Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Han som hade huvudrollen är ju han som gör rösten till Kent Paul i VC och SA :rolleyes:

Whatever

Det är även han som startat dokumentärerna "The Real Football Factories", riktigt grymma.

För övrigt värdelöst att IFK att slänga in en p15 när allt har funkat kanon matcherna innan, varför ändra ett vinnande koncept? aja jag bryr mig inte, jag tackar bara IFK för att vara så klantiga.

Nu bär det av till en seg och lång skoldag som alltid dessa derbydagar, NU KÖR VI!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh jävla piss. Skön bränning iallafall, knulla lik! ^_^

Haha när jag skulle kasta min konfetti så tog jag fel ficka och slängde två 100 lappar och mitt SL-kort. 100 kr återfanns. :lol:

BAJEN E DOM BÄSTA!

Hahaha, ni bajare är generösa :D Tack för kortet, och vinsten. :)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom kan jag tillägga att supporterpolisen är vidrig.

Känns tyvär som att vi måste svälja stoltheten och införa PA system (brr...) på derbyna... Att samhället är påväg utför vet väl alla men att folket inte ens kan sjunga i motgång är ju riktigt vidrigt!

Nåja, always look on the bright side of life!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävla dag för mig och mina boys haha. Inte fan kunde man få gå fritt från puben till Råsunda inte utan att varenda jävel ska visiteras, och klart som fan de plockar in en utav oss, anledningen var att han hade en fickkniv, en liten fickkniv som sitter på nyckelringen, fy fan säger jag bara, det var ju mitt på gatan. Sedan greps några för ett såkallat "våldsamt upplopp" när vi blev irriterade över att tiden gick och det blev allt närmre till matchstart, och väl här försvann massvis med rök och pyro tyvär.

Det enda pyro vi lyckades få igång var några sketna rökbomber, måste ha varit billigt skit för de tog fan i mig eld i dom hela tiden och tillslut orkade ingen ens försöka få rök av skiten utan det brann istället, det blev itne bättre av att det var konfettiregn runt om den, att sjunga och röja i brandrök är ingen höjdare, visst fan var det stämning under tiden och det kändes som om jag stog i typ turkiet (?) men såhär dagen efter när det svider på hela armen och halsen är således total förstörd av sång och rök så tar man sig en funderare, men visst fan var det värt det?

"Valdemarin, NU GÖR HAN VAD HAN VIIIIIIIILL"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4-1 borta mot Helsingborg, serieledning, Q leker, Dembo gör fantomräddningar, vi vinner på bortaplan, 300 man sjunger ut Helsingborg, vi har stolpe in, vi får straffar med oss, Tauer hade lekstuga med Henke, Trelleborg nästa och så vidare och så vidare. Helt plötsligt känns allting så jävla skönt nu igen.

"ÅH DET ÄR FULL FART FRAMÅT!!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i h*lvete är det jag fått tag på? Skärp er dif, jag vet att ni kan bättre än såhär.

%7Boption%7Dhttp://www.raggeline.com/galleri/070903%20HIF-DIF/DSC_0044.JPG%7Boption%7D

Verkligen inte bra nej. Men så har det varit hela året tycker jag när det gäller bortaresor. Vi har fortfarande alltid en godkänd siffra med och det är alltid mycket blandat folk som åker så det är inte så att det bara är en tapper kärna. Men det jobbiga är att ingen vet varför, RK har satsat mycket pengar i år och det här gått iväg tåg och allt möjligt skit, men det är fortfarande bara dugliga siffror. Det mindre jobbiga är att vi inte kan prestera sämre än sådär, och att vi kommer bli bättre och plus att de personer som faktiskt var där sjöng totalt ut Helsingborgarna. Visst lät dom inte högre, men jag hörde den lilla klicken oftare än vad jag hörde hemmalagets i alla fall.

Sen har det ju också varit mycket spekulationer om att många börjat jobba och att dte är tufft att åka ner på en måndag och att det nästan aldrig är helgmatcher och så vidare. Visserligen stämmer det, det har fan inte varit många bortamatcher i år som varit under helgen och jag kan heller inte komma ihåg någon på rak arm. Men visst fan tycker man att man kunde luckra upp en godkänd skara i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.ultraboys.se/bilder/2007/aikh/020907014.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/5370/20...ruppbildgo5.jpg

Hade kunnat smällt ordentligt om dessa grupper träffat på varran.

---

Gefle hemma på en lördag kan bara sluta på ett sätt, vinst med 4-0 och usel stämning... Dagen efter är det hockeypremiär! :shifty:

Edit:

Publikligan i siffror – Hemmasnitt

AIK 19 411

Dif 15 060

Bajen 14 880

MFF 14 575

Bajen har dock näst högst bortasnitt och totalsnitt. Hittills i år har 271 581 personer sett Bajen spela, varav 148 800 hemma och 122 781 borta.

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/...articleid=31116

Bra att Tony fått en förhållandevis lugnt första år men ändå fått känna på lite hetluften (Sparvenincidenten, europaäventyret m.m.) men till nästa säsong vill vi se lite mer av våra fotbollsgrabbar i den nationella serien! Styrelsen måste agera genom att köpa spelare av den kalibern vi behöver (målvakt,stabil back, stor stark striker) samt att de måste kämpa för att behålla nuvarande kvalitetspelare (Eguren och Chankom m.m.).

Vi supportrar måste också rycka upp oss då vi inte har haft något bra år (stämningsvis, tifo, åskådarantal m.m.) och dessutom måste vi lära oss att lira hemmaderbyna på råsunda samtidigt som föreningen måste nå ut till den stora massan att det är match så att folket kommer!

Vi måste vara de som fått mest böter i år med tanke på alla småbränningar (och inkastade föremål) på våra matcher samt de 2 sista derbyna nu. Bättre att bränna sällan men mycket istället för ofta men lite enligt mig då effekten blir mkt schystare med mkt eld och rök samtidigt. När vi lirar på råsunda måste vi även börja tänka på spridningen av eldandet! Det har varit på tok för dåligt i år (och några år tillbaka).

Nya arenan orkar jag inte ens disskutera... Hoppas den kommer någon gång.

Nu är jag inte en sån som kräver vinst på vinst men vi måste ändå vara med där uppe samt kunna spela bra spel! Några klacksparkar och bicicletas borde man få se under en säsong när man ser Hammarby spela fotboll!

MVH Tifoinvaliderna Bajen med högst planhyra och bland de högsta lönerna och biljettpriserna i hela landet! Vart fan försvinner alla pengar...

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jag är med på den understa bilden :D.

Ja det var mycket snack innan, många samtal innan men inte mer än att några poliser fick veva batong egentligen.

Men hetsningen har pågått även efteråt, så nu återstår frågan, kommer internettramseriet fortsätta eller händer något i samband med hockeyn i vinter? återstår att se.

I övrigt så råder det kaos nere i kalmar och även lite i halmstad. Biljetterna går åt som bara den och vi har bara fått 2700 biljetter till kalmar borta som är sista matchen. Om vi nu har chans på guld i den matchen så komemr det garanterat mer än 2700 AIKare dit ner.

Nästan 30.000 sålda till derbyt snart och jag får ont i magen, det här kan bli det största jag har varit med om när det gäller en allsvensk match faktiskt, riktigt spännande ska det bli att se hur den här drabbningen kommer sluta alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart kommer det bli tjaffs i samband med hockeyn, det blir det väl alltid, dock får vi se i vilken utsträckning...

http://ie.youtube.com/watch?v=RiuFREW164Y

Fan vårt "tifo" var imo mkt bättre än aiks om man ser till kaoset som råder! aiks var mycket mer organiserat men vi kaosar på som vanligt. Spräng gnaget! >_<

Mjo men sen att ni bränner allt i en klump är lite synd, röken av bengalerna hade blivit effektfull om ni spridit ut det mer.

-------

Jo visst blir det tjaffs i hockeyn men de bilderna du har laggt upp är 2 bilder på ultrasgrupper, det är skillnad på liga och liga :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå men brukar ju bli 1v1, 3v3 fighter också som vanligt, inte bara ligor på 50+ >_<

Vore bra om un och UB fick ta ut sin aggression en gång för alla!

Troligtvis blir det en jävla massa mazarinätare och kaffedrickare på aik-dif derbyt... Det vinnande laget kommer få grym stämning iaf! Snutpådraget kommer vara stort som fan så såvida det inte blir några stora kravaller kommer det vara ett ganska lugngt derby.

Tycker synd om de äkta supportrarna som inte har biljett på grund av medgångarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå men brukar ju bli 1v1, 3v3 fighter också som vanligt, inte bara ligor på 50+ :ph34r:

Vore bra om un och UB fick ta ut sin aggression en gång för alla!

Troligtvis blir det en jävla massa mazarinätare och kaffedrickare på aik-dif derbyt... Det vinnande laget kommer få grym stämning iaf! Snutpådraget kommer vara stort som fan så såvida det inte blir några stora kravaller kommer det vara ett ganska lugngt derby.

Tycker synd om de äkta supportrarna som inte har biljett på grund av medgångarna...

Jo känner flera stycken från UN (som inte har årskort pga jobb utomlands i början av säsongen) som nu sitter tomhänta utan plåt. Skulle kunna plocka bort 10 medgångare på en sånn grabb, då jag vet att de röjjer bättre. Men det löser sig, "do it the ultras way" så går allt :).

Men men, är ju ganska så lugnt ändå med tanke på att de flesta hardcore-fansen faktiskt har årskort så då slipper man krångla och köpa svindyra biljetter av en luffare utanför eller av någo som helt enkelt säljer för att han märkt att han kan tjäna en krogrunda på biljetten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor