgen, min dator har gått ner sig helt och det går inte att göra något alls med den, knappt formatera om den, vette fan vad som hänt med den.

Men en ny dator ska köpas till helgen troligen, när lönen kommer, så....I`ll be back soon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nepp nu drar jag till Rom för att kolla in CL mellan Roma - Man U, så det så ^_^

Bilder kommer säkert komma när jag kommer hem.

OT: Kommer vara lite off tills helgen, min dator har gått ner sig helt och det går inte att göra något alls med den, knappt formatera om den, vette fan vad som hänt med den.

Men en ny dator ska köpas till helgen troligen, när lönen kommer, så....I`ll be back soon.

Lyxlirare där!

Dock lär du ju inte få se en match av det högsta av underhållningsvärde. Både lagen har abslout nada att spela för och Sir Alex hade plockat med sig ett lass med reserver. Sen kommer du som United supporter få gå därifrån med 0 poäng tyvärr, men skitsamma. Du kommer få uppleva en grym atmosfär. Hade trevligt jaaaaaoo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några dagar sent men nu har jag fixat en ny dator.

Rom var det....åkte 06:30 från Skavsta på onsdagsmorgonen och landade ca 9:30 i ett soligt och varmt Rom (ca 20 grader i solen) så vinterjackan åkte av rätt så fort.

Redan när vi gick ut från flygplatsen märkte vi att engelsmän inte var så välkomna i Italien denna dag, inom 10 min hade vi fått frågan "are you from Manchester?" ca 10 gånger.

Efter en stunds väntan på taxi så tröttnade vi och gick fram till en taxibil (som man absolut inte får göra där...men vi är svenskar så det stuntade vi i) såklart fick vi först frågan om vi kom från Manchester, No Sweden...då löste det sig, oss gillar dom tydligen.

Kom till hotellet, vid 11, checkade in och tog en snabb öl i baren, sen gick vi på sightseeing, besökte en bra pizzeria 9€ för en men det var det värt.

Gick runt i Rom ett par timmar, handla kläder, drack öl och kollade in kända byggnader som Colosseum osv.

Rom som stad tyckte jag faktiskt inte var så speciell, hade det inte vart för allt antikt så hade det vart som vilken jobbig storstad som helst, shopping var precis som i Stockholm, till och med vi har fler Armani-butiker än dom (för att ta ett exempel) Milano är tydligen staden man ska till om man är ute efter kläder, vad vet jag...man kanske behöver mer än en dag för att "andas in Rom" men nu var ju inte vi där på shoppingresa eller sightseeingtur utan fotboll, dessutom tar nog italienare priset i europa som det mest otrevliga folket, kanske träffa och pratade med 3 som var trevliga, var på en var halvsvensk, och dom tror ju att hela världen kan prata italienska och deras engelska är ju inte den bästa.

Vi gick tillbaks till hotelet och tog en powernap, att vara uppe 30 timmar i sträck tar på en.

Men klockan 18:30 bestämde vi oss för att ta oss ut till arenan som ligger en bra bit utanför stan och dessutom i Laziodelarna (inte oss emot eftersom vi alla har Lazio som italienskt lag).

Rom vart en helt annan stad på en matchkväll, vi tog bussen från hotelet till arenan, bara Romasupportrar överallt och eftersom vi såg ut som britter oavsett om vi vill eller inte så kände vi att folk glodde och inte ett ända Manchester-fan mötte vi.

När vi kom fram till arenen så väntade polisen på att sortera ut folk oss skickade dom in en klunga på ca 1000 pers...bara engelsmän som stod och sjöng och skrek, vi vart slussade över någon bro mot arenan där det stod ca 4 led med poliser med dragna K-pistar och plåtsköldar och bakom dom befanns sig Romas supportrar och skrek, vi såg våran sektion på en skylt och lyckades vika av, vilket vi nog inte skulle gjort, när vi tog fram biljetten kom det fram en snubbe och sa "you can`t go in here, is to dangerous for you here, go to the Manchestersektion" jaha tänkte vi, bättre det än att sitta med en massa italienare.

Klungan med engelsmän var en bit bort, och ut från buskarna kommer det ut ca 10 Romasupportrar, fuck tänkte vi...ska vi springa eller stå upp och slåss? dom kommer fram till oss och vi får dagens vanligaste fråga "are you from Manchester" säger han med lite allvarligare ton än dom andra som ställt frågan, "no sweden" säger vi, han blir tyst och sen säger han "ahhhh Zlatan....good player wrong team" sen säger han nått mer och önskar oss en trevlig vistelse i Rom sen går dom.

Efter en timme och 5 kontroller senare så står vi inne på Stadio Olimpico och där stod redan ca 1000 engelsmän som åkt från flygplatsen till arenen utan att ha vart i stan något, sjunger och är glada och det är ett grymt tryck hela tiden genom hela matchen.

Matchen i sig: Manchester började bra och tog ledningen välförtjänt, men släppte in Roma mer och mer i matchen och tillslut så ägde tyvärr Roma matchen, och 1-1 var faktiskt rättvist.

När matchen var slut så hade dom ställt upp med ett 30-40 tal bussar på led för att slussa ut oss från arenen och in till stan, polisen hade stängt av den största vägen genom stan så bussarna kunde komma fram, var väl lite mäktigt att vara med på den resan, hängde engelska flaggor genom fönstrena och vi väntade på att det skulle börja hagla flaskor och stenar men vi klarade oss hela vägen, kvällen slutade med ett par bärs och pizza på en pub mitt emot hotellet.

Resan var sjukt rolig och ballt att äntligen fått sett mitt engelska lag spela live, kommer garanterat att åka på sådana här resor igen.

ri54554p3kga.jpg

9rbw9ktu3acr.jpg

2w5jspv4yrkt.jpg

5c0qvcdo90fk.jpg

ebtq5jrbl3kp.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor