Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

det är kul att du totalt hoppar över resten av vad jag har skrivit och helt plötsligt glömt bort om det vi tidigare pratade om. Nej man gör ingenting för GT, man gör det för spelarna, för att man vet att det ger dom en extra kick likaså gäller publiken, det hjälper och är en tändvätska åt folk för att hålla igång. Vi vet att det ger böter, men ska man sluta för det och låta svff åter igen segra och stå där och få peta och bestämma minsta lilla jävla detalj inom fotbollen? ska några gubbar sitta där och bestämma ödet och för en del livet åt folk? så står vi där och kan inte göra ett skit dels för deras makt och för våran egna ekonomi.

Nu börjar vi komma in på den moderna fotbollen istället, som suger stenhårt med sittande mazarinätande publik och 20.000 omma stolar på en nationalarena tillsammans med swedbank, heja svff.

Jag tycker också att Svff är idioter men det kommer aldrig bli bättre om man bryter mot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också att Svff är idioter men det kommer aldrig bli bättre om man bryter mot reglerna.

Något måste ju göras, och eftersom vi inte har flera miljoner kronor att köpa oss lite makt för så är bryta mot reglerna det ända tänkbara sättet eftersom de ändå inte lyssnar på oss. Dessutom bryter vi reglerna på ett bra sätt, ingen har kommit till skada i våra led. Det är olagligt med bengaler, ändå sitter de och runkar till våra tifon efter sthlmsderbyn? någonting är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett jävla helvete rent ut sagt. Orka handsvett och sömnproblem i en vecka för de här timmarna som man nu har framför sig. Annars tror jag vi vinner ikväll hyfsat enkelt, problemet är inte bland oss, problemet finns cirka en och en halv mil härifrån på äckliga råtsunda där äckliga aik ska möta äckliga göteborg bland äckliga 20.000 människor som tittar på äcklig fotboll och äter äcklig mat. Där är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg er AIK

Själv hoppas jag inte att Aik lägger sig. För skulle vi vinna då skulle man inte vara lika stolt som man skulle vara innan, i och för sig snackar vi typ en mindre procent stolthet, men vad spelar det för roll? Tror starkt på att AIK kryssar ikväll, IFK kommer få det snuskigt svettigt utan Alexandersson och trots en djävulsk press så räcker det inte längre.

Djurgården kommer få det riktigt jobbigt borta mot Halmstad, ett Halmstad som vill ha en chans för spel i Europa nästa säsong kommer integ e sig och Djurgården kommer få jobba till sig en 1-0-vinst.

Detta är inget drömscenario, detta är ett faktum. Hoppas annars att Kiedis har det trevligt på tåget ner. Tjohej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0-1 och jag går från råsunda nöjd efter förlust. Dock tillhörde jag den skaran som ville sänka göteborg, få tyst på de asen för kvällen, iallafall efter 90 minuter då de inte alls var värda något guld. de var ju totalt värdelösa idag?

Jag kände tendenser till läggmatch vid inläggen i första halvlek, det fanns inte en AIK-spelare så långt ögat kunde nå i straffområdet och gång på gång kom vi fria på kanterna, var faktiskt lite humorisktiskt hur domaren också början blåste av valdemarin för offside när han sprang bakom backen och tog bollen långt därefter.

Jag går nöjd därifrån dels för att göteborg ligger före djurgården nu, men inte för att vi har hjälpt till, utan för att domaren har det, vi har ingenting med skiten att göra längre och vinner dif så är det inte vårat fel iallafall. Vi förlorade snyggt och med stil idag, det kändes som om det var 60% på planen och ändå spelade vi i stort sett ut göteborg, iallafall i första halvleken.

Vi är AIK, Hata resten.

(vann dessutom 2000:- på lången idag tack vare dif, malmö och göteborg, så jävla sjukt att vara iallafall lite glad över att 3 äckliga jävlar går och vinner)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Över mållinjen eller ej. Jag hoppas över hela min döda kropp att inför den sista omgången så kommer det vara en jävligt stor domarmiss som avgör hela skiten, för det första så skulle det vara så jävla typiskt så det är äckligt, och för det andra så avslutar det en mycket dålig domarsäsong med ett välförkänt slut.

Enligt en AIK-kompis så var tydligen AIK bättre än IFK och målet var tveksamt, så jag tror faktiskt inte AIK gick ut för läggmatch till 100%, inget Malmö borta 2002 eller nåt sånt. Men det är liksom en gåta att trots man är osäker så dömer man mål, för att det ska hända nåt i matchen? För att man vill ha en kamera i ansiktet? För att man är allmänt dum i huvet? Någonstans åt det hållet tänkte den där linjedomaren igår, det svär jag på.

Våran insats igår var storartad, krampaktig nervositet blandad med en ren jävla slitvilja fällde avgörandet. Vinsten var låååååångt ifrån rättvis, men som vilken annan match som helst så är vi helt enkelt starkare än våra motståndare, därför glömmer man snabbt bort vilka farliga chanser de hade. Jonssons pass fram till Quirino är årets passning, eller Sjölunds lilla klack fram till Enrica som assisterade 2-0 målet. Nej, det är helt enkelt underbart. Och jämför man vi och Göteborg, så är vi faktiskt bättre än det pisslaget, 2-1 hemma och 1-1 och stabilt spel borta och ubåten är sänkt. Vi, trots Allsvenskans tråkigaste fotboll, förtjänar helt enkelt guldet.

Den där jävla Magnus Arvidsson eller vad han nu heter får gärna lägga skorna på hyllan inför nästa säsong. Han är livsfarlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem sent inatt från Halmstad, körde bil ner, så själva resan var väl inte så jävla rolig för min del eftersom det var jag som körde hela tiden.

När vi kom ner så vart det roligt, jävligt många Djurgårdare som hade tagit sig ner snett och satt på diverse pubar runt om i halmstad, vart man än var så hörde man djurgårdssånger och då var ändå klockan bara 15:00.

Själva matchen var bra, grabbarna gjorde det kom för att göra och det var en grym kämparinsats, fattar dock inte varför Sjölund och Arneng skulle envisas med sin variant på hörnor, dom slarvade bort 3-4 hörnor med sin variant.

Men som sagt dom kom och gjorde det dom skulle, och oavsett om Göteborg kommer vinna guld på ett mål som inte var mål så är jag jävligt stolt över DIF anno 2007, vem hade trott på guldchans i början av säsongen så som dom spelade då?

Kan förövrigt sätta en slant på att Quirino kommer vinna skytteligan nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej GTA, menade inte att de gick in med den inställningen, men det kändes ändå så när det där lilla "sista" skulle göras, då kändes det precis som "åh nej, jag kan inte göra mål och bli syndabock för så många". speciellt kändes det så i arnefjords inlägg, då han inte fick till ett enda trotts att han var ren 9/10 inlägg.

Däremot tror jag inte Quirino vinner skytteligan nästa år, tror han försvinner i mitten och inte hinner, sen kommer Oremo och gör en flopp i dif om han går dit för alla tror han är så jävla grym men jag tycker inte han är något mer än en bra anfallare i lilla gefle där ändå ingen annan kan glänsa. Däremot tror jag tyvär att någon difare vinner skytteligan eller någon från halmstad, jag har det bara på känn.

Nåväl, "nästa år, då jävlar"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem sent inatt från Halmstad, körde bil ner, så själva resan var väl inte så jävla rolig för min del eftersom det var jag som körde hela tiden.

När vi kom ner så vart det roligt, jävligt många Djurgårdare som hade tagit sig ner snett och satt på diverse pubar runt om i halmstad, vart man än var så hörde man djurgårdssånger och då var ändå klockan bara 15:00.

Själva matchen var bra, grabbarna gjorde det kom för att göra och det var en grym kämparinsats, fattar dock inte varför Sjölund och Arneng skulle envisas med sin variant på hörnor, dom slarvade bort 3-4 hörnor med sin variant.

Men som sagt dom kom och gjorde det dom skulle, och oavsett om Göteborg kommer vinna guld på ett mål som inte var mål så är jag jävligt stolt över DIF anno 2007, vem hade trott på guldchans i början av säsongen så som dom spelade då?

Kan förövrigt sätta en slant på att Quirino kommer vinna skytteligan nästa år.

Verkade som att det var rätt bra drag när jag lyssnade på TV:en, bra för att vara Halmstad också, trycket brukar ju försvinna i tomma intet och man brukar istället höra typ Halmstad klapp klapp klapp med tanke på vart idioterna sätter kameran, men inte igår. Det jag vill komma till är att det var märkligt att det lät så pass sämre i andra, fast det kanske var på grund av nervositeten för jag själv tror jag inte sa ett ord under hela andra halvlek.

Skitsamma. Förstod inte helle grejen med hörnorna, man ser ju klart och tydligt om vad Djurgården använder sig av för taktik när 4 eller 5 gubbar står vid halvmånen för att sen springa in när bollen kommer. Detta är en enkel hörntaktik som kan ställa många försvarare om man ställer upp med få. Problemet är ju bara att bollen alltid dimper ner vid första stolpen, ingen spelare hinner dit, och ingen är så pass stark på huvudet så att man skulle kuna skarva den vidare eller in i mål.

Halo. Då var det ungefär så som vi hade det förra säsongen. Alla såg tydligt hur solklar straffen var, men ingen visade med det största kroppspråket hur sugen man var på att slå den. Annars tror jag mycket väl att Quirinio kan vinan nästa år. Chanserna är kanske inte så stora på att han kommer hålla samma nivå som nu på slutet, men gör han det så vinner han definitivt, jag menar 8 mål på typ 4 starter.

FAN, nu är det fotboll.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar liksom inte hur TV6 och idioterna där bestämmer riktigt. Rangers mot Barcelona, ingen prestige alls, två lag som inte är i ett behov av vinst eller något liknande. Är det en slags kompensation till alla Barcelonafans som missade sitt lag i helgen? Nej, skamligt. Själv hade jag föredragit Stuttgart mot Lyon, två lag som måste vinna, prestige till 100% plus två svenskar på planen. Men OK.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar liksom inte hur TV6 och idioterna där bestämmer riktigt. Rangers mot Barcelona, ingen prestige alls, två lag som inte är i ett behov av vinst eller något liknande. Är det en slags kompensation till alla Barcelonafans som missade sitt lag i helgen? Nej, skamligt. Själv hade jag föredragit Stuttgart mot Lyon, två lag som måste vinna, prestige till 100% plus två svenskar på planen. Men OK.

Om man ska se ur spelets syn, var Man Utd Vs Dynamo en rikitgt rolig match att kolla, bra fotboll, totalt blev det ca 30 skott på matchen (!!!), men nu är det så att Barca drar in reklam pengar, då alla, Barca, ohh Ronaldinho.

Is all about tha money, tha money man!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Dock var det en fröjd för ögat att se ca. 50.000 galna skottar som skriker som om det vore guld när flinarn missar en frispark.

så publikmässigt är jag inte missnöjd med valet, men man får ändå aldrig se några konkreta bilder på läktare och dylikt istället får man se ronaldinho... jag vet itne vad ni tycker men, visst fankänns det som att han är ett avslutat kapitel redan nu?

Sen är det alltid lätt att välja vilken match som var bäst i efterhand tommy killer men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Dock var det en fröjd för ögat att se ca. 50.000 galna skottar som skriker som om det vore guld när flinarn missar en frispark.

så publikmässigt är jag inte missnöjd med valet, men man får ändå aldrig se några konkreta bilder på läktare och dylikt istället får man se ronaldinho... jag vet itne vad ni tycker men, visst fankänns det som att han är ett avslutat kapitel redan nu?

Sen är det alltid lätt att välja vilken match som var bäst i efterhand tommy killer men men.

Självklart är det lätt, men om man såg på före matchen, Dynamo var piskade att vinna, det gör att Man Utd kan uttnytja det genom att det blev ytor, sedan var matchen en rena dröm för fotbollsfansen, som Roma Vs Man Utd.

Hoppas man får just se nån sådan tippad match, ett lah piskad att vinna, andra ett starkt bra lag som redan är kvalificeeade, skulle va bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker annars att stämningen igår var lite konstig. Inte för att det lät illa när det lät som mest, det lät snarare fantastiskt, men det lät inte särskilt ofta, och i just såna här matcher brukar brittiska lag vara bra på att sjunga oftare och högre.

Boken om Ronaldinho är troligtvis på det sista kapitlet. Han kan säkert göra en till grym säsong i någon fotbollströja (troligtvis inte Barca). Men jag tror aldrig han kommer bli en lika stor spelare som han har varit, folk har börjat inse att Ronaldinho inte är lika vass längre, och fortsätter han som han gör denna säsong så kommer han definitivt lämna inför nästa. Ronaldinho kommer då få fokus igen, men kommer inte prestera förrän på länge. Frågan är bara vilket lag som är dumt nog att lämna in några miljoner för mycket på honom, och frågan är om Ronaldinho har lust plus ork att ta sig tillbaka. Detta kan vara det sista kapitlet på en bok jag aldrig riktigt gillat.

Vilken fin avslutning det blev.

tommy killer: Smaken är som baken, jag själv tycker inte att det är så charmigt att följa ett ukrainskt lag då jag aldrig följer deras liga. Så det spelar liksom ingen roll om man möter United. Tycker jag själv personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor