Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Halo: Håller delvis med om dte är med peppningen. Den biten försvann riktigt ordentligt efter att Söderberg tackade för sig, och nu vet inte jag vad som händer innan match och så vidare, men inte fan hade jag blivit peppad om det är den Lagerbäck som man får se under intervjuer, som peppar spelare under match. Men anledningen till att jag delvis håller med är för att andra lag inte heller verkar särskilt peppade. Danmark jobbade ju inte brallorna av sig igår direkt, och dom har även en jobbigare situation att spela för just nu.

Jojo, men jag bryr mig inte om hur andra landslag är faktiskt, jag vill se ett Sverige som är taggade till 100% varje gång mans er dom på planen. När en spelare tar på sig landslagströjan så är det fan en plikt att verkligen ge allt för chansen man har fått, tyvär så gör Lars precis tvärtom, han sätter in t.ex. svensson som spelar lika kasst varje gång, klart som fan han inte ger 100% när han ändå får spela.

Men ska vi ge 75% bara för att alla andra landslag gör det? nja, vi skulle tjäna enormt på att verkligen kriga. In med ungt blod i landslaget som verkligen vill göra mycket istället.

Kolla bara på Montenegro, dom gick in i matchen och gav sig fan på att vinna, de var inte alls långt ifrån, på pappret ska ju Sverige vinna (vilket dom också gjorde) men jag gillade inte det jag såg, det jag däremot gillade, var Montenegros kämparanda.

Kriga för fan, och där måste Lars hjälpa till genom att själv visa att man måste ge 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jojo, men jag bryr mig inte om hur andra landslag är faktiskt, jag vill se ett Sverige som är taggade till 100% varje gång mans er dom på planen. När en spelare tar på sig landslagströjan så är det fan en plikt att verkligen ge allt för chansen man har fått, tyvär så gör Lars precis tvärtom, han sätter in t.ex. svensson som spelar lika kasst varje gång, klart som fan han inte ger 100% när han ändå får spela.

Men ska vi ge 75% bara för att alla andra landslag gör det? nja, vi skulle tjäna enormt på att verkligen kriga. In med ungt blod i landslaget som verkligen vill göra mycket istället.

Kolla bara på Montenegro, dom gick in i matchen och gav sig fan på att vinna, de var inte alls långt ifrån, på pappret ska ju Sverige vinna (vilket dom också gjorde) men jag gillade inte det jag såg, det jag däremot gillade, var Montenegros kämparanda.

Kriga för fan, och där måste Lars hjälpa till genom att själv visa att man måste ge 100%.

Kan inget annat än att hålla med till punkt och pricka. Just energi och vilja är så pass lätt att införa i en match, det är bara att alla tänker samma sak och ska ge fan för att vinna matchen, det märkliga är ju att det finns vissa som inte alls tänker så. Men är inte detta lite typiskt i landslag? Spelare är tillräckligt nöjda bara för att man fått på sig landslagsdressen, sen hur det går är ju inte lika viktigt, det är ju som att dom känner pengar precis. Nu vet inte jag om man resonerar så men det är inte helt omöjligt tyvärr. Sen angående Montenegro så var det ju redan snack om innan att Sverige är det klart starkare laget och att man inte behöver ge fullt krut, och det gjorde man inte heller, och Montenegro, underdogs som inte har någonting att förlora och en bragd att vinna, visar ju självklart vafan dom vill. Tråkiga är ju bara att vissa spelare i Sverige tänker så, och det är i och för sig inte bara spelare, gäller ju även våra idiotiska tränare.

Hörde förresten på radion att Lasse Lagerbäck hade sagt innan matchen att varför ska Zlatan spela för? Han tog ju ut sig så pass mycket i Danmark-matchen. Ren idioti, och ibland förstår man faktiskt varför de stackars spelarna inte kämpar.

dibel: Ser den där sammanslagningen som extremt positiv. Saker och ting måste hända i Göteborg, och går man inte på matcherna, så behöver man inte sitta och synda över den anrika historian. Vi lever i nuet, äckliga göteborgare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snackas ju om att häcken,öis och gais ska slås ihop till en klubb. ILLA!

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=191717

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.83...n-kan-ga-samman

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle773765.ab

http://www.fotbollskanalen.se/574698.html

Gegen den modernen Fußball

Redigerad av dangerboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får gärna fortsätta på ämnet som jag försökt starta en diskussion i, istället för att bara slänga upp massa länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, men jag vill inte.

Eller läsa 2 posts uppåt där någon redan uppmärksammat detta.

Jag själv tycker egentligen inte om idén, tänk er om t.ex. 50 år, dif, bajen och AIK är värdelösa och drar ingen publik, istället drar BP mängder av publik, så får de för sig att lägga ihop våra klubbar. Haha nej fy fan, lider med de som har själar i någon av dessa 3 klubbar.

EDIT: Fan vad andra språk kan få mig på gott humör ibland.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Presskonferens nu...

Hoppas verkligen inte för fotbollens och själens del att de slås ihop, inte för att jag tror det men iallafall. Tänk Wimbledon, tänk Austria Wien och tänk i viss mån Man U... Sen kan man även dra paralleller med FCK som egentligen är B 1903 men som slogs ihop med KB av någon anledning...

Halo, fuck LSK de snor ju bara sånger från oss :shifty: Skön bild med MDMF 2pinnen dock. :wub:

Jag hatar Milton Keynes Don och Red Bull! Länge leve AFC Wimbledon och Austria Wien!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo, fuck LSK de snor ju bara sånger från oss :shifty: Skön bild med MDMF 2pinnen dock. :wub:

Ja den moderna "fotballen", me like.

Hur som hellst, fuck simon bank roland nilsson, han älskar tydligen det här förslaget, IDIOTLAND.

Varför finns dessa människor? ska 3 pers få bestämma ödet för resten?

Fan, in med en mördare, skjut eller försvinn. De kan starta ett nytt lag om de så gärna

vill vara i toppen.

Dröm scenariot OM de slår ihop är att de åker ner i superettan direkt, HAHA.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo hoppas de åker ner i ettan om det nu blir så att de blir ett lag.

Dock så måste jag försvara Simon Bank?! Han älskar väl idén för att den är så dålig att "vår" sida kan använda den som argument? Han anser väl att han äntligen fått ett lag som är "modern fotboll" och visar hur dåligt det är; inga riktiga supportrar, inga SM-tecken m.m.?

Eller har jag tolkat det fel? Döm här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle775964.ab

Anti Patrik Bergström Fan-Club!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag!

Fyfan...furktansvärt av ledningarna i de tre klubbarna att ens snacka om en sammanslagning.

som någon sa, vi snackar alltså om 130 års stolhet och tradition som slängs åt helvete. folket som går på matcherna är ju inte där för att se fotboll, utan för att se sina lag!

Money Makes the world go round...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=369061

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo hoppas de åker ner i ettan om det nu blir så att de blir ett lag.

Dock så måste jag försvara Simon Bank?! Han älskar väl idén för att den är så dålig att "vår" sida kan använda den som argument? Han anser väl att han äntligen fått ett lag som är "modern fotboll" och visar hur dåligt det är; inga riktiga supportrar, inga SM-tecken m.m.?

Eller har jag tolkat det fel? Döm här http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle775964.ab

Anti Patrik Bergström Fan-Club!

Oj haha, använde mig av helt fel namn, hade inte ens läst den där artikeln som kanske var den första riktigt bra från simon?), snubben jag menade var roland nilsson, som jag trodde hade hjärta i gais. Wrong wrong av mig och det ska inte stå simon bank i mitt förra inlägg, editerar det med en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt trevlig match. Solna Aik hade allting första 20, och än en gång trodde jag man skulle vinna, och vilket självförtroende man visade upp i början. Men nåde mig vad Halmstad kämpade sig in i matchen, äckligt imponerande, och han Arvidsson. Grejen är ju att Halmstad får kontroll på Dulee och Khari och jag tycker faktiskt inte någon i AIKs backlinje var riktigt bra, skulle väl vara Tamandi, men annars ingen riktigt. Tycker varken Nils Eric eller Arnefjord har särskilt bra bollkänsla, och Aik gynnar sig själva som har Arnefjord avstängd mot oss. Visserligen skulle han inte åkt ut, men i stora hela så hängde ett rött kort på någon AIK-spelare under hela andra.

Detta gynnar oss in i helvete, och vid vinst imorgon så är derbyt inte alls lika avgörande som det pratats om, känns riktigt bra att vi faktiskt har råd att torska derbyt nu. Men som sagt tidigare, en match i taget nu.

Bra att GAIS kryssa mot Kalmar också, riktigt jävla bra.

Ynka 7600 igår. Ska själv inte uttrycka mig allt för mycket, men det var verkligen en dålig siffra.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läskigt viktig match ikväll, helt klart dne viktigaste på säsongen än så länge... Vid vinst ikväll och vi har det här försprånget som är så äckligt viktigt. Det betyder att vi har råd att torska mot gnaget och ändå ha saker och ting i egna händer. Men vi har haft problem tidigare med brunkargängen och Trelleborg måste vinna eller i alla fall kryssa för sin existens. Jan Tauer, Andrej Komac, Mattias Jonson, Aki Riihilahti och Markus Johannesson riskerar avstägning, 4 av de 5 spelarna vill jag se från start i derbyt och blir bara en varnad så kommer jag seriöst ta livet av mig. Eller nåt. Men man får definitivt inte ställa upp med någon som helst b-uppställning, det är en dum chansning, och jag vill helst inte se 4-3-3 heller trots att det fungerade senast.

Nu blir det Stadion, tjohej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ynka 7600 igår. Ska själv inte uttrycka mig allt för mycket, men det var verkligen en dålig siffra.

Mjo var riktigt tomt på folk på sittplats samt mittemot våran ståplats.

----------

För övrigt så var själva resan den ballaste resan den här säsongen helt klart.

Vi körde ner i en jävligt mental buss, bara 18+ förförsta gången på jävligt länge,

och ett jävla skönt go i hela bussen.

----------

Matchen går ju att diskutera, vet faktiskt inte om jag ska vara nöjd eller inte, för halmstad spelade riktigt taktiskt bra mot oss,

och trotts det lyckades vi iallafall få med en poäng hem.

Dock klantigt att släppa taget om matchen när man faktiskt helt hade den i sina egna händer i början.

Men men 1p är bättre än 0p, och nu blir derbyt ännu mer avgörande än vad jag trodde, då jag tror dif tar 3p idag.

"I WANNA GO HOME, I WANNA GO HOOOME, THIS IS THE WORST TRIP, I´VE EVER BEEN ON"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7600 är inte bra... Fattar inte varför alla stannar hemma när vi fortfarande har häng på toppen?

dif-tff 1-1 inför lite mindre än 10k. Perfekt.

1 Djurgården 21 10 6 5 30-20 36

2 Elfsborg 21 9 8 4 34-23 35

3 AIK 21 10 5 6 29-23 35

4 IFK Göteborg 21 9 7 5 36-23 34

5 Kalmar FF 21 10 3 8 31-29 33

6 Halmstad 21 9 6 6 30-28 33

7 Malmö FF 21 8 7 6 25-19 31

8 Hammarby 21 9 3 9 29-24 30

Krossa Brage!

Edit:

Värt att notera att Hammarby har 9-3-9 i statistik. Alla vinster har varit i Stockholmsregionen, 7 på Söderstadion, 1 på råsunda och 1 på stadion. Vi har Elfsborg (som tillsammans med Halmstad är de enda som tagit poäng, dessutom 3, på Söderstadion i år) och Göteborg borta härnäst. Sen tar vi emot håif innan vi drar ner till skåne för bortamatch mot trelleborg. Sen är det guldfest hemma mot gais! Kanske.

Vi har dock vunnit borta i UEFA Cupen så vi har solklart möjligheten till 3 poäng både i bårhus och gothia! ACAB!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo var riktigt tomt på folk på sittplats samt mittemot våran ståplats.

Dah, förlåt, menade självklart Bajenmatchen.

Snyggt taktiskt genomförd match av Trelleborg idag. 10 man i eget straffområde då och då på våra hörnor, då kan ju vem som helst fatta att det var tokdefensiv i den absolut högsta graden som gällde. Sen att man gick upp på en snabb kontring och gjorde mål gjorde i alla fall inte mig paff, Mensah är förresten en extremt jobbig fotbollspelare. Djurgården var abslout inte dåliga, man gjorde i princip allt för att komma igenom, antingen var det passningar förbi, löpningraider på kanterna eller tjångabollar från Tauer, och man gjorde det stundtals riktigt bra, 19 avslut säger en del. Men det var rätt klent i straffområdet och Jones gjorde inte någon lycklig. Samtidigt som Trelleborg hade väldigt mycket flyt med benskyddsstudsar och tåswptsar så hade vi oflyt i ribbträffar och annat, men det var främst felpassen från mittlåset samt ineffektiviteten i avsluten som var det jobbiga. Positiva var att avstägningarna är nere på noll, Lance var grym och att Dahlberg visade sig extremt mycket klokare än vad Jones var.

Nu sprack en väldigt stor del av våra guldchanser och jag tror faktiskt inte vi vinner över AIK. Det är helt klart mörkare, men Siggi verkade nöjd efteråt, det känns som att vi kommer stå som sergrare där ändå i slutändan. Jag vet dock inte varför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor