Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Var det en huligan eller en vanlig supporter som dog

Då läser för mycket i tidningar... Med tanke på att han var närvarande vid platsen där två huligangrupper bråkade så är han enligt mig en misstänkt huligan. Sen kan det ju vara så att detta möte inte var planerat och att han bara tog den vägen påväg till matchen och råkade få en kula i nacken. Men det känns på något vis inte lika troligt. Men det ska egentligen inte spela någon roll om han är huligan eller vanlig supporter som du kallar det. Han kan fortfarande vara oskyldig...

Sen är det ju märkligt att poliser kan vara så dåliga så man skjuter varningskott på en bil, men det spelar ingen roll i det här laget. Killen var där, killen höll på ett fotbollslag, då är det också bevisat att han är en barbar (som Kappelin säger) och därför ställer man sig den frågan du ställde. Som sagt så läser du för mycket i tidningar.

Tråkigt att det alltid är fotbollen som ska bli stucken som en gris när sånt här kommer. Det var ju inte heller ett fotbollsfan som mördade den här gången heller. Det var en polis, och som jag förtstått det en sopig jävla polis. Men jag tar det igen, han höll inte öppet på ett fotbollslag, så vem bryr sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det var en huligan är det ju good riddance typ, ett svin mindre i världen. Om det var en vanlig supporter som inte haden åt med det att göra, RIP :unsure:

Skitsnack, så om det kom fram att din farsa var huligan, vipps han blev skjuten, men det gör ju inget för dig fö han var ju ingenting värd längre eftersom han var huligan? Värdelöst tänkande, huligan eller inte, håller på ett lag dolt eller inte, han var en människa för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsnack, så om det kom fram att din farsa var huligan, vipps han blev skjuten, men det gör ju inget för dig fö han var ju ingenting värd längre eftersom han var huligan? Värdelöst tänkande, huligan eller inte, håller på ett lag dolt eller inte, han var en människa för fan.

Huliganer är svin som förstör fotbollen, våld hör inte hemma i fotbollen. Världen är en bättre plats utan dom, då finns det iallafall lite mindre ondska när dom är borta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svara gärna på min fråga. Våld kanske inte hör hemma i fotbollen men det är inte bara deras "fel" att det händer just inom fotbollen. Media på senare tid skulle jag vilja säga. Efter bråk på krogen t.ex. så skriver tidningarna "AIK-supportrar slogs på korgen" bla.bla.bla.

Okej? vad har det för roll på ett vanligt krogslagsmål?

Jag har ingenting emot dem, det är deras intresse och här i Sverige har de ju faktiskt skött sig rejält på senaste tiden med att ta det lugnt inne på arena där fotbollen spelas, så att de förstör fotbollen är ibland lite överskattat, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok jag överdrev. Så länge dom inte slåss inne på arenan är det ok kanske.

Vadå ok? Världen ska ju vara en bättre plats? Du svarar precis emot sig själv. Du har två alternativ, be om ursäkt för ditt korkade uttalande eller bli stämplad (i alla fall av mig) som en idiot.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå ok? Världen ska ju vara en bättre plats? Du svarar precis emot sig själv. Du har två alternativ, be om ursäkt för ditt korkade uttalande eller bli stämplad (i alla fall av mig) som en idiot.

Så du tycker det är ok till exempel när aikaren stroma gais läktaren INNE på gamla ullevi? Dom förstör ju för alla andra då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker det är ok till exempel när aikaren stroma gais läktaren INNE på gamla ullevi? Dom förstör ju för alla andra då.

Förstår inte vart någonstans det har framkommit att jag skulle tycka sånt var ok. Men däremot framkommer det klart och tydligt att du tycker det är ok när man slåss utanför fotbollsarenan? Förstör inte odm för samhället då?. Men lite tidigare i tråden sa du att världen är en bättre plats utan dom, sen är det helt plötsligt ok tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killen som avled, avled väll ändå itne inne på arenan?

"Om det var en huligan är det ju good riddance typ, ett svin mindre i världen. Om det var en vanlig supporter som inte haden åt med det att göra, RIP"

"Ok jag överdrev. Så länge dom inte slåss inne på arenan är det ok kanske."

En annan sak är ju också att det är skillnad på huligan och huligan, nuförtiden är ju tillochmed Ultra Boys "huliganer" enligt bla. AB, tycker att ordet ligist borde skiljas från mängden. Människor som står för helt olika saker men som går under samma namn är fel.

--------------------------------

hur som hellst, skön värvning måste jag ändå säga, ska bli spännande att se om han är något att ha tillsammans med de nya från väsby som har varit grymma iallafall under sin tid i just väsby.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur som hellst, skön värvning måste jag ändå säga, ska bli spännande att se om han är något att ha tillsammans med de nya från väsby som har varit grymma iallafall under sin tid i just väsby.

Det är mer namn än fotbollspelare, men det ska hursmohelst bli mycket kul att se honom. Tyvärr för gnagets del så ser jag mer negativa sidor hos honom än positiva. Men cred till Aik för att man startat värvningskarusellen. Nu vill jag själv se mer än rykten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor