Kiedis Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Välkommen till Swedbank Arena Vad illa, skulle jag sitta i styrelsen för aik så skulle jag se till att hitta en annan arena. Har rätt många polare som håller på aik, dom och deras aikpolare har inte mycket gott och säga om arenabygget och flytten. Nu är bil och biljett fixat till Halmstad, blir en sneresa den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Tycker själv det här med Swedbank Arena är rätt tragiskt, gläds inte av det direkt. För det första så är det ju ett så pinsamt jävla namn så jag kräks bollar. Sen lider jag faktiskt lite med Aik, Råsunda är så mycket Aik för mig så det är äckligt, och jag tror gnagare tänker samma sak, men numera är det alltså Swedbank som gäller. Måste faktiskt kännas jobbigt. Men man ska vara glad över att det i alla fall händer saker. Och jag ska vara glad över att jag äntligen får en anledning till att byta bank, DanskeBank nästa? SEB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Jag ska absolut byta bank, aldrig att jag väljer swedbank efter det här. Känns så jävla "oGnaget" så det finns inte, okej om Åbro hade gått in med pengar "Åbro Arena" inte snyggt men ändå något som är lite AIK. Swedbank har fan ingenting med AIK att göra inte de 20.000 tomma stolarna heller. Fy fan för den moderna fotbollen. Varför ska 4-5 mazarinätare som kommer besöka "Råsunda" 3-4 gånger om året få bestämma ödet och skämma ut så många andra som brinner för Borgen precis som för alla andra lag. Det är ren skandal, pengar är verkligen skit när det gäller sport, ren skit, finns ingenting positivt med det som jag kan komma på. Ännu pinsammare är ju att det redan finns en plats som heter likadant, vad i helvete tänker de med? AIK + Modo = sant? Nu kommer min tatuering definitivt bli av som jag funderat på länge, Råsunda kommer bli ett minne blott och en plats jag aldrig kommer glömma, fuck svff och dess makt, fuck pengar och dess makt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 "...nästan tvåtusen år efter det att en man hade blivit fastspikad vid ett träd för att han antytt hur trevligt det vore om alla kunde vara lite snälla mot varann som omväxling..." Makes sense, huh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...ticle1021185.ab Styrelsen verkar ha samma inställning som alla andra aikare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...ticle1021185.ab Styrelsen verkar ha samma inställning som alla andra aikare. Och tur är väll det. En inställning som inte bara AIKare bör ha. http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...kan/582967.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Och tur är väll det. En inställning som inte bara AIKare bör ha. http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...kan/582967.html Det där kunde man ju gissa sig till egentligen, bajen kommer nog gå åt samma öde dom också. Fast för en tid sedan så stod det att EMA skulle vara med och finansiera DIFs nya arena, och "EMA Arena" eller "EMA Stadium" skulle iaf jag kunna leva med. Men om en bank eller en matvarukedja som tex COOP skulle gå in och döpa arenan så skulle det kännas lite si så där faktiskt, så jag känner faktiskt för er aikare som kanske får stå ut med "Swedbank Arena" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Ska ner och se IFK Göteborg mot Trelleborg. Förmodligen vinner Göteborg hela skiten då. Fest fest! Vihihihi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 (redigerad) Skulle inte direkt bli förvånad om Swedbank köpte namnet till våran arena också. Men just nu kvittar det vad Djurgårdens arena kommer att heta, jag vill hitta mark till den först, sen kan dom sitta och slipa på namnen hur mycket dom vill. EDIT: Phoenix Coyotes har ju ett jävligt tufft namn, Jobing.com Arena. Det är ju hett alternativ. Redigerad 17 oktober, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2007 (redigerad) Men det är inte sant ?! Han tar ut Anders Svensson igen. Varför? Redigerad 17 oktober, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Att gå genom stenregn, ölburkar och glåpord åtföljd av polis i finaste kravalluniform till och från Södra läktaren, likt svarta till high school i amerikanska södern på 60-talet, är inget revligt heller för en fredlig människa som jag som inte går igång ett skit på Hata-ramsor och adrenalin. Jag har varit på samtliga Allsvenska arenor och sett mitt IFK Göteborg. Ingenstans är stämningen så hotfull och obekväm för bortasupportrar som på Råsunda. Haha Göteborg säger jag bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Men det är inte sant ?! Han tar ut Anders Svensson igen. Varför? Vad skulle han gjort istället då? Jag anser inte att det var rätt att spela Anders Svensson, faktiskt bryr jag mig inte det, vill bara att du ska komma med ett vettigt argument istället för att gnälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Vad skulle han gjort istället då? Jag anser inte att det var rätt att spela Anders Svensson, faktiskt bryr jag mig inte det, vill bara att du ska komma med ett vettigt argument istället för att gnälla. Satt Kim Källström där, men nu lämnade ju Fredrik Ljungberg plats åt Kim, men det var helt osäkert före match. Kim är bättre, har bättre skott och bättre spelöversikt. Han passar även bättre i den spelmodell som Lagerbäck försöker få fram. Enligt mig är det fel att sätta Svensson där. Visst är han bra, men enligt mig ska Kim ta hans plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Att gå genom stenregn, ölburkar och glåpord åtföljd av polis i finaste kravalluniform till och från Södra läktaren, likt svarta till high school i amerikanska södern på 60-talet, är inget revligt heller för en fredlig människa som jag som inte går igång ett skit på Hata-ramsor och adrenalin. Jag har varit på samtliga Allsvenska arenor och sett mitt IFK Göteborg. Ingenstans är stämningen så hotfull och obekväm för bortasupportrar som på Råsunda. Haha Göteborg säger jag bara. Öh det är väl AIK man ska skratta åt? Det är dom som har såna idiot "supportrar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Öh det är väl AIK man ska skratta åt? Det är dom som har såna idiot "supportrar". Haha du har då aldrig varit utanför Råsunda. Han beskriver det som om det vore nått jävla inbördeskrig att besöka Råsunda. Faktum är att det blivit brutalt mycket lugnare nu än vad det har varit. "idiotsupportrar", nja håller inte riktigt med dig där, många AIKare har nog bra mycket mer känsla för fotboll och dess kultur än vad du har. Och skulle det nu vara idiotsupportrar så bör man skratta åt göteborg ändå, eftersom de tydligen låter dessa personer vinna och få som dom vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Haha du har då aldrig varit utanför Råsunda. Han beskriver det som om det vore nått jävla inbördeskrig att besöka Råsunda. Faktum är att det blivit brutalt mycket lugnare nu än vad det har varit. "idiotsupportrar", nja håller inte riktigt med dig där, många AIKare har nog bra mycket mer känsla för fotboll och dess kultur än vad du har. Och skulle det nu vara idiotsupportrar så bör man skratta åt göteborg ändå, eftersom de tydligen låter dessa personer vinna och få som dom vill. Gör man så att sin egna klubb får böter och skämmer ut sig är man ingen riktigt supporter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Gör man så att sin egna klubb får böter och skämmer ut sig är man ingen riktigt supporter. Man är alltså ingen supporter om man lägger ner all fri tid i världen åt AIK och varenda litet sparöre för att komma iväg när det inte spelas fotboll i stockholm? Jag personligen har brännt inne på Råsunda och det är ingenting jag skämms över. Vi har våra rättigheter när vi trottsallt ändå betalar våra spelares löner och gör vårt för att lyfta fram respektive få bort spelare och ledning. Precis som i de flesta stora klubbar i Sverige och utomlands så är det vi som är klubben i sin helhet. Snor en sak från scenen som jag ändå passar bra in här: "Det här är vårat liv, vårat engagemang, vår klubb, våran kärlek, vår fiende, vårat hat. Spelare och ledare kommer och går men vi supportrar kommer alltid att bestå." När man lägger ner så oerhört mycket tid och pengar på något man älskar så är man fan också värd att visa sina aggressioner och även visa när något är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 (redigerad) Man är alltså ingen supporter om man lägger ner all fri tid i världen åt AIK och varenda litet sparöre för att komma iväg när det inte spelas fotboll i stockholm? Jag personligen har brännt inne på Råsunda och det är ingenting jag skämms över. Vi har våra rättigheter när vi trottsallt ändå betalar våra spelares löner och gör vårt för att lyfta fram respektive få bort spelare och ledning. Precis som i de flesta stora klubbar i Sverige och utomlands så är det vi som är klubben i sin helhet. Snor en sak från scenen som jag ändå passar bra in här: "Det här är vårat liv, vårat engagemang, vår klubb, våran kärlek, vår fiende, vårat hat. Spelare och ledare kommer och går men vi supportrar kommer alltid att bestå." När man lägger ner så oerhört mycket tid och pengar på något man älskar så är man fan också värd att visa sina aggressioner och även visa när något är fel. Så länge det är förbjudet med bengaler och sånt så borde man inte bränna. Det ger ju klubben böter. Fast det viktigaste för vissa är kanske att kunna ta bilder på det och lägga upp på GT? Redigerad 18 oktober, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Så länge det är förbjudet med bengaler och sånt så borde man inte bränna. Det ger ju klubben böter. Fast det viktigaste för vissa är kanske att kunna ta bilder på det och lägga upp på GT? det är kul att du totalt hoppar över resten av vad jag har skrivit och helt plötsligt glömt bort om det vi tidigare pratade om. Nej man gör ingenting för GT, man gör det för spelarna, för att man vet att det ger dom en extra kick likaså gäller publiken, det hjälper och är en tändvätska åt folk för att hålla igång. Vi vet att det ger böter, men ska man sluta för det och låta svff åter igen segra och stå där och få peta och bestämma minsta lilla jävla detalj inom fotbollen? ska några gubbar sitta där och bestämma ödet och för en del livet åt folk? så står vi där och kan inte göra ett skit dels för deras makt och för våran egna ekonomi. Nu börjar vi komma in på den moderna fotbollen istället, som suger stenhårt med sittande mazarinätande publik och 20.000 omma stolar på en nationalarena tillsammans med swedbank, heja svff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2007 Fel Halo, man gör allt för gt dif torskar mot hbk, aik klarar kryss mot gbg och kalmar ror hem det hela iochmed aiks läggmatch i sista omgången Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts