dibel Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Bajen Fans och black army i gemensam text: Enda sedan Sune Hellströmmer i början av 06 uttalade sig ang. ståplatsens vara eller icke vara på landets arenor så har många om inte de flesta supportrar undrat över hur Svff har tänkt sig att den svenska fotbollen ska överleva. Vad gäller klackkultur så känns det som att de ALDRIG brytt sig och detta tack vare okunskap och omedvetenhet om hur viktiga vi supportrar faktiskt är i sammanhanget. Allsvenskan och även Superettan med dess inramning vore ingenting utan oss! Detta har vi påtalat under många år. Flertalet nya arenor kommer inom kort att börja byggas i Stockholmsområdet och de aktuella föreningarnas supportrar har fått vara med i diskutionerna och lämnat sina synpunkter ang. utformning mm. Vi är givetvis väldigt tacksamma för detta! En viktig synpunkt i dessa sammanhang är att vi supportrar vill stå på våra respektive klacksektioner ÄVEN om vi kommer att behöva stå på stolar eller bänkar. Men vad vill Svff egentligen?? Kommer man att försöka tvinga oss att sitta eller hur har de tänkt? Alla som har varit på en landskamp de senaste åren vet ju hur kul det kan vara. Det räcker med att man ställer sig upp för att plocka fram mobiltelefonen ur fickan när det ringer så kommer genast en vakt och ber dig att sitta ned. Tänk er detta scenario på ett hett Stockholmsderby! Klackarna sitter ned! Det går bort och kommer aldrig att hända... Vi supportrar anser att det ska vara våran demokratiska rättighet att kunna välja mellan att stå i klacken eller sitta på sittplats. Punkt slut! Hösten 1970 kunde man för första gången i Sverige höra organiserad läktarsång från stående supportrar. Efter det har mycket hänt inom läktarkulturen. Idag går man inte bara och ser 90 minuter fotboll, det är så mycket mer som händer kring ett fotbollsarrangemang såsom gemenskap med andra likatänkande. Vi kallar det för en klack. Vi säger det igen, Dagens fotboll vore ingenting utan den befintliga supporterkulturen. Försök inte att ta bort den för då dör sporten ut inom en snar framtid! Vi supportrar KOMMER ALDRIG att sätta oss ned så länge vi väljer att tillhöra klacken, tillika den tolfte spelaren! Vi blir hellre utkastade från arenan en i taget. Denna text kan härmed anses som ett ställningstagande från vår sida vad gäller kommande beslut i denna fråga. STÅ UPP FÖR DITT LAG! Staffe Swing Ordf. Bajen Fans / Valle Elivuori Ordf. Black Army - Sthlm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Jo, ungefär det jag ville få sagt. Även "Jo" om Wenger, men vill verkligen inte att han ska lämna klubben för det känns som att det skulle försämra laget något otroligt. Ge Wenger en eller två säsonger med truppen och jag tror den kan bli något extra. Håller med, själv anser jag att det är Wenger som för tillfället är Premier Leagues skickligaste tränare. Kanske inte för att han visar de bästa resultaten, men med den truppen han har och på det sätter Arsenal spelar sina fotbollsmatcher så fin det ingen tränare som kan mäta sig mot honom. Men hans ka stanna säsongen ut, inte längre. Fansen vill få bort den glada fotbollen och vill få fram mer resultat, och så länge man har Wenger så är det svårt. Wenger är en tränare som använder sig av den franska melodin, vilket betyder mer skönspel och resultat i andra hand, detta gillar ju inte supportrarna tyvärr. Hade man varit kyliga så skulle man hört av sig till Capello innan säsongen, där har vi en tränare som producerar bra resultat med mindre skön fotboll, och så hade ju Real fansen som vill tvärtom med Arsenals fans fått en tränare som kan skönfotbollen som sin egen ficka eller vad man nu säger. Nej, egentligen ska man höra av sig till Capello redan nu, sen göra sig av med Wenger framåt nästa säsong. dibel: Härliga trumbröder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Trumbröder hit och trumbröder dit. Faktum är ju att Hammarby och aik är de enda klubbarna som var för pyroteknik och emot förbud av ståplats i en "omröstning" bland klubbarna. Visst är det tråkigt att behöva "gå ihop" med aiks supportrar men om det är det som krävs så får man svälja stoltheten. SvFFs fiender är mina vänner. HATA AIK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Vilken kanal går Sverige - USA på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Trumbröder hit och trumbröder dit. Faktum är ju att Hammarby och aik är de enda klubbarna som var för pyroteknik och emot förbud av ståplats i en "omröstning" bland klubbarna. Visst är det tråkigt att behöva "gå ihop" med aiks supportrar men om det är det som krävs så får man svälja stoltheten. SvFFs fiender är mina vänner. HATA AIK! Trumbröder eller ej, vi är iallafall emot sittplats och vill ha en framtid inom läktarkulturen, finns ju en till sthlmsklubb som tydligen vill något helt annat. SvFF och dif, sittbröder? Hursomhellst, så är det över 16.000 sålda biljetter till AIK-Malmö på söndag och över 17.000 sålda biljetter till AIK-dif. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Vilken kanal går Sverige - USA på? 3:an va? Pimpen, mjo du har nog tyvärr rätt. Men det kommer kännas konstigt utan Wenger. Fast vi har ju faktiskt sett att han kan preoducera skönspel tillsammans med vinster. Eller vad sägs om säsongen utan förlust. Visserligen hade vi en mer rutinerad trupp då. Tyvärr bara en enda gång under Wengers tid, men fullt tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Haha! 4-0 mot Assyriska borta! VSK i ett nötskal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2007 Bara att hålla med http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_16850760.asp Helt fel att BPs hemmamatch spelas på Stadion. Marsch från Slussen till Stadion idag och 3 poäng ska bärgas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2007 Imorgon ska vi köra över malmoe inför grymt fyllda läktare. ÅÅÅH VI E GNAGET! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2007 Vidrig förlust idag. Vet inte fan vad man ska skylla på heller, kombination underskattning, dåligt spel, ingen vilja, doaren emot oss och allt fan som möjligt kändes det som. Pa Dembo kändes instabil redan på uppvärmningen. Backlinjen verkade glömma bort att det var fotboll som skulle spelas, Kebba hadde stora problem med Santin och mittbackarna gick bort sig vid alla tre målen, vad är det som gör Tauer till en bra spelare? Han har ingenting förutom en jävla skön karaktär, förtår den där tyska krönikören annars. Mitt fältet är bra men vi förlorar den matchen som vanligt med tanke på att vi har Johan Arneng och på grund av att Aki fick gå ut. Johan Arneng är inte ens lön att diskutera, make till sämre passningsspelare i en target roll har jag inte sätt sen igår när jag tittade på TFF - Örebro, men vafan charmade en fotbollsfanatikers ögon då egentligen? Herregud. Anfallet fick inte heller mycket uträttat, eller kolla målchanserna i andra halvlek så fattar man säkert vad jag menar. Annars brukar det vara aktuellt att snacka supportar här. Där har jag ingenting annat att säga än att jag är så jävla stolt. Sveriges bästa hymn, vi lever på den skönaste kulturen och tänker fan aldrig ta död på den. Länge leve den riktiga fotbollskulturen som man i alla fall kan hitta på en svensk arena. Visserligen var det inte den bästa stämningen ikväll, men fråga råttorna och bajarna som besökte Stadion nyligen, så fattar man att det inte är så jävla lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Jag älskar gårdagens resultat, inte bara för att AIK nu har ännu större guldchans, utan också för att för varje match som går så blir difderbyt viktigare och viktigare. Århundradets derby? (igen). Skriver mer när jag kommer hem från skolan, cheers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Jag älskar gårdagens resultat, inte bara för att AIK nu har ännu större guldchans, utan också för att för varje match som går så blir difderbyt viktigare och viktigare. Århundradets derby? (igen). Skriver mer när jag kommer hem från skolan, cheers. Spelar vi som vi gjorde igår så har vi abslout ingenting att säga till om i derbyt. Det som krävs är att råtta förlorar sin ruggiga toppform och gärna en skada på Wilton eller Dulle, eller varför inte två/tre avstägningar? Då skulle jag nästa tippa oss som favoriter. Sen beror det ju på om Aki är med eller inte, maken till fotbollspelare förresten. Men han skadade sig igår och risken finns att han kan bli borta ett tag. Husomhelst, är Aki med så kan vi gå mot vinst, men jag har svårt att tänka mig det i nuläget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 RIP Antonio Puerta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Extra tungt är det ju att hans fru är gravid för tillfället. Men vila i frid Antonio... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Kommer inte TV6 att sända valencia - elfsborg ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Kommer inte TV6 att sända valencia - elfsborg ikväll? Nej, imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Oh shit... Fan vad hemskt! -- Allsvenskan är fortfarande vidöppen och vi spelar UEFA cup på torsdag! Vinn mot Fredrikstad och tysta gnaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 Spelar vi som vi gjorde igår så har vi abslout ingenting att säga till om i derbyt. Det som krävs är att råtta förlorar sin ruggiga toppform och gärna en skada på Wilton eller Dulle, eller varför inte två/tre avstägningar? Då skulle jag nästa tippa oss som favoriter. Sen beror det ju på om Aki är med eller inte, maken till fotbollspelare förresten. Men han skadade sig igår och risken finns att han kan bli borta ett tag. Husomhelst, är Aki med så kan vi gå mot vinst, men jag har svårt att tänka mig det i nuläget. En skada på Dulle skulle nog inte göra så mycket, mitt fältet är riktigt starkt även på bänken, och förmodligen ännu starkare nu när ytterliggare en argentinare har kommit. Tråkiga förväntningar han har på sig nudå när de tidigare verkligen har gjort sitt jobb haha. Tråkigt att Götet vann idag men men, omgången kan jag ju som Gnagare inte direkt klaga på. Fast efter dagens match så känns det som om vi kan börja räkna bort HBK nu, tänker dels på denna och på mff-matchen för deras del. -------------------------- RIP, Antonio Puerta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2007 En skada på Dulle skulle nog inte göra så mycket, mitt fältet är riktigt starkt även på bänken, och förmodligen ännu starkare nu när ytterliggare en argentinare har kommit. Tråkiga förväntningar han har på sig nudå när de tidigare verkligen har gjort sitt jobb haha. Tråkigt att Götet vann idag men men, omgången kan jag ju som Gnagare inte direkt klaga på. Fast efter dagens match så känns det som om vi kan börja räkna bort HBK nu, tänker dels på denna och på mff-matchen för deras del. -------------------------- RIP, Antonio Puerta! Nja, tänkte mest på att han har en förmåga att pricka in formtopp just i derbyn mot oss. Sedan har jag lärt mig att man inte ska räkna bort någon från årets allsvenska, möjligtvis Hammarby då, men är det ens meningen att dom ska vinna något? Hursomhelst så känns loppet fortfarande så jävla öppet med tanke på att Kalmar vann igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nja, tänkte mest på att han har en förmåga att pricka in formtopp just i derbyn mot oss. Sedan har jag lärt mig att man inte ska räkna bort någon från årets allsvenska, möjligtvis Hammarby då, men är det ens meningen att dom ska vinna något? Hursomhelst så känns loppet fortfarande så jävla öppet med tanke på att Kalmar vann igår. Jo det är riktigt öppet, alla mina tankar om guld fanns hos dif, men sen kom kalmar-matchen och helt plötsligt ser det helt annorlunda ut. Sjukt skön allsvenska i år, men jobbigt för hjärtat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts