dibel Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Ah fel av mig, fattade inlägget helt fel . Men oooj då. Haha förstår hur du uppfattade det --- Nu får Elsbög smaka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 1-0 till Valencia. Fan vad folk, trodde det skulle komma max 2000 för att se dom möta ett svenskt brödgäng, men det är ju typ fullsatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 1-0 till Valencia. Fan vad folk, trodde det skulle komma max 2000 för att se dom möta ett svenskt brödgäng, men det är ju typ fullsatt. Deras första hemmamatch för säsongen och skitbilliga biljetter tydligen. Sen är det ju en ganska viktig match för dom med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Hata vsk! Varför?? Eller är du bara en patetisk liten 15:åring som går omkring i sin Burberry-keps, skriker svordomar till gamla tanter och gubbar, söker sig intensivt till alla sorters bråk (men ändå springer hem tjurandes till mamma efteråt),skryter om hur många brudar han har satt på, att han förlora oskulden när han var 12 med en tjej som var 22 och att han lätt kan dricka 27 bärs utan att bli full? Eller har du en riktig anledning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Haha. Var faktiskt än större klass skillnad än jag hade trott mellan lagen. Aja... Besviken som fan på Mattias Svensson iaf, visst, han jobbade OK i defensiven, men det var något grymt vad seg i benen han var framåt. Jeez. Och smått skrattretande att se hur många gånger Joáquin lekte upp dom där på högerkanten. Jaja. Bra bevis på att svensk klubbfotboll inte ens är i samma galax som dom större klubbarna från Europa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Hahaha, patetiskt. Dom hade ju inte en chans, GOO Valencia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Varför?? Eller är du bara en patetisk liten 15:åring som går omkring i sin Burberry-keps, skriker svordomar till gamla tanter och gubbar, söker sig intensivt till alla sorters bråk (men ändå springer hem tjurandes till mamma efteråt),skryter om hur många brudar han har satt på, att han förlora oskulden när han var 12 med en tjej som var 22 och att han lätt kan dricka 27 bärs utan att bli full? Eller har du en riktig anledning? Men lol, håll käften. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Skönt att det blev som jag förväntade mig, tråkigt att Valencia enbart fick in 3 mål, går inte AIK till CL så ska inget lag i Sverige till CL, så är det bara. Vi glor på uefa istället, krossa metalurgs på torsdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Vilken sensation! Pinsamt dock, mycket pinsamt. Saken är den att FCK lyckades få med sig 2-1 borta mot Benfica och har stor chans på att ta sig vidare nu, och självklart kommer Rosenborg slå ut Tampere. Det märkliga är att vilket svenskt lag som helst kan spöa Rosenborg och FCK, men ändå så har man ingenting och bevisa ute i Europa, men det har FCK och Rosenborg. Varför? För det första är det rutin, man ska ha en vilja och inte bevisa någon respekt. Man ska inte se Valencia som det här stora laget som visas på fyran, utan man ska vissa att man är en stark organisation som har tillräckligt bra spelare för Champions League. Problemet sitter inte i svensk fotboll, vi är inte sämre än Danmark och Norge. Problemet sitter i Allsvenskan, där såna sketna lag som Elfsborg och Halmstad eller Häcken eller något annat skitlag får möta lagen. Det är fel jävla lag, dom kommer aldrig lyckas. Hade Malmö, Dif, AIK, eller varför inte Hammarby mött Valencia så hade matchen inte slutat 3-0 och jag garanterar också i alla fall ett lyckat anfall. Elfsborg är den här lilla sketna klubben från landet som aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, kommer lyckas ute i Europa, man är för liten klubb, man är skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Varför?? Eller är du bara en patetisk liten 15:åring som går omkring i sin Burberry-keps, skriker svordomar till gamla tanter och gubbar, söker sig intensivt till alla sorters bråk (men ändå springer hem tjurandes till mamma efteråt),skryter om hur många brudar han har satt på, att han förlora oskulden när han var 12 med en tjej som var 22 och att han lätt kan dricka 27 bärs utan att bli full? Eller har du en riktig anledning? Rivalitet, bandystyle Haha Valencia mördade Elsborg. När dom hade gjort ett mål gick dom ju in för att göra "snygga mål" och dribbla igenom hela Elfsborg. Dom lyckades också haha! BRÄNN NER FREDRIKSTAD, IGEN! --- En dum fråga kanske, men varför gick ni inte in i närkamperna och tacklade? – En mycket dum fråga. Gå ut och spela själv om du vill, säger Anders Svensson. För att använda ett datanörds utryck: LOL Redigerad 15 augusti, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Haha Anders svensson är en 'ännu större grinhora än vad han redan var, stackars jävel. Bra skrivet pimp föressten, du har helt rätt i vad du säger. Elfsborg är något som Nanne Bergstrand varnade för, "Om ett lag går in och börja ta kort på arenan vid träning, så är matchen förlorad redan där". Jag slår vad om att många i elfsborg inte kunde låta kameran ligga still. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Vilken sensation! Pinsamt dock, mycket pinsamt. Saken är den att FCK lyckades få med sig 2-1 borta mot Benfica och har stor chans på att ta sig vidare nu, och självklart kommer Rosenborg slå ut Tampere. Det märkliga är att vilket svenskt lag som helst kan spöa Rosenborg och FCK, men ändå så har man ingenting och bevisa ute i Europa, men det har FCK och Rosenborg. Varför? För det första är det rutin, man ska ha en vilja och inte bevisa någon respekt. Man ska inte se Valencia som det här stora laget som visas på fyran, utan man ska vissa att man är en stark organisation som har tillräckligt bra spelare för Champions League. Problemet sitter inte i svensk fotboll, vi är inte sämre än Danmark och Norge. Problemet sitter i Allsvenskan, där såna sketna lag som Elfsborg och Halmstad eller Häcken eller något annat skitlag får möta lagen. Det är fel jävla lag, dom kommer aldrig lyckas. Hade Malmö, Dif, AIK, eller varför inte Hammarby mött Valencia så hade matchen inte slutat 3-0 och jag garanterar också i alla fall ett lyckat anfall. Elfsborg är den här lilla sketna klubben från landet som aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, kommer lyckas ute i Europa, man är för liten klubb, man är skit. Ej du menar Malmö som förlorade mot Thun fö nåt årsen? Föresten så är danmark och norge bättre för dom har mer pengar. FCK äger Parken, vilka lag i sverige äger en egen arena? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ej du menar Malmö som förlorade mot Thun fö nåt årsen? Föresten så är danmark och norge bättre för dom har mer pengar. FCK äger Parken, vilka lag i sverige äger en egen arena? Ja, och?? Det året gick det åt helvte för MFF, det vet alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ej du menar Malmö som förlorade mot Thun fö nåt årsen? Föresten så är danmark och norge bättre för dom har mer pengar. FCK äger Parken, vilka lag i sverige äger en egen arena? Elfsborg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ja, och??Det året gick det åt helvte för MFF, det vet alla.Tyst du din medgångssupproter.Elfsborg.Ähh bonnelag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ähh bonnelag. Vafan menar du, är du helt borta eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ej du menar Malmö som förlorade mot Thun fö nåt årsen? Föresten så är danmark och norge bättre för dom har mer pengar. FCK äger Parken, vilka lag i sverige äger en egen arena? Än sen då? Det året slog man ändå ut Maccabi Haifa. Annars tror jag du missuppfattar mig, det handlar inte om vilka lag man har slagit ut tidigare eller inte, det handlar om rutin och potential plus att man ska vara en storklubb. Elfsborg ser jag fortfarande som det lilla laget från bygden i Allsvenskan, deras lilla storhet dom har i Allsvenskan kommer inte vara särskilt länge och det finns ingen idé att ta dom på allvar. Dom är forfarande det lilla mittenlaget. Ja dom har mer pengar där, det är jag med på. Men i Sverige bor det lika mycket folk som Danmark och Norge tillsammans, detta märks tydligt på vårat landslag som jag ser som ett mycket bättre lag än vad grannländerna har. Sålänge vi kommer fostra unga, duktiga fotbollspelare så kommer vi alltid ligga före dom när det gäller landslaget, då handlar det inte om pengar. Sen kan du inte bevisa att Danmark och Norge är bättre, genom Royal league? Knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Tyst du din medgångssupproter.Ähh bonnelag. Jajaja whateva, tror du jag bryr mig vad du säger, dina åsikter är nollvärda, tyvärr. Edit: Man Utd spelar återigen en pinne, detta bådar ej gott, vet ej vf, kanske för att rooney är borta. Passningspelet är på topp, världsklass, men när det gäller avslut är det sämre, Tevez började i sin första match för Man Utd, G-, hade 2 rikitgt bra chanser, som han skulle gjort mål, minst på ett av de. Man Utd måste nu fokusosera på att vinna nästa macth, mot City, annars så kommer det börja braka, Ronney borta efeter 40 min spelade i PL, det knäckte nog laget. Men jag tror på Man Utd. Redigerad 15 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Vilken sensation! Pinsamt dock, mycket pinsamt. Saken är den att FCK lyckades få med sig 2-1 borta mot Benfica och har stor chans på att ta sig vidare nu, och självklart kommer Rosenborg slå ut Tampere. Det märkliga är att vilket svenskt lag som helst kan spöa Rosenborg och FCK, men ändå så har man ingenting och bevisa ute i Europa, men det har FCK och Rosenborg. Varför? För det första är det rutin, man ska ha en vilja och inte bevisa någon respekt. Man ska inte se Valencia som det här stora laget som visas på fyran, utan man ska vissa att man är en stark organisation som har tillräckligt bra spelare för Champions League. Problemet sitter inte i svensk fotboll, vi är inte sämre än Danmark och Norge. Problemet sitter i Allsvenskan, där såna sketna lag som Elfsborg och Halmstad eller Häcken eller något annat skitlag får möta lagen. Det är fel jävla lag, dom kommer aldrig lyckas. Hade Malmö, Dif, AIK, eller varför inte Hammarby mött Valencia så hade matchen inte slutat 3-0 och jag garanterar också i alla fall ett lyckat anfall. Elfsborg är den här lilla sketna klubben från landet som aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, kommer lyckas ute i Europa, man är för liten klubb, man är skit. Men den tragiska sanningen är ju den att Elfsborg i dagsläget faktiskt har den starkaste truppen i årets allsvenska - och det bevisar kvaliten på allsvenskan, i min mening. Men även jag tror att det krävs en satsning utav lag som Göteborg, Djurgården m.m - lag som faktiskt KAN göra tillräckliga satsningar - utifall svensk klubbfotboll ska göra ett namn för sig i Europa, och komma åtminstonde till gruppspel i Champions Leauge. Tycker även det är förjävla dåligt att klassspelarna som väl finns i allsvenskan lämnar klubbarna för att gå till något jävla skitlag i Holland eller någonting... Marcus Berg, t.e.x, jag själv tror inte att Groningen eller vad det nu var han gick till håller högre klass än ett topplag i allsvenskan. Ska väl vara om det är pengarna han bryr sig i då. Dock är det väl en annan sak om det är Inter eller någon liknande jätteklubb som visar intresse - då har jag inget emot att dom tar chansen, för det är ju dit dom flesta vill. Redigerad 15 augusti, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Men den tragiska sanningen är ju den att Elfsborg i dagsläget faktiskt har den starkaste truppen i årets allsvenska - och det bevisar kvaliten på allsvenskan, i min mening. Men även jag tror att det krävs en satsning utav lag som Göteborg, Djurgården m.m - lag som faktiskt KAN göra tillräckliga satsningar - utifall svensk klubbfotboll ska göra ett namn för sig i Europa, och komma åtminstonde till gruppspel i Champions Leauge. Tycker även det är förjävla dåligt att klassspelarna som väl finns i allsvenskan lämnar klubbarna för att gå till något jävla skitlag i Holland eller någonting... Marcus Berg, t.e.x, jag själv tror inte att Groningen eller vad det nu var han gick till håller högre klass än ett topplag i allsvenskan. Ska väl vara om det är pengarna han bryr sig i då. Dock är det väl en annan sak om det är Inter eller någon liknande jätteklubb som visar intresse - då har jag inget emot att dom tar chansen, för det är ju dit dom flesta vill. Elfsborg har affärsmässigt varit smarta sista tiden och man har varit tuffa under silly season. Men lagen börjar kunna konstgräset och Anders Svensson nu, och man blir inte lika imponerad av Guliganernas plastiga tifon, så vad för nåt kommer härnäst? Det jag vill säga är att det känns som att tiden börjar rinna ur Elfsborg, visst kommer man vara starka guldkandidater detta år, men jag tvivlar starkt på nästa. Precis, det finns först och främst rutin i dessa lag, sedan att man är ett lag från en stor stad med en helt annan filosofi gör saken till ett faktum. Det är dessa lag som ska ut i Europa! När jag säger att man helst ska komma från en stor stad menar jag självklart publikmässigt, och allt annat som har med pengar inom fotbollen att göra, markandsföring biljettpriser för bortasupportrar och massa annat. Sedan behövs det även bygga nya arenor i dessa städer. Aik klarar sig, men framför allt Hammarby, Djurgården, IFK Göteborg och Malmö FF är alla i behov av en ny arena, och får man det och utnyttjar varje liten krona på samma sätt som Elfsborg gjorde, så är Elfsborg tillbaka i mitten av serien där man hör hemma igen. Sen det här med Berg och Holland är ännu ett bevis på att förlorarna i leken är fotbollförbundet som vill ge svensk fotboll ett större namn i Europa. Våga sänka skatterna, våga höja lönerna, strunta i elitlicenserna och skit, höj priset på TV-pengarna också. På det sättet pumpar Allsvenskan in mer pengar och mer folk tar sig till arenorna. Då får vi ha kvar spelare som Berg, Fjunström, Afonso för att nämna några kanske en säsong till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts