tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 MFF håller på och bygger en ny arena, det kommer bli deras, men eftersom deras hvudsponsor, IMG lämnade affären såg det dystert ut, istället kom Swedbank in o sponsrade, då får vi namnet Swedbank Stadion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Kul att se tottenham och man u starta säsongen dåligt! PL är intressant i år med många lag som har starka trupper. Man C verkar vara på gång också... Hoppas dom tar united i derbyt snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Har säkert tagits upp förut men - Hur fan kan ni ta något så larvigt som fotboll så ofantligt seriöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Har säkert tagits upp förut men - Hur fan kan ni ta något så larvigt som fotboll så ofantligt seriöst? För man aknske själv spelat fotboll, instressarar sig i något som häner, man vet aldrig vad som kan hända inom fotbollen. Har en följdfråga, vf gillar du inte fotboll, är det för du kanske för du aldrig var bra på det, du har aldrig spelat fotboll seriöst, du gillar kanske inte sport?? Redigerad 15 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 För man aknske själv spelat fotboll, instressarar sig i något som häner, man vet aldrig vad som kan hända inom fotbollen. Har en följdfråga, vf gillar du inte fotboll, är det för du kanske för du aldrig var bra på det, du har aldrig spelat fotboll seriöst, du gillar kanske inte sport?? Istället för att kolla på fotboll lärde jag mig att stava. Jag spelade fotboll i tre år. Det betyder inte att jag står och hoppar upp och ner framför TVn när Malmö FF gör mål. Det betyder inte att jag deklarerar hat mot folk som hejar på andra fotbollslag än jag. Det betyder inte att jag köper deras jäkla matchtröjor. Det betyder inte att jag bryr mig ett piss om David Beckham har ny frisyr eller inte. Face it, fotboll är trist och kulturen KRING fotbollen är ännu värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Istället för att kolla på fotboll lärde jag mig att stava. Jag spelade fotboll i tre år. Det betyder inte att jag står och hoppar upp och ner framför TVn när Malmö FF gör mål. Det betyder inte att jag deklarerar hat mot folk som hejar på andra fotbollslag än jag. Det betyder inte att jag köper deras jäkla matchtröjor. Det betyder inte att jag bryr mig ett piss om David Beckham har ny frisyr eller inte. Face it, fotboll är trist och kulturen KRING fotbollen är ännu värre. OMG, jag skrev det snabbt och editerade bara småsaker, inte precis som jag skriver en uppsats som jag får betyg på. Alla har sina saker de har en passion för, du gillar kanske att röka på, andra gillar att kolla på fotboll. Edit: Verkar som C.Ronaldo är avstängd i 3 matcher, då han var provocerad och var påväg att göra just en Zidane på en Portsmouth spelare. Redigerad 15 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Elfsborg har affärsmässigt varit smarta sista tiden och man har varit tuffa under silly season. Men lagen börjar kunna konstgräset och Anders Svensson nu, och man blir inte lika imponerad av Guliganernas plastiga tifon, så vad för nåt kommer härnäst? Det jag vill säga är att det känns som att tiden börjar rinna ur Elfsborg, visst kommer man vara starka guldkandidater detta år, men jag tvivlar starkt på nästa. Ja, det är ju det, Elfsborg lyckades med att få till sig Anders Svensson och någon halvlyckad hemvändning nu till det här året. Men knappast att dom bygger något lag med långsiktiga planer. Har säkert tagits upp förut men - Hur fan kan ni ta något så larvigt som fotboll så ofantligt seriöst? Varför står folk och hoppar och skriker på konserter då deras favoritband spelar? Men håller med - folk som rent ut hatar lagen som möter deras egna favoritlag, det förstår jag mig inte riktigt på. Men jag älskar att titta på laget jag gillar, då det är mitt intresse och att sen engagera sig i deras trupp, nyförvärv etc. utanför plan är något som för mig är oerhört intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 OMG, jag skrev det snabbt och editerade bara småsaker, inte precis som jag skriver en uppsats som jag får betyg på. Alla har sina saker de har en passion för´, du gillar kanske att röka på, andra gillar att kolla på fotboll. Om du vill att jag ska respektera din åsikt borde du åtminstone kunna stava till den. Hah, min passion är att röka på? Jo, jag vet. Det är det. Jag är helt galen i det. Jag bär T-shirts med cannabis-blad, jag läser rescensioner av olika sorter - hela faderullan. Gud, vad jag älskar att röka på. Det är det enda jag gör. Nejmen, vad är så interessant med fotboll? Är det slagsmålen? Dopningen? De korrupta domarna? Tell me! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Om du vill att jag ska respektera din åsikt borde du åtminstone kunna stava till den. Hah, min passion är att röka på? Jo, jag vet. Det är det. Jag är helt galen i det. Jag bär T-shirts med cannabis-blad, jag läser rescensioner av olika sorter - hela faderullan. Gud, vad jag älskar att röka på. Det är det enda jag gör. Nejmen, vad är så interessant med fotboll? Är det slagsmålen? Dopningen? De korrupta domarna? Tell me! Tog det som exempel, vad som är roligt är som Eudoros sa, nyförvärven, matcherna, intrigerna mellan matcherna, själva matchen (passingarna, bolltrollandet, målen, tacklingarna m.m.). Dopning, nej händer inte ofta inom fotbollen, slagsmålen, är ibland roliga, Valencia - Inter var ett roligt slagge, de kurropta domarna, finns ej i England (finns säkert, men inte har de blivit tagna, än), följer ej Serie A så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Fotboll är livet, Hammarby min religion. Vissa gillar musik, vissa gillar kampsport, vissa gillar naturen men jag ÄLSKAR HAMMARBY! Face it, fotboll är trist och kulturen KRING fotbollen är ännu värre. För dig, Jag ÄLSKAR DET! --- Med lite distans på derbyt så tycker jag vårt tifo ändå är helt ok. Bättre än difs kaos förra derbyt iaf. VI ÄR BAJEN VI GÖR VAD FAN VI VILL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Har säkert tagits upp förut men - Hur fan kan ni ta något så larvigt som fotboll så ofantligt seriöst? Stick om du bara ska prata illa om fotbollen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Stick om du bara ska prata illa om fotbollen Äh låt han vara här och disskutera. Han frågar några intressanta frågor om än på ett väldigt spydigt sätt... Men skit i han nu kör vi! MOT EUROPA, VI SKA TILL MANCHESTER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Om du vill att jag ska respektera din åsikt borde du åtminstone kunna stava till den. Hah, min passion är att röka på? Jo, jag vet. Det är det. Jag är helt galen i det. Jag bär T-shirts med cannabis-blad, jag läser rescensioner av olika sorter - hela faderullan. Gud, vad jag älskar att röka på. Det är det enda jag gör. Nejmen, vad är så interessant med fotboll? Är det slagsmålen? Dopningen? De korrupta domarna? Tell me! Här har vi en snubbe som behöver följa med på fotboll ser jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Stick om du bara ska prata illa om fotbollen Men loel, jag får väl säga vad jag tycker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Men loel, jag får väl säga vad jag tycker? Nej! Tänk om du skadar hans perfekta värld där alla älskar fotboll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Blahblahblah, hur kan ni intressera er för ditt o datt, det är så tråkigt höhö. Så, idag är det Ullevi för Síggi och grabbarna då, utan Berg så borde dom inte vara lika farliga framåt, så det är väl bara plocka änglavingar på planen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Men loel, jag får väl säga vad jag tycker? Självklart får du det. För att ge min syn på det hela så måste jag börja med att säga att fotboll är mer än bara fotboll. Jag spelar inte fotboll själv utan följer AIK. Många av de polarna jag har idag skulle jag aldrig ha fått om det inte var för fotbollen, de är heller inte som polarna i skolan, där de flesta försvinner när man går ut eller byter klass tyvär. Här träffar man ett gäng människor som är lika engagerade som jag själv är och lika tokiga i att lägga ner större delen av sitt liv till just ett lag. Atmosfären inom fotboll går inte att hitta någon annanstans än just på arenan där den utspelas, där träffas tusentals människor som känner samma sorg och glädje precis som du själv. Det är mycket av detta som får mig att hela tiden fortsätta gå och fortsätta resa för att se det lag som på något sätt i mitt liv hamnat på en utav de största platserna i hjärtat. Detta är ett intresse och en passion som man kan leva med hela livet om man så vill och som jag säkerligen kommer att göra. När man väl är riktigt insatt så är det fan som en drog, jag mår dåligt när jag missar någon bortamatch och skulle må dåligt om jag missade någon hemma. Man vill inte missa laget och man vill inte missa polarna heller för den delen, tillsammans gör alla människor som gillar fotboll, sporten till något stort. Utan oss vore sporten curling. Sen att du inte gillar fotboll på samma sätt kan jag personligen inte förstå, men jag känner många som du som inte bryr sig om det överhuvudtaget, och det är inget som jag kan göra åt, men om du inte redan varit så tycker jag du ska ta dig till en match, varför inte en match på råsunda? eller en match i england, man får en helt annan blick på fotboll då. Jag tog med mig min morbror, som är (var?) totalt ointresserad av fotboll och tyckte att jag tjatade så mycket så han följde tillslut med, på AIK-brommapojkarna, ingen stormatch direkt, men efter matchen var han tagen, fotboll är nu det ända han har pratat om när vi har träffats efter det, likadant gjorde jag med min granne ifjol, numera kan han inte sluta gå på fotboll. Det finns så mycket runtom ordet fotboll, det är inte bara bollen, det är mycket mycket mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Jacker har inte skrivit i tråden innan men nu kommer han in och gör det fasten det inte handlar om fotboll. Har han suttit och läsit i denna tråden och väntat på att få ett tillfälle att komentera nåt som inte har med fotboll att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Jacker har inte skrivit i tråden innan men nu kommer han in och gör det fasten det inte handlar om fotboll. Har han suttit och läsit i denna tråden och väntat på att få ett tillfälle att komentera nåt som inte har med fotboll att göra? Stör det dig eller?? Han hade kanske inte lust att skriva i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Jacker har inte skrivit i tråden innan men nu kommer han in och gör det fasten det inte handlar om fotboll. Har han suttit och läsit i denna tråden och väntat på att få ett tillfälle att komentera nåt som inte har med fotboll att göra? Japp, jag har dedikerat hela min tid på GTAsajten för att sänka dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts