GTApimpfoolife Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Om sisådär en timme är Jose Mourinho inte arbetslös längre. Eller vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Höll på att få en chock när jag läste att Lee Baxter och Thomas Lagerlöf återvänder till AIK, då tänkte jag vad nu då? Men som tur var är jag läste jag vidare haha, Lee som målvaktstränare och Lagerlöf som assisterande och allt känns genast bra mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2007 Hahaha jag med faktiskt. Men Lee Baxter som målvakstränare? Det är ju som att värva gary Sunsgren som passningsdirigent... http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...lag/592452.html Nu har tönten gått ut och grinat i media igen. Skyller på sina tacos för att vinna komedipriset och lägger en känga till oss djurgårdsfans. Vilken liten fitta det där är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2007 Hahaha jag med faktiskt. Men Lee Baxter som målvakstränare? Det är ju som att värva gary Sunsgren som passningsdirigent... http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...lag/592452.html Nu har tönten gått ut och grinat i media igen. Skyller på sina tacos för att vinna komedipriset och lägger en känga till oss djurgårdsfans. Vilken liten fitta det där är. Sant faktiskt, vet dock inte vilken typ av grad han får som målvaktstränare, tror mer han ska finnas till för samtal målvakter emellan typ, lite som en kompis hahaha. Kul att han har fattat att han inte ska komma till sthlm och trivas iallafall, dock förstår jag fortfarande inte varför han skulle vara mest ovälkommen hos er difare, har han kanske fortfarande inte fattat att det är i HELA sthlmsområdet som han inte är välkommen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 (redigerad) Portugal, Danmark, Ungern, Albanien och Malta. Vad tror ni? Tror vi kan få svårt att knipa en första plats, men vidare till slutspel ska vi nog kunna ta oss. Kunde ju blivit mycket svårare grupper. Redigerad 25 november, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Ungern, Albanien och Malta är ju lag som vi bara ska slå vilken dag i veckan som helst. Danmark har vi spelat bra mot flera gånger och visat att vi kan slå dom, även om vi fick hjälp av idioten som sprang in på planen så spelade vi ut dom i första. Portugal kommer ju däremot bli svårt, motsvarigheten till Spanien i VM-kvalet, men vi borde kunna ta oss till VM tycker jag. Och England fick Kroatien igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Jag tycker vi ska våra nöjd med våran grupp. Hade ju kunnat vara lite lättare, men också grymt mycket värre. Det här tar vi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 Lätt lottning. Det enda hindret är väl Portugal. Danmark ska vi bara ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 (redigerad) Hade föredragit om det stog: -Grupp2- Grekland Sverige Schweiz Moldavien Lettland Luxemburg Men jag tror vi ska klara våran grupp. Redigerad 25 november, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Tror själv att vi kommer få skapliga problem att ta oss vidare från den gruppen. Portugal kommer vi inte ha en chans mot på bortaplan och hemma ska vi vara nöjda med ett kryss, det hela kommer sluta med att Portugal kommer vinna gruppen, så enkelt är det. Men man ska inte vara säker, mycket kan hända även på en sånhär kort tid. Danmark är snuskigt revanchsuget och det känns även som om dom kommer ha lite bättre spelare till nästa kval, fast då gäller det att dom får blomma ut ännu mer. Ungern är en tuff uppgift på bortaplan med enkel hemma. Albanien är precis som Ungern, man ska inte räkna med 3 pinnar när man åker ner dit. Malta är piss, men vi kan mycket väl kryssa därnere, men det ska mycket till. 7-1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Tror själv att vi kommer få skapliga problem att ta oss vidare från den gruppen. Portugal kommer vi inte ha en chans mot på bortaplan och hemma ska vi vara nöjda med ett kryss, det hela kommer sluta med att Portugal kommer vinna gruppen, så enkelt är det. Men man ska inte vara säker, mycket kan hända även på en sånhär kort tid. Danmark är snuskigt revanchsuget och det känns även som om dom kommer ha lite bättre spelare till nästa kval, fast då gäller det att dom får blomma ut ännu mer. Ungern är en tuff uppgift på bortaplan med enkel hemma. Albanien är precis som Ungern, man ska inte räkna med 3 pinnar när man åker ner dit. Malta är piss, men vi kan mycket väl kryssa därnere, men det ska mycket till. 7-1. Jag tror inte heller Sverige kommer få det lätt mot Portugal, men jag tror dock Portugal kan slarva mot de sämre lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Jag tror inte heller Sverige kommer få det lätt mot Portugal, men jag tror dock Portugal kan slarva mot de sämre lagen. Det är i och för sig sant och det är samtidigt lite typiskt Portugal. Men är det så att vi måste lita oss till att självaste Portugal ska gå och tappa poäng mot Albanien borta för att det ska gå bra för oss så kan vi lika gärna glömma VM. Det ska egentligen vara mindre chans för dom att göra det än till exempel för oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Råsunda, ALDRIG. Fan för alla som kan gå, men som inte gör det, ni kan deporteras till närmsta soptunna fort som fan. Råsunda? ALDRIG Detta är ett extremt viktigt meddelande till ALLA Djurgårdare. Vi är påväg emot Djurgårdens IF:s förintelse och det är ER förbannade plikt att stoppa det. - DIF kommer med största sannolikhet inte få dispens av SvFF som upprätthåller de regler som SEF (med Lunkan i spetsen) drivit igenom. - Staden kommer med största sannolikhet inte tillmötesgå de krav på plantäckning för ca 5-10mkr som krävs för att få tillstånd att spela på Stadion ett par år till. - Djurgården har erbjudit sig att teckna ett nytt avtal med Staden om 3-4 år om kraven tillgodoses. Staden förväntas tacka nej. - Beslut om dispens tas den 8e december från SvFF. Spelschemat spikas den 13e December. Då måste vi lämnat in vårt val av första och reservarena – båda måste vid detta tillfälle vara godkända för spel (eller ha kunnat visa upp planer att anpassas för spel inom en snar framtid). (Mer ingående information till samtliga aspekter i dessa beslut kommer) Så vad fan är kontentan då? Vi, de förtroendevalda, i DPA (DjurgårdsPublikensArenagrupp) och JK erfar att en lösning nu är så avlägsen att vi måste spela ut den sista trumf som finns för att vi skall slippa spela år 2008-2011 på Råsunda (det är verkligheten – flyttar vi nu, så flyttar vi endast till en ny arena i framtiden). Det sista trumf som vi har är den makt som vi supportrar besitter – makten att skapa negativ publicitet och i förlängningen opinion, det är sett språk som politikerna förstår. Vi har gjort det förut – situationen och ansvaret var nästan exakt det samma som senast när vi marscherade till Stadshuset och krävde mindre snack och mer handling – den enda skillanden var tidsramen. Nu har vi endast veckor, i värsta fall dagar. Då hade vi månader. Det är dags att göra vårt – nu måste vi agera. Under morgondagen kommer information ut för allmänheten på JK.nu och antagligen även alla andra supporterkontrollerade hemsidor – vi marscherar för vår rätt att spela fotboll i vår egen stad – på vår egen arena. Var? Samling i Kungsträdgården för vidare marsch till Stadshuset. När? Torsdag 6/12. Samling 16.30, avgång 17.00. Hur? Jävligt förbannade, men långt ifrån nedslagna. Mer info kommer. Som någon skrev – ”TIME TO RAISE HELL!”. Vi accepterar ALDRIG, NÅGONSIN igen att spela på Råsunda. Så är det bara. Kosta vad det kosta vill. /Djurgårdsfamiljen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Hoppas innerligt på en lyckad marsch från eran del, dels för att jag hatar svff och dels för att ni har ingenting i solna att göra, pack . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Det är tuffa tider för en del, för solna svart och solna blå Lycka till dock. 100% Anti SvFF! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Ska bli kul att demonstrera. Äkta Bajen! Nej men allvarligt. Finns ju inte så mycket att säga, det är helvete att Stockholms bästa inte får in kuken lika långt som de lite sämre. Men det finns inte så mycket vi kan göra åt, det skulle väl vara allmäna protester från de lite sämre lagen också, men då blir dom väl ännu gladare, dom jävlarna som bestämmer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2007 (redigerad) Rosenborg har inte mycket att säga till om på sin hemmaplan, några halvdanna chanser är allt. Chelsea leker med dom stundtals, 2-0 till Chelsea än så länge, dom lär få in minst två till. Redigerad 28 november, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Jasså samma dag som Arneng får en liten unge så sticker han till Aaaaalesund. Tråkigt, men faktiskt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Vore helt galet om håif fick möta Celtic i UEFA cupen. Vem fan är henke larsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2007 Jasså samma dag som Arneng får en liten unge så sticker han till Aaaaalesund. Tråkigt, men faktiskt bra. Kommer bli svårt att ersätta honom, han har gjort ett grymt jobb i Djurgården och han är välkommen tillbaka när som helst. Tänkt att Oremo går ner som mittfältare? eller kommer någon ur Enköpingsduon ta platsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts