dibel Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Haha lätt! Live like an ultra die like an ultra! Landskamp idag. Jag antar att A svensson och N alexandersson starta istället för KK och Kennedy... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 KK och Shaaban bänkas. Annars är det som vanligt. --- Mitt tips: 2-1 till Sverige. Har laddat upp med chips & dip samt Cola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Inget att se om inte Kennedy spelar tbh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Filip och Fredrik är ibland mina idoler, och Lars tråkmåns lagerbäck är som vanligt lika tråkigt och grå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 0-0 Ett ganska godkänt resultat ändå. Vi hade många, fina lägen men fick aldrig riktigt till det. Zlatan gjorde en suverän match. Det är så här vi vill se honom. Det är så här han ska vara. Det här är Zlatan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Lars Lagerbäck och domaren höll samma nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Var det inte så att Sverige skulle köra över Danmark?? Iaf, en bra match (såg tyvärr bara 2:a då jag har tonvis med läxor), Zlatan var riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Jaja, helt okej insats av Zlynan iaf. Han hade ju några chanser, något borde gått in Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Kennedy kung. SAY OOA KENNEDY SAY OOA KENNEDY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Kennedy kung. SAY OOA KENNEDY SAY OOA KENNEDY! Jo han var faktiskt bra. En vecka kvar till halmstad away. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Charmigt det här med Kalmarmatchen sista omgången. Hoppas Kalmar vinner resterande matcher och är stor guldkandidat och helt plötsligt så vill folket se den avgörande matchen. Vafan ska man göra då? Det är helt klart prio nummer ett att ge hemmalaget fördel av biljetter, och det ska fan inte spela någon roll om 3000 mentala skinheads åker ner, det är väl fortfarande hemmalaget som ska ha fördelen? 16 hemmamatcher, gratis-straffar, extrabiljetter, Bodström. Ja. Listan kan göras lång. Trevligt av Sverige igår också. Ut med Micke Nilsson, ut med ANders, ut med Alexandersson och borta med hela jävla landslagsledningen. Så är jag nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Vad har egentligen landslagsledningen gjort för fel? Jag kan inte tänka mig någon annan som skulle utföra jobbet mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Du gtapimp du såg väl att micke nilsson är bra på att avvakta? Han står där och sen springer motståndaren förbi honom! Kung Avvakta kallar jag honom... Ge mig ett H, ge mig ett I, ge mig ett V, vad blir det?! HIVHIVHIVHIVHIVHIV! Ut med packet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Charmigt det här med Kalmarmatchen sista omgången. Hoppas Kalmar vinner resterande matcher och är stor guldkandidat och helt plötsligt så vill folket se den avgörande matchen. Vafan ska man göra då? Det är helt klart prio nummer ett att ge hemmalaget fördel av biljetter, och det ska fan inte spela någon roll om 3000 mentala skinheads åker ner, det är väl fortfarande hemmalaget som ska ha fördelen? 16 hemmamatcher, gratis-straffar, extrabiljetter, Bodström. Ja. Listan kan göras lång. Haha, jag har varit i samma tankebanor, det här är bland det sjukaste jag har varit med om. Jag trodde det skulle bli en liknelse av västerås borta 2005, då 10.000 gnagare tog sig friheten att köpa biljetter på alla möjliga sektioner och 99% av arenan. Nu ser det ut som att vi får dom rätt ner i fickan istället. Självklart klagar jag inte då det är mig det gynnar denna gång (har dock redan biljett så jag behöver ändå inte oroa mig), MEN detta är bara ännu ett bevis på hur låg allsvenskan som liga är och hur konstiga människor kan vara. För det här borde egentligen inte gå enligt mig, men nu är det som det är. ------------------------ Nu florerar det 'även rykten om att Gnagare ska köpa biljetter till "buren" på södra i derbyt, storhetsvansinne ftw, men det kommer aldrig att gå igenom haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Vad har egentligen landslagsledningen gjort för fel? Jag kan inte tänka mig någon annan som skulle utföra jobbet mycket bättre. Jag tycker i alla fall att det är tjänstefel att spela en målvakt som varit skadad i mer än en månad, inte stått en match på ett bra tag, behöver inte kolla upp hur länge, men jag vet att det är mer än två månade sen sist. Det är inte att gambla och att visa att man har stake, det är gå ut och göra ett ordentligt tjänstefel. Tror Isaksson själv vart lika paff som jag när han fick höra att han skulle stå. Micke Nilsson kan jag förstå varför vi har på planen, det finns liksom inte så många andra att välja bland. Men själv skulle jag mycket hellre se till exempel Concha på ytterbacken, när det är en spelare som vågar gå upp i anfall och ta för sig, eller varför inte Sebastian Larsson? En spelare som även kan skjuta. Alexandersson är bara grå, visserligen gör han aldrig bort sig, och det må vara smart att spela en spelare med mycket rutin i en sån här match. Men till Liechtensteinmatchen vill jag se en hungrig, ung, framtidsspelare spela på den platsen, annars blir det svårt när Alexandersson väl slutar med fotbollen. Ja, jag vill se Kennedy. Anders Svensson har varit ljumskskadad ett bra tag, han har inte matchrutin och det är exakt lika dumt att spela han på planen som Isaksson. Nu gick detta hem visserligen. Men tänk såhär, hade vi inte haft Zlatan eller Elmander med idag, alltså hade en varit skadad. Ja, då hade vi inte haft mycket att bjuda på. Zlatan kan inte göra allting själv, och man såg klart och tydligt igår att någon backup från Svensson inte var att räkna med. Därför in med Kimpa nästa, mer folk upp i anfallen, mer folk som tar för sig. Nu är ju Zlatan avstäng nästa match också, givet att Kimpa ska spela. Det är just därför jag vill se lite ändringar inför nästa match. Sen att hela ledningen ska bort, det är ju inte ens värt att diskutera. Sen att Micke Nilsson, som dibel säger, inte kan göra en klockren brytning, det kan ju vem som helst inte undgå att missa. Han väntar in spelaren, håller sig undan från boll, spelare går för inlägg, Nilsson bryter, och bollen studsar ut till hörna. Detta händer när han vinner bollen. När han inte vinner bollen så bara motståndaren förbi eller enkelt spelar sig runt. Under anfall så är det inte värt att kommentera honom, han är inte ens där. Halo: Märkligt att du håller med mig när detta inte diskuterats allt för mycket. Jag själv tycker detta är helt sjukt, men man måste också enkelt medge att man absolut inte är förvånad. Sen angående hetsen till derbyt så är jag mest stum. Har införskaffat mig biljetter till alla resterande hemmamatcher nu, men inte till derbyt. nej, nu ska man ta en match i taget, om en vecka är det Trelleborg, och när 90 minuter av den matchen blivit spelade, då kan man börja koncentrera sig på derbyt. Roligt också att om DIF nu spöar Trelleborg vilket inte är helt omöjligt, eftersom Trelleborg är Trelleborg, och att Aik torskar borta mot Halmstad, vilket inte heller är helt omöjligt, men man borde ta det. Så kan man undra sig om hetsen till derbyt då är lika stort. Är fan tveksam till det. Kan bli kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Halo: Märkligt att du håller med mig när detta inte diskuterats allt för mycket. Jag själv tycker detta är helt sjukt, men man måste också enkelt medge att man absolut inte är förvånad. Sen angående hetsen till derbyt så är jag mest stum. Har införskaffat mig biljetter till alla resterande hemmamatcher nu, men inte till derbyt. nej, nu ska man ta en match i taget, om en vecka är det Trelleborg, och när 90 minuter av den matchen blivit spelade, då kan man börja koncentrera sig på derbyt. Roligt också att om DIF nu spöar Trelleborg vilket inte är helt omöjligt, eftersom Trelleborg är Trelleborg, och att Aik torskar borta mot Halmstad, vilket inte heller är helt omöjligt, men man borde ta det. Så kan man undra sig om hetsen till derbyt då är lika stort. Är fan tveksam till det. Kan bli kul. Får vi det scenariot så tror jag inte hetsen komemr vara lika stor dagarna innan, men när väl dagen är här då vet jag många magar som kommer vara lite annorlunda i några timmar. Men det är precis som du säger, en match i taget, själva matchen AIK-dif har jag inte ens funderat på, det enda jag har i skallen är halmstad borta som ska bli sjukt kul. I derbyväg så är jag bara fascinerad över hur snabbt dessa biljetter gått åt i ett land som Sverige. Grejen att jag håller med dig är att jag då itne tänker att 1."AIK får fler biljetter än kalmar" Jag tänker 2."Ett bortalag får fler biljetter än ett hemmalag". Tänker jag på det första så skrattar jag bara, tänker jag på tvåan så gråter jag blod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Varför inte diskutera när du så gärna vill ha bort dem? Kom med några argument istället för att hoppa över det. Jag håller dock med dig på många punkter (bl.a. angående Svensson, Alexandersson etc.), men jag tycker fortfarande att ledningen gör ett bra jobb. Att Isaksson blev "paff" måste du väl ändå skriva som ett skämt, självklart har de snackat igenom allt och kommit fram till beslutet tillsammans med Isaksson. Jag säger inte att landslagsledningen är skitbra och ej bör bytas ut, men jag menar på att ingen annan skulle göra ett mycket bättre jobb. Det är precis som du själv säger, Sverige har inte så många spelare att välja på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Har en sak att säga om landslaget, jag vill se mer pepp från lagerbäck. Det känns som att knappt någon i landslaget vill gå in och kämpa för 100% i matcherna, det känns hetsfattigt som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Nu är snart helvetesveckan över! Derbytorsk+att jag slänger iväg 100kr och busskort (värde ~500?) på måndagen sen nu i helgen så blir jag sjuk och kan inte göra något kul samtidigt som det är landslagsuppehåll vilket gör att det inte sänds några matcher på tv... Sen idag torskar jag fucking 230 kr på poker... Ilskan är total och jag ska skrika ut det på lördag samt söndag! Det är jag som är fattigman! Knulla lik! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Varför inte diskutera när du så gärna vill ha bort dem? Kom med några argument istället för att hoppa över det. Jag håller dock med dig på många punkter (bl.a. angående Svensson, Alexandersson etc.), men jag tycker fortfarande att ledningen gör ett bra jobb. Att Isaksson blev "paff" måste du väl ändå skriva som ett skämt, självklart har de snackat igenom allt och kommit fram till beslutet tillsammans med Isaksson. Jag säger inte att landslagsledningen är skitbra och ej bör bytas ut, men jag menar på att ingen annan skulle göra ett mycket bättre jobb. Det är precis som du själv säger, Sverige har inte så många spelare att välja på. Det är en rätt simpel anledning om varför jag vill se dom försvinna och jag tog inte med det för jag trodde inte det behövdes när jag skrivit mer än 10 rader om det. Inte nog med att Lagerbäck och Roland är två fruktansvärt torra torrdockor, man är även ledande i den hemåtbackande försvarsfotbollen vilket i och för sig är gynnsamt, men ack så tråkigt. Nu kräver inte jag något vackert skönspel från det svenska landslaget är jag går på matcher. Men jag kräver andra saker och dom har jag redan reagerat på. Sen står jag kvar om att Isaksson säkerligen blev paff. Rami har inte gjort en dålig match i landslagtröjan och enligt mig så är han nästan lika bra som Isaksson, det var tack vare bänkandet i Djurgården samt att han inte hade en liten sejour i Juventus som är grunden till att han tyvärr spelar i ett sämre fotbollslag i en sämre liga. Men när det kommer till kritan så är det fruktansvärt dumt att inte spela honom, en matchotränad Isaksson är ett fegt alternativ, och får Rami fortsätta nöta bänk, så är chansen inte större att han väl lyckas när han kommer få chansen. Han behöver det också, och det är tråkigt att man inte utnyttjar honom. Paff kanske är ett starkt ord, men matchotränad, tillbaka från skada och en minst lika bra målvakt som reserv så räknar man väl inte med att få spela. Speciellt inte när man själv inte får lira i klubblaget, vars målvakt inte ens är uttagen till den danska truppen. Halo: Håller delvis med om dte är med peppningen. Den biten försvann riktigt ordentligt efter att Söderberg tackade för sig, och nu vet inte jag vad som händer innan match och så vidare, men inte fan hade jag blivit peppad om det är den Lagerbäck som man får se under intervjuer, som peppar spelare under match. Men anledningen till att jag delvis håller med är för att andra lag inte heller verkar särskilt peppade. Danmark jobbade ju inte brallorna av sig igår direkt, och dom har även en jobbigare situation att spela för just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts